Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Fjabben

Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 15
1
Nya pris igen...

Bakaxel: 7000 och då får du även en kram.

Växellåda 4000

2
Säljes / SV: Någon som skall göra vid sin 300 ordentligt?
« skrivet: mars 23, 2008, 18:57:10  »
Jo, visst har jag det..

3
Säljes / SV: Någon som skall göra vid sin 300 ordentligt?
« skrivet: mars 23, 2008, 00:18:41  »
vikten på pallbockarna

Gissningsvis 45 kilo stycket

4
Säljes / SV: Någon som skall göra vid sin 300 ordentligt?
« skrivet: mars 22, 2008, 13:37:21  »
Strax utan för kristianstad i skåneland..
Priset kan diskuteras.

5
Säljes / SV: Någon som skall göra vid sin 300 ordentligt?
« skrivet: mars 21, 2008, 23:06:40  »
hahaha... säger killen som kör lastbil....
Nä, dom får bli hämtade..

6
Säljes / SV: Någon som skall göra vid sin 300 ordentligt?
« skrivet: mars 21, 2008, 10:21:24  »
Ingen som är intresserad?

7
Säljes / Någon som skall göra vid sin 300 ordentligt?
« skrivet: mars 16, 2008, 19:22:02  »
I så fall så har jag ett par riktigt bra pallbockar att ställa upp den på undertiden.
800 höga och stabila som fan.
Pris: 5-600kr

Å så har jag även ett svetsbord. 2100x1000
8 mm durk som skiva...
Pris: 1000 kr


8
Pris på Bakaxel 7000 sek..

Växellåda 4500 sek.


9
Säljes / SV: Bakaxel. Torson-diff... sprillans ny. Och ombyggd ZF växellåda
« skrivet: februari 28, 2008, 17:55:24  »
nopp... det är jag inte sugen på alls.. hehe..

Men köp axeln av mig till din cabbe!?

ha de

10
Säljes / SV: Bakaxel. Torson-diff... sprillans ny. Och ombyggd ZF växellåda
« skrivet: februari 24, 2008, 17:20:13  »
Eller någon som vill kunna svänga utan att sprätta iväg hälften av effekten?

11
Säljes / SV: Bakaxel. Torson-diff... sprillans ny. Och ombyggd ZF växellåda
« skrivet: januari 27, 2008, 11:03:11  »
Ingen som bygger bil som ska gå undan?

12
Projekt / SV: 360 2½T
« skrivet: januari 23, 2008, 19:23:46  »

13
Säljes / SV: Bakaxel. Torson-diff... sprillans ny. Och ombyggd ZF växellåda
« skrivet: januari 22, 2008, 16:39:36  »
Jo, det hade säkert gott, men det var droppen som fick bägaren att svämma över...
Mycket som gott fel innan det upptäktes..

Nej, jag köpte den för mer.
Men man får ju gå på aktuella priser.
Tror jag gav  9200 med frakt, och frakten låg på ca. 500 kr.

Ge ett bud då!

14
Klotterplank / SV: Rondellkörning slutade med Tråkigheter!
« skrivet: januari 21, 2008, 22:39:25  »
Mmmmmm.... Motorbroms-uppställ.
Finns inget skönare... om man är med på det vill säga.

Saknar min 360.........

Kör nissan med felhjulsdrift.

15
Säljes / Bakaxel. Torson-diff... sprillans ny. Och ombyggd ZF växellåda
« skrivet: januari 21, 2008, 22:14:42  »
Tjenna...

Efter som att mitt lite väl galna projekt inte kommer att bli av pga skev biljävel säljer jag nu ut lite delar som jag samlat på mig.

De två delarna som jag är mest sugen på att bli av med är en volvo 240 bakaxel som det sitter en torson-diff med utv. 3.73 och en BMW växellåda ombyggd att passa på b23-b230.

Bakaxlen är genom kollad så att lager och packningar är schysta, blästrad och lackerad.
Renovering och isättning av diff är gjort av Bakaxeldelar.se.

Där ifrån kommer även växellådan.
Har tyvärr inte mycket info om den, istort sätt är det ända jag vet att den kommer från en BMW 328 e36.
Så den pallar en massa vrid.
Dit svetsad sprängkåpa till b23 och b230.
Har även spakställ.


Priserna på bakaxeldelar.se är 8300kr för bakaxeln och växellådan står där inget pris på, men jag gav 6500 kr.

Ge mig ett bud.
Finns i Kristianstad, Skåneland



16
Projekt / SV: Sleeper
« skrivet: januari 15, 2008, 11:28:24  »
tjena fjabben! halkade in på detta forum av en ren tillfällighet och vad får man se jo du har ju min gamla 360GLT....jag köpte den av en fd jobbarkompis som byggde hela bilen ink.motorn som är en riktig pärla!!! hör av dig om du har några frågor jag kommer nog att titta till forumet då och då!!


                      mvh.sleeper

Hallå..
Bilen är såld vidare till Bekkis här på forumet.

17
Projekt / SV: 340 Driffting Cab
« skrivet: januari 12, 2008, 16:53:05  »
jo, det är natt å dag med bladfjädrarna.
Rondeller kan man ta i kanske 20-25% högre hastighet.
Tänk på att stötdämparna bak bara gått typ 500 mil. värt att spara..

Jo, jag har delat den.. blir nog inte något byggt på den..
Lite mycket rost i cylindrarna.. iofs så skulle den borrats upp ändå.
Får se hur det bli med andra ord.

Har du bakvagnen med dom bladisarna och en framvagn med aggresivara camber och gigantisk krägningshämmare har du en bil med sjukt bra väghållning..

Ha de

18
Projekt / SV: 340 Driffting Cab
« skrivet: januari 07, 2008, 22:01:04  »
Racing motorn urlyft å allt...
Haft nått skoj med Bilen sen du hämtade den?
Känt på Bladfjädrarna eller så.
Sjuk skillnad.

Ha de

19
Klotterplank / SV: Fjabbens Anglia projekt
« skrivet: september 20, 2007, 18:22:00  »
Tacka, men jag ska bara använda delar av karossen, inget av de klena orginaldelarna..


20
Klotterplank / SV: Fjabbens Anglia projekt
« skrivet: september 02, 2007, 21:45:49  »
Det här projektet platsar verkligen på sleeper.se.

Får kolla upp de.. många användare?

21
Klotterplank / SV: Fjabbens Anglia projekt
« skrivet: september 01, 2007, 21:30:23  »
Ja just de.. golvet skulle jag ju med förklara lite hur jag tänkt göra..

Som bilden..

1. aluminium som bara läggs dit och skruvas fast i 2.

2. Som är fyrkantsjärna som går parallelt över hela golvet.
    Kardantunneln kommer alltså inte existera underifrån sett.
    Bra för styvhet och aerodynamiken.
     
    Kardantunneln kommer att monteras innefrån, vill säga att om man ska
    kolla till något eller byta ut något så är det lättåtkommligt, inget           
    krypande under bilen. Även en fördel om man ska t ex byta modell på
    växellåda, inger kapande, bara att göra en nu kardantunnel.

3. plåt på undersidan av bilen, slät å fin.


Storleken på fyrkantsjärnen sitter jag å grubblar på nu, det borde räcka med att ha 4 stycken av dimention 25X25, med kryss imellan, vill säga 3 kryss...
Eller?

22
Klotterplank / SV: Fjabbens Anglia projekt
« skrivet: september 01, 2007, 21:16:56  »
8 effektiva timmar i garaget idag...

Blästring var de jag slog ihjäl tiden med.
Trodde inte att det tog sån jävla tid att blästra.
Å andra sidan så valde jag att börja på dom knepigaste ställena.

Som ni ser på bilden på är det en massa vattenavledare och vinklar som tar en himmla tid..

Skönt att vara klar med ena sidans dörröppning iaf, bara en kvar..
Å sen är det bara att gå på dom stora ytorna, och insidan.........
Vill inte veta hur lång tid det kommer att ta.

Jag har kanske hittat ett substitut till allt blästrande, vill dock verifiera dess effektivitet först.
Så om någon har erfarenhet av turtlewax Rustmaster tar jag tacksamt emot lite recentioner.

Om rust mastern funkar så kanske man vågar gå över det mesta med exenterslip i stället.

23
Klotterplank / SV: This is fun!
« skrivet: augusti 31, 2007, 21:06:16  »
Vem vet. David kanske inte är den man tror ;)

24
Klotterplank / SV: Fjabbens Anglia projekt
« skrivet: augusti 31, 2007, 21:05:20  »
liten update..

Varit i garaget med mitt mumsiga ryggskott i dag..

Har mest städat upp en massa..

Men har även förberätt för att blästra.

Så i morron så blir det tjocka kläder på och in under pressäningen..

Ska försöka komma ihåg att ta lite bilder..

Ha de gött

Ps, har även en ideé om golvet som jag kan ta när jag har lite mer tid..

25
Klotterplank / SV: Fjabbens Anglia projekt
« skrivet: augusti 29, 2007, 20:26:46  »
tröskelns nya konstruktion.

röda är det som är kvar nu..

det blåa är 2 mm plåt, som skall hålborras.

svarta är den nya lådan, som är lite mer markerad änn orginal..


Tankar, andra ideér?

26
Klotterplank / SV: Fjabbens Anglia projekt
« skrivet: augusti 29, 2007, 20:14:04  »
Goda nyheter...


Mycket goda nyheter faktiskt.

Har haft garaget för mig själv nu hela veckan och kunnat jobba undan lite..

Huvudbågen är i stort sätt klar. (ska bara in ett snedstag i den med..)
Och i morron är det tänkt att jag ska knäcka till strävorna som går från h-bågen längs dörröppningarna.

Bilder kommer när man kan se lite mer resultat..

Har även kapat bort allt utan insteget på tröslarna.
Skall byggas upp på nytt lite kraftigare..

Kul att äntligen börja komma nån stanns..


Ha de

27
Klotterplank / SV: Fjabbens Anglia projekt
« skrivet: augusti 12, 2007, 22:45:43  »
Så ja.

Nu är växellådan hemma..

En andra supernice grej är att min garagepolare lägger dom sista timmarna på sin amazon nu i dagarna.

Det vill säga, plats till att bocka rören till buren...

Ha de gött

28
Klotterplank / SV: Fjabbens Anglia projekt
« skrivet: juli 31, 2007, 00:55:53  »
Det här låter ju hur coolt som helst.. men finns det någon projekttråd någon stans  ???


Jo, det finns en projekttråd.. men som sagt var så händer det inte så mycket..

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=35495

min växellåda skall vara skickad nu.

Här köpte jag den
www.Bakaxeldelar.se

29
Klotterplank / SV: Fjabbens Anglia projekt
« skrivet: juli 22, 2007, 17:51:01  »
det går sådär bra..
Har itne komit i gång med de ännu..
Väntar på att min garagekompis ska få ut sin bil, hade varit trist att lägga ett rör på taket på hans nylackade bil..

ha de

30
Klotterplank / SV: Bilsemester i södra Sverige
« skrivet: juni 24, 2007, 17:14:38  »
i kristianstad finns det en självplocks-skrot... returbilen..

Scans korvar är rock ´n roll...


31
Klotterplank / SV: Fjabbens Anglia projekt
« skrivet: maj 22, 2007, 23:17:42  »
Uppdatering..,

Rören till buren kommer nu i veckan.

Har väntat på ett rörbockare från verktygsboden i över en månad.
Den kom i förra veckan.. lite synd att den inte orkar bocka rör..

Införskaffade mig en annan bock i helgen som unkar fin fint.

Med tanke på att jag inte gjort nått med bilen så blir det inte så mycket update..

Har iaf lekt lite Ps och klurat ut hur det blir med breddningen, håll till godo

32
Projekt / Re:Volvo 343 Dl -80 "Fördärvet Edition"
« skrivet: april 17, 2007, 20:14:02  »
om jag inte redan har skrivit det, så har hydralisk handbroms,wattlänkskåpa,25meter bur-rör,15m cromolly, och en massa uniballs landat i fördärvet...

oMVH Robin

stulet? tappat?

33
Projekt / Re:v-12 power
« skrivet: mars 18, 2007, 01:12:31  »
Tjenna.. tänkte lite på airodynamik och luftutsläpp från motorrumet..

inte så skoj att släppa alla luft under bilen kanske..

Samma skärm som jag skickade in innan, fast med stort fint hål bak emot dörren..

Ett plus är ju att det blir lite kantigt, å så får du så lite vägg som du bara kan få..

ha de

34
Projekt / Re:v-12 power
« skrivet: mars 17, 2007, 19:51:29  »
Det blir hårdare linjer  eftersom bilen är fyrkantig org.

Nä, det är ju tramsigt man en massa mjuka nybilsformer;)

MAn kan ju göra såhär

35
Projekt / Re:v-12 power
« skrivet: mars 17, 2007, 17:23:49  »
och

36
Projekt / Re:v-12 power
« skrivet: mars 17, 2007, 17:07:58  »
borde bli typ så här

37
Projekt / Re:v-12 power
« skrivet: mars 17, 2007, 16:44:02  »
hur lång fjädringsväg har du?

spelar ju rätt stor roll på hur breddaren blir..

kan du inte sätta en pvc rör som skärmkant å skänna ett tyg mot orginalskärmen?

ha de

38
Projekt / Re:v-12 power
« skrivet: mars 11, 2007, 18:50:01  »
okej. tackar..

Nä, det är svårt att få tag i info om själva byggandet.
Måste luta sig mot folk som byggt innan.


ha de

39
Projekt / Re:v-12 power
« skrivet: mars 10, 2007, 21:46:37  »
Har även hunnit med att svetsa fast buren på 8 ställen,så nu
börjar det  bli ett stabilt chassi.

Tjena.

Har lite frågor om inbyggandet av buren, lite offtopic kanske.

Är den svetsad i golvet överallt.. ?

Har kollat rundor en massa och slängt ut en fråga på rejsa.nu
angående svetsa kontra bulta bur i karossen.

Hade tänkt att bygga i samma stuk som dig med buren.
har sett bilar som bultat ner en sådan bur.

På bilprovningen sa dom att man skulle bulta bur i karossen pga att det finns risk för sprickor(?) om man svetsade.

Borde bli en hel massa stabilare om man svetsar.

Hur har du kapat rören? vinkelslip?

Ha de



40
Projekt / Re:v-12 power
« skrivet: mars 10, 2007, 19:24:27  »
Den blir lika bred fram!!! :D

På tal om de.
Har du börjat jobba ut karossen mot däckslutet?

ha de

Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 15