Då uppdaterar vi lite till då...
Kollar man på bilden som är överst i den här avdelningen (inne i bilen) så har allt utom rattstången och värmeväxlaren nu försvunnit. Bilder kommer närsta gång jag är i garaget. Det är all el, och panelen med radiohål mm.
Sen så har även all el i motorrummet plockatsbort, så just nu så finns det inga kablar kvar i bilen över huve taget (förutom små korta bitar från skärmblinker och någon annan lite stump) även elcentralen är urplockad.
Främreröret lossades också så motorn har bara sprängkåpan motorfästen och bensinslangar kvar för att kunna lyftas ur.
Har även tagit bort kromlisten runt ena bakrutan. Det va ingen barnlek, tur att den inte behöver användas igen, blev bara skrot kvar av den. Så när man har en hjälpande hand nästa gång man är i garaget så åker även bakrutorna ur (man bevöver någon som kan hålla emot rutan på utsidan när den släpper från insidan), tyvärr så va ingen av dom andra i garaget när jag tod bort listen.
Har jag tur så kanske motorn lyfts redan innan helgen (fredag) annars så blir det nog inte fören tidigast runt den 25 då båda helgerna nu är upptagna med annat än bilen.
Köpte även nya yttre styrlänkar och spindelleder idag så dom ligger i garadet och väntar på att bli monterade. Bärarmarna ska bara snyggas till först, samt att bussningar mm ska ordnas (måste ta måtten på dom och skicka till Micke Art Racing).
Nu i veckan så ska nylonbussningarna till bladfjädrarna pressas, så dom är klara.
Vi ska änen (troligtvis) få låna en Esab 140A 3fas mig/mag svets till garaget så golvet ska lagas där det är små hål. Sen så ska det svetsas nya okfästen på bakaxeln samt fäste för reaktionsstag på vänster sida.
Tänkte även förstärka upp framvagnen med lite mera plåt på länkarmarna samt fästet för monentstaget.
Det va allt för stunden.