Som sagt, så här ska det inte se ut
Bättre så:
Den svarta kabeln som inte är inkopplad är originalkabeln till soppapumpen.
Elleshar:
Jupp, kopplingscheman har jag, både det jag fick av dig samt även en del "större" samt "mindre".
Dock är härvan som jag skaffade av dahlan klippt vid lysena så den behöver delas på för att få ut det som bara är insprutet. Nu är ju också hela härvan som sitter på min bil i motorrummet uppmätt och fungerar som den ska, ja bortsett från kallstartspridare samt termotidkontakten men dom tvivlar jag starkt på att dom skulle ställa till det här, men dom är ju rätt enkla att kolla upp också. Jag börjar nästan tro att det inte är något elektriskt fel, för spridarna "klickar igång" (man hörde tydlig skillnad när man lossade kontakterna till dom) och bränslepumpsreläaet öppnar som det ska samt att alla värden är korrekta i huvudboxens kontaktsycke... Det skulle ju i så fall vara om nåt är lattjo under instrumentpanelen? Och då hjälper ju inte nya kablar under huven...
dahlan: En blockfördelare från en 240 kan jag nog ordna av min kusin annars, han har en hög bilar ståendes.. Men det kan ju vara värt att testa iaf
Frej: Jupp! lossar jag den grå kabeln så öppnar inte reläet alls, nu öppnar det när jag kör på startmotorn, samt ~0,5 sekunder efter att jag stängt av den typ. Och jag testade både med multimeter och testlampa, ordentliga fina utslag och starkt sken. Så troligtvis så hinner inte en vanlig multimeter med att mäta den pendlande strömmen (öööh... att man inte har kommit på det förns nu
)
-----------------------------------
Om man ponerar att det elektriska fungerar som det ska, vad bör man testa att byta då? Det enda jag kan komma på såhär på rakt arm är huvuddataboxen och BTRen (jag vet ju som sagt inte om jag har något bränsletryck). Det är ju lite konstigt att bilen inte är konsekvent, utan ibland är stendöd och ibland nära att starta...