Okej nej jag har aldrig varit i Ö-vik nånsin!
Det beror på vad jag vill göra med Pärlan =)
just nu är det bara bruksbil fram och tillbaks till jobbet och sen lite busbil vid behov
Just nu har jag satt i större spridare och bytt till ett större format på map så nu behöver den mappas både på bensin och etanol egentligen men har kört enbart etanol sen i julas typ, förutom en vecka då det var över -15 och den inte ville starta utan en hink startgas
Sen skulle det va kul och trimma upp motor och väghållning ett par snäpp, hinka i lite stereo och ABSOLUT fixa rosten
Så hade jag haft massor av pengar och tid så hade den blivit en pärla på riktigt
Angående MS så kan nog vem som helst få till det.. jag hade INGEN kunskap om varken förgasare eller insprut innan jag började min ms-ombyggnad på 360:n
Och att få bilen körbar tar inte mer än en timmes mappande i början.. sen kan man ju förfina och förfina tills den går perfekt i alla situationer.. bredbandslambda är att föredra då den gör det 10 gånger enklare ändå, för enkelt i mina ögon haha
Dock har jag inte byggt om tändningen än och såklart aldrig mappat den så det kan nog bli spännande, där har man ju ingen mätare som talar om ifall man är rätt eller fel.. förutom möjligen en knacksensor/öronen då
Tycker absolut alla som vill ha justerbart sprut och tror sig ha intresset att få det bra ska skaffa ett
särkillt om man inte har 10 000 över till ett dyrare system
har lagt ut 3000 eller nåt nu för att få till allt som har med ms att göra, inklusive lite tändgrejor som ligger på hyllan och samlar damm än så länge..
Sen att man kan köra på ren E85 är ju en KLAR fördel, ganska skoj att prata om det runt fikabordet på jobbet när alla klagar på bensinpriset