Författare Ämne: 360 RS MK2  (läst 489662 gånger)

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
360 RS MK2
« skrivet: april 13, 2005, 13:52:27 »
Nykomling som jag är här på forumet kanske det är en bra idé att berätta lite om vad som händer hemma i garaget, för tro det eller ej, men med lite flyt så ska det finnas en 360 i övik till sommaren som visslar och pyser  :P

Arbetslös som man är så blir det inget dyrt, superstrippen bygge utan mer en liten lätt rolig bil som driftar fint och som man kan pendla till arbetsförmedligen med  :)

En B230FT från en -98as 940 turbo är införskaffad och B200:an som sitter i är utlyft, redan där började problemen med kopplingen, men har iaf lämnat bort dm-svänghjulet med tillhörande lamell och original lamellen till en svarvare som ska försöka byta lamellcentrumet. Hoppas det funkar!
Har börjat kapa ur värmepaketet oxå så man ska kunna åka med fördelaren monterad mot kamaxeln, och har börjat måtta för att få ner ic från 940:n, det lutar åt att tilta vattenkylaren bakåt och montera intercoolern framför med en elfläkt istället för den vanliga.
Sunkigt nog så har jag inte fått alla delarna än, lambdasonden, kabelstammen, tomgångsmotorn och tändmodulen fattas än, men med lite tur som droppar dom delarna in i veckan!

Om man råkar hitta en hög med pengar när allt är klart med motorn så blir det förmodligen nya stötdämpare och slitsade bromsskivor men det är osäkert än.

Målet är iaf 220-230 hästar, och ett riktigt sleeper yttre, komplett med standard dimension på däck och halvskabbiga plåtfälgar  ;D
« Senast ändrad: oktober 24, 2005, 22:57:32 av Performance »
Förare TEAM EGON RACING

Gobajen

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 514
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #1 skrivet: april 14, 2005, 15:35:47 »
Låter som det kan bli en kul bil! Ta gärna lite bilder på bygget och gärna om du kommer på lite lösningar m.m för är själv lite på jakt efter en B230FT att sätta i min kärra!
360 goes beyond :-)

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #2 skrivet: april 14, 2005, 21:42:14 »
Jajjemen, har knäppt ett par bilder men det har inte hunnit hända så mycket än så det är inte så mycket att visa bortsett från ett tomt motorrum  :P
Förare TEAM EGON RACING

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:360 RS
« Svar #3 skrivet: april 15, 2005, 10:03:25 »
Skicka upp bilder. Vi vill gärna följa ditt bygge, steg för steg i en projektdagbok.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS
« Svar #4 skrivet: april 15, 2005, 16:07:02 »
Härligt!!

Sleeperstuk gillar jag oxå, även om det inte är så mycket att se på men det är ju oxå det som är meningen  ;D

Lycka till med Bygget! Och välkommen till 300 Power Club!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #5 skrivet: april 15, 2005, 20:56:15 »
Bilder kan fixas, om det är nån som känner för att donera lite server utrymme?  :P

Jepp, sleeper är grymt som fan, tror t.o.m. att jag ska låta sista burken från original avgassystemet hänga kvar och sluta med det rätt en halvmeter in under bilen, hoppas bara inte intercoolern syns allt för mycket  :-\

Tackar! Känner på mig att det är mer än en natt som kommer att tillbringas vid datorns bleka sken nu när man hittat likasinnade!
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS
« Svar #6 skrivet: april 15, 2005, 21:56:36 »
Sluta med avgassystemet en halvmeter in? Då drar det väl in avgaser i bilen?

Eller menar du sidepipe?

Japp likasinnade är aldrig fel  ;)

"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:360 RS
« Svar #7 skrivet: april 15, 2005, 23:14:57 »
Bilder kan fixas, om det är nån som känner för att donera lite server utrymme?  :P

Jepp, sleeper är grymt som fan, tror t.o.m. att jag ska låta sista burken från original avgassystemet hänga kvar och sluta med det rätt en halvmeter in under bilen, hoppas bara inte intercoolern syns allt för mycket  :-\

Tackar! Känner på mig att det är mer än en natt som kommer att tillbringas vid datorns bleka sken nu när man hittat likasinnade!

Om du går in i din forum profil och klickar på bildhanteraren. Där kan kan ladda upp 5 bilder av summan av 250kb.  Har även aktiverat dig som medlem ,med det kan du infoga bilder i dina inlägg.

Välkommen till klubben, här kommer du att trivas  :)
« Senast ändrad: april 16, 2005, 11:20:32 av Mefistofeles »
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #8 skrivet: april 16, 2005, 13:24:31 »
Hmm, där sa du faktiskt nåt FREJ, men sålänge man slutar vid bakaxeln eller lite bakom kan det väl inte komma in alltför mycket avgaser i kupen?

Kanon! Då kommer det lite bilder här!

Pärlan med motorerna ståendes bredvid (200:an närmast)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #9 skrivet: april 16, 2005, 13:25:36 »
230 motorn som ska i...
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #10 skrivet: april 16, 2005, 13:26:24 »
Det sönderkapade värmepaketet som förmodligen måste kapas sönder ännu mer...
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #11 skrivet: april 16, 2005, 13:30:11 »
Kopplingen som med lite tur ska gå att åka med...

Och du Mefistofeles, jag är väl kanske lite blind nu men går det inte att lägga in flera bilder i samma inlägg? Blir kanske lite jobbigt att titta på bilderna om det är ett nytt inlägg för varje bild  :-\
Förare TEAM EGON RACING

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:360 RS
« Svar #12 skrivet: april 16, 2005, 17:56:40 »
Det får man leva med tyvärr. Om du vill att alla bilder ska synas eftervarandra får du själv ladda upp det på någon server sen länka bilderna i inläggen. Du har inte fått lite webbutrymme via din internetleverantör?
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #13 skrivet: april 16, 2005, 20:36:49 »
Det har jag säkert fått, men med tanke på hur snabbt det brukar gå att ta sig fram till Telia på telefon så har jag inte orkat kolla. Visst har spray nån sorts web hotell också?

Från det ena till det fjärde så sägs det att jag ska få tillbaka det nersvarvade dm svänghjulet och den moddade lamellen imorgon kväll så imorgon blir det till att kastbyta oljetråg mellan motorerna och göra dom sista ändringarna innan motorn ska i!  :)
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS
« Svar #14 skrivet: april 16, 2005, 22:46:57 »
Härlig fart du har på projektet!

Angående avgaset så tror jag att man helst ska sluta med slutröret aningen bakom bakersta delen på bilen, eller i allafall kant i kant med tex kofångare eller som i vårat fall den plåtkant som sitter under kofångaren.. annars kan den dra in avgaser..

Fast hur blir det med sidepipe precis framför bakhjulet i så fall? Borde nästan kunna dra in lite då med tycker jag..
OBS ny lag sen ett tag tillbaks, man får åka med sidepipe lagligt ifall den mynnar ut bakom bakersta dörren, så har man en tredörrars Volvo 242 tex så kan det mynna ut mitt på bilsidan typ.. 5-dörrars 360 är lite värre, knappast sidepipe framför bakhjulet då.. om inte i hjulhuset   :)

men du får väl experimentera lite  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #15 skrivet: april 17, 2005, 14:17:49 »
Jorå, jag har inte så mycket annat för mig än att leka med 360:n och att sitta här och kika i forumet så det blir nån timme per dag man är där... Jag hoppas kunna ta premiärsvängen första maj när det är bilutsällning och fullt med raggarbilar på gatorna här i övik, men det ser tungt ut...

Skulle vara rätt så grymt med sidepipes faktiskt, men det förstör sleeper stuket... Hittade ett Biltema universal takräcke häromdagen som låg och skräpade, funderar starkt på att montera det  ;D
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS
« Svar #16 skrivet: april 17, 2005, 15:18:35 »
Hehe okej, ö-vik är rätt känt för det va?

Härligt att du har tid för bilen, själv är det min 360 som får minst uppmärksamhet just nu  :'(

Jo sidepipe går ju knappast åka med utan att det syns..

Jag har fantiserat många gånger om att göra ett spjäll som kopplar förbi det vanliga utblåset och skickar ut det nån annanstans.. så den låter tyst och fint tills man drar i spaken/trycker på knappen och då j-vl-r är det full fläkt  8)

Hahha jag har ett sånt där gammalt tunnt takräcke med rött gummi på eller va det är.. helt orginal tror jag.. men har inte vågat köra med det än  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #17 skrivet: april 17, 2005, 16:27:55 »
Jodå, mer eller mindre enda gången på hela sommaren som det är riktigt mycket fina bilar ute på gatorna i övik, folket vallfärdar från alla små byar inne i landet till lilla övik  :P Har du varit här nån gång på första maj eller?

Synd, hur mycket har du kvar på din pärla? Etanol mappning eller?
Hur jobbigt/svårt är det att mappa ett MS sprut? En kompis har beställt MS till sin Amazon och funkar det fint funderar jag på att köpa ett jag också och köra E85, med dagens soppapriser så blir det rätt så saftig milkostnad att åka på 98 oktan  :(

Tanken har slagit mig oxå med ett sånt där spjäll, har nåt svagt minne av att jag såg det i en Summit katalog för nåt år sen... Skulle passa som handen i handsken på en sleeper!
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS
« Svar #18 skrivet: april 17, 2005, 16:45:42 »
Okej nej jag har aldrig varit i Ö-vik nånsin!

Det beror på vad jag vill göra med Pärlan =)

just nu är det bara bruksbil fram och tillbaks till jobbet och sen lite busbil vid behov  ;D

Just nu har jag satt i större spridare och bytt till ett större format på map så nu behöver den mappas både på bensin och etanol egentligen men har kört enbart etanol sen i julas typ, förutom en vecka då det var över -15 och den inte ville starta utan en hink startgas

Sen skulle det va kul och trimma upp motor och väghållning ett par snäpp, hinka i lite stereo och ABSOLUT fixa rosten  :'(

Så hade jag haft massor av pengar och tid så hade den blivit en pärla på riktigt  :-\

Angående MS så kan nog vem som helst få till det.. jag hade INGEN kunskap om varken förgasare eller insprut innan jag började min ms-ombyggnad på 360:n

Och att få bilen körbar tar inte mer än en timmes mappande i början.. sen kan man ju förfina och förfina tills den går perfekt i alla situationer.. bredbandslambda är att föredra då den gör det 10 gånger enklare ändå, för enkelt i mina ögon haha

Dock har jag inte byggt om tändningen än och såklart aldrig mappat den så det kan nog bli spännande, där har man ju ingen mätare som talar om ifall man är rätt eller fel.. förutom möjligen en knacksensor/öronen då  ;D

Tycker absolut alla som vill ha justerbart sprut och tror sig ha intresset att få det bra ska skaffa ett
särkillt om man inte har 10 000 över till ett dyrare system

har lagt ut 3000 eller nåt nu för att få till allt som har med ms att göra, inklusive lite tändgrejor som ligger på hyllan och samlar damm än så länge..

Sen att man kan köra på ren E85 är ju en KLAR fördel, ganska skoj att prata om det runt fikabordet på jobbet när alla klagar på bensinpriset  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #19 skrivet: april 17, 2005, 18:51:53 »
Aj då, att svetsa rost är definitivt inte kul!  :(
Vad är det gjort åt den egentligen? Bortsett från MS alltså, nån rolig topp eller turbokonvertering på G?  ;)
Hur får du fram varvtalssignalen föresten? Med Renix givaren som sitter standard eller har du moddat dit ett svänghjul med 60-2?

Jovisst! Största fördelen med MS jämfört med andra system är ju priset, men istället så är det rätt så mycket mer jobb... Eftersom jag inte är nån stjärna på el direkt så känns det lite tungt att sätta igång med nåt sånt system... Men till vintern då sommar-360:n ändå bara står och samlar damm kan man kanske göra ett försök att pula dit nåt...
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS
« Svar #20 skrivet: april 17, 2005, 19:17:00 »
Nej rosten hatar man

Nej ingen rolig topp eller turbo, turbo blir det "aldrig" men portad topp, marinvev, vassare kam, extractorrör, separata insug med plenum, lättat svänghjul, lättade inre delar och lite annat skoj säger jag inte nej till  ;)

Just nu är de enda prestandahöjande grejena jag gjort dessa:

- Elfläkt
- Borttagen kat, ersatt med rakt rör
- Borttagen luftmängdsmätare
- Öppet filter direkt på slangen till insuget
- 337cc violetta spridare från 740-turbo (för spritens skull  ;))

ligger och väntar:
Tändgrejer från en 240 GLT

Just nu tar jag samma varvtalssignal som LU-jetronic gjorde.
Alltså mäter på minus på tändspolen.

Men när jag ska köra ställbar tändning så kommer jag ta varvtalssignalen från en Hallgivare i fördelaren

Angående pula in ms så tror jag inte det är jättemycket mer jobb med ms... beroende på vad man jämför med. Finns väl system med färdiga kabelhärvor och kontakter och special givare med samma kontakter i sin ände. Då är det ju "bara att plugga ihop allt"
DOCK, hur många serietillverkar dom kabelhärvorna till Volvo 360?  ;)

Jag har ju pluggat på mig på kontakten där LU-Jetronic normalt sitter så då slipper jag en hel del kabeldragning och kontaktering då jag använder orginal kabelhärva i alla möjliga fall!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #21 skrivet: april 17, 2005, 20:49:09 »
Låter som att det kan bli ett riktigt skojjigt bygge!
Sugtrim är egentligen roligare än överladdning, det håller jag med dig om men det är svårare istället  :(
Hmm, sant, det finns nog inte alltför många tillverkare av eftermarknadssprut som tillhandahåller bolt on kit till 360 :P

Här följer iaf en liten uppdatering på hur bygget framskrider:
Oljetråg och oljepump är bytt.
Generator, vevaxelremskiva och vattenpump är bytt.
Motorfästen bytta.
En vattenledning från turbon är flyttad.
Returoljeledningen från turbon är kapad och omsvetsad för att inte stypa i motorfästet.
Har måttat lite grovt på höger motorfäste hur mycket som måste kapas bort då det är för lite frigång till wastegaten och kompressorhuset på turbon.
Övre kamremskåpa är bytt så det står B200F på 230 motorn, alltid lurar det någon  :P
Har fått tillbaka lamellen och dm svänghjulet från svarvaren och har provmonterat, passade inte. Fast nu styper det åtminstonde inte i svänghjulet utan i tryckplattan.

Nu till det roliga! Bilder...  ;D

Skillnaden mellan 300 serien och 900 seriens oljepumpar
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #22 skrivet: april 17, 2005, 20:50:44 »
Motorfästets frigång till wastegate och kompressorhus...
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #23 skrivet: april 17, 2005, 20:54:23 »
Den nya returolje ledningen, det blir aluminiumlindad slang därifrån
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #24 skrivet: april 17, 2005, 20:55:14 »
Dubbelmassesvänghjulet nersvarvat i ytterkant
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #25 skrivet: april 17, 2005, 20:57:17 »
M90 lamellen med 24 splines centrum
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #26 skrivet: april 18, 2005, 21:08:19 »
En liten, liten uppdatering men ack så viktig:
Hela svänghjul/kopplingshistorien verkar vara löst nu, det styper ingenstans längre! Var och köpte slang och en packning för oljereturen idag också så det verkar inte bättre än att motorn snart är klar för att lyftas i!
Längtar något fruktansvärt tills man kan åka omkring och vissla, pysa och lägga kolmaskar på asfalten inne i stan!  ;D
Förare TEAM EGON RACING

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:360 RS
« Svar #27 skrivet: april 18, 2005, 21:46:51 »
Tips!
Montera växellådan stumt mot karossen. Då är risken mindra att den ingående axeln i växellådan går av vid för hård körning. Den har risken att ge med sig om växellådan och motorn flexar åt olika håll. Stum montera, sen har du flyttat problemet till drivaxlarna som du byter på 10 min.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #28 skrivet: april 18, 2005, 22:16:01 »
Bra idé! Men måste jag inte svetsa ihop några stumma motorfästen då också? Kopplingskåpan är lagomt försvagad nu så den torde väl kanske inte hålla annars? Hur skakigt blir det att köra med stumma motorfästen när man har en obalanserad motor?
Förare TEAM EGON RACING

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:360 RS
« Svar #29 skrivet: april 19, 2005, 09:08:12 »
Har inte gjort det själv på någon av mina 300or. Men det blir väldigt skakigt om man monterar montorn stumt (åkt med Cupra).

Det säger sig självt att man nog behöver stumma upp motorn för att förhindra att kardan vrider sig vid vid pålgsamma förhållanden.Tror att du kan ha orginal motorfästen för att få bort vibrationer men du kan nog behöva ett stag som förhindrar att motorn vrider sig allt för mycket. En kraftig gasfäder borde funka eller ett stag med gummi bussningar på båda sidorna. Antar att du är ute efter komfort också.

Fråga Spritis eller Cupra de har mer info än mig.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #30 skrivet: april 19, 2005, 17:43:44 »
Jepp, lite komfort är inte helt fel...
Ska ta och kolla lite om det finns nåt uppenbart ställe att montera ett momentstag på men som det känns nu så kommer jag nog att göra rookiefelet nummer ett och plocka ihop allt så fort som möjligt och fara ut och köra sönder... Tror nästan jag bara ska lyfta i motorn och sen ha den som rullande projekt så jag har en bil att åka med, börjar kännas lite tråkigt att se den på pallbockar dag efter dag  :(
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #31 skrivet: april 25, 2005, 00:41:40 »
Har inte hänt så mycket på sistonde då jag har haft fullt upp med annat, bl.a. storservice på en ZX  :(
Men här är iaf en liten uppdatering på bygget:
Motorn är på plats nu och förvånande nog så passade det både på motorfästen och sprängkåpan på första försöket!
Har kopplat lite el och ett par slangar men har inte fått kabelstammen och dom andra grejjerna som saknas trots att jag blivit lovade dom ett par ggr nu, börjar faktiskt fundera på om han överhuvudtagit har dom kvar  :-\
Måste kapa ner 940 ic:n också, den passade inte så bra som jag hade hoppats...
Om det är nån som har ett elschema till en -98as 940 eller vet var man kan ta signal för varvräknaren så är den kunskapen uppskattad!

Här är iaf ett litet bildbevis på att nånting har hänt:
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS
« Svar #32 skrivet: april 25, 2005, 17:34:20 »
Härligt att se! Snart är det en till 360 på gatan som visslar och fnyser  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #33 skrivet: april 26, 2005, 17:44:06 »
Jajjemensan! Operation tryck-å-pys fortskrider!  ;D
Förare TEAM EGON RACING

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #34 skrivet: april 26, 2005, 18:02:32 »
Vad snygg bilen blev nu, med en ic i hela fronten! Så ska det se ut ;)


Går huven att stänga på vanligt vis nu eller sticker Ic'n upp för mycket?

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:360 RS
« Svar #35 skrivet: april 26, 2005, 21:09:13 »
Sitter som gjuten. Det kommer bli en rolig sleeper.

Ska du köra på några trevliga event i sommar?
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Wawe

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 590
  • 360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #36 skrivet: april 26, 2005, 21:31:24 »
Har en fråga om IC. Sitter den framför kylaren eller ersätter den kylaren?
----------------------------------------
360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #37 skrivet: april 26, 2005, 21:41:33 »
Freedo - Jepp, huven ska gå att stänga som vanligt nu men det är på millimetern!
Mefistofeles - Jajjemen, om man inte visste bättre skulle man nästan kunna tro att den är gjord för 300 serien nu. Om bilen funkar så blir det en dag på strippen i Piteå tror jag och så skulle ev. bli blackrace på Kubbe flygfält i sommar så dit far jag nästan säkert. Skulle vara skoj att ha ett tidskort på bilen!
Wawe - Den sitter framför vattenkylaren och kyler insugsluften.
Förare TEAM EGON RACING

Wawe

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 590
  • 360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #38 skrivet: april 26, 2005, 23:00:50 »
Tack för svaret! då vet jag det
----------------------------------------
360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #39 skrivet: april 27, 2005, 12:41:11 »
Vad trevligt!

Jag hade funderat på att sätta ic'n på samma sätt om jag ev bygger turbosnurra till min, så nu vet jag att det ska passa. Då kan man ha orginalgrill och stötfångare på så att det inte direkt syns att man kör med turbo, blir så mycket roligare vid rödljusen då ;)