Låter kul!
Har du kunnat kika något efter LostSync i loggar? Då brukar ju bilen dö... Prova dessutom att gå igenom och ställa in alla varvstoppsinställningar igen; jag har råkat ut för att varvstoppet uppfört sig lite märkligt någon gång, det löste sig när jag ställde in precis samma inställningar igen!
Idag tycker jag att bilen går ännu bättre. Men det är för att jag kört en runda i min 154-hästars 2.2 liters Opel Vectra kombi, tyckte den gick bra, hade bra vrid och var rapp på gasen innan. Men lyckligtvis så känns 360:n bättre på alla nämnda områden!
Idag sken solen och ronellerna låg torra, var inga problem att få ut bakänden genom att rappa till på gasen när man seglar runt i rondellen på 2ans växel. Sen växte svarta ormar efter bilen
Efter 4000rpm på fullgas så smattrar den grymt ibland. Skulle kunna vara för tidigt varvstopp för lambdamätaren "smattrar" den med lika snabbt. Jag har nämligen varvstoppet inställt att bryta både tändning och bränsle... eller nej nu blev jag osäker.
Får kolla upp eller stänga av varvstoppet tills misständningarna är utsorterade.
Varvade jag dock upp utan belastning=halvgas så kunde jag varva minst 6000rpm fast fick "rensa" några gånger tills den inte misstände vid 4-5000rpm...
Det var läskigt vid 6000rpm, kände ganska kraftiga vibrationer i fötterna (pedalerna). Undrar om mitt folkracesvänghjul hade behövt balanseras... Minns inte hur mycket B200F:en vibrerade men tror inte det var nåt man tänkte på direkt...
>> Kurre
Har inte fått tummen ur och fixat in din INI-fil än, måste ta mig i kragen och göra det, har varit för upptagen med att få bilen körbar. Kan tänka mig att det är lost sync. Kommer inte alls lika ofta sen jag stängde av overrun fuelcut dock... nu kommer det nån gång per dag kanske och oftast under halvlast på lägre varv=cruising.. Innan kom det oftast på tomgång.
Ska kolla över och kanske stänga av varvstoppet tills misständningarna är utsorterade..