Författare Ämne: Projekt: Snabba upp en 360  (läst 338086 gånger)

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #120 skrivet: maj 23, 2005, 00:05:31 »
Ja säg den glädje som varar...


Bilen höll tills idag då slutväxeln fick för sig att packa ihop och slå igen verksamheten :(

Jag slet ner den nu ikväll, ett av de små diffdreven som gick av på mitten. Men det var kratrar i matrialet på både drevet och axeln så jag tror att den gått med lite olja i tidigare och blivit överhettad och försvagad, så nu när det har fått jobba lite så höll det inte längre.
Ska plocka bort och inspektera resten imorrn och se om de andra dreven också är slitna.

Taskigt  :( Men se det som en ursäkt för att modda in en M90 och kraftigare bakaxel!
Förare TEAM EGON RACING

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #121 skrivet: maj 23, 2005, 19:26:53 »
Ja precis, hade ju inte vart fel ;)

När man ändå har grejerna nerplockade så funderar jag lite på om man ska svetsa diffen kanske, lika bra att köra på när man ändå har brallorna nere som man säger :P
Men jag vet inte, det låter ju som att bilen kan få vissa negativa bieffekter av det.

Men nu har jag ju iaf ett skäl att fixa min låda som det saknades en spärrhylsa i, man måste se det positiva i saker och ting :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #122 skrivet: maj 23, 2005, 19:55:46 »
Men nu har jag ju iaf ett skäl att fixa min låda som det saknades en spärrhylsa i

Vad för spärrhylsa?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #123 skrivet: maj 23, 2005, 20:07:08 »
När jag bytte olja i lådan så satt det en liten hylsa ca 5mm i diameter och kanske 10 mm hög på bottenpluggen. Den har jag senare konstaterat att den hör till spärren av växellägena. Så därför har spaken varit lite slapp och växlarna har hoppat ut nångång när man har brännt däck.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #124 skrivet: maj 23, 2005, 23:09:32 »
Klart du ska svetsa!  ;D
Med lite tur kan du åka med samma diffdrev då också, och det är ju en kanon bortförklaring till varför den är svetsad.
Förare TEAM EGON RACING

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #125 skrivet: maj 24, 2005, 19:02:50 »
Nu har jag fått tag på en komplett låda med diff som gått runt 10,000 mil och är oljetät, märk väl :P Så jag byter hela klumpen på en gång.
Så det blir med största sannolikhet ingen svetsad diff, kanske till nästa år isf.
Hoppas bara att den här diffen håller lite längre för jag kommer knappast kunna låta bli att rita streck ändå ;)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #126 skrivet: maj 24, 2005, 19:49:57 »
Hoppas bara att den här diffen håller lite längre för jag kommer knappast kunna låta bli att rita streck ändå ;)

Grattis, visst borde den hålla! Min har hållt länge med viss misshandel  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #127 skrivet: maj 25, 2005, 22:28:59 »
Jag putsade lite på nya lådan idag och upptäckte att det visst är 3,36:1 utväxling på slutväxeln och inte 3,64 som på den andra.
Det är väl en lägre utväxling. Hur kommer det påverka varvtal mm? Om det nu märks överhuvudtaget?

Och sedan är det tydligen skillnad mellan sedan och kombicoupe, jag förstår inte varför men det kanske någon annan har ett bra svar på?




Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #128 skrivet: maj 25, 2005, 22:51:40 »
Det är vad jag brukar kalla en högre utväxligt, men numeriskt (stavning?) räknat så är det en lägre. Bilen kommer alltså att gå fortare vid ett givet varvtal på en given växel. Med andra ord kommer du att få en riktigt långfärds GT vagn  ;D
Förare TEAM EGON RACING

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #129 skrivet: maj 25, 2005, 23:16:21 »
Bilen kommer alltså att gå fortare vid ett givet varvtal på en given växel. Med andra ord kommer du att få en riktigt långfärds GT vagn  ;D

Men den kommer få svårare att spinna loss och accelerera sämre...
Så frågan är vad man föredrar.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #130 skrivet: maj 26, 2005, 23:26:32 »
Är det säkert det? Jag trodde det var så att på ett ingående axelvarv snurrar utgående axlar 3.36?

För jag tycker ju redan nu att den är seg och inte orkar upp för backar mm så ännu segare låter ju inget kul. Men det blir säkert bra när man får i b230 i höst.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #131 skrivet: maj 26, 2005, 23:36:28 »
Är det säkert det? Jag trodde det var så att på ett ingående axelvarv snurrar utgående axlar 3.36?

För jag tycker ju redan nu att den är seg och inte orkar upp för backar mm så ännu segare låter ju inget kul. Men det blir säkert bra när man får i b230 i höst.

Gissar vilt men är det inte så att det är förhållandet som nämns.. 1.0 innebär att om motorn snurrar med 8000rpm så snurrar hjulen oxå 8000rpm.. men om man har 2.0 så snurrar hjulen bara 4000rpm när motorn snurrar 8000rpm..

Kör du mycket landsväg? I så fall kommer du nog älska lite lägre utväxling i bakaxeln.. och en lite högre etta är nog inte fel.. dock blir 2an kanske lite tristare att busa med..
kompensera med MOS  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #132 skrivet: maj 27, 2005, 00:18:01 »
Är det säkert det? Jag trodde det var så att på ett ingående axelvarv snurrar utgående axlar 3.36?

För jag tycker ju redan nu att den är seg och inte orkar upp för backar mm så ännu segare låter ju inget kul. Men det blir säkert bra när man får i b230 i höst.

Egentligen så är den utväxlingen 3.36:1 men i vanliga fall så säger man bara 3.36 efter som ettan alltid är densamma i det här sammanhanget.
Alltid när det gäller utväxlingar så siffrorna innan komma tecknet den drivande axeln och efter komma teckner den drivna axeln. I det här fallet snurrar axeln från växellådan 3.36 varv under tiden drivaxlarna snurrar ett varv. Samma sak med remskivor till exempelvis generatorer, då är vevaxeln först och generatorn efter komma tecknet.

Det blir definitivt bättre med 230 motor, om det inte vore för att jag funderar på att byta hela bakaxeln skulle jag byta till en utväxling runt 3.3:1 på min för att slippa växla så ofta, innan jag höjde laddtrycket blev jag mer eller mindre tvungen att lägga i fyran på 201 meter, och det är ju inte direkt optimalt att växla så många ggr. Nu drar det lite längre på växlarna så jag borde klara mig på trean innan varvstoppet går i.  Och att man dessutom får lite lägre varv på motorn när man cruisar runt i 180 knycka gör ju inte saken sämre  ;D
Förare TEAM EGON RACING

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #133 skrivet: maj 27, 2005, 09:22:14 »
fixa lite med din bil i PS
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #134 skrivet: maj 27, 2005, 16:21:34 »
Fasen vad snyggt!
Du är ju duktig på det där. ;D

Hur lyckades du med det där, vita blinkers och inga lister utan att det ser suddigt ut?

Du kan få fler uppdrag om du är intresserad av att praktisera PS ;)


Gobajen

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 514
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #135 skrivet: maj 27, 2005, 16:47:50 »
Jo man tackar....såg inte fel ut,nu åker listerna bort!!! Undrar just hur mycket dom väger  ::) Och vita blinkers såg jäkligt snyggt ut  ;D
360 goes beyond :-)

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #136 skrivet: maj 27, 2005, 17:56:12 »
Fasen vad snyggt!
Du är ju duktig på det där. ;D

Hur lyckades du med det där, vita blinkers och inga lister utan att det ser suddigt ut?

Du kan få fler uppdrag om du är intresserad av att praktisera PS ;)



Yrkes hemligheter. Ge mig några bilder som du vill att jag ska jobba med. Roligt att PS pilla.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #137 skrivet: maj 28, 2005, 11:02:32 »
en till
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #138 skrivet: maj 28, 2005, 16:50:07 »
Jag tänkte på själva stötfångaren. Den i plast alltså, inte underdelen ;)
Den skulle jag vilja ha helsvart, men jag har inte hittat byta-färg-tool i PS annars skulle jag ju kunna exprimentera själv.


Edit: Nu när jag studerat bilden ett tag så kom jag på att man kanske skulle kunna köra med svart nederdel på bilen, eller hellst ett svart kjolpaket.

Är alla 300 seriens handtag kromade föressten?
« Senast ändrad: maj 28, 2005, 17:08:32 av Freedo »

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #139 skrivet: maj 28, 2005, 18:29:35 »
Jag har bara serr kromade handtag, så det är en stark misstanke.
Går ju att lösta med lite färg om man inte vill ha dom kromade.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #140 skrivet: maj 29, 2005, 11:48:53 »
Jo iofs, fast hur blir det om man lackar på krom? Känns inte stabilt om man säger så, men det kanske går att slipa ner och få bra fästgrund för färgen.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #141 skrivet: maj 29, 2005, 13:35:16 »
Jo iofs, fast hur blir det om man lackar på krom? Känns inte stabilt om man säger så, men det kanske går att slipa ner och få bra fästgrund för färgen.

Jag putsade med rätt fin smärgelduk när jag lackade mina hantag på min 240 i hagmans "rallysvarta" den färgen är ändå inte så bra på att sitta kvar men det höll i ett år som jag hade bilen i allafall
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #142 skrivet: maj 29, 2005, 14:01:53 »
Slipa ner och lägg på alugrund, det brukar man göra på kromet runt rutor på 240 om man vill att det ska hålla. Sen är det bara att lacka i valfri färg.

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #143 skrivet: maj 29, 2005, 17:27:44 »
Jag tänkte på själva stötfångaren. Den i plast alltså, inte underdelen ;)
Den skulle jag vilja ha helsvart, men jag har inte hittat byta-färg-tool i PS annars skulle jag ju kunna exprimentera själv.

Hela poängen med PS är att man kan jobba i lager "layers". Man markerar ett område som man vill ändra på. I detta fall stötfångaren. Sedan skapar man ett nytt lager. Fyller fältet med svart färg och gör lagret transperant.Vips ser det ut som en svart kofångare. Här ett litet exempel som jag gjorde på någon minut:
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #144 skrivet: maj 29, 2005, 17:51:24 »
Clean look:
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #145 skrivet: maj 30, 2005, 22:38:57 »
Hmm, det ser inte någe vidare bra ut med svart stötfångare, tror jag skippar den idén tills vidare.

Tack för tipset ang PS , ska leka lite själv med några bilden sen.


Ska kolla vidare med handtagen och se om man kan lacka om de senare. Jag lämnar dem till en lackerare isåfall så det blir riktigt gjort så får jag se vad han har för åsikter om det.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #146 skrivet: maj 30, 2005, 22:53:30 »
Btw, nu funkar bilen igen :)
Var lite strul att få tillbaka lådan, det var inte så lätt att få upp den på domkraften när man skulle ligga under bilen och greja.
Och sedan tog det 1,5 h att få i sprintjäkeln till växelstången i lådan  >:(
Var på väg att ge upp men tillslut blev det brutalt våld som löste saken, så brutalt det nu kan bli men en hammare när man bara har 40 cm frigång under bilen ;)

Men jag kan inte känna någon direkt skillnad av utväxlingen, den accar lika bra och jag kan inte säga att varvet har ändrats. Det ligger på 2400rpm vid 100 kmh på 5:an, så ni kan ju få jämföra om ni vill och se om ni har annat. Då har jag iofs 195/65-14 så de för stora hjulen gör väl att det inte stämmer riktigt men ändå.


Dock så ritar den bara på höger hjul igen :(
Men det ska nog gå att ordna, så det blir en riktig bil igen :P

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #147 skrivet: maj 30, 2005, 23:58:47 »
Btw, nu funkar bilen igen :)
Var lite strul att få tillbaka lådan, det var inte så lätt att få upp den på domkraften när man skulle ligga under bilen och greja.
Och sedan tog det 1,5 h att få i sprintjäkeln till växelstången i lådan  >:(
Var på väg att ge upp men tillslut blev det brutalt våld som löste saken, så brutalt det nu kan bli men en hammare när man bara har 40 cm frigång under bilen ;)

Men jag kan inte känna någon direkt skillnad av utväxlingen, den accar lika bra och jag kan inte säga att varvet har ändrats. Det ligger på 2400rpm vid 100 kmh på 5:an, så ni kan ju få jämföra om ni vill och se om ni har annat. Då har jag iofs 195/65-14 så de för stora hjulen gör väl att det inte stämmer riktigt men ändå.


Dock så ritar den bara på höger hjul igen :(
Men det ska nog gå att ordna, så det blir en riktig bil igen :P

Va skönt att bilen är hel igen!

Den där låsningen till växelföraren höll på att knäcka mig med en gång, men då gällde det bara isärtagning, vilket borde vara enklare.. dock i 15 minusgrader och snålblåst på frusen grov grusplan med handlampa till belysning kl 23.00+

Rita på! Så får vi se hur länge det håller den här gången, länge/längre/"för evigt" gissar jag på  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #148 skrivet: maj 31, 2005, 18:17:03 »
Ja att plocka med det där på vintern låter inte som någon höjdare, man bör ju vara barhänt för att kunna hantera verktygen.

Jag mekar ju på grusplan nu och det är ingen höjdare, man kan inte använda hora när man ska in och ut under bilen, och så blir kläder, verktyg och håret fullt med grus :P
Inge kul alls, men det går om man måste.

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #149 skrivet: juni 23, 2005, 16:32:22 »
Nu har det hänt lite med bilen igen, eller det var iofs ett tag sedan men bilderna kom inte förren nu ;)

För drygt en månad sedan fick jag på 2,5 " dämpare och ett passande slutrör. På bilderna sitter inte alla upphängningar på plats så det hänger ner lite. Numera sitter det högre i ett urtag i plåten och plasten i bakspoilern.

Sedan har jag fått på 14" Bling Blingfälgar från någon Nissanmodell. Fick de gratis på jobbet för en vecka sen, sicket flyt man har ibland ;D

Edit: En länk till bilderna kan ju vara coolt också, här kommer den!
http://album.fotolabo.net/altiapp/amp/amp.fcg?GSTLOGIN=&ALBUMID=IuGcnMuxFM&PASSWD=KmJsmTJWIwATtE&LANG=se
« Senast ändrad: juni 23, 2005, 16:34:38 av Freedo »

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #150 skrivet: juni 24, 2005, 18:46:47 »
Ser riktigt fräckt ut med det nya slutröret! Saknar en bild med Nissan fälgarna monterade, men det kanske finns där och jag bara missade den...
Från det ena till det fjärde: är det en originallack du har på din bil? Tror aldrig jag sett en 300 i den där färgen, riktigt snygg färg faktiskt! Den skulle sitta som en smäck på min bil istället för den svärmors-röda äckellacken som är på nu...
Förare TEAM EGON RACING

Wawe

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 590
  • 360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #151 skrivet: juni 24, 2005, 23:49:30 »
Det är orig. lack. Sett flera såna. Dock minns jag itne nu vad den heter... kan ha varit safirblå, men jag svär inte på det, bara över det...
----------------------------------------
360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #152 skrivet: juni 25, 2005, 15:03:29 »
Eftersom jag fotar med vanlig kamera så blir det lite knas ibland. Jag var tvungen att byta rulle, så bilderna när fälgarna är monterade kom på den andra tyvärr.
Så det var inte du som missade dem, det var jag ;)

Som sagt, det är orginalllack. Rätt fräck i min mening, skiftar svagt mellan ljus och mörkare blå och blågrönt beroende på ljuset, lite budget-kameleont skulle man kanske kunna kalla det ;)

Btw så heter lacken ljusblå metallic eller nåt liknande oromanstiskt ;) Volvo har ju inte alltid så speciella namn på sina färger.
Safirblå är en annan lack tror jag men den ser snarlik ut. Enligt en tabell med färgkoder som jag kollade på så fanns inte min (218) på någon annan än 360.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #153 skrivet: juni 25, 2005, 16:08:15 »
Eftersom jag fotar med vanlig kamera så blir det lite knas ibland. Jag var tvungen att byta rulle, så bilderna när fälgarna är monterade kom på den andra tyvärr.
Så det var inte du som missade dem, det var jag ;)

Som sagt, det är orginalllack. Rätt fräck i min mening, skiftar svagt mellan ljus och mörkare blå och blågrönt beroende på ljuset, lite budget-kameleont skulle man kanske kunna kalla det ;)

Btw så heter lacken ljusblå metallic eller nåt liknande oromanstiskt ;) Volvo har ju inte alltid så speciella namn på sina färger.
Safirblå är en annan lack tror jag men den ser snarlik ut. Enligt en tabell med färgkoder som jag kollade på så fanns inte min (218) på någon annan än 360.

Ok, schysst ser det ut iaf! Får man för sig att lacka om bilen nån gång så torde "din" lack ligga rätt så högt upp på önskelistan iaf  :)
Du får ta och köpa dig en digitalkamera, det börjar bli rätt så vettiga priser på dom nu. Det är inte mycket som gör mig lika glad som bilder på fina 300:er  ;)
Förare TEAM EGON RACING

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #154 skrivet: juni 25, 2005, 21:14:04 »
Jo jag har varit inne på att köpe en digitalkamera, men jag vill inte köpa en billig kompaktvariant för 2000 om man kan få en skapligt bra för 4000.
Vid nästa lön är det stor sannolikhet att det blir en iaf.

Wawe

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 590
  • 360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #155 skrivet: juni 25, 2005, 22:59:20 »
vad jag sett så har 360 ganska unika färgkoder, oavsett vilken färg det är... lite störande ibland, men men

Ska jag lacka om min blir det svart. Helt klart!

Svart bil, svart läder, blå neonljus uner bilen... muahaha!
----------------------------------------
360 - En Bil, En Dröm, En Livsstil

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #156 skrivet: juli 23, 2005, 17:12:46 »
Nya fälgarna monterade
« Senast ändrad: juli 23, 2005, 17:17:45 av Freedo »

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #157 skrivet: juli 23, 2005, 17:44:38 »
En till:

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #158 skrivet: juli 23, 2005, 19:05:30 »
Nice! Din bil är ganska rejält låg och snygg!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt: Snabba upp en 360
« Svar #159 skrivet: juli 23, 2005, 19:24:32 »
Instämmer med Frej, snyggt!
Förare TEAM EGON RACING