Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - loffe

Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 40
1
Projekt / SV: knotans 360 NU verision 2!!
« skrivet: december 07, 2009, 10:56:55  »
är ju lag på vinterdäck from tisdag så måste nog köra den på dem då?????


Så länge däckena är lagliga dvs 1,6mm sommar och 3mm så godkänner besiktningen dessa.
Lagen på vinterdäck gäller enbart vid vinterväglag, så länge det är fin torr väg utan snö och is så får du köra på sommardäck året runt. Dcok så är det polisman på plats som bedömer vad som räknas som vinterväglag. Om det några andra bestämmelser på väg till besiktning låter jag vara osagt.

2
Projekt / SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« skrivet: mars 22, 2009, 00:51:50  »
vad nu?! Ingen lördagsupdate?  :'(
Är det något hemlighetsmakeri du pular med? ;)

hhe äh vafan nu ska vi inte döma han så hårt. Skål ändå. och simma lungt.

3
Teknik / SV: Lager på en turbo
« skrivet: mars 15, 2009, 01:20:50  »
240 graderslagret ser ut som man tagit bort en tårtbit ur det Loffe .

Bättre nu? har aldrig haft i sär någon turbo så det är inte så lätt, dock känndes det väldigt fel att ta bort 120grader i tårtbitsformat.

4
Teknik / SV: Lager på en turbo
« skrivet: mars 14, 2009, 18:10:18  »
Gjorde en bild, peter får gärna rätta mig om jag fattat fel. svårt att rita och ska iväg nu.

5
Drivlina/Växellåda / SV: Kopplings byte
« skrivet: mars 14, 2009, 17:58:42  »
Hmm länge sen man skruvade 300serien känner *skäms*

Under motorn sitter det väl en plåt precis bakom tråget som är bultat i sprängkåpan eller är det på nån annan volvo modell?

6
Teknik / Lager på en turbo
« skrivet: mars 14, 2009, 17:47:17  »



Tänkte försöka få peter att få förklara hur dom olika lagrena fungerar och vilka som är 240grader och 360grader. Det uppkom en del frågeställningar i hans tråd nämligen.

7
Projekt / SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« skrivet: mars 14, 2009, 17:35:32  »
OBS! detta är ett glidlager INTE ett kullager  ;)

din snåle jävel har du inte kullagrad turbo? ;)

8
Projekt / SV: 360 2½ 16v T Den ultimata bruksbilen.
« skrivet: mars 14, 2009, 16:09:03  »
ser som vanligt fint ut. Kanske lite tidigt men vafan, SKÅL! :)

9
Projekt / SV: Mefistofeles is back!
« skrivet: mars 14, 2009, 10:23:18  »
Har för mig att det finns dom som löst det problemet,  4bultat -> 5bultat men det är ju ingen vidare vaettig lösning i mitt tycke. Enklast är nog att svetsa igen och borra om.


http://www.falgrikt.se/riktning.htm dom har kna ju borra om hålen på fälgen om det är ett alternativ, fast då borde man ju först svetsa igen dom gamla hålen.


Vad har porsche för bultcirkel? Dumt lägga ner för mycket tid och pengar på ett sånt ingrepp om du ändå tänkt byta bultcirkel till porsche sen.

Blir kul att se vad du kommer att kunna hitta på :)

10
Teknik / SV: kära 360n startar inte
« skrivet: mars 03, 2009, 20:11:54  »
koppla lös soppa slangen vid förgasaren och kör runt motorn på startmotorn, då skall det komma sopppa ur slangen.

11
Teknik / SV: min bil är astrött i motorn, tror lambdan spökar
« skrivet: mars 03, 2009, 18:42:56  »

Nej jag är inge vidare haj på motorer, du får gärna förklara ???


Kompressionsförhållande är alltså hur många gånger cylindervolymen måste pressas sammans för att rymmas i förbränningsrummen.

Kompressionstrycket är ju tätheten i en motor genom ventiler kolvringer osv.

12
Teknik / SV: min bil är astrött i motorn, tror lambdan spökar
« skrivet: mars 03, 2009, 10:13:31  »
om jag vore du så skulle jag ta och kolla så kamremmen ligger rätt.

13
Teknik / SV: min bil är astrött i motorn, tror lambdan spökar
« skrivet: februari 28, 2009, 11:11:40  »
tagit något komptest på motorn?
Ska försöka ragga tag på en kompmätare i helgen, fortsättning följer.

Spännande, själv tror(hoppas) jag mest på katten just nu, den är ju ändå en propp även o-täppt  ;)

Jo då dom börjar bli trött kan det mycket väl vara avgassystemet, vilket nog blir det enklaste att fixa.

Vill man snabkolla om det är i avgassystemet felet är så är det ju bara dela på avgassystemet före katten och se om det blir bättre. Använd hörselskydd bara.

14
Teknik / SV: min bil är astrött i motorn, tror lambdan spökar
« skrivet: februari 27, 2009, 21:15:43  »
tagit något komptest på motorn?

15
Gruppköp / SV: Domänavgift 2009
« skrivet: februari 06, 2009, 21:31:33  »
Jag är med.

16
Projekt / SV: 360 2½ 16v T Nya bruksbilen.....
« skrivet: februari 05, 2009, 18:27:24  »
Då har man äntligen börjat  :D Alltid lika roligt att starta ett nytt projekt  :)
Håller på för fullt med att porta toppen för tillfället.Lovar att komma med lite bilder + info
i en lördags uppdate  8)

jasså? lördags update? ja då får man väl dricka öl på lördag också...

18
Övrigt / SV: Krockat
« skrivet: januari 15, 2009, 23:15:58  »
Försäkringsbolagen bruakr vara rätts å medgörliga med att sänka ersättningen och man får behålla bilen ändå om man vill. så man kan alltid förhandla liet med dom. Då slippe rman se en i övrigt fin bil gå till skrot :)

19
Förslagslådan / SV: Peter Schmidts Logga
« skrivet: januari 11, 2009, 11:20:33  »
Lite trist att jag använder samma typsnitt hela tiden men jag gillar "S"en och "R"en.

du får väl ha det typsnittet på s och r och prova med annat typsnitt på dom andra bokstäverna :P

20
Förslagslådan / SV: Peter Schmidts Logga
« skrivet: januari 10, 2009, 17:46:28  »
Varför jag valde en integralhjälm är just att det är synonymt med både mopeder, motorcyklar, motorsport och F1 och dessutom har den rätta "S"-formen som gör att det blir en del utav namnet Schmidt.

Tror ingen hjälm är mer synonymt med motorsport som en integralhjälm, men jag har kanske fel.



Du har väl inte fel, personligen ser jag just integralhjälmen höra hemma mer böand motorcyklarna, vilket också är motorsport.

21
Förslagslådan / SV: Peter Schmidts Logga
« skrivet: januari 10, 2009, 15:50:03  »
Gillar skarpt hjälm ideen ville jag bara få sagt, måste hjälmen bli en sk. integralhjälm? Personligen så tycket jag ju Peltor g6, g77, g7d hjämarna är mer bilsport än dom integralarna.

G6an är väl utan skärm om det blir konstigt med skärm.

22
Gästbok / SV: Kall motor går inte upp i temp
« skrivet: januari 08, 2009, 22:12:12  »
frejj om du läser hennes förra t¨råd så ser du att hon redan har beställt(?) en termostat. :)

23
Klotterplank / SV: SNÖÖÖÖÖÖÖÖ!
« skrivet: januari 05, 2009, 23:45:15  »
fått lära mej att man ska köra med rutor öppna när man ger sej ut på is jag.
kanske e den enda men de e fan rätt smart.


Man ska ha en bil med manuella fönstervevar då elektroniken kan pajja. man har inte bälte på sig och sen ser man till att man tar sig ut ur bilen innan den blir vattenfylld, vilket mythbusters också kom fram till.

24
Gästbok / SV: Kall motor går inte upp i temp
« skrivet: januari 04, 2009, 12:38:57  »
tempgiovaren är dålig eller så är termostaten dålig skulle jag tro.

Termostat är ganska lätt att byta, det jobbiga är att man måste slabba ut lite kylarvatten och sen fylla på igen. Med erforderlig mängd glykol.
Men som Max sa så kan det ju vara kylan som är för sträng.. rör sig tempmätaren alls?


måste man verkligen tappa ut nå kylarvätska för att byta termostaten? Om man nu ska göra det så siter det väl ett rör på vänstersida av motorn (under grenröret) längstbak mot sprägkåpan.

25
Gästbok / SV: Kall motor går inte upp i temp
« skrivet: januari 03, 2009, 12:13:25  »
tempgiovaren är dålig eller så är termostaten dålig skulle jag tro.

26
Klotterplank / SV: Lek
« skrivet: december 14, 2008, 16:39:39  »
flickvän  :-\

27
Säljes / SV: Hjul klappar till bilen !
« skrivet: december 13, 2008, 18:54:51  »
är små sugen på den störra av turbosarna. Är inge glapp odylikt?  Vad är det för fläns till dom och har du nån bild så skulle jag nog bli ännu mer sugen :)

28
Klotterplank / SV: Vad kostar bensinen hoss dig?
« skrivet: december 11, 2008, 23:12:24  »
9,84 här ;D

29
Gruppköp / SV: Kalender?
« skrivet: december 11, 2008, 16:59:48  »
1, 18 och 31 tycker jag

30
Gruppköp / SV: Kalender?
« skrivet: december 11, 2008, 00:15:19  »
 ::)




Okey, jag erkänner det är från en volvo 66 men det är svårt hitta en bild på cvtn från en 340.

31
Klotterplank / SV: Billigt Xenon
« skrivet: december 08, 2008, 22:05:34  »
http://www.xenonkungen.se/xenonljus.htm

här verkar det finns kit till hyffsade priser.

32
Klotterplank / SV: Lek
« skrivet: december 07, 2008, 13:35:58  »
Breddning

33
Projekt / SV: Min 360 får 2½tum avgassystem
« skrivet: november 24, 2008, 17:14:57  »
Jag undrar bara om någon vet om Vx3-kam passar i en 530 topp?. har hört att den inte gör de :/

min passade.

34
Övrigt / SV: Eldkastare
« skrivet: november 01, 2008, 13:25:24  »
ska du ha så tändstiftet tänder jämt eller bara då du vill? kändes väl ganska simpelt annars att bara ha en tänd spole en tryckknapp och ett tändstift?

35
Klotterplank / SV: Lek
« skrivet: oktober 31, 2008, 23:00:55  »
death race 2000

36
Klotterplank / SV: Lek
« skrivet: oktober 31, 2008, 11:20:38  »
The Encyclopedia of Unusual Sex Practices

37
Klotterplank / SV: Varning för Volvos tändstift!
« skrivet: oktober 16, 2008, 23:41:53  »
Kan det mycket väl vara. Dom sa ju bara att han hade hittat en en ändring, förmodligen av besparingssjäl, som gjorde stiften direkt oanvändbara. Men dom sa aldrig vad det var, lite besviken :(

Elektroden KAN flyga ut genom avgassytemet. Vad kan oddsen vara på det? Och att det dessutom inte skulle kunna ha gjort någon skada innan dess. Givetvis så KAN det göra det, men jag tror det är något som inte ens Alexander Lukas kan hoppas på.

är nog större chans än man tror, var väl mythbusters som stoppad ner pengar i sin motor?

38
Klotterplank / SV: garget.org
« skrivet: oktober 15, 2008, 17:57:02  »
Våga vägra garaget.org  8)

hehe, jag är med för det är alltid kul att gå inte och verka duktig, enda stället man kan vara det. :)

39
Klotterplank / SV: Lek
« skrivet: oktober 12, 2008, 22:24:11  »
lederhosen

40
Klotterplank / SV: äntligen fredag.
« skrivet: oktober 12, 2008, 22:23:50  »
är väl över 300hp sträcket i den där va?


Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 40