Författare Ämne: Annons Besökarna  (läst 10145 gånger)

Ulph

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 579
  • En gång 360, alltid 360.
    • Visa profil
Annons Besökarna
« skrivet: januari 24, 2007, 00:24:40 »
Tog en tit på Säljes delen förut här, såg att det fanns några som hade blivet medlem, slängt upp en annons på bilen sin, och sedan aldrig mer loggat in.

Jag tycker först att det är synd, då dom går miste om rätt så maffig kunskap om både det ena och det andra.
Sen är det allmänt muppigt mest att dom blir medlem enbart för en sådan sak.
Visserligen är det ju bra att dom slänger up en annons här, vi om några kan ju komma att ha användning för den eventuellt.

Ni förstår nog min tanke.

Såg på ett annat forum att de hade en form av spärr på medlemmarna den första veckan, så dom kunde gå in och spana på vad som var skrivet, men inte skriva något.
Skulle inte vi kunna skapa något liknande?
Fast det kanske är på 24 timmar istället?
Och om ingen loggar in på xx antal timmar så blir det avaktiverat.

Nå vad säger ni?
Kom med tankar och funderingar, vi har ju kunskapen, gäller å förpacka den rätt bara  8)
1. Volvo 360 GLS -84, B19A (Skrotad)
2. Volvo 360 GL -89, B200F  (Såld)
3. Volvo 340 DL -86, B14E (Skrotad)

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
Re:Annons Besökarna
« Svar #1 skrivet: januari 24, 2007, 14:47:19 »
Det finns ett sådant system... men det funkar som du sa fast användaren försvinner efter 12 månader.

har inte sett något forum som man kan skriva och lägga upp annonser enbart i säljes/köpes men det finns ju många som man måste logga in på för att nå övriga trådar. det tycker jag inte att vi ska ha men om man kunde lägga in annonser utan att vara medlem så skulle många av dom oseriösa medlämmarna försvinna men dom stör inte mig iaf. har alltid varit så med köp sälj på alla forum och det kan ju inte skada att ha många medlämmar om man ska få igång spons o.s.v. då kan man ju bara säga att vi har 500 medlämmar utan att ljuga. även om det bara är 250 som är aktiva.

kul att du bryr dig Ulpf, du sitter nog på en moderator post snart.
mvh gustav
Lycklig igen i min 360gl sedan

Ulph

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 579
  • En gång 360, alltid 360.
    • Visa profil
Re:Annons Besökarna
« Svar #2 skrivet: januari 24, 2007, 18:00:08 »
Det finns ett sådant system... men det funkar som du sa fast användaren försvinner efter 12 månader.

har inte sett något forum som man kan skriva och lägga upp annonser enbart i säljes/köpes men det finns ju många som man måste logga in på för att nå övriga trådar. det tycker jag inte att vi ska ha men om man kunde lägga in annonser utan att vara medlem så skulle många av dom oseriösa medlämmarna försvinna men dom stör inte mig iaf. har alltid varit så med köp sälj på alla forum och det kan ju inte skada att ha många medlämmar om man ska få igång spons o.s.v. då kan man ju bara säga att vi har 500 medlämmar utan att ljuga. även om det bara är 250 som är aktiva.

kul att du bryr dig Ulpf, du sitter nog på en moderator post snart.
mvh gustav

Du har en bra poäng där när det gäller sponsring biten.

Om det gick att skriva i köp/säljes delen vare sig man var medlem eller inte tror jag nästan skulle ge motsat resultat, skulle bli lättare att gömma sig om man ville ställa till med strul.

Finemang att det redan finns en funktion som rensar medlemmarna förövrigt.
Tror inte att min tanke gick fram helt dock gällande registrering, tar en sväng till i förenklad form  8)

För att bli medlem nu, så gör man följande om jag minns rätt.
Regar sig på sidan --> Man får ett mail --> går in på länk från mailet --> man kan skriva så mycket man vill.

Som jag tänker funkar det såhär.
Regar sig på sidan --> Man får ett mail --> går in på länk från mailet --> man kan logga in på forumet och enbart läsa vad som finns --> efter t.ex. 12 timmar kan man även skriva så mycket man vill.


Vet inte om det är tekniskt möjligt eller liknande.
Men jag har set på andra forum att om personen är villig att återkomma till forumet mer än 1 gång, då kan nog fler få ut något av det hela.
Vet icke om detta blev förståbart nu, är inge vidare när det gäller förklaringar.
Det är dock en tanke bara som for förbi mig förut.


Som en liten slutkläm så är det klart som solsken att man bryr sig, när det gäller klubbar och forum i denna storlek så är individen´s arbete mer kännbart och viktigt.
Skulle va skoj om jag vart moderator i framtiden, skulle äntligen få något att pyssla med på sena kvällar.
 ;D

Jo!
Mitt namn stavas Ulph, icke Ulpf  ::)  8)
1. Volvo 360 GLS -84, B19A (Skrotad)
2. Volvo 360 GL -89, B200F  (Såld)
3. Volvo 340 DL -86, B14E (Skrotad)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Annons Besökarna
« Svar #3 skrivet: mars 16, 2007, 23:44:12 »
De tekniska bitarna får the one and only Mefistofeles svara för, men tror inte det finns nåt automatiskt system för borttagning av gamla medlemmar alls idag. Mefistofeles har bett mig titta över gamla medlemmar men jag har inte hunnit med det än, finns nog lite att bita i där.

Sponsbiten kan ses på ett annat sätt oxå, vi har ju våra reklambannrar näst längst upp på sidorna som folk kan klicka på som då ger oss pengar  ;)

Annonsbesökarna stör inte mig heller, men de skulle inte behöva regga sig tror jag, kan dom inte göra det dom skall som gäst utan att regga sig?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.