Författare Ämne: Bil i Krutcupen  (läst 18006 gånger)

ERMR

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 194
    • Visa profil
Bil i Krutcupen
« skrivet: april 17, 2016, 14:20:26 »
Hej alla i klubben!

Undrar om det finns intresse för att ha en bil tillsammans i klubben för att köra med i Krutcupen.
Mer om Krutcupen kan ni lösa om på www.krutcupen.se

Val av bil behöver vi ju inte fundera på 😃

Sen är ju frågan om man ska köra asfalt eller grus.

Jag håller till norr om Stockholm men är intresset större på andra delar av landet så är jag gärna med och sponsrar och kör på tävlingar som är på rimligt avstånd.

Bra eller anus?

mats r

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
SV: Bil i Krutcupen
« Svar #1 skrivet: april 17, 2016, 21:35:22 »
Finns ju motsvarande tävlingar i Örbyhus (ca10 mil norr Stockholm),nästa 7 maj kallas korvcupen
länk  http://www.filmsmk.se/

ERMR

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 194
    • Visa profil
SV: Bil i Krutcupen
« Svar #2 skrivet: april 19, 2016, 00:37:55 »
Känner till korvcupen också men nästa tävling är 7 maj och tror inte det är rimligt att ha en bil färdig tills dess. Nästa race efter det är 29 oktober och det känns lite i längsta laget.

Men har klubben en bil och de som är med och delar på bilen vill köra i andra tävlingar så är det självklart bara köra på. Man får dock läsa reglerna noga då Krutcupen tex tillåter svetsad diff medan korvcupen inte tillåter det.

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Bil i Krutcupen
« Svar #3 skrivet: april 19, 2016, 15:22:48 »
Låter skitkul.

Frågan är hur en standard 300 klarar sig på asfalt. Grus skulle jag nog satsa på med svetsad diff och vår prima viktfördelning.

Synd att du bor norr om stan :(
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

ERMR

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 194
    • Visa profil
SV: Bil i Krutcupen
« Svar #4 skrivet: april 21, 2016, 00:58:03 »
Kör man asfalt så behövs mer pulver i motor. Många som kör asfalt har lite dyrare bilar. GTIer, BMW 325, Clio RS, 308 RC m fl. Då måste motor, bromsar, väghållning mm uppgraderas till bättre.

Grus känns absolut som det billigare alternativet. Sen skadar det ju inte att hänga i ett B230 block för lite mer vrid och en H kam så är man runt 140hk. Övriga saker är ju billigt. Förstärka, lätta mm.