Kan det ha något med luftmassemätaren att göra?
Allting är möjligt, jag försöker alltid se om det är tändning eller bränsle som felar och utgå från det.
Om det luktar bensin lär det ju betyda att det kommer för mycket bränsle om det är bränslesidan det är fel på.
Hade varit kul att veta spänningen till spridarna när den går bra samt när den går dåligt och sen jämföra. Är spänningen är som högst får den mest bränsle.
Egentligen är spänningen 0 ELLER 12 volt men eftersom spänningen bryts och slås till många gånger per sekund så får man en medelspänning om man mäter med multimeter.
Vet dock inte hur du ska komma åt att mäta samtidigt som motorn går.. ett sätt är att ta av en spridarkontakt och mäta i den men då får ju den cylindern inget bränsle under tiden du har loss kontakten och mäter.
Kom just på att det är ju guppig väg som utlöser felet. Då kan du ju ha bilen igång och fara runt och knacka lite lagom på varje misstänkt komponent och se om du kan framkalla felet på det sättet.