Författare Ämne: DRL/varselljus LED  (läst 3250 gånger)

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
DRL/varselljus LED
« skrivet: december 20, 2011, 16:15:05 »
Tänkte bara berätta om mina erfarenheter av DRL. KLickade hem ett par lysen via tradera som egentligen är importerat från kina. Men istället för att själv köpa från kina och slippa långsam frakt så tänkte jag lägga på några kronor och köpa via tradera istället.

Enligt annonsen ska det vara 8x1watt och dom ska vara e-märkta.
http://www.tradera.com/drl-led-daytime-running-lights-12v-8x1w-per-sida-e-markta-auktion_101101_145764828

Nu när jag har fått dom och öppnat kartongen blir man väl inte direkt imponerad. Självklart är det ju billigt skit från kina så man ska ju inte förvänta sig så supermycket. Men allt är ganska klent och dåligt tilltaget. Får hoppas att dom håller och är vattentäta iaf =)

Ljuset från dom är väl inte direkt någon höjdare heller tycker jag. 8x1 watt led ska ju ge ganska mycket ljus tycker jag personligen iaf men det är väl kinesiska watt som dom räknat fram på nåt vis :P

Monterade dom som backljus på 360n under kofångaren och bilder kommer sen när det är lite ljusare ute. Så mycket mer ljus än orginal-ljus ger dom inte utan man märker väl mest att det blir en annan färg på ljuset.

Någon fler som har erfarnhet av liknande ljus?

Grus

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 304
    • Visa profil
SV: DRL/varselljus LED
« Svar #1 skrivet: december 20, 2011, 16:31:40 »
Tjenare

DRL ljus är ju just "Day runing lights" alltså för att använda på dagen när det är ljust.

Jag har själv tagit hem många Led lampor från Kina och är grymt nöjd (Men självklart skillnad från leverantör till leverantör) har köpt pannlampor mm, med 3watts Led lampor i och dom lyser som bara den så borde ju bli hyffsat ljus av 8st 1watts Led men men kvalitén varierar ju kraftigt ibland :( Mvh Tony
Överladd ska det va annars är det inge å ha :D

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: DRL/varselljus LED
« Svar #2 skrivet: december 20, 2011, 18:56:15 »
Joo jag vet ju vad det står för men som backljus tänkte jag att dom skulle vara lämpliga. Speciellt tycker jag att 8x1w led borde lysa starkare än ordinarie backljus.

Men självklart är det billigt och då får man räkna med att det är lite varierande kvalitet. Bland annat har ju dealextreme mycket blandat men mycket skit.
Väntar på en beställning på några böjliga ledlister som kommer hamna på 360n som lite extra belysning när man öppnar dörrarna och så och ska bli roligt att se hur dom lyser i jämförelse med dessa drl. Dom jag beställde är smd-dioder 3028. Kanske inte lika starka som 5050 men hyfsat ljusa tror jag iaf.