Författare Ämne: Värde förfrågan.  (läst 2467 gånger)

Malin_67

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Värde förfrågan.
« skrivet: februari 19, 2012, 18:29:58 »
Har en 343:a från 82 i fint skick med B14s motor i.  Vad står en sådan i för värde om man ska sälja den??  Funkar utmärkt o nybesiktigad ( skattebefriad)
// Malin

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Värde förfrågan.
« Svar #1 skrivet: februari 21, 2012, 00:05:07 »
Hej och välkommen Malin!
Att sälja en sådan klenod som du har i din ägo och samtidigt få ut det rätta värdet kräver nog rätt köpare. Du kan prova att skapa en annons här på vårt forum i köp och sälj-avdelningen. Annars är det nog smart att annonsera i "Bilsport Classic" eller vad den nu heter. Där når du nog i allafall fler potentiella köpare som uppskattar charmen i en gammal originalbil och är beredda att betala för det.

Jag vågar inte gissa vad din bil kan vara värd utan passar vidare till någon annan här för en kvalificerad gissning.

Mvh Frej
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Söderqvist

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: Värde förfrågan.
« Svar #2 skrivet: februari 22, 2012, 04:44:38 »
Jag köpte min 343:a med B14.4s motor som gått 12 500 mil och nästan utan rost för 1 500 kr, det kan man väll se som en liten fingervisning? Detta var på blocket så jag håller med föregående talare att ska du ha några pengar för din kärra så prova seriösa ställen som klubben eller någon veterantidning