Författare Ämne: Munkens 360GL  (läst 210792 gånger)

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #280 skrivet: juni 05, 2008, 18:30:09 »
Tusan vilken snygg grill!!!  8) och beklagar sorgen  :-[
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #281 skrivet: juni 06, 2008, 23:10:04 »
nu ni har jag kört på grusvägar på bortaplan ;)
det va rena tortyren för bilen-min och den gav efter på tillbakavägen när jag smälde i en håla det började ryka och lukta bränt gummi så jag gick ut och kollade och då fick jag syn på detta...

skåran ni ser kommer från fjäder tallriken om ni skulle undra :(

på hemvägen har jag aldrig nånsin kört så lungt..
 där jag normalt brukar ligga på ställ i hundra krypte jag nu sakta i 20...

ska försöka leta på coilovers som klarar belastningarna som bilen utsätts för när jag är ute å tuktar 8)
vet nån någon bra sida eller nån som säljer?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Munkens 360GL
« Svar #282 skrivet: juni 07, 2008, 00:11:21 »
nu ni har jag kört på grusvägar på bortaplan ;)
det va rena tortyren för bilen-min och den gav efter på tillbakavägen när jag smälde i en håla det började ryka och lukta bränt gummi så jag gick ut och kollade och då fick jag syn på detta...

skåran ni ser kommer från fjäder tallriken om ni skulle undra :(

på hemvägen har jag aldrig nånsin kört så lungt..
 där jag normalt brukar ligga på ställ i hundra krypte jag nu sakta i 20...

ska försöka leta på coilovers som klarar belastningarna som bilen utsätts för när jag är ute å tuktar 8)
vet nån någon bra sida eller nån som säljer?

Kul att du testar materialet  ;)

Synd på fetsnygga däcket men det kanske går att köra med trots extra regnmönster?  :-\
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #283 skrivet: juni 08, 2008, 14:55:09 »
jag hade visserligen svarvat det ganska bra men inte ända ner till korden..

och nu en till tråkig nyhet..
vi skulle till Vansbro i går och kunde inte ta min bil.
så jag frågade min 3,5 männing "Toffe" om man kunde få låna rallykadetten, då fick jag till svar att den hade brunnit upp :'(

stackaren hade ljud i bilen för många tusen.. dubbla steg en 50 kvadrats kabel med mera med mera.
 skulle va tufft å göra iordning den och åka ut å supa i om det inte är allt för mycke jobb (vilket jag tror)

återfallet har ju träffat min 3,5 männing på nån ljudtävling (den långhåriga om minnet sviker)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Munkens 360GL
« Svar #284 skrivet: juni 08, 2008, 18:24:27 »
och nu en till tråkig nyhet..
vi skulle till Vansbro i går och kunde inte ta min bil.
så jag frågade min 3,5 männing "Toffe" om man kunde få låna rallykadetten, då fick jag till svar att den hade brunnit upp :'(

Fan va rädd jag blev, såg bara nåt stylat blått som brunnit upp först, trodde det var din 360!!!!!!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #285 skrivet: juni 08, 2008, 20:58:01 »
jag har hämtat lite inspiration av den här när jag byggt :)

och nu lite funderingar:
har demonterat vänster fjäderben och har konstaterat att det är sönder rostat :(
 vad göra?

ska jag tok-leta på nätet efter koni, bilistein eller dyl.
eller ska jag skaffa 2" rör och nytt fjädersäte å bygga eget?

skulle sitta fint med coilovers men jag hittar ingenting till 360 :(
vet nån om det kan passa från nått annat märke? eller volvo modell?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Munkens 360GL
« Svar #286 skrivet: juni 08, 2008, 21:29:12 »
jag har hämtat lite inspiration av den här när jag byggt :)

och nu lite funderingar:
har demonterat vänster fjäderben och har konstaterat att det är sönder rostat :(
 vad göra?

ska jag tok-leta på nätet efter koni, bilistein eller dyl.
eller ska jag skaffa 2" rör och nytt fjädersäte å bygga eget?

skulle sitta fint med coilovers men jag hittar ingenting till 360 :(
vet nån om det kan passa från nått annat märke? eller volvo modell?


Smidigast är ju att fixa det du har..

Annars så var det nån tysk firma som hade kompletta fjäderben med coilovers om jag inte missminner mig. Dyra som faan.
Sökte lite men hittade inte den tråden nu.. finns nånstans på detta lilla forum i allafall..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #287 skrivet: juni 08, 2008, 21:43:37 »
Fråga peter han har väll en rolig lösning på allt  ;)
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #288 skrivet: juni 08, 2008, 22:01:14 »
det är väll bara å vänta han lär väll titta här snart ;)

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #289 skrivet: juni 09, 2008, 07:45:30 »
Rallydesign.co.uk har en universal sats som bara kostar ett par hundringar.
även dalhems säljer den här satsen.

"don't buy it if you can build it!"

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #290 skrivet: juni 09, 2008, 18:58:39 »
universal?! vad behöver man göra för att det ska passa och vet du artickelnr? ursäkta om jag är dryg men har inte så stor erfarenhet :-[

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #291 skrivet: juni 09, 2008, 20:28:27 »
det är väll bara fästen? så dom passar på bärarmarna och sen upp i tornet?
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #292 skrivet: juni 09, 2008, 21:04:14 »
jag vill veta va det är för dimension på coilover:na innan jag beställer jag menar 7 500:- är ju inte fickpengar precis.

och kanske en liten hint på hur man gör :)
ska man slipa ur röret på nått sätt och svetsa ihop coilovern med "spindeln"eller vad man ska kalla den..

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #293 skrivet: juni 12, 2008, 18:19:59 »
Kitet kostar 21,50 pund =260sek:- .7500:-var fick du det ifrån?
Man svetsar dit ett gängat rör utan på det befintliga fjäderbenet och man får med övre fjädertallrik + muttrar.Fjädrar får man köpa separat.
"don't buy it if you can build it!"

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #294 skrivet: juni 12, 2008, 18:39:47 »
art: RD9600   pris 695:- kan det vara dessa?


peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #295 skrivet: juni 12, 2008, 18:42:18 »
japp! billigare i england.
"don't buy it if you can build it!"

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #296 skrivet: juni 16, 2008, 00:52:18 »
jaha då har man varit i Göteborg och varit gästmek åt stefan pettersson carrera cup va välldigt lärorikt och mycket kul hände en heldel :)

bland annat så plockade stefan några placeringar i finalen från 15:e platts till 9:e

någon i westlife teamet gjorde en ruggig crash utanför depån så en mek ramlade eller flög och fick ett bord över sig :o antog att det gick bra för han va på benen snabbt :)

och i dag va jag över till en polare som hade en bra svets och fixa fjäderbenet.. valite klent gods att svetsa i, men jag hoppas att det håller i nått eller några år iaf :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Munkens 360GL
« Svar #297 skrivet: juni 16, 2008, 22:21:46 »
och i dag va jag över till en polare som hade en bra svets och fixa fjäderbenet.. valite klent gods att svetsa i, men jag hoppas att det håller i nått eller några år iaf :)

Häftigt med racingmeck!

Bra att du fixade ditt fjäderben, så du får lite mer betänketid på coilovers  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #298 skrivet: juni 18, 2008, 20:26:04 »
ja men nu går det bra fort ;D va ute i går och pressa när en polare satt till höger han fick fjärilar i magen när jag tog några krön snyggt och prydligt 8)
och däckena har mycket bra grepp i kurvorna vill jag lova :)

men lite konstigt när man slänger i 3:an så skrapar det så det bara svider i själen :-\ 
men det har bara hänt 2ggr än så länge, skulle man behöva fylla på olja i lådan eller vad beror det på? nån som vet

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Munkens 360GL
« Svar #299 skrivet: juni 18, 2008, 21:41:34 »
ja men nu går det bra fort ;D va ute i går och pressa när en polare satt till höger han fick fjärilar i magen när jag tog några krön snyggt och prydligt 8)
och däckena har mycket bra grepp i kurvorna vill jag lova :)

men lite konstigt när man slänger i 3:an så skrapar det så det bara svider i själen :-\ 
men det har bara hänt 2ggr än så länge, skulle man behöva fylla på olja i lådan eller vad beror det på? nån som vet

Låter läskigt det där, jag HATAR att åka i jämte, kör jag är jag inte såå mesig men som passagerare nä fy 17!

Det är synkningen på 3an som är dålig. Så är det på min med och var likadant i min 240 jag hade.
Fast tycker det går lite bättre att växla sen jag byggde shortshift och bytte bussningarna på växelspaken men det borde egentligen inte kunna kompensera för dålig synkning..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #300 skrivet: juni 20, 2008, 14:25:54 »
det jag undrar angående oljan är nog för att min låda fuktar/läckage :-\
så jag ska nog riva ner lådan å buta tätningar å olja sen upp med den igen om det inte tar för lång tid...

alternativet är en reservdels bil så man kan ta god tid på sig :)

men god midsommar på er alla 300 fantaster för nu ska jag se på när sveriges längsta majstång ska resas och dricka x-antal öl ;D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Munkens 360GL
« Svar #301 skrivet: juni 20, 2008, 23:41:08 »
det jag undrar angående oljan är nog för att min låda fuktar/läckage :-\
så jag ska nog riva ner lådan å buta tätningar å olja sen upp med den igen om det inte tar för lång tid...

alternativet är en reservdels bil så man kan ta god tid på sig :)

Min låda läckte oxå olja..
Nu kom jag förresten på att jag bytte ju låda när jag bytte min rasade svetsdiff.. kanske därför 3an slutat skrapa haha  ;D

Angående din låda kan du ju prova att bara fylla upp med olja och se om det blir bättre.. gör det inte det vet du vad du ska göra. Renovera lådan eller byta!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #302 skrivet: juni 21, 2008, 13:45:28 »
nu ni jävlar!! jag kände mig som nått %#¤@£$ systembolag igår hade tänkt å hämta bilen idag men ingen i familjen känner sig riktigt nykter ::)

och nu en liten lägesrapport:
 far min har tänkt å skaffa sig en 850 med skuren motor för 5 lakan och en bättre begagnad motor kostar också 5000:-
en 850 ligger i dagens läge på runt 20 000:- så far min går nog + på den affären om det inte är nått mer fel på bilen :)

så om jag hjälper han med jobbet skulle jag få den defekta motorn och en verktygs vagn 8)

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #303 skrivet: juni 21, 2008, 23:38:38 »
haha ser ut som att du har helgen räddad!  ;D Öl och kryckor haha
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #304 skrivet: juni 22, 2008, 00:40:19 »
haha ser ut som att du har helgen räddad!  ;D Öl och kryckor haha

ÖL??? jag ser bara kvinfolksdricka (cider) och kryckor  ::)

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #305 skrivet: juni 22, 2008, 13:09:33 »
jag håller för tillfället på å beta av en 2 dagars baksmälla ::)
och min dricka ser ni till vänster och ja det va tjejer och hockeybögar som drack det ni ser till höger ;)
det fick duga med slots för mig och det är god öl om man ska bli full 8)

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #306 skrivet: juni 22, 2008, 14:25:19 »
haha Du hadde iallfall en trävlig midsommar  ;D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #307 skrivet: juni 22, 2008, 15:23:44 »
nu ni har mor å far åkt iväg 33 mil enkel resa å ska hämta den där 850:n med dolly :o

jag lär väll inte få se dom fören nån gång nästa vecka ;)

sen får jag väll byta motor åt han och se hur pass skadad den gamla är och ta god tid på mig med renovering, sen ska jag försöka knulla i den i min skönhet :D lär bli kämpigt men jag ska lyckas

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Munkens 360GL
« Svar #308 skrivet: juni 22, 2008, 18:04:03 »
sen får jag väll byta motor åt han och se hur pass skadad den gamla är och ta god tid på mig med renovering, sen ska jag försöka knulla i den i min skönhet :D lär bli kämpigt men jag ska lyckas

Det lär väl gå.. kolla denna tråden: http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2284.0
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #309 skrivet: juni 23, 2008, 14:42:41 »
altså tänkte du knulla ner en t5a i din volvo ???  8)
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Munkens 360GL
« Svar #310 skrivet: juni 23, 2008, 16:10:52 »
har kollat igenom här lite och jag måste säga att du har lyckats nått otroligt bra med den här bilen! :D är inte så mycket för kjolar och sånt annars, men det här va nått specielt! ;) lycka till med projektet!
En gång 300, alltid 300!

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #311 skrivet: juni 30, 2008, 21:44:56 »
danke shöööön :) med vidrig tyska ;)
jag och far håller på och river ur motorn ur 850:n,
 och den har ECC som är förbannat drygt :( och är i vägen...

å nu nått helt annat..
va på ljudtävling och kollade när tungviktarna speladeöver 140 db
han som spelade högst spelade 153,**
jag testade och låg på trygga 125db 8)
duger för mig om man inte ska ha bilen mer än till att köra brett med ;D änså länge på grus, illa för lacken då jag har bättrat på den bakom bak hjulen redan :-\

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Munkens 360GL
« Svar #312 skrivet: juli 01, 2008, 10:32:50 »
duger för mig om man inte ska ha bilen mer än till att köra brett med ;D änså länge på grus, illa för lacken då jag har bättrat på den bakom bak hjulen redan :-\

Bygg snygga stänklappar då, typ lackade Volvo 850/V70 dom är snygga
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #313 skrivet: juli 02, 2008, 18:46:13 »
nej inga fattig-lappar så "#¤%$* fult jag får väll sätta nån form av skyddsfilm eller nått i stället om jag orkar :)

och här är lite bilder på motorn som ska i farsans bil men en identisk motor blir ju över till mig sen :D
jag antar att det inte är så stor skillnad i hopkoplingen med övrig drivlina kan nog i värsta fall vara bullthål som sitter fel men djupet på kopplingskorgen är det nog ingen skillnad på eller vad tror ni?

sen får jag väll bygga mig ett eget tråg och skaffa mig en oljepump :)

på sista bilden ser ni att jag tagit bort det där långa fula röret som tar emot mycket värme och i stället dragit ut det i friska luften :)

 gjorde ingen större skillnad precis som extraktor grenröret, 2,5" system å ränsad kat :(
får nog ta å leta efter turbo eller kompressor :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Munkens 360GL
« Svar #314 skrivet: juli 02, 2008, 21:54:54 »
jag antar att det inte är så stor skillnad i hopkoplingen med övrig drivlina kan nog i värsta fall vara bullthål som sitter fel men djupet på kopplingskorgen är det nog ingen skillnad på eller vad tror ni?

sen får jag väll bygga mig ett eget tråg och skaffa mig en oljepump :)

på sista bilden ser ni att jag tagit bort det där långa fula röret som tar emot mycket värme och i stället dragit ut det i friska luften :)

 gjorde ingen större skillnad precis som extraktor grenröret, 2,5" system å ränsad kat :(
får nog ta å leta efter turbo eller kompressor :)

Väldigt likt rödblocken det där vitblocket, var det 2,5 liter och 10 ventiler eller?

Var det ingen oljepump med?
Och var sitter startmotorn på en sån där spis?

Det där med frisk luft gör nog skillnad men mest då bilen rullar sakta och frisk luft motas bort av värmen kring motorn. Men mäter du med tidtagarur gör det nog skillnad. Men att känna förändringar på under 5-10hk det är inte lätt!

Börja med att porta toppen istället, det har du ju nytta av även om du skulle behöva ge upp och köpa turbo istället, fast köper du kompressor behöver du inte göra dig av med ditt fina extraktor  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #315 skrivet: juli 08, 2008, 21:07:11 »
det är en 2litare med 20 ventiler tror jag... skulle va fint med 2,5 liter men det kostar 5lakan :(

men det skulle vara kul å testa bara för sakens skull och för att va unik ;D
ska väll ställa av den till vintern igen...

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Munkens 360GL
« Svar #316 skrivet: juli 08, 2008, 22:40:44 »
det är en 2litare med 20 ventiler tror jag... skulle va fint med 2,5 liter men det kostar 5lakan :(

men det skulle vara kul å testa bara för sakens skull och för att va unik ;D
ska väll ställa av den till vintern igen...


2-litaren vore än mer originellt tycker jag. Finns/fanns en rallycross-bil med T5R-motor (2,3 liter).. se bilder
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Munkens 360GL
« Svar #317 skrivet: juli 08, 2008, 22:41:37 »
tekniska data på rallycrossbilen
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Munkens 360GL
« Svar #318 skrivet: juli 20, 2008, 17:19:13 »
oj vilket bygge!!
 men nu har pärlan åkt några mil, vi va ner till västkusten den här veckan och har avverkat 120mil :o va lite spännande på hemvägen när man hade under 1mm mönsterdjup och spöregn understyrde som satan...

 vad är det för fel på västkust bor dom bara står med sina chevor å camaros i korsningarna gasar några gånger å sen bara glider dom iväg lite lugnt å fint på tomgång ??? varför ??? man vart väll tvungen å visa dom lite senare 2svarta streck där ifrån när vi skulle hem å sova 8) it's the 300 way

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Munkens 360GL
« Svar #319 skrivet: juli 20, 2008, 20:43:16 »
vad är det för fel på västkust bor dom bara står med sina chevor å camaros i korsningarna gasar några gånger å sen bara glider dom iväg lite lugnt å fint på tomgång ??? varför ??? man vart väll tvungen å visa dom lite senare 2svarta streck där ifrån när vi skulle hem å sova 8) it's the 300 way

Vågar dom retas med en 360?  :o

Jag hade gjort samma som dig  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.