Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 120 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Meddelandeikon:

Verifiering:
Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
The swedish flag has two colors, blue and ???:
44+10 = ??:
Has the 300series back-wheel drive? (yes/no):
Write the lowest number of the following (340 or 360):
Capital of sweden?:
Volvo and this other car brand build 300 series:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Arne H
« skrivet: september 03, 2021, 14:26:02  »

Jodå, nu är det full snurr på den lille grå, ska sen byta några slangsnuttar i skuffen för att slippa den lilla soppalukt som återstår.

Tack för hjälpen och var rädd om den lilla Lövfenröda raketen. ;)
Skrivet av: Mefistofeles
« skrivet: september 02, 2021, 08:55:13  »

Fick du till det?

Vi kom nog fram till att pumpen suger luft pga dålig slangskarv vid tanken.
Skrivet av: Arne H
« skrivet: september 02, 2021, 04:56:36  »

Vill tacka "340/360-oraklet" för gårdagens hjälp, tipsen och bilderna
gjorde susen.


Tack och bock som sagt  :D
Skrivet av: Kurre86
« skrivet: augusti 29, 2021, 19:16:24  »

Står två stycken på delplocken i Västerås för stunden!
Skrivet av: Arne H
« skrivet: augusti 29, 2021, 10:46:56  »

Men det var fan så skumt denna bil beter sig, självlagande och har nu funkat perfekt sen senaste inlägget  :o .
Får vara slut på latheten nu, ska hissa upp pärlan och kolla ledningen hela vägen FRÅN tank till pump,
där någonstans finns antagligen nån klämskada.

Vi får se, tack för alla råd och har ni nåt tips om nån 360 hos nåt skrot i Sthlm, Uppland eller västmanland så hör av er.

Mvh
 
Skrivet av: Kurre86
« skrivet: augusti 16, 2021, 15:40:00  »

Det brukar sitta en sil i de mekaniska förgasarpumparna, den är ju en lätt grej att kolla på innan man börjar byta allt för mycket... Att låta pumpen suga direkt ur en dunk brukar också vara lätt att lösa, då kan man i vart fall utesluta problem i tankpickup och bränsleledningar...
Börja med startgas dock så vet du om det verkligen är bränsleproblem!
Skrivet av: Mefistofeles
« skrivet: augusti 16, 2021, 11:16:22  »

Nästa gång den dör testa att få igång den med på startgas. Då vet du isf att det är ett soppaproblem och inte tändningen.
Skrivet av: Arne H
« skrivet: augusti 16, 2021, 07:02:19  »

Mors.
Har fått trassel iform av att bilen dör under körning, började häromdagen och kändes lite som
en "första varning" om soppatorsk.
Tankade, fortsatte färden nån mil och trodde därmed att problemet var ur världen....

Nån dag senare och efter att ha färdats på motorväg i nån mil eller så var det dags igen,
köra åt sidan, fimpa motorn, vänta nån minut och sen fortsätta några km i stöten på vägar med
längsammare tempo.
Tappade till slut räkningen på hur många ggr detta var nödvändigt men efter en evighet och 9 mil
stod den äntligen i garaget.

Avluftning vid tanklocket är helt okay, syns lite bränsle i plastfiltret mellan pump och
förgasare när den står på tomgång men sen vete tusan vad som händer under färd.
Motorn är B200 k 1986 med den vanliga returledningen från pumpen.

Misstänker att man kan använda pump från någon av storasyskonen med förgasare?
Elektrisk pump som suger kanske kan va nåt men vad ska den då ha för högsta tryck ut för att INTE flöda ihjäl förgasaren?

Mvh

Edit - Då det ser ut att vara vansinnigt lite soppa i filtret vid tomgång misstänker jag starkt att felet ligger ligger på bränslesidan, med det sagt dock inte helt hundra men det förekommer ingen överdriven bensinstank och drar man ut choken så verkar den få bränsle nån sekund.
Tack för ditt förslag Mefistofeles