Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 120 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Meddelandeikon:

Verifiering:
Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
The swedish flag has two colors, blue and ???:
Has the 300series back-wheel drive? (yes/no):
Write the lowest number of the following (340 or 360):
The club is called 400power club or 300power club ?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska


Ämnessammanfattning

Skrivet av: simlar
« skrivet: mars 24, 2012, 11:30:40  »

Inte jag som skrivit guiden, men som jag förstår det så är hela sänkblocket 4,5cm högt.
Nej nog går det säkert att sänka mer. Är bara att prova och göra om ifall det blev för lågt/högt ;)
Du kan ju söka på forumet efter några med erfarenheter av att sänka bilen med sänkblock.
Skrivet av: LeonNoel
« skrivet: mars 24, 2012, 11:22:13  »

Pirjo:
Du går bara in på gästboksforumet och där klickar du på "nytt inlägg" just ovanför kolumnen "senaste inlägg".
Är möjligtvis intresserad, beror på var i landet bilen står och hur mkt pengar du vill ha för den.

LeonNoel:
För att sänka bilen måste axeln flyttas högre upp/bladfjädern flyttas ned. Är enkelt att tillverka ett sänkblock (egentligen två då det behövs ett per sida), det är även godkänt av bilprovningen.

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=1054.0 Sänkningsguide.
Är fyrkants rörets höjd 4½ cm?? Är det max?? Tänkte prov kapa till en idag, röret e litet rostigt men det ska nog gå:D
Skrivet av: LeonNoel
« skrivet: mars 22, 2012, 22:06:03  »

Fan va bra det skall göras såg inte allt för svårt ut heller. Learning by doing:D
Skrivet av: simlar
« skrivet: mars 22, 2012, 22:01:36  »

Pirjo:
Du går bara in på gästboksforumet och där klickar du på "nytt inlägg" just ovanför kolumnen "senaste inlägg".
Är möjligtvis intresserad, beror på var i landet bilen står och hur mkt pengar du vill ha för den.

LeonNoel:
För att sänka bilen måste axeln flyttas högre upp/bladfjädern flyttas ned. Är enkelt att tillverka ett sänkblock (egentligen två då det behövs ett per sida), det är även godkänt av bilprovningen.

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=1054.0 Sänkningsguide.
Skrivet av: pirjo
« skrivet: mars 22, 2012, 19:59:11  »

Hej, jag vet inte svaret på din fråga MEN jag vill fråga en annan sak.
Hur kan jag skriva ett inlägg på gästboken? Jag kommer inte in på gästboken.
Vi har en 345 GLS från -81, har stått i en lada i 17 år, vi har startat den och den går bra, ingen rost att tala om.
Vi ville bara tala om att vi vill sälja den.........
mvh Pirjo
Skrivet av: LeonNoel
« skrivet: mars 22, 2012, 10:21:03  »

Funderade på det igår när jag inspekterade avgassystemet som behövs bytas, men då såg jag ocå att diff låda e blöt, antar packningar e helt slult, finns packningar att få tag på..?
Skrivet av: kullke
« skrivet: mars 21, 2012, 23:39:59  »

Flytta bladfjädern till ovansidan av axeln  :o då höjer du ju bilen en hel del  :-\
Skrivet av: Mefistofeles
« skrivet: mars 21, 2012, 22:52:51  »

Du sänker så mycket som bakaxeln är tjock. Vägegenskaper vågar jag inte svara på.
Skrivet av: LeonNoel
« skrivet: mars 21, 2012, 22:37:01  »

Hur pass mkt sänker man bilen om man flyttar bladfjädern alltså ovanför istället för under?, och påverkas köregenskaperna positivt