Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 120 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Meddelandeikon:

Bifoga:
(Ta bort bilaga)
(fler bilagor)
Tillåtna filtyper: txt, xls, doc, jpg, gif, pdf, mpg, png, JPG, MPEG, mpeg, JPEG, bmp, html, htm, mp3, zip
Begränsningar: 4 per inlägg, maximal storlek totalt 12000kB , maximal storlek per fil 5000kB
Verifiering:
Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Which car-brand built 300 series?:
What country built the 300 series ? (not Sweden):
44+10 = ??:
Capital of sweden?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska


Ämnessammanfattning

Skrivet av: caseih
« skrivet: januari 24, 2015, 16:10:30  »

hej!

finns den kvar?

reggad med motorn?

fler bilder?

rost?
Skrivet av: Johan0691
« skrivet: augusti 22, 2014, 20:14:49  »

Nu går bilen!

Och bra går den :D

Har bara vågat burna 1an nu efter jag fått igång den igen och det var en barnlek, var blött ute, så klämde på lite på 2an och det släpper som på snön.

Vill fortfarande sälja bilen, men nu är den hel och går bra.

Hade tänkt mig 8000kr för bilen. Kanske 7000kr för forummedlem :D

En tråkig sak är att oljan är lite milkshake-färgad, tror det kan vara sedan toppackning var trasig, men jag hade i ny olja efter jag bytte, kanske låg lite vatten kvar i botten på tråget som har blandats med den nya oljan?

Bilen drar inget vatten och vitryker inget, så tror inte toppackningen är trasig, men har ändå lite majonnäs i ventilkåpslocket?
Skrivet av: Johan0691
« skrivet: augusti 15, 2014, 19:56:23  »

Tjena, är rätt less på att skruva nu så skulle vilja sälja min 360 till någon här på forumet som vill ha något att leka med. Bor i Ljungaverk, Västernorrland

Volvo 360GLE -84 (LE-jetronic)
B230E Turbo 0.35 ladd 160-200hk
M47R
15g turbo
6pucks sinterlamell

Fulltankad med BF98 :)

Har mekat med den bra länge för att få i turbo, och renoverat en 531topp med nya tätningar, inslipade & shimsade ventiler som sitter på också. Fick igång den förra veckan och provkörde, gick riktigt bra. Körde den 2 dagar och ville provburna lite för att se vad den gick för. Körde sönder vevaxeldrevets kil. Fick skruva dit ett nytt drev och provköra igen, gick sönder på bara tomgången?

Höll på så en kväll och lyckades ha sönder 3 drev totalt. Så satt dit ett av dom som bara remhjulskilen hade gått av på, och drog det med 130nm och loctite. Så nu sitter det.

Provkörde nu ikväll, gick riktigt bra som förut, men började knacka litegrann när jag åkt några mil. Klev ur och justerade fördelaren lite, knackade ännu mer, vred fördelaren åt andra hållet och då blev det lite bättre, sen hittade jag en balans därimellan där den inte knackade så farligt. Men det knackar som fan när man släpper på gasen!! När jag kom hem så knackade den fortfarande, bara pyttelite på tomgång. Men den går att köra, vet inte hur långt, och vet inte vad felet är? Kan vara bara tändningen eller något fel på motorn?

Motorn är Nollad riktigt, för jag lyckades märka upp på vevdrevet och remskivan hur det skulle stå, och tändningen är inte för mycket fel åt något håll. För den är som bäst ungefär på mitten.

Köpte bilen för 5500kr och har kostat på den runt 7000kr.

Har även en B230FK motor som är nyrenoverad med vevlager, kolvar, arp bult. Och några 530 toppar, och några 531 toppar.

Är någon intresserad av bilen så kom och kolla, kan få köpa med mycket motordelar och eller reservdelar till 360, fick nämligen en 360 av en gubbe på byn som jag kan plocka delar av.

Vill inte ha speciellt mycket pengar, då jag anar att det kan vara motorn det är fel på då den knackar. Mer eller mindre pengar beroende på vad DU/NI vill ha för prylar. Men billigt såklart.