Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Frasse78

Sidor: [1] 2
1
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: september 18, 2024, 16:19:45  »
Har förresten mejlat till Timos men har inte fått något svar ännu

2
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: september 18, 2024, 16:18:47  »
Tror du 240 är mera rätt än 740-940? Vill helst att rören fungerar tills förbi motorfästet sedan är det inga lustigheter att modda.

3
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: september 17, 2024, 11:24:18  »
Blir nog inte turbo i alla fall, min son som nyligen börjat övningsköra har uttryckt en önskan att få ha 360:n som första bil "ingen dum ide" och då vill jag inte riskera att han kör sönder den på grund av för mycket hk eller att den spikar utan att han förstår vad det är. Däremot skulle ett extraktor grenrör sitta fint. Vet ni om det finns att köpa någonstans, eller vilket som passar minst dåligt, 240 eller 740?

Tack för tips

4
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: augusti 21, 2024, 13:03:02  »
Pärlan ny bessad med blankt papper, så nu ser jag fram emot två år till av skruvande och gasande utan att ha storebror tittandes över axeln :)

Besiktningsmannen efter en ovanligt lång provtur -Synd bara att den inte har turbo!

Jag -Det ligger en hemma på bänken...

Besiktningsmannen -Jag förstod att det var något på gång med tanke på förberedelserna i motorrummet

5
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: augusti 19, 2024, 11:26:53  »
Lite små pill innan besiktning.

Bytt till led i positionsljus, haft problem med glödlampor som gått efter bara någon dag.
Golf läpp. Min frontplåt är ganska risig så den här döljer alla vassa kanter för besiktiningen.
Avgas. Främre röret hade börjat läcka vid infästning så nu gjorde jag ett nytt främre rör,  2,5" hela vägen från grenröret och förberett med en skarv med fläns på bra plats för att ansluta turbo och enkelt kunna rycka allt ovanifrån inför besiktning. Testade lite olika ljuddämpare, är inte riktigt nöjd med sången ännu... blir nog ytterligare inköp av slutdämpare framöver.

Besiktning på Onsdag, sedan tänker jag fortsätta med bromsar och turbo.





6
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: augusti 19, 2024, 11:16:01  »
Hej och tack!

Jag har inte börjat med bromsarna ännu. Ska besikta bilen på onsdag så jag tänker att den får gå igenom besiktningen som den är först.
Jag såg dina bilder angående svarvningen, jag tror dock inte att det är någon fara, bromskivan blir ju som en förstärkning när man bultat på hjulen. vilka skivor använder du?

7
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: juli 30, 2024, 15:05:00  »
Försöker behålla den så länge jag kan  :)

8
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: juli 29, 2024, 15:56:11  »
Nytt garage  ;D

Skrotat bort egr, svarvade mässings pluggar till urtagen i toppen.

9
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: november 02, 2023, 08:10:59  »
Plasten med mätarna är vinklad en aning mot föraren så oavsiktligt trick foto :)

10
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: september 13, 2023, 15:16:02  »
Den vita mätare är bara temporär :) Det kommer i sista iterationen att sitta totalt fem mätare i konsolen, Oljetryck, Oljetemp, AFR, Turbotryck och Amp.

11
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: september 13, 2023, 15:13:25  »
Har monterat oljetempgivare och oljetrycksgivare samt förberett för olja ut till turbo, därav denna uppdatering av förarmiljön, det praktiska facket försvinner tyvärr men man kan fortfarande lägga solbrillorna eller mobilen där i alla fall.

12
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: augusti 24, 2023, 14:46:00  »
Hängde om 2,5" rören i går, för att biltemas klammer inte pallar att dras åt utan att gängorna ryker. Passade på att fota tröskeln jag lagat tidigare. Obs svetsarna ska slipas mer och spacklas vid eventuell lackering :)

13
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: augusti 21, 2023, 11:59:11  »
eller inte!  >:(

14
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: augusti 21, 2023, 11:58:44  »
Men va fan nu funkade det :)

15
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: augusti 21, 2023, 11:57:46  »
Lite flera bilder, återigen ursäkta att iphone bilder blir vända på tvären när jag laddar upp.

16
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: augusti 21, 2023, 11:36:15  »
Tröttnat på att köra med framhjul som nästan låser mot toppen av innerskärmarna vid gupp på motorväg, så i helgen "renoverade" jag fjädrarna som satt på bilen när jag köpte dem. Misstänker att det är kapade Sierra fjädrar då det verkar vara en vanlig lösning. Bilen blev iallafall 2-3 cm högre och stummare än med sänkfjädrarna, inte lika snyggt men helt klart en bättre körupplevelse.

17
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: augusti 16, 2023, 10:25:54  »
Det är bara att ta en liten flat skruvmejsel eller liknande och pilla ut dem, klockan sitter mestadels med passform medans cigg uttaget har lite kraftigare plasthakar så det kräver lite mera kraft. Sen får man pilla ur den bruna "jord" kontakten ur dubbel kontaktstycket till cigg uttaget eftersom det sitter tre separata kablar på klockan. kabelskon i kontaktstycket har en pigg i ovankant som man får trycka ned framifrån så går det att dra ur kabelskon ur kontaktstycket. Och så här bra blev det :)

18
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: augusti 15, 2023, 18:30:28  »
Efter att ha stört mig på att fastna i usb sladden vid var växling gjorde jag en enkel rockad idag och bytte plats på klockan och usbn, helt klart bättre. alla kablar finns i båda facken, så det tog i runda slängar 5min :)

19
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: augusti 14, 2023, 14:28:30  »
Installerat även nivå fjärr till slutsteget. går snabbare att justera basen så än att gå genom alla menyer i stereon.

20
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: augusti 14, 2023, 14:26:32  »
Lite små pill i Söndags.

Bytt ut cigarettändaruttaget mot en usb till carplay. Fick fel uttag från Kjell&co, skulle ha en chassi genomföring usb-a till usb-a men fick en usb-a bara ström med ingjuten sladd :)
Så jag svarvade av den och limmade in en usb-a förlängningskabel istället så funkade det. svarvade sedan en addapter av plexi till orginal tändarehål. kanske gör en ny lite tjockare för att kunna få till en fin belysning runt uttaget, den som lever får se :)



21
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: augusti 09, 2023, 15:42:02  »
Tackar

Jo plåten fixade jag själv med lite enkla handverktyg och vecket gjorde jag i mitt hemmabyggda engelska hjul. Kunde ha blivit bättre men plåten jag hade liggandes var i grövsta laget 1mm, 0,8mm är mycket enklare att forma men man tager vad man haver :)

Ekonomiplåt kan man ju bara drömma om till 300-serien nu för tiden :(

22
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: augusti 08, 2023, 14:21:50  »
Här kommer några bilder på saab stolarna i bilen.

Recension:

Man sitter något högre i Saab stolarna än med 360 stolarna även när de är i bottenläge.
Jag körde ungefär 120 mil förra veckan, varav 45 mil enkel x2 då jag var på semester till södra småland och jag blev aldrig trött i varken rygg eller rumpa vilket jag upplevt tidigare med orginal stolarna, dock ska det tilläggas att efter 35 år så är stoppningen i original stolarna inte att jämföra med nyskick, det tenderar att portioneras ut över golvet i pulverform.

Om jag byter till en mer skålad saab stol eller stolar från någon annan bil i framtiden beror nog mest på vad som dyker upp nära, billigt och bra :)

23
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: juli 19, 2023, 16:12:20  »
Nu hände det en grej igen :)

Har provmonterat framsäten från Saab 9-5 Vector. Valde dessa då de var nästan gratis (300kr på marketplace för både fram och baksäten) att de inte är elektriska och det går enkelt att uppgradera dynorna till en mer skålad variant i framtiden om man bara får till infästning/placering bra.
Det hela gick ganska smidigt, fick modifiera stolarna lite, borrade bort glidskenorna och flyttade över skenorna från 360 stolarna genom att massera främre infästning medelst hammare samt borra två nya hål i bakre infästning på saab stolarna. Sedan använde jag bakre lyft reglaget från höger stol och vise versa så dessa pekar bakåt istället annars krockade spaken med dörrfacken. Diverse onödiga plastkåpor hamnade i soporna airbagarna monterade jag ur och ersatte med skumgummi så inte bilprovningen kan klaga på att man har felaktigt installerade sprängkapslar i bilen  ;D.
Kvar är att koppla in sätesvärme och bältes avkännare men jag tänker provåka någon tank först för jag är inte är helt nöjd ännu.
Detta på grund av att med stolarna i bottenläge så är sittdynan nämligen fortfarande ungefär 2 cm högre än original 360 säten, kanske inte låter som hela världen men det känns ovant att sitta så högt. Enda alternativet jag ser just nu för att få ned stolarna mer (utan att kapa i bilen) är att plocka bort hiss funktionen i bakkant och bygga en smäckrare gångjärnsfunktion eftersom jag vill behålla den främre tilt funktionen. Men jag är osäker på om det går att nå önskat resultat på så vis och om det är värt besväret. Återkommer i frågan när beslut tagits :)

Är det någon annan här som bytt stolar i sin 300 och i så fall till vad och hur blev resultatet?

Glömde självklart att ta bilder under arbetets gång :(

24
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: juli 13, 2023, 14:47:08  »
Känns som att det är dags för en uppdatering :)

Inga bilder denna gång utan bara en rapport så ni inte tror att 360 står bortglömd.

Eftersom det är ac i min bil så sitter det även 2 extra kylfläktar, dessa gav upp när det var ökenvärme i början av juni vilket resulterade i överhettad motor vid första bästa kö. Jag har inhandlat en ny tempgivare till dessa men inte vågat byta ännu, är rädd att kylaren ska spricka vid demontering av den gamla givaren på grund av skit gammal plast, så tillsvidare styr jag fläktarna med en vippströmbrytare. Känns som en bra temporär/permanent lösning :) Det visade sig också att den fläkten som sitter framför hela kylpaketet var helt stum. kollade vad jag hade för grejer på hyllan men alla mina fläktar var sugande och här behövdes så klart en tryckande. Inhandlade en vändbar 12" fläkt från biltema men propeller designen var väldigt tveksam så jag svarvade en adapter så att jag kunde montera motorn från biltema fläkten med volvos propeller och nu fungerar det som det ska, bilen håller tempen så länge jag inte glömmer att flippa vippbrytaren.

Jag har även lagat vänster tröskellåda som hade ett "inspektionshål" i bakkant ca 30cm lång. bytte även inre plåt och den del av c-stolpen som går ned i tröskeln. passade även på att laga lite småhål i reservhjulsbaljan. Då det inte finns ekonomiplåt att hitta så gjorde jag en egen tröskel bit i engelska hjulet, blev långt ifrån bra men bra långt ifrån så att säga.

Har lite golv kvar att laga på förarsidan samt en remsa i bagageöppningen sedan är den så gott som fri från gravrost iallafall.

Har även snidat ihop ett 2,5" system hela vägen från främre röret med två ljuddämpare och extra insats som man enkelt kan plocka ur vid behov. Funderar nu på hur jag vill göra med grenrör och främre rör, antingen bygga extraktor eller slänga dit en liten turbo...

Nya däck har jag införskaffat och monterat också, så nu rullar den på 195/50/15 och mina 14" 440 fälgar med fina sommardäck är därför tillsalu.

Har nu samlat på mig alla delar för konvertering till ventilerade frambromsar "opel vectra" men jag behöver köpa mig en 2:a bil innan jag gör detta då det känns som att det kommer att ta minst två dagar att göra även om man inte springer på patrull. I samma veva vill jag byta fjädrar, spindelleder och hjullager. Mest för att det är dumt att göra samma jobb flera gånger samt att jag tycker den blev lite väl låg med sänkfjädrarna, hjulet tar i taket av innerskärmarna när man kör i lite gupp eller tar snäva kurvor i hög fart.

Jag har även lagat/förstärkt och monterat tillbaka balken till krängningshämmaren. Helt klart mindre båt känsla :)

Det var nog allt för den här gången. Återkommer när det händer något nytt och ska försöka komma ihåg att fota också.


25
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: september 30, 2022, 14:50:00  »
JAG RULLAR i två år till!!!  :)

26
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: september 27, 2022, 12:23:12  »
Problemet försvann när jag plockade bort krängningshämmaren... får se om jag monterar tillbaka den och om jag i så fall gör någon förändring. Måste ev ändå byta fjädrar då däcken tar i skärmkanterna när man svänger fullt och även vill bottna i innerskärmarna vid lite mer ojämn väg.

27
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: september 14, 2022, 08:17:08  »
Min balk till krängningshämmaren hade en close encounter med ett farthinder och deformerades till den grad att den ville sitta kloss an med oljetråget, Skruvade bort balk och hämmare igår för att försöka rikta den, han inte färdigt utan körde hem utan. Upptäckte då att bilen blev mycket mer lättstyrd samt att ett irriterande fjäderklong (som jag haft sedan sänkningen) upphörde.

Antar att det betyder att det blir alldeles för hård spänning i krängningshämmaren när man sänkt bilen fram, är det någon annan som haft liknande problem vid sänkning och vad har ni hittat på för att lösa detta? Jag har den modellen av krängningshämmare som är fäst i fjäderbenen och inte i bärarmarna.

Har funderat på kortare stag mellan hämmare och fjäderben, eller att på något vis flytta upp hämmaren.

Skulle det, om man väljer att leva så, gå bra att besiktiga utan krängningshämmare eller blir det ett jäkla liv på bilprovningen?

Tacksam för tips och ideer.

28
Framvagn/Bakvagn / SV: Alternativa dämpare fram ist för nya original
« skrivet: augusti 04, 2022, 08:35:59  »
Jag kör med insatsdämpare från vectra A som passar i fjäderbenen, Kräver dock att man modifierar tornen för vectras stödlager samt modifierar övre fjädertallrik för detsamma då vectra har grövre kolvstång. alternativt svarvar om kolvstången för att passa i volvons lager men det är ju svårt att hitta stödlager till volvon så jag valde alternativ 1.

29
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: augusti 01, 2022, 09:00:52  »
Äntligen hittat, fått hem och installerat ett nytt förfilter, 12mm och av metall.
Meat & Doria till bland annat ALFA 164, Jaguar XJ och Ferrari 456 GT :) Artikel nr 4012 hos AutoDoc.
Nu är pumpen tyst och har slutat suga luft!

Har även fått hem delar till bromsuppgradering, slitsade ventilerade brembo skivor Opel Astra/Vectra A, med tillhörande ok, belägg och slangar, men klantig som man är så beställde jag två höger ok!! Så på vänster sida hamnar luftnippeln fel, Kanske går att lufta om man tar loss och vänder upp oket? Annars köper jag ett vänster ok från biltema för 400kr och har i så fall ett höger ok till salu om någon annan ska göra samma konvertering. Det enda som inte fanns att köpa nytt var ok hållarna. så de hittade jag på bildelsdatabsen. Har nu testat elektrolys för första gången, måste säga att det var jätte enkelt och resultatet blev fantastiskt. Nu saknas glidbultar (119kr paret biltema) och M10 banjobult till bromsslangarna (Ingen aning var man kan köpa det) Samt tid för konvertering. Behöver nog en långhelg eftersom jag inte har någon andra bil och räknar med att man kan stöta på patrull.

Återkommer med bilder när jag monterat.
 

30
Projekt / SV: 360 Isbil 2,5L Weber 48or
« skrivet: juli 28, 2022, 10:03:40  »
Ja visst är det fränt, men tyvärr också beroende framkallande.  ;D

Bilden längst upp visar det gamla grenöret, det är i rostfritt. Bilden med grenröret monterat är på det nya, det är i svartstål. Tanken är att blästra det och "coata" det innan vi ställer in bilen för förvaring.

Vet inte vad det är för kam, köpte toppen komplett. Det ska vara en Ståhlmotor så troligen en kam från hans samling.

Trevligt med Stålmotor, har haft en av hans turbo maskiner (bl.a i en 340) Det magiska var hans egenslipade kam, väldigt bra drag genom hela registret och en absolut balanserad maskin, inte mindsta vibration. 

31
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: juli 19, 2022, 20:52:36  »
Fixade till en svetsplats på MC klubben också, dvs, grävde ned en 3mm plåt och svetsade dit en u-balk så det funkar som ett kantstöd, sen blev det några skottkärror sten, och hur många skottkärror som helst med stenkross och grus. Tog en hel dag och jag var skapligt mör i kroppen efteråt. men nu har jag en plan plats att svetsa och meka på i alla fall. Under domkraft och pallbockar använder jag durkplåtar ca 600x600x10mm så att de inte sjunker ned i gruset. Inget av det ovanstående är optimalt på något vis men man tager vad man haver och gör det bästa man kan av det :)


32
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: juli 19, 2022, 20:44:55  »
Semester, så passade på att laga lite rost.

Ville köpa nya framskärmar men det finns inte att köpa längre, så det fick bli lite plåtslageri i stället.


33
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: juli 07, 2022, 22:24:49  »
Inga klockrena tips, men jag vill minnas att jag sett någon tråd med liknande problem på forumet...

Hittade en tidigare post på forumet men ingen lösning, kollade 300 mania och där hade de haft liknande problem vilket berodde på överslag mellan säkringar, kollade min säkringsbox idag och mycket riktigt har hållaren till fläktsäkringen smält så det blir kortslutning till vänster halvljus. Bröt förbindelsen och lödde dit en extern säkringshållare till fläkten tills jag kan komma över en ny dosa. Hoppas att det funkar ett tag :)

34
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: juli 06, 2022, 23:06:54  »
Hej Forumet

När jag kom hem ikväll kunde jag inte stänga av bilen, Jag var tvungen att ställa ljusreglaget på 2an för att bryta tändningen, Sen gick det inte att släcka ljusen eller instrumentpanelen även om jag vred ljusreglaget till 0an.

Någon som råkat ut för detta?

Har bytt h4a glödlamporna under dagen men inte fan ska det kunna ha hänt något på grund av det?

Kan det vara överslag i ljusreglaget, tändningslåset, kortslutning i generator?

Tacksam för tips.

35
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: juli 04, 2022, 10:26:30  »
Nu när de totalt tvär trasiga fjäderbenslagringarna är bytta så blev bilen väldigt mycket lättare att styra så det var läge att montera sport ratt. Fick göra en 30 mm förlängning av rattnavet jag köpt för att inte fastna med fingrarna i blinkersspaken eller mellan ben och ratt. Navet hade säkert fungerat bra med en konkav ratt men den jag hade liggandes var platt och det kändes onödigt att köpa en ratt till.

Glömde fota, bild kommer.

Gjorde även ett nytt fäste till luftmassemätaren och monterade ett öppet filter från hovleverantören Biltema. Funkar bättre än det super smutsiga filtret som satt i iallafall.

Nästa grej är antingen nya däck till fälgarna jag monterade för någon månad sedan, kör inte med dessa nu då däcken var fulla med torrsprickor och nu när det är semester så blir det lite längre turer, man vill ju inte bli stående på e4:an med punka.

Med den nyfunna väghållningen ökar kurvhastigheten, Det är sen gammalt. I och med det upptäcker man ganska snart att bromsarna kunde vara bättre, så forskar för närvarande i konvertering till större ventilerade skivor fram. Tacksam för tips.
Bak duger trummorna tills vidare.

Vad gör man sen? Turbo konvertering? Har en massa prylar liggandes så kanske.

36
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: juli 04, 2022, 10:11:20  »
Bild Special!

Stötdämpare Sportdämpare till Vecktra A. Mina fjäderben hade orginal kolv och stång, ingen insats, så alldrig bytta? Fjäderskålarna var dock  bytta.

Sänkfjädrar till 360, Tror inte att mina fjädrar är orginal med tanke på längd och tråd diameter.

In handlat hos Mr.Tuning.

37
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: juli 04, 2022, 10:02:29  »
Bild Special!

Topplagring.

Lagersätet i fjäderskålen ursvarvat för att rymma det större lagret

ursvarvad mutter till fjäderbenet för att passa Opel dämparna.

Modefierat Fjäderbenstorn,

38
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: juli 04, 2022, 09:58:40  »
Bild special!

Stötdämpare Land Rover Defender och bussningar från Classic Swede.

39
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: juli 01, 2022, 00:09:10  »
Nu har jag monterat Land rover dämpare bak och nya bussningar till bladfjädrarna, blev tok bra.

Har börjat att byta stötdämpare och fjädrar fram också men har stött på patrull. Åt vilket håll ska lagret monteras? Jag har provat bägge hållen men tycker inte att det får rätt funktion hur jag än monterar det.

Fram köpte jag sportdämpare till Opel Vectra A, blev tvungen att svarva ur Muttern till fjäderbenet då denna inte gick över dämparen och den som följde med dämparen hade fel gänga, Sen passade det god enough. Köpte fjäderbens bussning och lager till Vectra också, Lagret passade på dämparen men bussningen fick jag ta upp hålet i då dämparens gängade del inte gick igenom, Strange. På 360n fick jag modifiera hålet i fjäderbenstornen för att bussningen skulle rymmas. Inte värre än att bocka upp kanterna med en stor pollygrip och sen borra nya hål för skruvarna. Och här fick jag ge mig för dagen då jag inte lyckas med lagret.

I min hjärna är det så att bussningen står still, därför ska allt under kunna rotera fritt med hjälp av lagret, men hur jag än monterar det så blir lagret stumt. Lagret ser för övrigt ut på samma vis som orginal 360 fast något större då vectran har grövre kolvstång, tankar om detta någon?

Bilder kommer senare när jag har fått ihop det :)

40
Projekt / SV: Volvo 360 GLT 1988 Rullande renovering
« skrivet: juni 20, 2022, 15:30:45  »
Spännande :)

Såg du att classic swede har tagit fram bromsskiva adaptrar bak?

Jo jag läste något om det :)

Sidor: [1] 2