Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - 360powwaaa

Sidor: [1]
1
Säljes / Fin Volvo 360 -88
« skrivet: november 06, 2014, 09:37:04  »

Säljer nu min Volvo 360 från -88 som har en vanlig Volvo b200 med elektronisk insprutning, alltså ingen "rem-Johan". Bilen har fungerat klockrent under dom åren jag har ägt bilen. Bilen är ny besiktad och skatten ska betalas i januari.
Bilen står på fina M/S däck
Förar stolen är bytt till en rallystol då den gamla stolen gick sönder och därav anledningen att den inte finns kvar, annars är det fin original inredning i den.

Det jag har gjort åt bilen är
Gjort iordning toppen, portat, planat, slipat ventiler både 45 å 30 grader, mirafräst ventilsätena.

Avgassystemet är ombyggt från kat och bakåt till 2,5" med 1 Simons ljuddämpare

Riktigt rolig och rapp liten bakhjulsdriven bil som är perfekt nu till vintern!

Bilder finns här http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_360_57017903.htm?ca=11&w=3

BVSA

Pris 12500kr

Blir helst kontaktad via mail under dagtid för jag har svårt att gå ifrån och ta telefon samtal.
Fredrikperssonn@gmail.com



Tack på förhand



2
Elsystem / SV: LH 2.4
« skrivet: augusti 12, 2013, 19:41:23  »
Hej.
Har precis gjort samma sak som du har tänkt, förutom att jag kopplade in mig på tändningslåset/340in elsystem.
Det här är hur jag gjorde jag tog hela elsystemet från en 940 med LH 2.4 sedan när jag lyft i motorn och allt kopplade jag in de som gick till motorn och teststartade den sedan, då jag en gång innan har gjort misstaget och råkade kappa bort lite för mycket så motorn inte gick sedan. sedan när allt var inkopplat och jag hade kört lite så jag visste att allt funkade/ inga felkoder så tog jag och började kappa de kablar som inte användes en efter en.

Vet inte riktigt om de var de här du var utefter men hoppas de har hjälp lite kan fixa lite bilder på lite lösningar jag har gjort om det finns intresse av de.

Mvh Stefan

Hej Stefan! Jo de låter som de är precis de jag är ute efter, och de som jag vill ha hjälp med är vilka kablar och relän som behövs för att starta motorn å köra den så att säga! Hur många kablar rör det sig om att koppla? Bilder får du gärna skicka till min mail om du vill! :)

3
Elsystem / LH 2.4
« skrivet: augusti 11, 2013, 19:20:07  »
hej!

har sökt runt på detta forum å andra forum på hur man ska koppla in ett lh 2.4 sprut men hittar inga bra guider...

vad behövs göras för att koppla in det? jag har tänkt att bara installera sprutet på en huvudströmbrytare och en start knapp å inte koppla in det i tändningslåset eller dylikt, så min fråga är ifall det går å bara ge boxarna ström å montera det på de viset, jag vill koppla in det på enklaste möjliga sätt. så jag vill inte börja gräva i orginal säkrings dosa eller liknande utan vill koppla in det utanför allt å bara som sagt köra det på dom få säkringar och relän som behövs för bränsle boxen å tändboxen. så ni som kan detta får gärna berätta vilka kablar i kontakt styckena till dom olika boxarna man behöver ge ström?

hoppas ni förstår vad jag menar och kan ge svar på mina frågor

tack på förhand!

4
Drivlina/Växellåda / SV: Drivlinans hållbarhet samt tips å trix!
« skrivet: augusti 04, 2013, 00:38:19  »
Med tanke på att du skriver att det ska bli en vinterlek-bil så håller drivlinan utan problem för den effekten.

På torr asfalt däremot går det att förstöra drivlinan med originaleffekt ifall man plågar alldeles för mycket (som loke redan påpekat).


Ett tips är att byta olja i diff och växellåda för att få ut eventuellt metallspån som blivit under årens gång.

Min drivlina har hållt utan problem än så länge, men då har jag bara ca 120hk.

okej ja men då hoppas jag det håller för mig också! men rekomenders det att man aga diffar eller bör man låta det vara orginal som det är ? :)

5
Drivlina/Växellåda / Drivlinans hållbarhet samt tips å trix!
« skrivet: augusti 02, 2013, 11:25:19  »
Hej!!

Min fråga till er kunniga är, hur får ni drivlinan att hålla vid turbo konvertering? Tanken är att montera en 940 ltt motor å kanske plocka 150-180hk!

Håller drivlinan för den effekten osv? Den ska gå som vinter lek bil med denna effekt inte hålla på att sladda runt korv kiosken på torr asfalt osv!

Så ni som har gjort liknande kan berätta lite tips å trix på andra oljor eller dylikt

Tack på förhand!

6
Motor / Tändning funderingar!! Hjälp
« skrivet: oktober 29, 2012, 19:07:37  »
Hejsan! Vad jag har förstått är att det sitter samma renix tändsystem på b200k/b200f, stämmer det?
 Så min fråga är kan man plocka bränsle delen från en b230f motor och insug med alla dessa prylar tillhörande och montera?!
förmodligen måste man ge bränsleboxen lite signaler från tändningen så den vet när soppan ska in osv!? Så vart tar jag dom signalerna lättast?

Tack på förhand!

7
Trimning / SV: Turbo konvertera 360 GLS Hjälp!
« skrivet: februari 02, 2012, 18:08:00  »
Sen en sista fråga, hur är det med kopplingen osv på dessa? kan man köra en tryckplatta från en 740/940 turbo/sugis och sedan org lamell från 360in?

Turboplatta från 240-turbo med det plana svänghjulet som hör till kör jag med. Plus en originallamell (som råkar komma från Opel Astra).
Funkar fint men så har jag inte så många trimmade sugishästar än heller  :P
Men pga. det svänghjulet kan jag inte köra originaltändningen Renix då den behöver rätt hålbild för impulsgivaren att läsa på.

Men en 740-turboplatta ska väl gå bra tror jag? Då slipper man ju byta svänghjul och tändning.
Någon får gärna bekräfta som kör med det.


det plana svänghulet du kör med är det med 60-2 i delning på tändningen? för jag ska köra ett komplett styrsystem frå en 940 turbo dock har jag inget svänghjul så jag vet inte hur jag ska göra med den biten än folk från sävarturbo säger att det funkar att köra vanliga svänghjulet som kommer från 940ín och sen i nån guide här på 300Power så förklarar nån att det inte funkar utan att man slipar ur i sprängkåpan?! är det nån som kan förklara detta mer exakt och de där med astra lamell osv så ska ju audi och vw osv också passa! men vet du exakt vilken splines delning din lamell har? de finns en med 20,4x24 och en 20,6x24!

8
Trimning / Turbo konvertera 360 GLS Hjälp!
« skrivet: januari 15, 2012, 01:17:40  »
Hejsan!

Jag har en volvo 360 gls med en b200k motor i, vet att detta kanske inte är bästa grund att börja bygga om jämfört med om man hade haft en F motor eller liknande! menmen de är bara att försöka göra det bästa av situationen!

och mina frågor är hur är det med soppa ledningarna måste jag byta ut dessa till större om jag ska köra elektronisk inspurt?

setup blir följande:
Saab 9000 turbo
940 grenrör med adapter för att få turbo att passa med original motorfäste
B230f kabelhärva samt LMM och bränslebox(chippad) tändbox(chippad guldbox)
linjär BTR samt saab spridare
sen blir det nån elektronisk soppa pump!

Kommer åka på en b230F motor som jag undrar om man behöver kompsänka eller kan man bara ösa på? hur mycket ladd står den pall för med original komp? sen undrar jag om man kan använda original LMM från en sug motor eller måste man ha en från en turbo motor? och visst ska det funka att köra på org kabelhärvan ?

men de största problemet med detta som jag ser är soppa ledningarna! kan man mata orgledingen till en catchtank och sedan därifrån större slang till motorn och behålla orginal returen ?

Sen en sista fråga, hur är det med kopplingen osv på dessa? kan man köra en tryckplatta från en 740/940 turbo/sugis och sedan org lamell från 360in?

Hoppas nån kan svara på mina frågor har letat runt på forumet här å sökt å försökt leta upp dessa frågor kring soppa ledningarna osv men utan några lyckade insatser!

Tack på förhand!
 






 

9
Trimning / Frågor kring b230ft och b230F till min 360
« skrivet: januari 09, 2012, 11:34:11  »
Hejsan, jag undrar om det är någon skillnad på kabelhärvan från en b230F till en från b230FT? eller är det helt och hållet samma kabelstamm? sen så undrar jag om det är nån skillnad på LMM från en vanlig sugis jämfört med Turbon ?

håller på att sätta iordning en liten lista på delar som ska handlas till motor bytet så man får en 360 turbo och leka med på gatorna! men detta kommer hamna i projekt tråden senare!


Mvh Fredrik

10
Teknik / Bråttom!! problem med 360 gls -85
« skrivet: december 16, 2011, 18:18:51  »
Hejsan alla 360 tokar!

Jag behöver lite snabb hjälp med en polares 360 den funkar klockrent någon mil (2-3) mil sen dör den, sedan när man väntat 30 sek så funkar den bra igen, han har fått i uppgift från bilfirma att det är bränslefiltret som är felet?

Kan den stämma eller har ni några andra teorier?


Mvh Fredrik

11
Köpes / 340/360 köpes omgående
« skrivet: oktober 04, 2011, 22:50:01  »
Hejsan, jag vill köpa en Volvo 360/340 runt 1000-3000kr behöver inte vara laglig för gata eller så bara den funkar och inte är trasig i motor och drivlina, de enda krabat är att de ska vara en Volvo motor!

Bilen ska också finnas i sthlm eller angränsande län

Mvh Fredrik

12
Säljes / SV: S:Volvo 360 GL -88 Nybes
« skrivet: oktober 04, 2011, 20:52:59  »
hejsan! finns din bil kvar fortfarande eller ? isf så kommer jag å tar bilen imorgon (onsdag eller torsdag)

Mvh Fredrik

Sidor: [1]