Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - NoLooseEnds

Sidor: [1]
1
Framvagn/Bakvagn / SV: Hjälp med bromsservo/huvudbromscylinder
« skrivet: juli 27, 2013, 22:55:44  »
Tack för alla tips, det löste sig dock efter lite mek med bromskraft regulatorn. Så nu rullar vi igen =)

Ha det gott

Mvh/M

2
Framvagn/Bakvagn / SV: Hjälp med bromsservo/huvudbromscylinder
« skrivet: juli 25, 2013, 22:53:29  »
 :)
Ok tack tipsen Loke, då provar jag det imorgon. Meddelar om jag kommer på rull.

Ha det gott

Mvh/ M

3
Framvagn/Bakvagn / SV: Hjälp med bromsservo/huvudbromscylinder
« skrivet: juli 25, 2013, 22:19:58  »
Hej tack för svaret,

Jag skrev lite luddigt kanske =)

Ny huvudbromscylinder ( den måste ju vara ok, ny från fabrik , mekonomens)

Det är själva servodelen den svarta som jag provat 2 olika av. ( är det vanligt att den går sönder?)

Huvudbromscylindern den gamla , var ful och smulig innuti, med repor och sånt så den var nog kass.


4
Framvagn/Bakvagn / Hjälp med bromsservo/huvudbromscylinder *Löst*
« skrivet: juli 25, 2013, 22:01:02  »
Hej,
Jag har fått lite problem när jag bytt lite grejer på min 360 GL -88. Och kollar om ni har några bra tips eller ideer =)

Symptom: Pedalen tar i botten, liten till ingen bromsverkan.

Genomfört: - Alla bromsrör är nya
                  - Nya ok fram
                 - Nya skivor, belägg och backar
                 - Ny huvudbromscylinder.

Allt är bytt av en polare som har verkstad. Han säger nu att det är bromsservot (den stora svarta pucken) Jag har hämtat två bättre beggade på skroten, dom funkar inte heller.

Vad gör jag nu?

Min vän säger att han vet inget yttliggare vi kan göra.

Det har luftats flertalet gånger, försiktigt och ordentligt

Ha det gott

Mvh/M


5
Teknik / SV: Rattproblem *Löst*
« skrivet: januari 30, 2013, 03:45:43  »
Jag lyckades lösa problemet med lite våld och tur.

Lösning:
Efter mycket fipplande så stoppade jag in en skruvmejsel i tändningslåset, inte hårt utan bara med tanken att vrida om lite med mer kraft än med nyckeln.
Jag ruckar skruvmejseln fram och tillbaka med hjälp av en skift nyckel (mellan till hårt) men utan förändring.

Jag sätter i nyckeln en sista gång och .....volia det funkar =)

Rattlåset är fortfarande konstigt, lite slappt sådär. Vad tror ni har hänt med det?

Mvh/Magnus

6
Teknik / Rattproblem *Löst*
« skrivet: januari 28, 2013, 22:48:19  »
Tjena Gubbs,
Har inte varit inne på ett tag (bara för att alla era tips har fått pärlan att gå som en klocka =) )

Nu är det så här att skiten har träffat fläkten.

Vad jag har: Volvo 360 -88

Vad hände: Jag åkte till gymmet för att träna och allt var helt normalt. Parkerade bilen utanför, gick in och tränade i en timme.
När jag kommer ut så ska jag starta bilen och då händer följande:

1: Jag kan inte vrida nyckeln...alls det är helt stumt

2: Jag ruckar lite på ratten för att lirka med rattlåset, ratten känns konstigt trög och rattlåset är inte i.

3: Jag ruckar lite till och rattlåset går i. Men det känns konstigt. Ratten är helt centrerad och går att jucka mellan två lägen men den känns "lös" (inte som att det vanliga rattlåset är i)

4. Jag våldar ratten lite fram och tillbaka och den känns konstig som fan.

5. Jag öppnar kåpan under och tittar men inget syns eller känns fel.

6. Jag har provat alla vinklar med nyckeln, trycka in och ut osv.

Vad har hänt?

Nu blev det långt att gå hem och långt till jobbet imorgon.

Vi har haft 3 plus grader och den har aldrig kärvat förrut.

Om någon har några ideer så emot tages dom tacksamt

Mvh/Magnus

7
Elsystem / SV: Varningslampa bromsar, blinkar!/Backlljus samt Incident
« skrivet: november 25, 2012, 14:30:05  »
Ursäkta mitt sena svar, har varit i bushen på jobb så har inte kunnat nå internet.
Tack för beskrivningen Simlar, kanon, och eric the car guy, shit vad bra han var. Med hans visuella beskrivningar så blir det ju jäkligt tydligt.
Jag var på och försökte dona lite med luftnings nippeln, men sen när det inte gick så våldade jag inte mer utan lät den vara fram till besiktningen, för jag tänkte antingen är det bra eller så är det anus.
Och jag fick nedslag på ett bromsrör (längsgående) så vi ska se vad man ska göra åt det.

Men jag tackar för all hjälp i denna tråd och jag fick ju faktiskts löst dom efterfrågade problemen, så nu blir det bromsar någon annanstans.

Stort tack för hjälpen Simlar och övriga

Mvh/Magnus Lundgren

8
Elsystem / SV: Varningslampa bromsar, blinkar!/Backlljus samt Incident
« skrivet: november 12, 2012, 17:56:05  »
Vilka jäkla bra svar du kommer med, med länkar och allt  :) grymt uppskattat Simlar.

Då har jag varit på rätt nippel iaf, jag införskaffar brännare och rörtång imorgon och gör ett försök  ;D

Är det svårt att byta bromscylindern? (Är det "trumman" som nippeln sitter på?)

Ja min lille luftman strular lite i locket, så man måste vinkla slangen på den lite för att den ska vara tät.

Men nu funkar han perfekt, håller tät iaf.

/Magnus

9
Elsystem / SV: Varningslampa bromsar, blinkar!/Backlljus samt Incident
« skrivet: november 12, 2012, 17:12:02  »
Så då har jag gjort tagens försök. Har köpt garage domkraft samt pallbockar.

Idag lyckades jag koppla upp allt och luftman läckte inte (ficka laga han med epoxy) frid råder och jag ska skruva upp luftningsskruven vänster bak. Den var helt sönder dragen, jag försökte i en timme sen gav jag upp.

Hur gör man då?

Och för säkerhets skull. På baksidan av bromstrumman vänster bak, ovanför där själva bromsröret går in, sitter det en nippel, typ som en lite större smörj nippel? visst är det den?

Vad tror ni gubbar är detta genomförbart?

Mvh/Magnus Lundgren

10
Elsystem / SV: Varningslampa bromsar, blinkar!/Backlljus samt Incident
« skrivet: november 11, 2012, 14:25:06  »
Jag ska ta en ny repa med bytet i afton, bra tänkt där med att trycka ned den, jag förstod inte riktigt hur den satt fast först men det känns som det skulle kunna vara problemet helt klart, känndes mer osannolikt att den skulle läcka ur själva behållaren.

Jag har köpt en pallbock på biltema idag =)   Känns sunt faktiskt, slipper man bli dekapiterad.

Tack för snabba svar och vägledning Simlar.  ;D

Mvh/Magnus Lundgren


11
Elsystem / SV: Varningslampa bromsar, blinkar!/Backlljus samt Incident
« skrivet: november 10, 2012, 16:28:52  »
Tack för tipset loke, ska kolla på detta snarast.

Okej genomfört idag: Köpt en luftman, kört in bilen i ett lånat garage, hissat upp bak på en svajig sax domkraft. Hittat luftningsnippeln, satt på slang. Försökt slanga ur gammal bromsvätska ur bromsvätskebehållaren (för snål för att köpa en sug på biltema)

Sen händer följande!! Kopplar på luftman på behållaren, kopplar till ett däck med 1kg . Vad händer....jo det pyser ur behållaren, jag letar frenetiskt efter var men ser varken vätska eller känner luft, (kan ha känt en liten pys i skarven på bromsvätske behållaren? Men jag avbröt allt och återställde.

Vad göra nu? Måste jag byta bromsvätskebehållaren?

Mvh/Magnus

12
Elsystem / SV: Varningslampa bromsar, blinkar!/Backlljus samt Incident
« skrivet: november 09, 2012, 15:40:23  »
Fan du skulle ha skrivit Haynes istället för några galna britter....exakt som du skrev där vill jag att det ska stå, då fattar jag perfekt  :)


Genomfört idag: * Kollat Bromsvätske nivån, den är på min, så troligtvis är det det som spökar, jag satsar på ett byte av hela vätskan imorgon.

*Monterat bort Bakljusen och putsat alla skenor, kontakter och dylikt, var bra skitigt och fettigt på många ställen. Upptäckte även att en av skylt belysningens lampor? Sitter en på varje sida närmast skylten, var helt bränd

*Samt monterat bort mitt konsolen (krångligt att komma åt skruvarna) samt läder/gummibälg vid växelspaken i syfte att kolla den där brytaren som simlar tipsade om.

När jag lyft bort bälgarna så ser jag att det ligger två skruvar på "marken"  samt att hela brytaren ligger brevid spaken, den återmonterades med glädje, men jag får trots det inget backljus, dock så har jag observerat att nu när jag lägger i backen, så slocknar vänster bakljus(det röda som lyser hela tiden) och förblir släckt hela tiden som backen är i.



Så såg det ut när jag precis öppnat



Återmonterad.


Tack för hjälpen so far gubbs, jag återrapporterar när bromsvätska är bytt.

Klura lite på backljuset ni med skarpa sinnen.

Mvh/Magnus

13
Elsystem / SV: Varningslampa bromsar, blinkar!/Backlljus samt Incident
« skrivet: november 09, 2012, 10:43:52  »
Kanon tack för utmärkta,pedagogiska och väl handledande svar gubbar  ;D

Du har jag några projekt att ta tag i och en luftman att införskaffa.


En fråga om luftningen: Visst har volvo 360 bara 2 nipplar? Hö/vä fram?

Vilken typ av slang ska man ha att sätta på nippeln? Följer det med en sån till luftman?

Mvh/Magnus
 

14
Elsystem / Varningslampa bromsar, blinkar!/Backlljus samt Incident #FIXAT#
« skrivet: november 08, 2012, 21:03:28  »
Hej,
Då var det dags igen, och inför stundande besiktning höjs pulsen avsevärt.

Jag har två el relaterade fel samt en incident.

Jag börjar med "incidenten" (hur jag nu kan ha valt att kalla den det?)

Jag hade bokat besiktning den 6 Nov och kvällen innan kollade jag jag alla ljus och lykt funktioner. Allt fungerade utom backljuset.
Så jag åkte till mekonomen, ställde mig på parkeringen och tog ut dom berörda lamporna, och dom var hela. Så jag hade dom utanför sin plats i bakljuset så att säga, och dom "hände löst" i sitt kablage för att jag skulle se inifrån kupen om dom lös?

Vilket gjorde att när jag startade bilen kunde jag inte stänga av den med tändningen, endast med ljusknappen (men då var all belysning på!)
Jag begav mig genast mot hemmet i tron om att allvarliga fel var förestående.
Väl hemma på parkeringen så gjorde jag många prov starter och tillslut fungerade den som den skulle! Men bara sporadiskt
Jag gick upp och avbokade besiktningen och insåg att jag inte satt tillbaka lamporna, vilket jag gjorde och såg skenan som gick i bakljuset och tänkte att det kunde vara problemet.
Sen dess har det aldrig inträffat.

Fråga 1: Var det orsaken tror ni, att lampan var ute som det blev så konstigt med start och stopp?


Varningslampa Bromsar: (visst är det den med ! i?)

Symptom: Blinkar till och från, lyser ibland (mellan 2-10 sek), blinkar inte alltid med starkt ljus utan flackar en hel del.
Ibland tycker jag mig att den går igång efter "stötigt" underlag, men ibland på rak väg.
Är detta ett jordfel.

Fråga 2: Hur felsöker jag lämpligen detta problem?

Fråga 3: Hur felsöker jag att backljuset inte fungerar, trots att lamporna är hela?


Övrig uppdatering: Inte bara negativa saker jag har med eran hjälp även löst många problem.

*Rotor/tändstift/fördelar lock-Byt med eran hjälp
*Hjullager fram hö/vä byta-på verkstad men efter fel identifiering här. (1600kr för båda med mtrl)
*Byt glykol (tömt och fyllt)-Med eran hjälp

Hade krockat mycket lätt med bilen för ett år sedan så hela stötfångaren hängde på sniskan (Uppseendeväckande mycket)

*Åkt till skroten monterat av stötfångare fram plus ett bärjärn v fram samt blinkers fram (min var lite demolerad efter krocken)
Byt allt detta med framgångsrikt resultat =)

*Köpt en Haynes bok för volvo 340-360 -Trots nogran läsning så har den inte hjälpt mig så mycket än, för jag saknar vissa bas kunskaper för att identifiera olika ting.

Så åter igen stort tack till alla som hjälp till, ni ser att det funkar.

Tack på för hand

Mvh/Magnus

15
Teknik / SV: Kylarvätska-fylla,byta, tömma?#Fixat#
« skrivet: oktober 26, 2012, 16:02:53  »
Bytet genomfört, allt gick gott. Blev ingen genomspolning dock, då jag saknade faciliteter för trädgårdsslang.

Som alltid tackar mjukast för hjälpen gubbar. :D

Trevlig helg

Mvh/Magnus

16
Teknik / SV: Kylarvätska-fylla,byta, tömma?
« skrivet: oktober 25, 2012, 00:30:49  »
Hej,
Imorgon kommer domedagen för kylarvätskan, fick stå över idag pga billån

Återkommer

Mvh/Magnus

17
Stereo/Styling / SV: Att spela eller att icke spela...
« skrivet: oktober 25, 2012, 00:26:24  »
Fan vad ni kan gubbar, å snabba å svara är ni också, man får själslig frid av att gå in här  :)

Okej så för att kondensera ihop det lite:
*Jag ska öppna upp dörrsidorna och rota runt lite efter högtalar kablar...för som Dquist säger har det ju mest troligt suttit en bandare där innan.
*Jag ska satsa på ett par 5,25 högtalare, Räcker det med två högtalare fram och en baslåda ibak? Är diskanterna alltid lösa?

*När man monterar högtalare, sågar man då ut och skruvar fast direkt i dörrsidan motsv? Eller måste man bygga upp något runt om(förutsatt att djupet är tillräckligt?) Ska man isolera runt högtalaren?

* Bra initiativ där simlar med att köpa en cdlös....var ju praktiskt och billigt  :) Guld Å tack för iso kopplings schemat...lätt att förstå och tydligt :)

*Frej: Mycket bra tips ger en bättre helhetsbild, några följd frågor dock.
Har jag förstått det rätt så här (Rent linjärt) Huvudenhet::::::::::Slutsteg:::::::Främmre högtalare
                                                                      Huvudenhet::::::::::Slutsteg:::::::Baslåda
Spelar det någon roll vilket slutsteg man har? (Jag menar passar vissa bara med vissa, watt som ska matcha osv)
Har slutsteget egen ström?
Behöver man ett extra batteri för detta?

Tack för alla tips, you are great gubbs

Jag ska scanna marknaden lite, komma med ett "utrustningsförslag" så ska vi se om jag fattat galoppen ;D

Imorgonbitti lagas det två stenskott, för 200spänn  ??? , har bara trafikförsäkring men tjatade lite.

Kanske en projekt tråd är önskvärt, så slipper jag kladda ner dom andra forum delarna.....om ni lovar att läsa den förstås :D

Jag undrar hur jag ska kunna bidraga med nått till er...bilar är ju inte min melodi än. Men har ni frågor om undervattens arbeten eller militära ting kan jag vara behjälplig  ;)

En engång tack för att ni tar er tid.

Mvh/Magnus

18
Stereo/Styling / SV: Att spela eller att icke spela...
« skrivet: oktober 24, 2012, 10:53:29  »


Bakdörr



Skuff



Gamla kontakten precis som den var vid kapning

19
Stereo/Styling / SV: Att spela eller att icke spela...
« skrivet: oktober 24, 2012, 10:51:43  »


Framdörr

20
Stereo/Styling / Att spela eller att icke spela...
« skrivet: oktober 24, 2012, 10:45:45  »
Hej,
Jag har några stereo spörsmål jag skulle behöva dryfta på detta eminenta forum.

Bakgrund: Har en Volvo 360 GL-88 , det satt ingen stereo i när jag köpte den och det finns inga högtalare alls, inte ens hålen.
I ett försök att få musik i bilen så lät jag en kille jag känner installera en cd spelare, som högtalare la jag två vanliga stereo högtalare i baksätet.

Det vart sådär, instrumenten började bete sig konstigt och mycket i elväg svajade,klockan stannade osv. Så jag tog ut stereo och kollade, många avklippta kablar lösa tåtar oss , han hade klippt rakt av massor med kablar och inte återställt. Så jag tog en sockerbit och satte ihop färg mot färg och allt återgick till det normala.
Den gamla stereo kontakten finns således inte kvar för den är bortklippt.

Men nu är jag sugen på att poppa igen så jag har börjat försöka reda i det.
Jag förstår att jag behöver högtalare, så jag har kollat runt lite och genast börjar det dyka upp grejer jag inte riktigt är med på, 6*9, 5,25 diskant mellan register slutsteg?

Hur många högtalare behöver jag? 4? 2 fram 2 bak? Vilken storlek är lämplig var?
Ska man ha en baslåda?
Behöver jag ett slutsteg? (Vad gör ett slutsteg?)

Vilken stereo är bra? (Prisvärd?) Såg att biltema hade en för 400 nånting, medan netonnet hade en JVC för 500nånting.
Enda kravet jag har är att man ska kunna spela Kasset och stoppa in en usb sticka ...ehmm Cd menar jag :)

Hur kopplar man in stereon (jag har kvar en sån ISO? kontakt från förra stereon)
Vart monterar man högtalarna?

Jag förstår att det hänger på prisbilden, men säg: jag vill kunna spela ljud, gärna utan skorr, med en respektabel insida...typ.

Många frågor..men jag har inte riktigt koll på detta ämne, kanske någon kan pointa mig i rätt direction.

Tack på förhand gubbar,

Bifogar några bilder

Mvh/Magnus

21
Teknik / SV: Startproblem, Ibland 360 -88
« skrivet: oktober 24, 2012, 10:20:57  »
Så nu klarade den eldprovet, start efter natten. :) Galant inte så mycket som en host

Tack till alla som hjälp till och engagerat sig. ;D

/Magnus

22
Teknik / SV: Kylarvätska-fylla,byta, tömma?
« skrivet: oktober 23, 2012, 22:51:46  »
Tack D-quist,emilius,simlar för alla minst sagt uttömmande svar :)

Simlar...du är en verkansman, med dina beskrivningar känns det som jag kan pimpa vad som helst snart :), du skriver ju som en manual för tusan.
Ja imorgon bär det av jag gör ett försök. Återrapporterar.

Tack å bock för hjälpen gubbar

Mvh/Magnus

23
Teknik / Kylarvätska-fylla,byta, tömma? #Fixat#
« skrivet: oktober 23, 2012, 20:10:42  »
Hej,
Stärkt efter dagens insatser med tändsystemet går jag på nästa projekt. Kylarvätska, känner mig lite smått handikappad, för fyllt på den har jag gjort men aldrig bytt den.

Så min nivå börjar bli låg, ligger på min strecket (har läckt lite vid slangkopplingen så jag får sätta en ny klämma där)

Kylar vätskan ser lite solkig ut, och då är min fundering, bara att fylla på eller är det dags att byta?

Hur gör man när man byter? När man kollat runt lite talas det om total tömning, köra igenom med vatten osv..Låter svårt

Är det genomförbart?

Mvh/Magnus

24
Teknik / SV: Startproblem, Ibland 360 -88
« skrivet: oktober 23, 2012, 15:42:59  »


Stiften, lite mörk bild tyvärr

25
Teknik / SV: Startproblem, Ibland 360 -88
« skrivet: oktober 23, 2012, 15:41:22  »


Fördelarlocket jag tog bort, lite svarta avlagringar på kontakterna

26
Teknik / SV: Startproblem, Ibland 360 -88
« skrivet: oktober 23, 2012, 15:39:17  »
 

En bild på rotorn jag plockade bort

27
Teknik / SV: Startproblem, Ibland 360 -88
« skrivet: oktober 23, 2012, 15:18:05  »
Jag kanbara hålla med ovanstående talare, sjukt bra beskrivning och förklaring, nu förstår jag lite mer hur det sitter ihop och bytet blev enkelt.  8)

Nu har jag byt fördelarlock, rotor, tändstift. Efter bytet startade den direkt och låter som den ska (tror jag).

Då återstår det stora provet imorgon bitti, men jag känner mig gravt hoppfull, samt att det var roligt att meka med handledning och få saker att funka  8)

Stort tack och jag återkommer med rapport

/Magnus

28
Teknik / SV: Startproblem, Ibland 360 -88
« skrivet: oktober 22, 2012, 22:21:02  »
Tack för länkarna och beskrivningen, jag gör ett försök och återkommer med resultat.

Tack
/Magnus

29
Teknik / SV: Startproblem, Ibland 360 -88
« skrivet: oktober 22, 2012, 18:38:20  »
Okej tändstift har jag koll på. Rotor såg jag fanns billigt på mekonomen, fördelare är det fördelar lock?

Jag läste runt lite för ang. rotor byte, och det verkar vara viktigt att cylindrarna står rätt, man ska leta efter något märke osv.

Finns det en mer ingående förklaring på detta, eller någon som skulle kunna förklara på
360 for dummys språk  8)

Måste man köpa nya tändkablar?

Behöver man några särskilda verktyg för detta (special verktyg)?

Med lite tur så förvånar jag mig själv och lyckas med även detta....med eran handledning såklart =)

/Magnus

30
Teknik / Startproblem, Ibland 360 -88 #Fixat#
« skrivet: oktober 22, 2012, 15:38:33  »
Hej,
Efter att ha fått bra hjälp ända fram till lösning av flera medlemar i min helljus tråd, ska jag prova om jag kan lösa detta även detta  :)

Problematik:

För drygt en och en halv månad sedan började jag få problem att starta min bil, kall. Jag har aldrig haft det problemet tidigare och den har startat snällt sommar som vinter.
Problemet artar sig så att vrider om nyckeln, startmotorn tuggar, jag håller på så i 5-10min, sen börjar den "hosta" (som ett kraftigt start ryck) ett par gånger, sen startar han försiktigt, ligger runt 1000 varv men låter som han ska dö.

Efter idogt gasande, rycker han till slut igång (känns som något släpper) och han går normalt.

Att sedan starta bilen under dagen, är inga som helst problem, men står han en dag eller två så börjar det igen.

Vid ett tillfälle har han stannat under färd, långsamt blubbande (som att något pluggat igen den) till den dog, då startade den endast efter igång rullning, men har aldrig upplevt problem när han är "varm", har pendlat 50mil i veckan utan problem, endast vid starten.

Fakta(Som jag tror): 1:Batteriet är ok, det bara kör och kör på (polarna på jobbet är mäkta imponerade av detta biltemabatteri, efter varje veckas start sessioner.

2: Det luktar bensin i samband med denna typ av start försök.

Min bakgrund: Är relativt allmänteknisk och kan förstå och genomföra instruktioner, men har mindre insikt i bilar då jag pysslat väldigt lite med detta (har svårt för delars namn samt var saker och ting sitter, men jag lär mig)

Måste fixa detta själv då jag är ur fattig.

Någon som har några ideer?

Tack på förhand

/Magnus 360-88 i Skövde




31
Säljes / Relä Bortskänkes
« skrivet: oktober 22, 2012, 15:04:26  »
Köpte fel relä när jag fixade med mitt helljus problem. Om någon behöver detta så skänker jag det gärna.

Wehle 20 210 006, litet svart som sitter på andra sidan mot ljusreläet.

Jag bjuder på frakten

Mvh/Magnus

32
Elsystem / SV: Helljus problem #FIXAT#
« skrivet: oktober 22, 2012, 14:08:32  »
Fick relät idag fungerar som en dröm 8)

Tack för all hjälp =)

/Magnus

33
Elsystem / SV: Helljus problem
« skrivet: oktober 21, 2012, 01:39:35  »
Jag hittade en kille på blocket som sålde sin 360 i delar,
Fanns också ett bolag i tyskland som kunde nytillverka det,
men det skulle kosta dryga 800 kr, då var det billigare  8)

34
Elsystem / SV: Helljus problem
« skrivet: oktober 18, 2012, 21:46:21  »
Efter mycket letande, har jag äntligen hittat ett relä

Kommer på måndag, då får vi se om vi hittat lösningen
 ;D

35
Elsystem / SV: Helljus problem
« skrivet: oktober 15, 2012, 17:58:30  »
Ja det blir att söka med ljus och lykta.

För visst kan relät vara trasigt trots att det klickar?

36
Elsystem / SV: Helljus problem
« skrivet: oktober 15, 2012, 17:33:43  »
Tack för bilden, precis det är det. Mitt sitter i säkringsboxen
till höger under huven.
Jag kollade ljusvredet,är nog ok. Samt spaken,skruvade fast och kollade jord.

Så då återstår bara att hitta ett relä?

37
Elsystem / SV: Helljus problem
« skrivet: oktober 15, 2012, 16:00:14  »
är det SWF R201.003?

38
Elsystem / SV: Helljus problem
« skrivet: oktober 15, 2012, 15:42:39  »
Japp vredet är vridet =), sen kollade jag runt lite på forumet (i efterhand, tala först tänk sen..eller hur var det)

Och där såg jag i ett svar till en annan kille/tjej med helljus problem att det var det stora metall reläet som var det aktuella.

Jag har provat och byt relä men jag trodde att det var det lilla svarta wehle 20 210 006? Är jag helt ute å cycklar då?

39
Elsystem / Helljus problem #FIXAT#
« skrivet: oktober 15, 2012, 14:53:21  »
Hej,
Tack för ett bra forum =) finns ju massa matnyttigt här för en 360 ägare.

Nu är det så att jag har problem med mitt helljus. Det lyser om du håller inne spaken, reläet klickar, har provat med ett nytt relä men samma problematik.

Några förslag på vad det kan vara?

Mvh/Magnus

Sidor: [1]