Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - TheGoon

Sidor: [1]
1
Köpes / SV: Rattnav
« skrivet: juli 06, 2014, 20:23:00  »
Jag har inte fått något svar än :(

2
Köpes / SV: Rattnav
« skrivet: juli 03, 2014, 14:19:54  »
Du har pm :)

3
Köpes / Rattnav
« skrivet: juli 01, 2014, 14:12:33  »
Söker rattnav till 340 i Gävletrakten.  :)

4
Teknik / SV: 340 b14 dör under färd
« skrivet: maj 06, 2014, 14:50:38  »
Nu sist när den dog baktände den några gånger som dom kan göra när tändningskondensatorn är trasig så jag ska pröva att byta den och brytarspetsen nu, om problemet varstår får jag väll pröva att byta spole :)

5
Teknik / SV: 340 b14 dör under färd
« skrivet: maj 03, 2014, 11:06:07  »
Tack för snabbt svar, hur mycket ska brytaren öppna på b14.4 s motorn från -80? :)

6
Teknik / 340 b14 dör under färd
« skrivet: maj 03, 2014, 00:05:39  »
Hej!
Åkte på motorvägen i onsdags när motorn plötslig tvärdör som jag vridigt av tändningen för att sedan starta och gå som inget hänt. Detta upprepar sig någon gång till under färden till mina föräldrar. När jag i torsdags skulle åka hem dog bilen igen flertalet gånger och drog 20 liter på ca 4 mil!  :o

Precis innan felen började har jag fått förhöjd tomgång och motorn glödtänder, det känns som förgasar fel men borde inte motorn gå allmänt dåligt innan och efter den dött då? Kan även tillägga att efter varje gång den dött tar det längre och längre tid att starta den igen.

Någon som vart med om detta eller har några tips?
Tack på förhand.

7
Köpes / SV: Splines hylsa b14 köpes!!
« skrivet: november 24, 2013, 20:17:04  »
blir tyvärr för långt :/  men tack ändå :)

8
Köpes / SV: Splines hylsa b14 köpes!!
« skrivet: november 19, 2013, 20:00:05  »
Kan även köpa helt kardan om någon har :)

9
Köpes / Splines hylsa b14 köpes!!
« skrivet: november 18, 2013, 19:54:53  »
Splines hylsan som man klämmer fast kardanet framme vid sprängkåpan till en 340 -80 med b14. Helst i närheten av Gävle eller om någon vänlig skäl kan skicka :)

10
Känner mig lite dum nu... b230 motorn har ju fördelaren i bak på toppen och b21:an har blockmonterad fördelare.  :-[ att det skulle vara skillnad i framkant tycker jag låter lite skumt. Rätt ologiskt om Volvo skulle passat på att ändra bultmönstret om det inte skulle vara några stora fel på de gamla?  ???

11
Ta en ventilkåpa från en b21, dom brukar ha ventilation original :) och kolla igenom  det du redan har så det inte är igensatt!

12
Drivlina/Växellåda / B23E i 340 -80 b14
« skrivet: oktober 27, 2013, 22:45:33  »
Hejsan! köpte mig nyligen en 340 från 1980 som gått 5000 mil, men eftersom 70 hk inte skrämmer en hare vill jag stoppa i en b23E som ska turbo-konverteras  ;D min fråga är då vad som måste bytas och vilka bilar jag kan plocka delar ifrån? Kardanet ser inte ut att komma hålla för ca 300 hk, finns det starkare i någon nyare variant? Läste på Driftworks att m45 lådan och original bakaxeln med svetsad diff skulle hålla för 300 hk, någon som har erfarenheter av det? Läste här på 300power tidigare att man kunde fixa väghållningen med sierra fjädrar eller 245 bakfjädrar någon som har en länk till en guide så jag kan läsa på innan jag köper fel grejer.   :P

Sidor: [1]