Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - AntonL

Sidor: [1] 2
1
Säljes / SV: Volvo 940 turbo. Fd polisbil
« skrivet: januari 01, 2014, 17:37:01  »
Uppsala .

2
Säljes / SV: Volvo 340 DIESEL
« skrivet: januari 01, 2014, 16:04:56  »
Någon intresserad? Vad sägs om 1000 kr?

3
Säljes / SV: Volvo 940 turbo. Fd polisbil
« skrivet: januari 01, 2014, 16:03:50  »
Ingen?  3500 kr då?

4
Säljes / Volvo 940 turbo. Fd polisbil
« skrivet: december 30, 2013, 15:21:25  »
En vit volvo 940 turbo, föredetta polisbil säljes.
29000 mil, automat. Obesiktigad pga att en bakdörr inte går att öppna (lättfixat)
B230ft
Provar här innan jag lägger ut den på blocket

Har tänkt mig 4500 kr som den är.
Besiktigar jag den hade jag tänkt mig 7500 kr

Säljes pga tidsbrist

5
Köpes / SV: Volvo 360 GLT KÖPES!
« skrivet: december 29, 2013, 14:41:42  »
Berätta mer :)

6
Säljes / Volvo 340 DIESEL
« skrivet: december 28, 2013, 20:44:39  »
Volvo 340 Diesel. 1986 1,6 l original dieselmotor (renault) 58 hp  8) Holland import. Silvermetallic. 10700 mil. väldigt lite rost pga hollandimport. Finns dock lite repor/bucklor.

Toppackningen har gått pga kamremsbrott och toppen är demonterad.
Bilen är avställd och obes.

Idé att göra med bilen:

Sätta in en 1,9 Turbo diesel från volvo 440/460 eller ranult.
Alternativt en 1,9 TDI eller 1,9 commonrail motor från volvo S40/V40 1998-2004 eller motsvarande renault.

PASSAR BOLT ON!

I svenska regbeviset står det endast bränsle Diesel. Effekt okänt. Detta borde göra att den går igenom besiktningen utan problem med ny motor.

Prisidé 1400 kr.

Först till kvarn. Bilen Står i Bålsta (Uppsala)

7
Köpes / Motorbalk / framvagnsbalk
« skrivet: december 06, 2013, 13:05:50  »
Hej! Jag önskar köpa en "rostfri" framvagnsbalk/motorbalk (bockade röret ni vet)

Hör av er till mig! Har fått nedslag på besiktningen.

MVH

AntonL

8
Köpes / Volvo 360 GLT KÖPES!
« skrivet: november 11, 2013, 13:30:21  »
Hej Önskar köpa en 360 GLT. Gärna med mycket utrustning!

Hör av er!

MVH

Anton

9
Gruppköp / Gruppköp Glasfiberframskärmar
« skrivet: november 11, 2013, 13:13:24  »
Hej!

Jag har varit i kontakt med RP-Glasfiber i Kalix angående att göra gjutform för framskärmar till 360/340. (De har redan skärmar med breddare men inte utan)
Om vi är ett gäng som beställer, så kan de tänka sig att göra formen gratis. En framskärm kommer dock att gå på 2000 SEK st men då ingår infästningar i glasfiber som annars inte ingår.
Jag har redan införskaffat ett par perfekta framskärmar från en Kirunakörd 360 som ska agera mall.

Hör av er till mig om ni vill vara med och få ett par framskärmar i glasfiberarmerad plast!

Fördelar:
* Lättare! lättar dessutom på rätt ställe (dvs i fram på bilen)
* Rostar inte!
* Perfekta om du vill plasta fast spoiler


/ Anton


10
Säljes / SV: Glasfiberhuv volvo 360
« skrivet: juni 18, 2009, 18:10:50  »
Hmmm problemet med det här forumet är att folk inte har råd.....

900 kr sista pris kompis broschan

11
Säljes / SV: Glasfiberhuv volvo 360
« skrivet: juni 10, 2009, 00:00:28  »
Det är originalhuven fast i glasfiber. Inte mycket att se på bild. olackad, gel coatad glasfiberhuv, inpackad i embalage.

12
Säljes / Glasfiberhuv volvo 360
« skrivet: juni 07, 2009, 19:59:57  »
Hej har en glasfiberhuv till volvo 340/360. aldrig monterad. Huvlås medföljer.

1000 kr prutat och klart. Finns i Uppsala

MVH Anton

13
Elsystem / Kablar bränslepump.
« skrivet: oktober 22, 2007, 21:20:44  »
Ville bara dubbelkolla innan jag monterar bränslepumpen. Visst ska röd kabel till gul kontakt på bränsle pumpen och svart till svart?

14
Projekt / Re:Volvo 360 GT
« skrivet: april 04, 2007, 18:39:43  »
KG7 ska nog vara tillräckligt vass för att vara vass på gatan?!

Har inte bytt skivor på 300 än men varför går det inte göra "som vanligt"?

Här i min hastighetsmätarguide kan du se hur vajern sitter fast i navet. Finns en annan variant med men då är det bara att dra ur vajern ur navet utan att behöva lossa nåt inuti!

Lycka till

Hej och tack för hastighetsmätarguiden, den hjälpte en hel del! På andra volvo så behöver inte navet med hjullager och allt demonteras för att byta skivor...

Jag var och besiktigade bilen och den seglade igenom. Sorligt nog så körde en tjej på mig på en parkering och tryckte in dörren :( . Får se vad försäkringsbolaget säger, har jag otur så kostar det mer att laga än vad bilen är värd och den blir inlöst.



15
Trimning / Re:Turbokonvertera b234k å köra med orginalkammar!?!?..
« skrivet: mars 20, 2007, 23:13:08  »
verkar som att den motorn har funnits i flera europeiska länder. Har sett 7/900serie med b204ft importerade till Sverige ifrån Italien, Frankrike och Tyskland.

16
Projekt / Re:Volvo 360 GT
« skrivet: mars 20, 2007, 22:54:56  »
Håller på att byta bromsskivor och belägg.
Det ser inte ut som på andra volvo där skivorna kan tas bort direkt, utan på 300serien får man demontera navet också.

Ett problem uppstod då jag skulle demontera det vänstra navet, då hastighetsmätardrivningen sitter där. Hur gör man lämpligast för att få bort det vänstera fram-navet? (hur demonterar man hastighetmätardrivningen?)

Skivorna behövdes verkligen bytas ut!!!

17
Projekt / Re:Volvo 360 GT
« skrivet: mars 20, 2007, 22:45:45  »
Plockade bort luftburken och allt som hör till och monterade det största koniska JR-filtret med 70mm anslutning. Ska räcka till 400hk :P . Jag var tvungen att vinkla ner luftmängdmätaren och göra ett nytt fäste till den av ett vilkeljärn för att det skulle få plats. Luftburken med tillhörande prylar vägde 3,10kg och den nya installationen 0,65. Nästan 2,5 kg lättat endast genom att byta luftfilter :)

18
Projekt / Re:Volvo 360 GT
« skrivet: mars 20, 2007, 22:28:38  »
Tänkte göra bilen besiktningsvänlig, så det blir insprut av något slag. Införskaffade denna begagnade, oanvända KG7-kam. Hoppas den ska ge motorn en vass och rapp karaktär :) . Har provat KG003 i en 940 förut, men den gav inge vidare klipp på höga varv...

19
Övrigt / Re:344 eller 360?
« skrivet: mars 16, 2007, 01:08:58  »
Ja Volvo har brutit mot sina egna modellbetecknings-regler några gånger.

360 har 4:a. ingen 6:a
780 har V6 sug, V6 turbo eller 4cyl turbo. ingen V8:a
480 har 4:a med eller utan turbo. ingen V8:a
460....
Annars så stämmer det ju: tex Volvo 142, 164, 264, 245, 765, 363 mm.

BMW bryter mot sina modellbeteckningar också. tex så är ju 316 inte 1,6 liter utan 1,8-1,9 och 318 1,8-2,0.....

20
Köpes / Bladfjädrar 360 GLT mm.
« skrivet: mars 15, 2007, 16:31:22  »
Önskar köpa 360 GLT bladfjädrar.

Annat av intresse:
Justerbart kamdrev i aluminium
Remskivor i aluminium
440-460 15" alufälgar
Framskärmar
360 GLT spoilerljus.

21
Övrigt / Re:344 eller 360?
« skrivet: mars 15, 2007, 16:22:27  »
I regbeviset heter min 960 sedan : 964-965 :)


22
Övrigt / Re:Skillnad mellan 360 GL och GLT?
« skrivet: mars 15, 2007, 00:24:00  »
GLTn har annan bakfjäder än GLE o GL(s) + gasdämpare,

Är du helt säker på att bladfjädern skiljer mellan GLT/GL också?

23
Trimning / Re:Turbokonvertera b234k å köra med orginalkammar!?!?..
« skrivet: mars 14, 2007, 16:07:43  »
ta originalgrenrör från b204ft eller bygg ett eget. tror att GIK-turboteknik har grenrör också....

24
Projekt / Re:Volvo 360 GT
« skrivet: mars 14, 2007, 13:42:21  »
Nej den är inte lika fin när det är ljus ute :P . Ska ta mer bilder sen.
Jag fick ge 2500kr för den.

25
Projekt / Re:Volvo 360 GT
« skrivet: mars 14, 2007, 09:31:22  »
bild

26
Projekt / Volvo 360 GT
« skrivet: mars 14, 2007, 09:15:48  »
Tjaba!

Jag var iväg och köpte en 360 gl -88a igår. Obesiktigad men vafan, ska inte vara så jobbigt att få igenom den. Byta skivor/belägg och fixa helljus (något elfel).

Det som ska göras på bilen är:
Hårdare dämpare och sänkfjädrar (sjukt mjukfjädring original)
Lättning: glasfiberprylar mm.
B230 med någonstans 150-190 sugmotorhästar tänkte jag mig
Alu-fälgar
Vita blinkers mm.

Det satt en bandare med en kassett med Sveningvars eller nåt så jag brände de 22 milen hem till Uppsala i 140 på E18 med dånande dansband :P
Den drog ca 0,8 l/mil den resan måste säga att jag är ganska imponerad.



27
Trimning / Re:Turbokonvertera b234k å köra med orginalkammar!?!?..
« skrivet: mars 14, 2007, 08:58:19  »
Turbo-motorers originalkammar är oftast mycket snällare än motsvarande sugmotors kamaxel(ar). Detta pga man tycker att effekten i det varvtalsområde då turbon jobbar är fullt tillräckligt och vill istället få mer vridmoment på låga varv då turbomotorn annars är väldigt svag (pga låg kompresion).
Därför sitter det T eller till och med A-kam original i röblock turbo.

Vill man istället ha mer toppeffekt och mer ketchupeffekt (död på låga varv och rejält klipp på högre varv) så ska man satsa på en vassare kam. Originalprofiler från motsvarande insprutare brukar fungerar väldigt bra. (de som trimmar volvo turbo 5:or brukar sätta dit GLT-kammarna) Snälla rallykammar går också bra på strippenbilar. Speciella turbotrimkamaxlar är givetvis det bästa.

Vill du hemskt gärna ha original turbo-kamaxlar så kan du ta ifrån b204FT (2 liters 16V turbo) Men du kommer få mer effekt ur GLT-kammarna...

28
Gruppköp / Re:Extraktorgrenrör
« skrivet: mars 05, 2007, 18:15:38  »
Extraktorgrenrör ger knappt någon effektökning alls, däremot så ökar vridmomentet en del...

Har du några fakta på detta? Jag har tyvärr inga motfakta heller, dock så gäller det väl mest för en otrimmad motor, när original grenrör börjar bromsa så är det ju dags att se sig om efter ett extraktor för att inte få en flaskhals i jakten på flöde.

Jo du har rätt att ett originalgrenrör kan fungera som en flaskhals på en trimmad motor.
om rören har för liten diameter kommer motståndet att bli för stort och alla avgaser hinner inte komma ut innan avgasventilen stänger.

Men om diametern är för stor så kommer avgaspulserna att förstöras för att det finns för stort utrymme att sprida ut sig på.

man stämmer av grenröret så att det ger bäst flöde vid ett visst varvtal. Man väljer det varvtal där man vill ha mest vridmoment. Ett visst mottryck vill man ha i grenrören.

Min erfarenhet  är att toppefekten inte ändras så mycket men man kan få märkbart bättre vrid.



29
Gruppköp / Re:Extraktorgrenrör
« skrivet: mars 03, 2007, 14:01:19  »
Extraktorgrenrör ger knappt någon effektökning alls, däremot så ökar vridmomentet en del...

30
Övrigt / Re:Glasfiber.
« skrivet: mars 01, 2007, 23:05:17  »
jag funderar på att byta så mycket som möjligt till glasfiber. Men vill kunna använda originalgångjärnen till huven. får se hur jag gör. kanske går att skära loss innerramen från originalhuven och plasta på den på glasfiberhuven?

31
Övrigt / Re:Köpguide volvo 300
« skrivet: mars 01, 2007, 23:00:39  »
ja det lutar väl åt att göra en egen....
HAr mailat dem 2 gånger utan svar., kanske får skicka ett mail per dag i ett år så kanske de gör en köpguide sen  ;)

32
Trimning / Re:Lättning/Bantning utav 360
« skrivet: mars 01, 2007, 18:14:01  »
360 har en tjänstevikt på ca: 1150-1220 beroende på utförande/utrustning.
(340 med renaultmotor väger mindre)

OBS. tjänstevikt innebär fulltank och andra vätskor (spolarvätska,kylvätska,oljor mm.), reservhjul med tillbehör och en förare på 70kg.

bla. så väger taklucka med extra balkar i taket som det medför ca 15kg

Vet inte riktigt hur mycket man kan få ner vikten, men om man river/byter mycket så borde man kunna få ner dem ca 100-150 kg

Beror lite på hur mycket du är beredd att offra av ljudkomfort, utseende och funktion.

* Glasfiber:huv, framskärmar, frontplåt, kofångare i glasfiber. Kostar visserligen ett antal tusen och har lite sisådär passform, men minskar vikten en hel del. Kofångarna minskar även krocksäkerheten.... Finns även dörrar i glasfiber, men det blir väldigt skramligt.

* Ingredning kan du ju slita ur efter behag, racestolar väger ofta mindre.

* Skär bort dragkrok med tillhörande balk om du har sådan.

* sidorutor kan du byta ut till plexiglas, repas dock väldigt lätt.

* byta till plast eller alu-tank

* lätta prylar på motorn ger båte lägra totalvikt och vassare motor.
  Svänghjulet kan lättas, remdrev och remsivor finns i aluminium mm.

* Byta diverse småsaker typ. bultar/muttrar i alu eller titan.

Alu fälgar, väger faktiskt ofta mer än plåtfälgar, pga de är gjorda för att vara snygga...

Något som jag aldrig sett på någon bil, men som finns på motorcyklar är avgassystem i aluminium. Så om man kan konsten att svetsa i aluminium så kan man ju få ner en del vikt där också....

Blev ju inge vidare exakt svar mer spekulationer. Hoppas det hjälper något.


33
Etanol / Re:Etanol conversion in english?
« skrivet: mars 01, 2007, 12:57:35  »
Svensk version:
I Sverige har all 95-oktanig bensin i Sverige blandats med 5 % etanol sedan 2004.

English version:
Since 2004 all 95 octane gasoline in Sweden containes 5% ethanol

34
Projekt / Re:Megasquirt n' Spark på B200F
« skrivet: mars 01, 2007, 12:47:57  »
Snyggt!
glöm inte att rostskydda insidan av tröskeln också (tex wax eller linolja på spray), så får du glödje av tröskeln längre

35
Etanol / Re:Etanolkonvertera B200k
« skrivet: mars 01, 2007, 01:04:34  »
k-motorerna är fina :) bara att fila upp hålet i insuget lite, sen passar en weber 36/36 DCD bolt on. Orkar att ge soppa til minst 140hk.

36
Övrigt / Re:Skillnad mellan 360 GL och GLT?
« skrivet: februari 26, 2007, 22:45:54  »
mer standardutrustning i glt också.

37
Trimning / Re:märkning på topplock
« skrivet: februari 24, 2007, 13:24:40  »
finns 631 också :) den sitter på b230k (ej b200k, där sitter 530) Har svanhalskanaler och saknar förbränningsrum (sitter i kolven)

38
Förslagslådan / Glasfiberframskärmar
« skrivet: februari 24, 2007, 13:03:30  »
Hej.
jag mailade RP glasfiber i Kalix och frågade om framskärmar utan breddare. Fick svaret att om man skickade framskärmar till honom så gjorde han gjutform gratis. Priset per framskärm skulle bli ca 1300kr. Framskärmarna som formarna görs av får man sedan tillbaka.

Är det någon som har hyfsade framskärmar liggandes?
Om det finns intresse för gruppköp, så får ,man säkert billigare per skärm...

39
Stereo/Styling / Re:Glasfiberdelar
« skrivet: februari 23, 2007, 22:02:05  »
Ja precis, en sådan 343huv måste det vara!

Skärmbreddarna frågade jag inte så mycket om, men de är säkert inte så dyra.

KP-styling hade för ett antal årsedan, flera anställda och egen broschyr.
Nu håller en gubbe på själv på fritiden lät det som, men de har kvar alla gamla gjutformar.
Snackade med en kille som köpt grejer av kp-styling till andra volvo-modeller, och ha sa att det var mycket bättre kvalité och finnish på KP:s saker än RP:s.....

40
Stereo/Styling / Glasfiberdelar
« skrivet: februari 23, 2007, 20:22:34  »

Rp glasfiber säljer ju delar till 360 men efter lite letande hittade jag en till.

KP-styling 0411-70008.  De har ingen hemsida eller katalog, men jag ringde och frågade och han sa att de hade skärmbreddare och rallycrosshuv med gälar 8) till 360. Rallycrosshuven och breddarna hade de tillverkat till volvo när de tävlade i rallycross. Han hade ingen bild på hur den såg ut, men han sa att man kanske kan hitta någon bild på en rallycross-360 med den huven. Han sa att huven skulle kosta runt 1000kr.

Någon som har bilder på 300rallycross?

Sidor: [1] 2