Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Visa inlägg - Nemesis

Sidor: [1]
1
Säljes / S: 360 sleeper i delar
« skrivet: mars 15, 2006, 00:58:56  »
Då skall jag sälja min 360 + ALLA DELAR JAG HAR!!!

En liten lista blir:
- 360 GL -88 med B200F med H-kam, öppet luftfilter, el-fläkt, O2-sense lambdamätare, rensad invändig, vikt ~1000kg, obesiktigad
- Rostfri vänsterdörr
- Glasfiber huv med 4 huvklips (nya)
- Fullflödes avgassystem med 2.5" rör genom kat:n - ej monterat (byggt av 360drivingfast här på forumet)
- B230FB block med motorvärmare (med original kolvar och stakar)
- Extra mellanaxel bearbetad för fördelare i blocket
- 531 top, portad och planad, mirafrästa säten och större ventiler (avgas rostfritt) Portad av Micke_art-racing, saknar ventil-fjädrar men det beror på vilken kam som skall i...
- Komplett packningssats
- Penta Block med marinvev
- Uppsättning kolvar och stakar av okänd kvalitet
- extra oljetråg (1 360 + 2 till 200/700/900)
- minst 2 oljepumpar
- Ett 58+2 svänghjul + ett 38+2 (?) 360 svänghjul, båda med tryckplatta
- Något begangnad koppling
- A-kam, VX3-Kam och en SAM-3 kam (H-kam i B200F)
- Ventiljusterbrickor, Latch-caps och annat smått
- insug, spjäll, spridare mm
- 4 alu-fälgar 15" med bra däck (se bilden)
- 4 plåt med slitna vitterdäck
- 2 plåt med udda sommardäck - mycket möster
- 2 plåt med avdubbade vinterdäck 185/70-R13 bra grepp på sommaren...

Edit1: - komplett uppsättning nya vev och ramlager, volvo original

1 Heynes mek-bok
1 pärm med sprängskisser, chassiritningar, elschema mm mm som jag tog ut då jag satt på Volvo

plus ett par lådor med smått och gott, nån bromsskiva, biltema vattenpump, bromsrör, topplocksbult...

Budgivning startar på 10.000:-
Vilket är mindre än vad motordelarna är värda...

Allt eller inget gäller, jag säljer inga delar separat...

Allt finns några mil utanför Göteborg, ev kan transport ordnas till en plats i södra sverige (Sorry norrland)


2
Foto/Film / Köpt ny digital-kamera
« skrivet: november 15, 2005, 14:04:52  »
Då är man torsk på fotografering igen efter 15 års uppehåll.
Inköpt ny kamera...  ;D

Få se hur mycket bilar det blir bara...


3
Evenemang / Blackrace Göteborg 26/27 Aug
« skrivet: augusti 22, 2005, 13:56:30  »
Verkar som det blir Blackrace här i GBG nu till helgen, nån som skall dit och/eller köra??

4
Teknik / Montera frostplugg
« skrivet: juli 21, 2005, 17:24:01  »
Skall montera ny frostplugg på 360:n eftersom en gav vika i vintras.

Något att tänka på?

Dom nya är skålade men inte den gamla, betyder det att man skall knacka in den så hårt att den blir platt?

Edit: I ett av de stora hålen på sidan av blocket...

5
Fakta/Guider / Byte dämpare bak
« skrivet: april 27, 2005, 14:58:06  »
Guide av Nemesis:

En kort beskrivning hur man byter dämpare bak, dessa är Volvo original GLT dämpare och när de levereras sitter det en kabel som håller ihop dämparen. Den skall inte lossas innan dämparen monteras, se nedan.

1. Lossa den övre muttern
    4-dörrars: vik undan den mjuka beklädnaden i skuffen
    3/5-dörrars: fäll baksätet och lossa skyddslocket

2. Hissa upp bilen, ta bort hjulet.

3. Lossa den undre muttern, här kan det vara bra att hålla tag i den gamla dämparen med en Pollygrip eller en rörtång.

4. Montera de nya gummibussningarna på den nya dämparen och sätt den i det undre hålet. Klipp tråden som håller ihop dämparen och låt den övre ändan ta emot i plåten så att man kan ta bort tråden. Tryck ihop dämparen något och låt den sätta sig i det övre hålet.

5. Se till att gummibussningarna kommer igenom hålen, det kan vara bra om man hjälper till med en mejsel.

6. Fäst de nya brickorna och muttrarna uppe och nere, dra muttern till gängorna tar slut.

7. Sätt tillbaka hjulet och hissa ner. - FÄRDIG!

Ny och gammal dämpare:


Ny dämpare på plats:

6
Fakta/Guider / Byte till 480 ratt
« skrivet: april 27, 2005, 08:46:00  »
Guide från Wawe

  • Köp en 480-ratt
  • Plocka loss din gamla (dra väck tutan, lossa kablarna, å skruva loss muttern å dra... kan behöva dra hårt, men akta så du inte skadar nåt)
  • GLÖM INTE!!! Märk hur ratten skall sitta!
  • Plocka loss den där svarta brickan på baksidan av 360-ratten
  • Ta även loss brickan på 480ns ratt och dra ut kabeln som sitter kvar
  • Nu kommer det jobbiga, sätt 360ns bricka på 480-ratten... funka inge vidare va?

Ok, så den behöver göras om... jag gjorde så att allting som stacka ut och var gjort av plast kapades bort, hålet i mitten behöver även göras större så använd lämpligt verktyg (rund rasp?) BILD 1, BILD 2
  • 360ns bricka har 2st elkablar som går ut från samma ställe... ta bort den som sitter ytterst och löda fast den på andra sidan i den yttre ringens baksida. BILD 3
  • Dra nu den kabel som sitter kvar "original" på brickan genom det hål i 480-rattens baksida som den lösa kabeln gick ut igenom så kommer även "blinkersfrigöraren" på sin rätta plats d.v.s. till vänster den andra kabeln drar du in genom ett hål bara
  • Limma om det behövs, är det ett litet hål så du måste nästan bakna på plastbiten för att få dit den behövs det inte... det är inga stora krafter på den här grejen
  • Sätt dit ratten å skruva dit muttern igen
  • Koppla in tutan å tryck dit den
Ber om ursäkt för att bilderna kanske inte har bästa kvalité... men hoppas det duger

Bild 1Bild 2Bild 3
FöreEfter

7
Fakta/Guider / Installation av elfäkt
« skrivet: april 26, 2005, 22:48:25  »
Guide av Freedo



Fördelarna med att använda elfläkt på sin bil istället för original slirfläkt är att man kan flytta fläkten framför kylaren och få mer plats i motorrummet, motorn får bättre respons och den frigör även lite effekt. Det ger även snabbare uppvärmning av motorn och ger en jämnare driftstemperatur.


Att installera en elfläkt på Volvo 300 är en relativt enkel operation om man är lite händig och har tillgång till lite verktyg. Fläkten styrs av en sk Termokontakt (Tk i fortsättningen)
Den fungerar som en temperatur beroende strömbrytare, så när den känner av en viss temperatur så sluter den och ström kan flyta igenom, och sedan när temperaturen kommer under det bestämda så öppnar den. Man sätter Tk på ett rör i den nedre kylarslangen, så den känner av när det kylda vattnet blir för varmt och då slår den till fläkten så att vattnet kyls ner till rätt temperatur och slår sedan av när vattnet fått rätt temperatur..


Denna guiden är generell, det blir lite olika lösningar bl a beroende på vilken sorts termokontakt man har och vilka verktyg man har tillgång till. Den tar endast upp hur man installerar med en termokontakt.


Följande materiel behöver du:
  • Elfläkt - En modern, platt axialfläkt är att föredra då den tar minst plats och har bra luftflöde, men annars fungerar det med nästan alla förekommande fläktar, bara den är tillräckligt stor.
  • Termokontakt av något slag. Det finns 2 och 3 poliga, i guiden använder vi oss av en 2 polig. Mekonomen har en Tk från Alfa Romeo 164 turbo som kostar under 100 kr, 550 000 är artikel numret.
  • Ett vanligt 4 poligt relä med anslutningar 30-87 som är spolen och 85, 86 som är brytarkretsen. Det finns även 1,2,3,4 som betäckningar.
  • Två sladdsäkringhållare och en säkring anpassad efter kabelarean till fläkten och en till Tk och relä. Ca 10 A (ampere) borde fungera.
  • Stålrör 100-150 mm långt med en ytterdiameter på 30-35 mm.
  • Mutter till TK - Kan vara lite knepigt att få tag på, då det ofta är stora gängor och lite stigning på gängan, vilket inte är så vanligt. Annars kan man svarva och gänga en hylsa själv eller låta en mekanisk verkstad göra en, det går på ca 2-300 kr.
  • Slangklämmor ca 42 mm 2 st.
  • Elkabel - 2,5 mm2 - 4mm2, lika delar av lämpligtvis röd och svart kabel. Du bör ha minst 5 m av varje.
  • Diverse kabelskor - Beroende på vad fläkten har för anslutningar och vad TK/brytare har för anslutningar.
  • Stripes, buntband, kattstrypare eller zipties - Kärt barn har många namn heter det ju. I vilket fall är de oöverträffat smidiga för att fästa upp kabel och dylikt.



Det vanligaste verktygen som du behöver:
  • Kabelskotång "Abikotång" för att kunna pressa kabelskor ordentligt, alt se nedan.
  • Kabelskalare av något slag, en kombitång med både kabelskalare och pressare för kabelskor brukar fungera bra.
  • Skruvmejslar till slangklämmor och annat.
  • Vass kniv, typ mattkniv eller skalpell, för att skära av kylslangen.
  • Bågfil, för att kapa röret.
  • Sedan behöver du även diverse verktyg och maskiner för att kunna preparera röret som TK ska sitta på, t ex:
  • Vinkelslip
  • Svets.
  • Borrmaskin med tillhörande borrstål.

Så här gör du:

Vi börjar med att tillverka fästet till Tk, detta kan göras på flera sätt och det beror på vilka förutsättningar man har med verktyg osv, men här beskrivs ett sätt.

Kapa röret till ca 80-100 mm. Det finns inget exakt mått på hur långt röret ska vara, men ca 30 mm behövs till varje kylslang för att de ska sitta på ordentligt, sedan beror det ju på hur mycket plats din Tk behöver.
Vi behöver ha ett hål i röret som passar till muttern/hylsan. Jag använde mig av en Dremel multitool med kapskiva och kapade upp ett lite för litet hål och sedan filade upp det runt om tills hylsan precis gick att trycka dit. Har man tillgång till en stor borrmaskin och borr är det bara att borra upp till önskad dimension. Det finns massor av sätt att lösa detta på, klura ut det som passar dina förutsättningar bäst.



Nu har vi ett fint hål där vi kan fästa muttern/hylsan, så nu rullar vi fram svetsen och bränner dit den på röret. Här är det viktigt att svetsfogen blir jämn, för om det är minsta lilla por i den kommer den att läcka, så om du inte känner att du kan svetsa ordentligt, anlita en som kan.



Om allt har gått bra har vi nu ett rör med ett gängat fäste där Tk går att skruva i och som är vattentät. Om man vill ha lite finish på röret kan man med fördel lacka det, så slipper man rosten också.


Montering i bilen:

Börja med att tömma ur kylvätskan, genom att lossa nedre/högra kylarslangens nedre fäste på kylaren.
Plocka sedan bort kylslangen.
Skär av den ungefär på mitten där den är lite rakare och skär sedan av en bit som motsvarar bredden som Tk behöver, så att slangen blir lika lång som innan när röret är monterat.
Tryck sedan dit slangändarna på varsin sida om röret och sätt på slangklämmorna löst, rikta in slangarna och provmontera så att det passar på vattenpumpen och kylaren. Dra åt slangklämmorna.




Kabeldragning/inkoppling:

Bestäm en bra plats där reläet kan sitta, framför batteriet på nyare 360 finns ett skruvhål som fungerar bra till detta.
Skala en bit av den röda kabeln, eller motsvarande färg.
Kläm på en kabelsko som passar på batteriets pluspol, en ringkabelsko kan vara lämplig.
Dra kabeln till en sladdsäkring, max 30 cm från batteriet.
Anslut på lämpligt sätt till säkringen.
Dra kabeln vidare till Tk och kläm på en passande kabelsko och anslut till det ena stiftet.
Kläm på en till kabelsko och anslut på det andra stiftet.
Måtta sedan upp kabeln och dra den till reläet.
Skala upp änden och kläm på en kabelsko som passar anslutning 85 eller motsvarande på reläet.
Dra sedan en svart kabel eller motsvarande från reläets anslutning 86 eller motsvarande till en jordpunkt, t ex sitter det en skruv på framsidan av batterihyllan som är lämplig till detta.
Skala upp den röda kabeln och kläm på en kabelsko som passar på batteriets pluspol.
Dra den sedan till den andra sladdsäkringen och anslut den.
Dra sedan vidare till fläkten och skala upp änden och kläm på passande kabelsko.
Ta sedan den svarta kabeln och kläm på en kabelsko passande fläktens andra anslutning.
Dra kabeln till jordpunkten och kläm på en kabelsko och anslut sedan.





Nu är all inkoppling klar, fyll på kylarvätska och titta efter läckor, om allt ser bra ut
sparka igång motorn och leta igen efter läckor och kolla kylvätskenivån. Om det fortfarande ser bra ut så ta ut din elfläktskonverterade bil på en tur och njut!

Glöm inte att kontrollera kylvätskenivån efteråt, fyll på vid behov.
 

Kopplings schema:


 

Guide av Nemesis

Tänkte kompletera med lite bilder fråm min elfläktsinstallation.

Jag har ingen tempgivare till min utan bara en strömbrytare i kupén, så jag får köra fläkten manuellt vid behov, vilket är rätt sällan...

Min fläkt är också betydligt större än Freedos, så jag fick justera plåten lite.

"Lätt" justering av plåten för att få plats med fläkten:


Elfläkt på plats:


8
Fakta/Guider / Däck och Fälg
« skrivet: april 25, 2005, 15:35:41  »
Original bultmönster 4x100 (dvs 4 bultar med 100mm delning)

Hjulbultar: M12x1.25 mm

Navhål: 52.2 mm
300-serien har minst navhål av alla bilar som har 4x100 bultdelning (vad jag vet)
Därför kan man i princip använda alla fälgar som har 4x100 bultmönster, undantaget fel inpressning (ET) - se nedan

Inpressning (ET):
37 mm (original plåtfälg för 175/70 R13 däck)
40 mm (original Alu-fälg för 185/60 R14 däck)

Volvo 300 och 400 serien har samma fälgar.

Andra bilmodeller med samma bultmönster men med annat navhål
Med ET mindre än 37mm sitter fälgen längre ut och med större än 37mm längre in. Tänk på att bredare däck kan kräva mindre ET för att inte ta i vid fullt rattutslag fram.

Man får inte ändra spårvidden på bilen mer än 15mm, man kan alltså få anmärkning på SBP om man har "fel" fälgar på bilen.

BilmodellET   Navhål
BMW E30, 3 Serien (ej 325ix)35
57.1
Renault R5, R19, R21, Twingo, Clio, Megane, Express 12, Kango36
60.1
Seat Ibiza, Cordoba, Toledo -98, Inca38
57.1
Skoda Felicia38
57.1
VW Polo, Lupo, Golf -97, Jetta, Vento, Passat -96 (ej 2.0i-16V, VR6), Scirroco, Corrado38
57.1
Opel Astra A 98-, Vectra39
56.6
Toyota Starlet, Celica 16i, Paseo39
54.1
Nissan Almera40
59.1
Renault Espace -9142
60.1
Seat Arosa43
57.1

Fälgar från dessa bilmodeller måste (troligen) förses med spacer-plattor eftersom de ändrar spårvidden mer än 15 mm. Det finns också risk att fälgarna tar i eftersom ET-måttet är större (sitter längre in) än original fälgarna.
Är inte säker på om spacer-plattor accepteras av SBP!

BilmodellET   Navhål
Daihatsu Charade, Applause, Sirion, Grand Move45
56.1
Honda Civic, Accord -90, Prelude, Concerto, Quinett45
56.1
Kia Sephia, Shuma45
56.1
Nissan Micra, Sunny, 100 NX45
59.1
Rover 200/400 Serien45
56.1
Suzuki Baleno, Wagon R45
54.1
Toyota Corolla, Carina -97, Tercel, Yaris45
54.1
Mazda 121 -95, 323 90-, Demio, MX3, MX545
54.1
Hyundai Accent -9946
54.1
Mitsubishi Carisma 1.6 96-, Colt 92-, Lancer 93- 46
56.1
Daewoo Nexia, Lanos, Espero, Nubira49
56.6
Opel Ascona, Corsa, Kadett, Astra -97, Vectra A -95, Calibra A -97, Tigra49
56.6
Renault Laguna -95, Safrane -9650
60.1

OBS: Ta inte denna lista som absolut säker, informationen är hämtad från internet och har inte dubbelkollats. Det kan finnas fälgar till resp bil i listan med annat ET än angivet och det kan finnas bilmodeller med bultcirkel 4x100 som inte finns med i listan.

Däck:
Däck med samma rullomkrets som 175/70 R13
SBP godkänner max skillnad i rullomkrets på +/- 5 %.
Vad som är max bredd på däck som SBP godkänner vet jag inte, men jag har inte tagit med bredare däck än 205 och inte större fälgar än 17" (vilket borde vara stort...)

BreddProfilFälgOmkretsSkillnad %
1757013180.7
0.0
1856513179.2
-0.8
1856014181.7
0.3
1955514179.1
-0.8
2055514182.5
0.9
1855015177.8
-1.5
1955015180.9
0.1
2054515177.6
-1.6
1954516182.8
1.1
2054016179.1
-0.8
2053517180.7
0

9
Fakta/Guider / Dimensioner
« skrivet: april 25, 2005, 14:24:59  »
Invändiga och utvändiga dimensioner för 4 och 5-dörrars versionerna (gäller årsmodell 85 och senare)






10
Klotterplank / Gissa bilen
« skrivet: april 21, 2005, 08:19:40  »
Tänkte det kunde vara dags för lite frågesport  :)

Kompisen var hemma hos mig i går och bytte till sommardäck. Men frågan är vilken bil har han?

11
Evenemang / Konbanekörning i Göteborg Söndag 24/10
« skrivet: oktober 22, 2004, 11:11:40  »

12
Däck och Fälg / Kromade hjulbult?
« skrivet: juni 10, 2004, 17:33:24  »
Letar efter kromade hjulbult till 360, men kan inte hitta några som passar. Det skall tydligen vara M12x1.25 med kona för Alu-fälg.

Nån som vet var man kan få tag på det????

13
Teknik / Vattenpumpar
« skrivet: juni 06, 2004, 21:56:37  »
Tänkte förmedla lite info om vattenpumpar som jag fått efter ett besök i ART-Racing garaget.

Ason håller på att bygga en motor på ett B23 block och skulle montera vattenpump. Han hade hittat en från en 200 (tror jag) när Micke påminner honom om att vattenpumpen till 300:an är kortare än till 200/700 osv...

Har plocka då en vattenpump från en B200K som suttit i en 300 (min gamla vita) men då stämde inte pinskruvarna, han ändrade dom om upptäckte att hålet in i blocket var borrat på ett annat ställe. Man ser skillnaden när man håller de två pumparna bredvid varandra.
(Detta visste inte en Micke...)



Vi konstaterade att (troligen)
1. En vattenpump från en B19/B21/B23 inte passar på en B200/B230 och tvärt om.
2. En vattenpump från en 200/700/900 (?) får remskivan att sitta längre ut från motorn än vad en pump till 300.

Kan kanske vara till nytta för folk som bygger om...

14
WANTED / Volvo 363 CS - the quest of a lost legend
« skrivet: mars 11, 2004, 22:27:27  »
Det började med denna bilden


Med läslig nummerplåt...

Fanns bilen fortfarande och i så fall var??  ???

Efter en sökning på www.vv.se fick vi fram följande:
Annat fordon - Fordonsuppgifter
Steg 2 av 2

Förklaring fordonsuppgifter

Regnr: OES250
Färg: LGRÅ

Fabrikat: 363 CS REPLICA

Årsmodell: 1989
Fordonsslag: PB

Chassinummer: 343500EC300076

Upplysningar:


Ägare/Brukare

Namn: HELMIA BIL AKTIEBOLAG

Adress: BOX 103

Postnr: 686 23
Förvärvsdatum: 1992-10-07
Ort: SUNNE

Försäkringsuppgifter

Försäkringsbolag:

Försäkringsdatum:

Fordonsdata

Fordonsstatus: Avställd (1989-03-07)

Antal ägare: 0

Datum för första reg.: 1989-06-05
Producentansvarig:

I trafik första gång:
Yrkesmässig trafik: Nej

Fordonet tillverkat:
Direktimport: Nej

Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej

Besiktningsuppgifter

Besiktning senast: 0000-00-00

Senast godkända besiktning: 0000-00-00

Föreläggande:
Körförbud: Nej

Vägmätarställning, km:

Skatteuppgifter

Skattepliktigt: Ja
Brukandeförbud: Nej

Årsskatt, kr: 1181

Debitering vid påställning, kr: 0
Debiterad fordonsskatt, kr: 0

Kreditering vid avställning, kr: 0
Debiterad avgift, kr: 0

Huvuduppbördsmånad: mars
Förfallen skatt/avgift, kr: 0

Skrotningspremie, kr: 0

Vägavgift

Vägavgift (kr/år): 0
Betald till och med:

Tekniska data

Effekt kW: 96
Antal passagerare: 3

Max släpvagnsvikt:

Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1230

Max lastvikt: 250

Kopplingsanordning 1:

Kopplingsanordning 2:

Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 205/50VR15

Kaross: Täckt

15
Avstannade Projekt / Nemesis 2004-2005 (Skrotad)
« skrivet: mars 05, 2004, 18:27:55  »
En liten projekttråd här.

Just nu så står bilen med sulorna i snön fortfarande, och har så gjort i två månader. och ungjävlarna har förstört i princip alla dekaler jag hade på bakrutan  >:(



Eftersom jag inte har något att göra på jobbet just nu så har jag surfat runt och skaffat mig lite inspiration.

http://www.bmwsc.com/bmwcup/galleri_index.html?#byggen

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4971

(vet inte varför rejsa.nu länken inte funkar...gör man reload så kommer den????)

Mer bilder mm kommer...

16
Teknik / Måste man ha kofångar?
« skrivet: mars 03, 2004, 08:44:10  »
Tänkte att kofångarna väger och sticker ut från karossen och ser allmänt fula ut på en 300...
Kan man ta bort dom och bara sätta en plåt istället? Nån som vet vad SBP / Polis säger?
Självklart är det lättare att skada bilen men i mitt fall *LOL*  ;D

17
Klotterplank / Renovering kontor
« skrivet: februari 23, 2004, 08:50:16  »
Håller på att renovera kontoret hemma, bilder kommer att finnas på www.pmhus.se senare...
Får se om ni kommer att märka något av att jag inte har dator hemma  ;)

Får aldrig tid att fixa 360:n  >:(

Toppen är i alla fall portad och skall planas och ventilsätesfixas, blir klar nån gång i Mars...

Nya bilder är också tagna av garaget (nu med plats för bil!!) och mitt framrutebyte, men dom hann inte upp på min 360-sida innan datorerna packades ner...

18
Klotterplank / Mjukvara för forumet
« skrivet: januari 16, 2004, 21:38:11  »
Är mjukvaran för forumet gratis?

Undrar eftersom jag nu köpt en domän som skall bli familjens och på web-hotellet fanns stöd för MySQL och PHP4  ;D

19
Motor / Hur mycket håller en B230 för?
« skrivet: december 27, 2003, 22:31:33  »
Tänkte svara på detta själv  ;D

Utan att göra något med blocket håller en bottendel för över 300hk, skall man varva upp mot 9.000 rpm bör man balansera vevaxel, svänghjul och tryckplatta.

En B23 (starkaste röda blocket?) håller för över 400hk, t ex som i Bilsports turbo-kontainer

Tänk på att de gamla B23 (63 mm ramlager) anses starkast, efter det kommer B230 K-block (63 mm ramlager) , det finns ett ingjutet K i blocket på insugningssidan, finns från ca -88 och framåt, de svagaste är tidiga B230 (55 mm ramlager).

20
Drivlina/Växellåda / Hur mycket håller drivlinan för?
« skrivet: december 27, 2003, 22:26:12  »
Tänkte svara på det själv  ;D

O2SENSE körde med original drivlina, dvs original vxl-låda, diff och driv-axlar. Allt var dock stumnt monterat, dvs svetsat direkt i karossen.
Det som gav sig var drivaxlarna på klisrad bana med mjuka racing-slicks. På normal väg hade allt hållit för deras ~300hk.

Sedan dom bytte till nersmidda bladfjädrar bak och extra reaktionsstag höll allt.

Sidor: [1]