Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Visa inlägg - PevAB

Sidor: [1]
1
Säljes / Volvo 360glturbo tillsalu, mycket extra delar.
« skrivet: april 19, 2016, 06:29:58  »
Då jag måste byta jobb och inte har någonstans att ställa volvon får jag tyvärr sälja.

Mycket pengar och tid nerlagt.
Funkar bra i maskin.
Fin under.
Karossen är absolut inte bortom räddning.
Bes. Till juli.
9000kr
Fäljar följer med om någon här köper den.
Projekttråd
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=9136.msg110997#msg110997

2
Projekt / 360 GLT(urbo) TILLSALU
« skrivet: december 16, 2015, 12:13:18  »
Hej
Får börja med att presentera mig.
Jimmy heter jag och är runt 35någonting.
Jag har hållt på med bilar som hobby större delen av mitt liv men först nu köpt en Volvo i 3serien.
En relativt rostfri volvo 360 glt inhandlades av en vänlig själ här på forumet.
Efter lite allmän översyn och tätad avgasläcka gick bilen igenom bes. med blankt papper.

Bilen kom med 531topp,vx3-kam och svetdad bakdiff.

Rolig bil men ingen direkt prestanda.
Så när jag såg ett komplett turbokitt här på forumet va det bara att koppla släpkärran.
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=9044.msg110996;topicseen#msg110996

Kittet åkte på i förra veckan och denna veckan har mest gått att försöka få bilen att gå så bra som möjligt.
Har några bilder men verkar svårt att få upp.

Laddar 0.7 bar och går skitbra men ligger på afr11 på låglast och då blir den ju lite törstig. Haha.
På medellasst och höglast ligger han perfekt på 12,5-13,0 i afr.
Bränsletrycket är ställt på 2,5bar med btr'en som jag fick med.
Den har ju ingen vakumstyrning så soppatrycket är ju alltid 2,5bar.
Inte så mycket man kan göra där.
Sänker jag soppatrycket mer blir afr på höglast farligt högt. Runt 15.
Spänner jag upp lmm mer så ligger afr på 20på tomgång (är 17 nu) men så fort jag ger lite, lite gas så blir det runt 14.

Jag saxar setuppen från turbokittannonsen.

Koplett insug med t5r spridare (har för mig de är på 310cc vid 3bar) för mer sås
"trimmad" lmm (3” med uppspänd fjäder)  också för mer sås
IC med tryckrör och slangar
Turbo tdn04hl 15t flödes optimerad med seriöst hemma bygt grenrör+justerbar wastegate
Orginal instrument med inbygdt ladd och olje tryck
Justerbar btr
Komplett 2,5-3 tums avgasystem med 2st simonsdämpare
044 kopia soppapump
Slangar olja+vatten till/från turbo”


Några tips på hur jag kan få till så afr inte ligger på 10-11 vid landsvägshastighet?


Har lekt lite med tanken om E85.


Mvh Jimmy

Sidor: [1]