1
Drivlina/Växellåda / Hjälp att diagnostisera problem.
« skrivet: november 30, 2020, 21:38:57 »
Hallå, skrev en fråga i 300 gruppen på Facebook men tänker att det är någon guru här på forumet som kanske sitter på konskap men inte har Facebook konto. Kopierar direkt från gruppen.
"Har efter ett missöde precis fått upp hela driv paketet (transaxeln, växellåda och diff) tillbaka och nu har jag fått ett knepigt problem. Har JÄTTEstort glapp när jag växlar, alltså innan bilen börjar driva efter att jag släppt upp kopplingen. När jag parkerar på uppfarten så rullar bilen nästan en meter innan den fattar att växeln är i. Någon som förstår problemet eller kan jag formulera på annat sätt? Typ som en automatare med race stall converter som sparkar i växlarna vid 1500rpm. Fast en manuell bil då. Har inte gjort något med växellådan eller diffen utom att plocka ner hela paketet."
Jag backade in i en grej som tryckte in gummiskyddet under sprängkåpan in i sprängkåpan som sedan trasslade in sig i tryckplatta och låste motorn, plockade ner transaxeln och lådan och diff en i ett paket utan att dela på dom och öppnade sprängkåpan, ut trillade gummiskyddet och sedan bultade jag ihop. Någon som kan komma med tips?
"Har efter ett missöde precis fått upp hela driv paketet (transaxeln, växellåda och diff) tillbaka och nu har jag fått ett knepigt problem. Har JÄTTEstort glapp när jag växlar, alltså innan bilen börjar driva efter att jag släppt upp kopplingen. När jag parkerar på uppfarten så rullar bilen nästan en meter innan den fattar att växeln är i. Någon som förstår problemet eller kan jag formulera på annat sätt? Typ som en automatare med race stall converter som sparkar i växlarna vid 1500rpm. Fast en manuell bil då. Har inte gjort något med växellådan eller diffen utom att plocka ner hela paketet."
Jag backade in i en grej som tryckte in gummiskyddet under sprängkåpan in i sprängkåpan som sedan trasslade in sig i tryckplatta och låste motorn, plockade ner transaxeln och lådan och diff en i ett paket utan att dela på dom och öppnade sprängkåpan, ut trillade gummiskyddet och sedan bultade jag ihop. Någon som kan komma med tips?