Sista bilden är på lagersätet, d v s där det där styrlagret ligger. Problemet är att eftersom top mountsen sjunkit ihop så har lagret inte haft så stor funktion utan det har nog ofta varit metall mot metall som skrapat när man svängt, att tolka efter att ha sett den extremt fina finnishen jag fått på övre fjäderskålarna RUNT OM lagersätet

----
Dämparna du länkade stämmer, det vill säga dom som heter "short" är det jag kör med
(Finns även super short och rally)
Fjädrarna däremot, där kör jag 75 mm lowering springs, INTE drift/track. Jag har frågat angående styvheter och drift/track är enligt Dai själv 3 ggr styvare medan hans vanliga 75 mm är 2 ggr styvare. Vet inte vad referensen är dock, om det är 2 ggr styvare än gl fjädrar eller glt fjädrar (utifall det är nån skillnad)
För säkerhet skull så länkar jag det jag har
http://www.classicswede.co.uk/Adjustable_front_dampers_-Pair_340___360_Short/p1733344_7988561.aspxhttp://www.classicswede.co.uk/-75mm_lowering_springs_340___360/p1733344_8013943.aspxJag har för övrigt den trasiga dämparen på lagning i england nu. Så utifall du funderar på köpa short dämpare kan du nog få köpa en av mig, så länge du kan få loss att köpa endast 1 av classic swede vill säga.
När min ena dämpare pajade i rebound-justerskruven (vid demontering för byte av top mounts) så köpte jag i paniken 1 styck ny som jag aldrig monterat, min gamla trasiga dämpare är just nu hos GAZ så då den kommer tillbaka blir det nog att sätta tillbaka den plus min andra gamla. Därför är jag intresserad av att få sålt den nya dämparen jag köpte som inte ännu blivit använd.
På bild: Adj. short-dämpare som är 1 år nyare än dem jag haft på bilen, GAZ har bytt från matt till blank guldfärg samt kostat på att ha ett klistermärke, jämfört med mina dämpare jag köpte förra året. Den på bilden är till salu för bra pris!


---
Gällande glapp, det var ungefär 1 cm
mindre glapp med
75 mm normal fjädrar jämfört med 75 drift/track fjädrarna.
Så glappat är uppskattningsvis < 1 cm med 75 mm normal fjädrarnara (som jag kör nu och som är länkade tidigare i detta inlägg).
Jag har bilder på när jag tidigare provade
drift track fjädrarna och dom har lite mer glapp, bilder kan ses här
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=8576.msg110524#msg110524När gamla dämparen kommer tillbaka från GAZ efter rep så ska jag skruva ihop benen igen, då kan jag dokumentera och filma glappet.
På tal om glapp förresten, jag fick ta fjäderskålar från ett par fjäderben som Olle var snäll och lånade ut. När jag tog loss hans fjädrar (från en 340) så hade fjädrarna en kort gummislang runt sig, i toppen och botten av fjädern.
Jag har tänkt göra likadant och använda en slang för att reducera slitaget i fjäderskålarna.
Slangen kommer eventuellt även medföra att glappet blir minimalt, jag ska dokumentera hur jag gör och resultatet.
Så här såg det ut på 340-fjädrarna, notera gummislangarna: