Underbart underhållande som vanligt! 
Ska bli spännande att se om du hittar på något med diffen.
Innan du tänker för mycket ska jag dock höra om du sett Berlinas lösning här på forumet?
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=9399.0
"Luffardiff", det är ju helt i min linje!
Blir ödmjuk att se hur kreativa folk kan vara bara de får lite fritid och en bil. Det där hade jag inte kunnat hitta på om jag så fick oändlig tid.
Ser lite väl spännande ut för en tomte som jag, känns som det kräver en del precision för att inte remmarna som flyga omkring.
Har nog skrivit förut, eller tänkt åtminstone, att jag köper en lös bakaxel/diff att pilla på. Det var ju nåt prat om att det fanns Toyota axlar som har 23-splines.
Har googlat lite löst, hoppades hitta nåt för 2-3 tusen i Amerikat, men de verkar ligga på ca 5 tusen. Ska leta lite mer.
Eller det kanske är enklare att hitta nåt som passar hyfsat i huset, och sedan få nya axlar gjorda med rätt antal splines. Är lite halv-bekant med det lokala "Tekniska Operatörs Programmet".
Men de hjälper mig redan med att para ihop en automat från en 960 med ett b21-block som ska i 240n som halv-automat (sekventiell!). Eller så är jag trist och bara svetsar en diff om jag ändå får en extra.
Det vore ju både effektivt och billigt, vansinne!
Tack för de positiva kommentarerna! Blir man ju än mer sporrad att hålla tråden uppdaterad.
Denna helg har ägnats åt framvagnen, trots att jag hade nån tanke om att byta dämparna bak. Blev inte riktigt som jag tänkt, snarare bättre, något jag på nåt sjukt sätt är lite besviken på.
Får lite identitetskris.
Hur som helst!
Fjädrarna fram kapade jag som bekant till samma längd som originalfjädrarna när de var lösa, något som resulterade i totalt stum framände, mycket lustigt men lite svårt att inte bli åksjuk.

Kapa kapa, tog ner dom så jag får pressa ihop dom lite för att få på skål och mutter:

När jag ändå var i trakterna råkade jag skruva loss en bärarm för att kika närmare på, sen snubblade jag ut i kylan av en slump och kapade upp mer 4mm plåtar:

Hmmmmmm...

Mmmmm...

Tänkte först vara måttlig och förlänga bärarmen så lite det går:

MEEEN, det blev det fan inget av. 60mm förlängning från gamla hålen till nya:

Hoppsan:

Monterade allt som det ägg jag är, utan att ta i beaktning att om man förlänger bärarmen, måste även styrväxels armar förlängas lika mycket.
Så ur med styrväxeln och pilla:

Hittade en M14 gängstång som jag lånade lite av:

Självklart tog vädret en vändning mot kallt när jag kom på detta, men det gick fint, trots att gasklockan på svetsen mot slutet stod på noll. Slipade ner alla ändar som svetsades ihop till spetsar innan så smältan sätter sig i mitten och byggde på. Vet att jag fick lära mig det när det var nåt annat jag skulle förlänga... men minns inte alls vad det var.
Längre pinnar:

Satte i rattlås när styrväxeln var åter på plats och lånade en sån där avståndsmätare med laser av farsan (snickare) och ställde hjulen grovt mot varandra så jag fick typ 1mm toe-in.
Satte mätarn mot framfälgarna när allt var nere på marken, den sa 5 grader.

MMMMHMM:

Upptäckte på provturen att framhjulen nu tar i framskärmen framtill i hjulhuset när jag svänger lite, meeen det rensade mest undan rost och skit.
Weeeee:

Måste verkligen göra en rejäl sån där kofångare. Funderar på att köpa typ 2" avgasrör på biltema och kladda ihop en båge. Förövrigt jävligt stadig nu till skillnad från när det var negativ chamber.

Ja tror dä ä mer än 5 grader nu närä har satt sä lit:

Nu har jag ca 9cm mellan däck och skärmkant bak, och ca 7cm fram.

Det blev ju bättre med lägre fram, och det faktiskt fjädrar nu. Mådde inte illa på hela provturen, ett illamående som tidigare tog plats endast några sekunder efter påbörjad färd.
Bak fungerar förvånande bra, trodde det skulle bli tokstumt med extra fjädrar. Men de var väl å andra sidan tämligen möra sedan de tjänstgjort på Jettan, kanske.
Ska göra återbesök i framänden även nästa helg, kapar ner och borrar nya hål i bärarmsförlängarna. tänkte kapa längst kanten på befintliga hål, så det kanske blir ca 50mm förlängning istället.
Är även sugen på att kapa upp ett skrotfjäderben jag fick med bilen, så jag får rörbitar att förlänga befintliga fjäderben kanske 20mm under skålen. Då skulle jag få lika höjd mellan däck och skärmkanter fram som bak. Samt att jag slipper att däcken fram gnuggar bort färgen på fjäderskålen fram, det är preeecis att jag får på däcken. 14tum, står inte höjd på gummit, bara 175 bred.
Jag vill ju självklart ha ballare gummi framöver, vore bra med mer plats för den delen också.
Men förlänger jag måste jag skaffa nya vanliga dämpare (tänkte kasta i nån gummiplatta i botten av röret motsvarande förlängning), istället för de som är inbyggda i rören nu och det strider mot mina försök att spara. Hela projektet strider mot den planen.
Borde kanske fixa blinkers nästa helg... Och hastighetsmätaren, jag mördade vajern första gången jag skulle ur med den...
Man kanske skulle försöka besikta innan det drar iväg helt?
Jag brukar få valuta för pengarna när jag besiktar mina bilar, 45 minuter är inte ovanligt. Också tittar dom (de brukar samlas 2-3 stycken kring motorn) så där konstigt mellan mig och bilen.
Mene hittills har de bara varit trevliga! Kanske tar slut med den här bilen... Om de kommer på vad det är som "känns konstigt".
Men hur ofta ser de en 360? Har backupplan om de börjar ifrågasätta saker och ting att den är ju faktiskt tillverkad utomlands, och det är en GLS. Det vet väl alla att de var högre än övriga modeller?
*harkel host snörvel*