1
Projekt / SV: Volvo 360 bmw v8 turbo
« skrivet: juli 12, 2023, 14:40:14 »
öjöjöjöj länge sen ja kika in på forumet, och möts av detta kopiöst coola projekt.
Grymt jobbat!
Grymt jobbat!
300power dekalen finns nu att köpa på Dekaltrim.nu.
Klicka på Klubbar och sen 300_power.(300power medlemmar har 15 % rabatt)
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Tänkte göra klart snowcapen i helgen men det blev inte som tänkt. Jag slipade den, på med plastprimer och sen på med mattsvart färg. Men då jag slarvade med underarbetet så syntes en gammal repa samt att det kom damm i färgen. Så ska inhandla filler och göra om jobbet i veckan. Bilder kommer självklart när den är klar.
...
Högra lagerhuset blir lite utflyttag. Blir ju naturligtvis nya lagerhus för de större lagren men själva aluminiumhuset behöver inte modifieras.
Kommer kapa drivaxlarna och svetsa på plattorna från original medbringare, om de inte håller så har jag nu hittat ett företag som kan tillverka nya.
Har stått stilla länge nu men har nyligen tagit fram den och har hittat nya lager till den.
Tror inte denna blir någon enkel lösning tog mycket tid att svarva i härdat gods och behövs ju en locker till denna också, men bygger ju denna för att få en hållbarare diff så kommer köra den öppen först för att se att den fungerar.
Den kommer nog bli färdigbyggd men diffen jag har nu tycks hålla bra öppnade den nyligen och den såg ok ut kanske lite mer glapp en när jag monterade den.
Går nog att få in 940diffen i 360 huset om man vill.
Stått still ett tag med mitt diffbygge men kommit lite längre än bilderna i länken nu.
(långt ned på sidan)
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2465.240
Takk for at du delte dette med differensialene, det er et spørsmål hos meg som ikke har fått et endelig svar.
Jeg har en ekstra drivlinje, så i mitt tilfelle tror jeg det blir å sveise en av de, men avventer i tilfelle reim løsningen blir like god og mer kjørbar
Stå på!
Aussie Locker <cora@aussielocker.com>
3 feb. (2 dagar sedan)
till mig
Hi Jorgen,
Unfortunately we don't have a 23 spline locker.
MODEL PART NUMBER DIFFERENTIAL MAKE RING GEAR AXLE SPLINE
XD-13027 DANA 30 7.2" 27
XD-13227 DANA 30 JK 7.2" 27
XD-13527 DANA 35 to '93 7.565" 27
XD-13530 DANA 35 ABS 7.565" 27
XD-14430 DANA 44 8.5" 30 XD-14450
DANA 44A ALUMINUM 30 XD-14480
DANA 44 NEXT GEN FOR JK - -
XD-20830 TOYOTA 8" 30
XD-21230 TOYOTA LC 8.875" 30
XD-24930 TOYOTA V6 8" 30
XD-27527 TOYOTA IF 7.5" 27
XD-45831 FORD 9" 31
XD-48831 FORD 8.8" 31
XD-58229 CHRYSLER 8.25" 29
XD-92912 AMC20 8.875" 29
XD-94514 MITSUBISHI ALL V6 9.55" 28
Cora Jokinen
Torq-Masters Industries Inc.
www.TorqMasters.com
Office: 585-723-1489
On Fri, Feb 3, 2017 at 2:06 PM, Aussie Locker By Torq Masters <info@torqmasters.com> wrote:
Submitted on Friday, February 3, 2017 - 11:06am
Submitted by anonymous user: [185.113.99.108]
Submitted values are:
Name Jörgen
Phone
Message
Hello!
Would it be possible to get specs of as many dimensions as possible on any Aussie Locker that is 23-spline?
Trying to find something that might fit in a Volvo 360. It is quite different from the other RWD Volvo.
There are whispers on the internet that some Toyota differentials are 23-spline.
Thank you for your patience.
The results of this submission may be viewed at:
https://www.torqmasters.com/node/61/submission/835
Ser bra ut 😃
Fast är du säker på att förlängningana håller? Skulle nog vara bra med en kant på båda sidor som original bärarmarna har.
Ang däcken så är det 80-profil om det inte står något. Så står det 175 R14 så är det samma som 175/80 R14.
Underbart underhållande som vanligt!
Ska bli spännande att se om du hittar på något med diffen.
Innan du tänker för mycket ska jag dock höra om du sett Berlinas lösning här på forumet?
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=9399.0
Tack för spännande och rolig läsning
Bytet av framblinkers var nog det mest onödiga hittills men säg den som inte funderat på lite custom nån gång
1030/1031 diffarna passar väldigt dåligt till våra bilar då det inte är ens nära att vara lika.
Svetsdiff är det självklara valet om man inte vill vara med på det sista gruppköpet på 300manianu när det gäller Torsen-diffar.
Ser bra ut. Mycket gjort på kort tid.
Har kört med dubbla fjädrar bak och det höjer en del. Jag satte andra bladet på översidan så att bladet fungerade som sänkning men det blev högre än original ändå... så sätter du ett extra blad på undersidan så är du nog nära fram. Om du vill upp lite till så är det bara att bygga med klossar.
Camber fram står nog galet efter höjningen. Att bredda bärarmarna kan ju fungera. Frågan är om det inte går att ta en eller två stöddiga plåtar och skruva fast längs ut och sen skruva fast spindelleden i plåten. Finns ju 4 hål längs ut på bärarmarna. När du hittat "rätt" så kan du ju svetsa fast de om du vill vara på den säkra sidan.
Edit. Lägger in en bild på mina bärarmar efter renovering.