1
Säljes / SV: 3 dörrars GLT
« skrivet: mars 12, 2009, 23:32:44 »vart finns bilen?
Tippar på Luleå
bra gissat;)
300power dekalen finns nu att köpa på Dekaltrim.nu.
Klicka på Klubbar och sen 300_power.(300power medlemmar har 15 % rabatt)
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
vart finns bilen?
Tippar på Luleå
13.6 V. De jordpunkter jag och pappa har hittat har vi rengjort och checkat. Någon som vet hur många det finns ?
hej, ibland när jag startat motorn kommer det ett skrik/väsande ljud i någon sekund preis efter den gått igång.
vad är detta?
Fläktrem, vattenpumpslager eller i värsta fall Kamaxellager! /Max
hur vet man vilket relä som går till fläkten?
Nu finns det en Fakta-tråd: /Max http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3849.0
ah,, kalas
hur vet man vilket relä som går till fläkten?
Nu finns det en Fakta-tråd: /Max http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3849.0
hur vet man vilket relä som går till fläkten?
Om det fungerar är det ju bara att hålla på reläerna vid rattstången (ta bort skyddet ovan dina knän först) och vrid fläktvredet mellan läge 2 & 3 så ska reläet slå till/från (till när läge 3 är valt).
Annars, är din fläkt död och du misstänker relät? Fungerar fläkten på 1an och 2an men ej på trean är det nog reläet men fungerar den inte på nån hastighet är det nog fläktmotståndet i fläkthuset under huven.
Börja med att köpa dig en Haynes när du ändå är på biltema, den är värd pengarna. Byta kam är ganska enkelt.
http://www.blocket.se/vi/15252381.htm?ca=9_s
K-kam + Haynes + Luftfilter + ev. några justerbrickor till ventilspelet = dryga 1000:-
Det är en början i alla fall.
Har lekt lite med papper och penna! Någon får gärna verifiera formeln. innan den hamnar i Fakta-tråden! Luftmotståndet är inte medräknat (behöver i så fall även cv-värdet). Mao formeln ger för lågt värde! /Max
Effekten (överförd till marken)[kW]=2*vikten[kg]*(sträckan [m])2/(tiden [sek])3
Ps. följande samband användes då jag fick fram formeln: Kraften=massan*accelerationen, arbete=kraft*väg, effekt=arbete/tid
Föränklingar, eftersom vi bara har två mätpunkter: accelerationen är konstant, medför att sluthastigheten är dubbla medelhastigheten! Som tidigare nämnts, luftmotståndet betraktas som noll. /ds
Aha, men nej haha det finns en annan lampa som det står service på.
Det är inte instrumentpanelen från bilen utan den på bilden är en bmw så det e inte samma
Men vafan bilen var ju inne på service för kanske 200mil sen. aja får la åka till volvo imorn med den. Det är en Renault Kangoo vi pratar om..
hej igen
funderade på dne sak,, plockade bort en fläkt ur bilen för ett tag sedan när jag tog bort den trasiga ac'n, den satt bakom kylaren presis framför acpumpen...
nu när det är vinter lär det ju kyla tillräckligt, men kommer man behöva den till sommaren? eller var den bara till ac'n?
Om det är kylfläkten till kylaren du menar så kommer du säkert koka motorn i sommar om du inte passar dig!
nejnej,, det är den lilla elektriska bredvid den stora
Okej.. en sån har jag aldrig sett. Ursäkta. Då blir det väl inga problem antar jag, satt den på en ac-kylare då?
hej igen
funderade på dne sak,, plockade bort en fläkt ur bilen för ett tag sedan när jag tog bort den trasiga ac'n, den satt bakom kylaren presis framför acpumpen...
nu när det är vinter lär det ju kyla tillräckligt, men kommer man behöva den till sommaren? eller var den bara till ac'n?
Om det är kylfläkten till kylaren du menar så kommer du säkert koka motorn i sommar om du inte passar dig!
okej nu är jag med Blir att ladda battariet och se om det blir bättre annars nytt batteri. En konding blir det nog också..om inte annat så ser det ju häftigt ut ;P
hmm okej..men hjälper inte en kondensator lite på traven?
Hur monterar man en konding egentligen? e det bara att kapa strömkabeln och sätten in ena dela på ena sidan av kondingen och den andra dela på andra sidan?
Kondingen ska sitta parallellt, inte i serie. Så kapa inte strömkabeln.
Har aldrig monterat en konding i bilen själv men mitt sunda förnuft säger mig att det måste vara parallellt. Nån som säger emot?
Tillbaka igen med nya ljudproblem! Nu är det som så här att nu när jag har installerad en hel del neon osv i bilen så blir det så att det antingen är bara basen som spelar eller bara högtalarna. Min tanke är då att stegen får för lite ström? Har separata steg till bas och högtalare.
Skulle kanske en kondensator lösa detta fallet?
Mycket tacksam för svar.
Fixa en gltvinge till den så blir det nog braÄr det en pepparkaksFIAT
hehe,, nja,, det va ju tänkt att det skulle bli en 360, men det blev ju så sabla plottrigt med detaljer:D
Det är kanske de runda lamporna som gör den till en Fiat, men den ser riktigt god ut i allafall
Är det en pepparkaksFIAT
530 eller 531 gärna med kam, men inget krav
Vad har du nu då?
har 2st 530 liggande en nyrenoverad
i alvesta småland
Förstod inte frågan i pm-et. Kanske backventilerna inte orkar hålla emot, om du pluggar avgasröret. Hur är det om motorn går "normalt", har du ett lätt sug i slangen (röret)?
/Max
ska testa detta vid tillfälle!
och kullke/grider precis,, den där lilla grunkan måste sitta typ under insuget
Hur vet jag om ja har EGR eller Pulsair system. För nåt av dem har jag i min b200K
När jag besiktade bilen anmärkte besiktningsmannen om att bilens avgasvärden var lika bra som en bil med katalysator, så effektivt fungerar ju systemet.
På bilden syns lite av hela faderullan.
Snett nedanför oljepåfyllningslocket ser jag två "Puls air" backventiler. Har du kollat bilderna jag lagt i faktatråden?
Teoretiskt bord det kunna finnas båda systemen på samma motor, någon som har det?
/Max
B200E har ingen varvspärr men B200F har varvspärr i insprutningenahaa,, så bra då om man skulle få för sig at uppgradera lite:)
Med en otrimmad motor lönar det sej inte att varva mer än 5500 innan växling.