Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - snusarn

Sidor: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
161
Teknik / 95, 96 98 oktan
« skrivet: augusti 07, 2005, 19:09:23  »
jag kör på 96 med blytillsatts är det att kasta pengarna i sjön  ?
Kanske rent av funkar med ren 95 oktan  ???

Men om jag nu måste ha den här blytillsatsen gör det då skillnad på 95 och 96

162
Teknik / Re:växelspaksknopp
« skrivet: augusti 07, 2005, 17:06:33  »
Det hela började med att jag skulle byta knopp på sierran jag trodde att det bara va att skruva av den   >:( nix , så då vill jag nu ha den på 345an i stället.
Jag ser på spaken/knoppen (inte den  ;D) att det är som ett spår... usch nu blir det ju bara värre , jag testade med en skruvmejsel men jag slant och det gjorde ont

163
Trimning / Re:Sportluftfilter
« skrivet: augusti 07, 2005, 14:46:29  »
sätt den direkt efter lmm en

164
Trimning / Re:va måste ja göra för o stoppa i sport luftfilter??
« skrivet: augusti 07, 2005, 14:45:42  »
de flesta kör säkert utan avskärmning, och på vintern är det ju inte så mycket damm och den får ju gott om kyla så det funkar nog bra utan

165
Teknik / Re:växelspaksknopp
« skrivet: augusti 07, 2005, 14:41:24  »
Jag ser att det är splines men hur jag än drar eller vrider händer det inte ett skit >:(

166
Trimning / Re:va måste ja göra för o stoppa i sport luftfilter??
« skrivet: augusti 07, 2005, 10:17:02  »
Om du ser till din original burk så är den avskärmad från övrig värme ,
Jag hade ett öppet filter på min 740, i början körde jag oskärmat den gick lite sämre sen satte jag dit en plåt vid sidan av filtret mellan filter och motor .
detta här hämtat från ett 740 forum

"Du kan givetvis montera ett koniskt N/A filter, de är inte bilmodellsbundna..
Nackdelen med att byta ut original filter boxen mot ett koniskt (öppet) är följande;
- Motorn suger i sig mer partiklar från motorrummet (något mindre med garanterat tryck tät skiljevägg). Att låta motorn suga i sig mer partiklar är som att låta fin blästra motorn in ifrån...
- Motorn kommer att suga i sig mer varm luft än med original filter boxen
Köp vilket filter du vill, men du uppnår faktiskt ett något sportigare ljud även med "sport" filter för montering i original burken...
Vad jag menar med avskärmning så här ser det ut till en 740
http://www.bsrab.se/bilder/_/bsr_4900700.jpg

167
Trimning / Re:va måste ja göra för o stoppa i sport luftfilter??
« skrivet: augusti 07, 2005, 00:43:09  »
Det går att ta ett filter från micro och sätta det istället för den befintliga luftburken  , om du har en lmm så får du placera filtret efter den , samt göra en avskärmning så den inte suger in all värmen från motorn

En annan grej vore bra,  förminska bilden ett bra program är photoshop.

168
Övrigt / Re:Till 360 experter
« skrivet: augusti 06, 2005, 20:16:58  »
I haynes boken står det :
lossa kablarna från kontakten lossa mutter ta bort kontakt montering i omvänd ordning

169
Teknik / växelspaksknopp
« skrivet: augusti 06, 2005, 19:52:11  »
en fråga hur får jag bort den  >:(  4växlad , 5 med backen  ;D

170
Avstannade Projekt / Re:345-81
« skrivet: augusti 06, 2005, 19:45:09  »
Ja då har lagren de yttre blitt bytta , fast det hjälpte föga blir till att skaffa de innre oxå   >:(
sen skulle jag byta växelspaksknopp  >:( fick inte loss den
Nu väntar jag bara på att det skall bli vardag så man kan besöka skrotar det är kul  ;D

inköpslista

* gummilist runt kofferten
* plugg till stötfångaren
* hållare för tändkablar
* en pryl till takluckan  ??? vet ej vad den heter
* lås till handskfack
* överdragsklädsel Blå/svart

fixas

* trösklarna  (varsit litet hål svetsas)
*


lite smått och gott

171
Övrigt / Re:Till 360 experter
« skrivet: augusti 05, 2005, 23:11:04  »
Du ska ta bort sladdarna från kontakten och sedan koppla ihop de två lösa ändarna med varandra, antagligen får du ta någon sladdstump av något slag. Då ska bromsljuset lysa konstant.

gör precis som ovan...
Om det lyser konstant då vet du att det är bromsljuskontakten som är sönder , lyser det inte då är det kanske kabelbrott på vägen dit.

172
Teknik / Re:Stort hål där gamla stereon va, 360GL
« skrivet: augusti 05, 2005, 23:04:09  »
A-stolpe vid framrutan , B-stolpe mellan främre sidoruta och bakre sidoruta

173
Teknik / Re:Hur vet man hur mycket bensin den drar?
« skrivet: augusti 05, 2005, 23:01:15  »
Först kan du enkelt kolla hur mycket den drar , tanka fullt kör X antal mil tanka sen fullt igen dela miltalet med antal liter du fick i .
(10 mil /8 liter = 0,8L/mil )
sen hur du skall få ner bensinförbrukningen lägre har jag ingen koll på

174
Framvagn/Bakvagn / Re:High jackers ?
« skrivet: augusti 01, 2005, 20:02:13  »
Jag vet att en kompis hade det på sin 245

175
Framvagn/Bakvagn / Re:High jackers ?
« skrivet: augusti 01, 2005, 10:14:33  »
Då kanske man skall kolla lite på det fast det får bli till vintern

176
Framvagn/Bakvagn / High jackers ?
« skrivet: juli 31, 2005, 00:08:17  »
Är det något att försöka ge sig på eller är det helt verkningslöst , menar....  vissa jänkebilar med bladfjädrar har ju det ???
Kanske ännu en dum idè  :-\

177
Stereo/Styling / Re:tona bakljusen
« skrivet: juli 24, 2005, 10:31:31  »
Vanlig röd toningsfärg finns väl på välsorterade biltillbehörsaffärer , hur det är med besiktningen där du bor vet jag inte men hos oss va de kinkiga , jag hade hel tonat mina på min förra 740 allt inkl. backljuse men det va blinkersen de hakade upp sig på det skulle synas orange sken hehe...  det gjorde det inte.

178
Klotterplank / Re:HAHA.. HAAA
« skrivet: juli 23, 2005, 11:21:05  »
 ;D Jag håller med FREJ , det roliga blev kuligare när man började leka med musen ;D ;D ;D

179
Klotterplank / Re:Hemmagjorda bilder =)
« skrivet: juli 21, 2005, 02:00:48  »
använd Photoshop i datorn , själv har jag prövat men tycker det är svårt.

Jag skulle vilja se en photoshopad 300 med lexus bakljuse  8)

180
Drivlina/Växellåda / Re:Drivaxel/drive shaft
« skrivet: juli 21, 2005, 01:42:58  »
citerat från ett ford forum , Kanske kan bringa lite ljus  ???


Hej. Jag har 360 med turbo ca 1år o kört på strippen med rallycrosslicks, och det höll rätt bra. Kan kanske använda axlar ifrån 360 eller 340 femväxlad? (samma sorts låda, M47R, men ingående axel och utväxling i slutväxeln skiljer på dom två)
Och fordaxlar har j aldrig kollat upp, men axlarna på min bmw 535 -86 har jag funderat på att montera om det händer nåt.

181
Drivlina/Växellåda / Re:Drivaxel/drive shaft
« skrivet: juli 20, 2005, 11:24:12  »
Frågorna kanske inte hör hemma just här men...

 1*Vad är ett skäligt pris för en beg drivaxel till en 300 ?  
 2*Och är det skillnad på höger och vänster ?
 3*Samt skiljer det sig mellan årsmodeller?

Har fundering på att ta en tur ner till http://www.returbilen.se/ där tar de 300kr för en beg drivaxel oavsett bilmodell

182
Förslagslådan / Re:medlemsavgift
« skrivet: juli 20, 2005, 10:25:39  »
Då vill jag att det ska fungera så här. Första året betalar man en inträdes avgift på 400-500 kr för att visa att man verkligen är intresserad av att vara medlem. Betald inträdesavgift ger dig ett start paket med 300power fönster dekal ,www dekal och en 300power t-shirt. Därefter kommer årsavgiften enbart vara på 200 kr.
Citera

Jag tror på en medlemsavgift  runt 200 lappen och sen får man köpa paket vid sidan om , det va ju svårt att få ihopa till det förra paketet för 300 , vad ska det då inte bli till medlemsavg. på 400-500 kr

183
Drivlina/Växellåda / Re:Drivaxel/drive shaft
« skrivet: juli 19, 2005, 20:01:38  »
Ok !
skall kolla lite , har ju en sierra  oxå fast det får bli till helgen som först

184
Drivlina/Växellåda / Re:Drivaxel/drive shaft
« skrivet: juli 19, 2005, 17:16:24  »
Hur är det med drivaxlar från sierror

185
Evenemang / Re:300power träff 16 Juli Säve depå
« skrivet: juli 17, 2005, 20:29:50  »
Hej !
Och tack alla som va me för en trevlig dag , synd bara att jag va tvungen att dra iväg och inte kunde vara med längre.
Och inga bilder från mig , glömde ju kameran

När ni satt och käkade satt jag utomhus i spöregn och tittade på grease i 4 timmar (paraplyer var förbjudna ) det ni  >:(

186
Evenemang / Re:300power träff 16 Juli Säve depå
« skrivet: juli 15, 2005, 13:09:24  »
Kommer alla oavsett väder , spöregnar det här i morgon så...  ???

187
Stereo/Styling / blekning av blinkersglas
« skrivet: juli 13, 2005, 11:33:07  »
har funderat på att se om man kan bleka ett blinkersglas , någon som vet  ???  ev ett bra sätt.

188
Avstannade Projekt / Re:345-81
« skrivet: juli 13, 2005, 11:29:48  »
Jaha !
Då har man varit och beställt framhjulslager nu då , det är då konstigt att de inte skall kunna ha det hemma någon gång  ;D
Det blir till att byta förhoppningsvis på fredag.

189
Köpes / Re:Balk till krängningshämmare
« skrivet: juli 13, 2005, 11:26:53  »

190
Evenemang / Re:300power träff 16 Juli Säve depå
« skrivet: juli 12, 2005, 11:13:16  »
Jag kommer till stig center 09.30

191
Avstannade Projekt / Re:345-81
« skrivet: juli 12, 2005, 09:44:45  »
Jag har som policy att aldrig meka när det är kallt , jag hatar att frysa   >:(
Det är då verkstäderna tjänar stålar på mig

192
Klotterplank / Re:Tillstånd? eller E-Kort
« skrivet: juli 12, 2005, 09:41:12  »
kommer nog bli svårt att få igenom den med "raka rör"

193
Klotterplank / Re:Tillstånd? eller E-Kort
« skrivet: juli 11, 2005, 13:05:32  »
Du menar alltså att du måste ta bilen på ett släp om du inte får köra med 360 in på allmän väg, frågan är ju om du måste ha BE för att dra ett släp med 360 på för allt handlar väl om vikt och 360 skall väl lättas en del då  ???

194
Avstannade Projekt / Re:345-81
« skrivet: juli 11, 2005, 12:56:53  »
6 timmar för att få bort 12 bult , kladdigt kladdigt
utförligare här

http://www.300power.com/forum/index.php?board=36;action=display;threadid=1059

195
Fakta/Guider / Drivaxeldamask byte
« skrivet: juli 11, 2005, 10:58:45  »
Drivaxeldamask = (D)

Vid byte av de yttre (D) så  gjorde jag som följer.

Hissade upp bilen så högt det gick för att få så bra spelrum under bilen.

Av med hjulet.

Sen kommer den lite mer knepiga biten , för att få av (D)  så var jag tvungen att släppa ner  drivaxeln , då var ju frågan vilket som är enklast invid diffen eller ute vid hjulet jag valde det sistnämnda.

6 st  insex  bultar   , och de var inte att bara lossa  de satt som berget , och jag bytte på båda sidor det tog mig ca 6 timmar att få bort 12st använde i huvudsak rörtång modell mindre.
Sen var det den lilla låsringen på drivaxeln den va pillig

Det stod en del i haynes bla. Att man skulle märka upp drivaxeln , det gjorde inte jag

När jag fått bort knutarna , torkat bort allt fett samt badade delarna var för sig i lacknafta  och torkat torrt.

Då va haynes bra för jag kom ju inte ihåg hur det satt , det är ytterst viktigt att splinsen  hamnar i rätt läge i knuten  annars så blir det problem vid monteringen  (jag vet , det finns bild i haynes såg det efteråt )

När allt skall återinfettas var noga med att inte få fett i skruvhålen  det skall på låsolja  (B19 , B200  motorer) på skruvarna vid monteringen.
Den påse med fett som följde med i kartongen (volvo original)  räckte

Jag gängade om mina bultar M8 för det satt gamla rester från tidigare låsolja på.

Montering i omvänd ordning.
 Det va den lättaste biten det som tog tid var väl låsringen som bara ville glida undan i fettet (fanns två strl i kartongen i mitt fall den mindre låsringen)

Kontentan av denna helgen blev.

Om jag vetat vad jag vet idag   :o, hade en verkstad fått göra jobbet.
Eller valt en delbar damask istället 

(Har inga kort på jobbet , kamera kaputt) >:(


196
Avstannade Projekt / Re:345-81
« skrivet: juli 11, 2005, 08:24:22  »
Hade jag vetat det jag vet idag så hade jag aldrig givit mig på drivaxeldammaskerna , det va inget roligt alls

197
Evenemang / Re:2005 300power träff
« skrivet: juli 10, 2005, 11:10:12  »
Kan inte...  :(

198
Förslagslådan / Re:Idé
« skrivet: juli 10, 2005, 11:06:32  »
en liten guide om hur man byter bränsletanken i mitt fall gärna den dubbla och eller bränslepåfyllningsröret till tanken (tror mitt läcker )

199
Övrigt / Re:lyfta bilen
« skrivet: juli 10, 2005, 10:52:53  »
kanon !!!!
då gör vi så,  tackar!!!

200
Övrigt / lyfta bilen
« skrivet: juli 09, 2005, 20:55:06  »
Lyft punkter vet jag ju om men....
Är det ok att lyfta bilen i bakaxeln eller är det ett dåligt exempel , har fått det för mig att den ev är ihålig så den fixar inte trycket lite  ???

Sidor: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10