161
Motor / SV: Turbokonvertering B230E med org.insprut
« skrivet: maj 19, 2014, 18:02:00 »
Det är inte särskilt svårt att göra en btr. Bara man har rör i rätt dimension och tillgång till svets. Går säkert att använda någon typ av lim men krävs bra vidhäftning eftersom fjädern trycker ganska hårt.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262225
Här är guiden jag följde. Gör du bara ett bra jobb blir denna motsvarande vad du än köper.
Prova söka på min tråd så ser du om jag har turbo eller inte
360ns bränslesystem är ju tyvärr inte så smart så att det fetar på efter varvtal utan har ju en förbestämd kurva efter den info den får från dom få givare den har. Modernare bilar har lite smartare system som även känner av gaspsjället lite mer noga jämfört med detta system som bara har tomgång/mellanläge/fullgas. Just nu vet jag inte om något har hänt med mitt system men jag kör just nu ganska nära lambda 1 på alla lägen utom just vid WOT då den fetar på mot 0,65-0,70. Så gäller att ha koll på det lite så man inte fegar på gasen och ligger på 90% gas och lambda 1 på fullt ladd.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262225
Här är guiden jag följde. Gör du bara ett bra jobb blir denna motsvarande vad du än köper.
Prova söka på min tråd så ser du om jag har turbo eller inte
360ns bränslesystem är ju tyvärr inte så smart så att det fetar på efter varvtal utan har ju en förbestämd kurva efter den info den får från dom få givare den har. Modernare bilar har lite smartare system som även känner av gaspsjället lite mer noga jämfört med detta system som bara har tomgång/mellanläge/fullgas. Just nu vet jag inte om något har hänt med mitt system men jag kör just nu ganska nära lambda 1 på alla lägen utom just vid WOT då den fetar på mot 0,65-0,70. Så gäller att ha koll på det lite så man inte fegar på gasen och ligger på 90% gas och lambda 1 på fullt ladd.