Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Jajsen

Sidor: 1 [2]
41
Projekt / SV: Vinter/busbilen 360 GL 16V
« skrivet: november 28, 2010, 03:30:54  »
Du är helt ensam om att ha åkt av med 360n i år :):

http://img718.imageshack.us/img718/183/360avk.jpg
Detdär var förra vintern eller? finns ju iknappast så mycket snö någonstans ännu i vinter?

har 0,5m snö här hemma :-) så snö finns d allt, bara man e på rätt ställe...

mvh Erik

42
Klotterplank / SV: Fredrik´s Speedshop!
« skrivet: november 27, 2010, 12:35:27  »
jo hade tänkt bobberstuka den först, men hitta en gammal ural (dock utan motor men har en extra BMW motor) som ja tänkt bygga bobber av, men man har för många projekt, nu satsar ja hårt på att få ut BMW:n till sommaren så man får åka lite iaf, blev knappt nån hojåkning alls i somras.

mvh Erik

43
Klotterplank / SV: FREDAG!!
« skrivet: november 27, 2010, 12:33:14  »
efter krogen igår så ringde polarn som sluta jobbet vid 02 o undra va ja gjorde, o hade ju inget för mig just då så vi skotta fram 360:n så fick han ut o sladda, landa hemma igen vis 05:30 i morse, idag känns de i huvet att de blev mer än en öl igår...


44
Projekt / SV: Vinter/busbilen 360 GL 16V
« skrivet: november 26, 2010, 21:14:48  »
kolla så att gas spjälls givaren är rätt justerad (skall ge ifrånsig ett litet klick när man börgar gasa o "klicka tillbaka" när man släpper den helt)

annars så fattar den inte att gasspjället är helt stängt o släpper på lite soppa hela tiden.

mvh Erik

45
Projekt / SV: Quinnan's Streetraceprojekt (Filmupdate s.6)
« skrivet: november 26, 2010, 21:12:40  »
Vet att de finns att köpa hydraliska slavsylindrar som trycker direkt på stödlagret (sitter alltså runt ingående axel på lådan o så borrar gängar o skruvar det i lådan) så behöver du bara borra ett hål för att få in slang/rör för oljan i prängkåpan.

används ofta när man kör med jänkelådor på BMW iaf.

kommer som sagt tyvär inte ihåg vart dom går att få tag på eller priset, men kollar runt på PPF:s forum så hittar du säkert nått.

mvh Erik

46
Säljes / SV: 13" vinter däck med fälg 340
« skrivet: november 26, 2010, 20:56:14  »
hur gammla är dom? alla dubb kvar? när kan ja hämta? är tyvärr upptagen i helgen men i början på nästa vecka funkar de?

mvh Erik

47
Klotterplank / SV: Fredrik´s Speedshop!
« skrivet: november 26, 2010, 20:54:25  »
Har sett dig på flera olika forum föruut, har själv en BMW r80 som ja håller på att cafe race stuka, anser igentligen att caferäsern ska vara så smal som möjligt, hälst en parralett twin eller liknande, men de blir sånt jävla gött stuk på dom även med 4:a eller boxer.

mvh Erik


48
Klotterplank / SV: SNÖÖÖÖÖÖÖÖ!
« skrivet: november 26, 2010, 20:51:03  »
har dom senaste dagarna fått ca en halv meter snö här hemma, glider runt i brorsan 740 (inte orkat/våga skotta fram 360:n än, står på urdubbade vinterdäck med kasst mönsterdjup)

Mvh Erik

49
Klotterplank / SV: FREDAG!!
« skrivet: november 26, 2010, 20:50:03  »
SKÅÅÅÅL!!! sitter här med en kall Spendrups o De lyckliga kompisarna skärnandes ur högtalarna efter en pissig eftermiddas vecka, men nu jävlar e de helg!

50
WANTED / SV: Grå turbo 300 med stripes o dekaler i vargön?
« skrivet: november 26, 2010, 20:46:15  »
OK, om du kör runt med original fronten så lär de ju va din.

du har inga bilder på motorfästet? är de ett helt nybygt eller har du modifierat original fästet?

mvh Erik

51
WANTED / SV: Grå turbo 300 med stripes o dekaler i vargön?
« skrivet: november 21, 2010, 19:51:46  »
inte omöjligt att det är din ja sett, fast har för mig den var mer original.

trevligt med turbo 300:er i närheten, kör du med original turbo grenrör eller? kapat ur motorfästet nått?

Mvh Erik

52
Avstannade Projekt / SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« skrivet: november 17, 2010, 06:35:49  »
har sett din gamla bil i stan, han som köpte den tror ja jobbar på en skrot lite utanför stan.

så än så länge lever den iaf.

Mvh Erik

53
Historiska träffar / SV: Vinter träff lördagen den 11/12-2010
« skrivet: november 15, 2010, 05:26:33  »
Klart du får  :D

Sweet, nu ska man bara fixa snigel på grenröret (VV:s vertion av radiotjänst gamlna snigel på ögat?) oxå så man har nått att visa upp.

Mvh Erik

54
Historiska träffar / SV: Vinter träff lördagen den 11/12-2010
« skrivet: november 12, 2010, 20:01:06  »
Får man dyka upp även om man e så "nya" som än annan?

Har suttit här ett tag men vart ganska tyst av mig.

Mvh Erik

55
Klotterplank / SV: FREDAG!!
« skrivet: november 12, 2010, 19:59:45  »
Tomt hemma, men en sväng på krogen blir de snart.

56
Klotterplank / SV: SNÖÖÖÖÖÖÖÖ!
« skrivet: november 12, 2010, 19:58:16  »
Oj en med erfarenhet!
Du får gärna beskriva dina erfarenheter av dessa tre difftyper. Hur de känns och beter sig! Är fruktansvärt sugen på nån sorts diffbroms.. svetsdiff har jag testat en vecka med blöt och torr asfalt och det var ju skoj, fast inte på torrt vid brukskörning i stadsmiljö ;)
Visco funkar det att börna/busa med? Och gör det nån nytta på vintern eller måste man spinna nåt hejdlöst innan den går in och jobbar  ???


Inte så mycket erfarenhet kanske, men lite iaf.

Lamell diff anser ja är de bästa (av va ja provat) där har du bäst möjlighet att ändra hur den ska arbeta, den ligger hela tiden och bromsar.

Viscon är av samma typ som kopplingen till kylfläkten, alltså olika oljor med olika viskositet (är inte helt 100 insatt i hur dom arbetar) men har förstått att man har i princip inte har nån möjlighet att modifiera hur dom skall arbeta. Kan upplevas som lite långsammare (att börja `bromsa`) än lamelldiffen, detta är ett tecken på att den är rätt sliten. En frisk har inga problem att riva loss båda på torr asfalt. Visco har ja själv bara kört i en fyrhjulsdriven bil, aldrig bakhjulsdriven.

Svetsat har ja bara kört en dag än så länge och då på blöt asfalt. Understyr väldigt om man inte går in med ställ i kurvorna, men är ju väldigt lätt att hålla ställen med, de driver ju konstant på båda. man kanske lär sig nån bättre körteknik senare, har iaf. hela vintern på mig att leka av mig nu. (Om man inte ska dra i gång nått snik-tubo bygge, kan dra ut på tiden sånt, och farligt att göra på bruksbilen)

Mvh Erik

57
Klotterplank / SV: SNÖÖÖÖÖÖÖÖ!
« skrivet: november 11, 2010, 04:24:54  »
fått snö här med, som ligger kvar tillomed. så passade på att svetsa diffen på nya lådan som hängdes upp idag (gamla fick ett hål i diffen).

klart spännande att köra med svetsat, väldig skillnad mot lamell eller visco.

passade självklart på att testa lite på vägen hem o med lite övning så kommer det nog bli en väldigt bred vinter.

Mvh Erik

58
Foto/Film / SV: Trevliga fälgar...
« skrivet: oktober 22, 2010, 18:56:19  »
Sitter själv på 4 Borbet A 16x9" som ja haft på min E30.

Inte omöjligt att dom hamnar på 360:n te sommarn, måste fixa navringar bara.

Har polerat upp dom så de är spegelblank kant på dom.

Kolla länken för bilder.

http://www.streetcars.se/forum/forum_posts.asp?TID=720&PID=13234#13234

Mvh Erik

59
Övrigt / SV: Sätesvärmare
« skrivet: oktober 10, 2010, 18:55:54  »
Vad bör de va för motstånd ca i slingorna?

Håller oxå på med sätesvärmen.

De måste väll gå att tvångs starta värmen även om det är under 14+ ute (tyckte de stod lite flummigt i instruktionsboken)

Mvh Erik

60
WANTED / Grå turbo 300 med stripes o dekaler i vargön?
« skrivet: oktober 10, 2010, 18:41:50  »
Tja, har sett en grå 300 med vita "viper" stripes, 300 power och TPC logga i Vargön några gånger, (även på saab nån lördag kväll).

Undrar om det är nån som finns på forumet?

Mvh Erik

61
Drivlina/Växellåda / SV: En 760...
« skrivet: september 14, 2010, 11:44:27  »
klasiskt M90 fel, leta rätt på en nya låda e nog det lättaste, svårt att hitta delar till dom (även om vissa säger att m56 ska ha samma innehåll, så finns de andra som säger motsatsen)

troligtvis synkringarna som gett sig, och dom är nästan omöjliga att få tag på.

62
Projekt / SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 010910--
« skrivet: september 02, 2010, 19:53:19  »
kul att du orkat läsa hela Erik! det är bara att kopiera framvagnen om du vill :) turbon fungerar klockrent.. inte rört wgn något.. vad skulle det ge för fördelar att porta wgn?

Snarare skönt att ha nått kul att läsa under långa tråkiga arbetspass.

ang. framvagnen så slängde ja iväg ett PM till dig.

Du har inga fler bilder på turbons avgashus? Är intresserad av hur WG sitter och om den tar gaser från båda kanalerna i avgashuset eller bara på downpipe sidan?

Jo får man ladd pikar eller skenande ladd så kan en portning av WG o möjligtvis större ventil hjälpa lite iaf.

Mvh Erik

63
Projekt / SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 010910--
« skrivet: september 02, 2010, 01:35:17  »
har sträckläst din tråd nu, imponerande bygge du fått till!!!

gillar framförallt lösningen med 5 bult fram, blir nog kanske att kopiera om de bli stel axel där bak nån gång.

såg att du fortfarande kör med turbons interna WG, funkar bra antar jag, e den portad nått? går de kanaler från båda "kanalerna" i avgashuset till den?

Mvh Erik

64
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: oktober 30, 2009, 16:29:12  »
Ok, trevligt med bättre bromsar till våra bilar, Till calibrorna borde de ju fnnas några roligare eftermarknads skivor oxå.

Jag är hyffsat nybliven ägare till min första 360 men känner redan att väghållning, styrning o bromsar verkligen e nått som behöver förbättras.

Att läsa projekt trådar ser ja inte som ett segt jobb, men jag jobbar eftermidda denna veckar o har många långa stunder över o då e de bra att ha nått underhållande o intressant att läsa.

Mvh Erik

65
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: oktober 30, 2009, 01:27:07  »
När du bytte skivor o satte dom utanför navet, blev de nått kvar av centrumet att styra fälgen med eller försvan de helt?

Grymmt bygge, har precis suttit o läst hela tråden (segt jobb), grymt inspirerande!

Lycka till med diffbytet, de kommer bli väldigt intressant att förja.

Mvh Erik

Sidor: 1 [2]