401
Projekt / SV: Volvo 360 Turbo
« skrivet: mars 24, 2012, 23:09:35 »
Oj vad fin tavla
300power dekalen finns nu att köpa på Dekaltrim.nu.
Klicka på Klubbar och sen 300_power.(300power medlemmar har 15 % rabatt)
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Nej nej, har bara momentröret från bil med M45, det passar till M47 men axeln till M45 har inte lika djupt spår (försvagning) efter splinesen, om du mins hur det såg ut där Peters axel gick av, så därför jag kör med den äldre axeln i hopp om att den håller lite mer nm.byter till ny axel samtidigt kom lagerljud ur den gamla (blev en från en bil med M45 nu också för jag tror att de är bättre).
Opel lalmellen gick inte alls att få på axeln först men efter lite försiktigt filande började den passa, så har nu slipat in den med ventilpasta tills den blev lagom glapp.
Okej så du kör 4-växlat och långa diffhuset nu då?
Vilken opel-lamell handlar det om?Nej det har inte med svetsningen att göra, det var nog lagom glapp när den monterades, jag var rädd för att splinesen skulle ha vridit sej lite, men som tur var hade det bara rostat otroligt mycket (kör nog för lite med bilen).
Att hänvisa till bilder på andra sidor skulle förbjudas är så tråkigt när bilderna försvinner efter ett tag.
Okej, tur att du har rost där och ingen annanstans
Håller med dig om bilderna
Har den kärvande lamellen med svetsningen av centrumet att göra? Men gissar att du inte svetsade på plats och därför hade märkt detta vid monteringen.Nej det har inte med svetsningen att göra, det var nog lagom glapp när den monterades, jag var rädd för att splinesen skulle ha vridit sej lite, men som tur var hade det bara rostat otroligt mycket (kör nog för lite med bilen).
De som skriver text har bilder infogade i texten, alltså bilder från andra sidor då man hänvisar med dess webbadress.
Är det för att lamellen tagit fast som du tar ner drivlinan eller märkte du det nu när du tog ner den?Jag tog ner drivlinan för att byta lamell, men märkte att den tagit fast så jag har nu kapat sönder den för att få bort sprängkåpan, byter till ny axel samtidigt kom lagerljud ur den gamla (blev en från en bil med M45 nu också för jag tror att de är bättre).
Tack för att du tittar in och skriver lite i din gamla tråd Hasse!Har du dåligt minne Frej
Vet du vad som händer med din gamla bil, om den byggs färdigt som du påbörjade eller blir original eller nånting helt annat?
Gissar på att bilen inte skrivs om på detta forum av den nya ägaren för då hade jag väl upptäckt detta!?
Mvh Frej
Ja gör det tackNej där finns ingetJag hittar inte "Egen titel" i mina profilinställningar
Kan det vara något som ni administratorer har möjlighet att göra i era profiler
Jag hittar den på dig, tryck här får vi se vad som dyker upp: http://www.300power.com/forum/index.php?action=profile;area=forumprofile;u=251
Titta en bit ned på sidan, raden ovanför signaturen.
Ovanför signatur finns AIM, MSN och YIM.
Ajdå, men då får du be mig skriva dit något om du vill ha
Nej där finns ingetJag hittar inte "Egen titel" i mina profilinställningar
Kan det vara något som ni administratorer har möjlighet att göra i era profiler
Jag hittar den på dig, tryck här får vi se vad som dyker upp: http://www.300power.com/forum/index.php?action=profile;area=forumprofile;u=251
Titta en bit ned på sidan, raden ovanför signaturen.
BF95.Ifall han kör på BF95 räcker det kanske att byta till BF98 (jag utgår ju alltid ifrån att ingen kör på 95an ).
Nu har jag bytt till a-kam så får vi se hur det blir,Hoppas du får den att fungera nu
polaren så att vx3 kammen är bara för turbo bilar.
Så imorgon blir det start.
Då ska vi köra mera info om toppen och bilen:Ok
B200E
530 topp som är planad 1,9mm
VX3 kam
In slipade ventiler
original kam rem men vi fick modda spännaren lite för den spände inte alls upp så mycket som vi ville.
Allt är nollat så som det ska vara
När man börjar gasa så spikar den.
Ska testa imorgon att hälla i E85 och se om det hjälper något.
Jag har läst att planar man mera än 1,6mm så måste man byta till en kamrem med 122 tänder.
Men alla säger olika värkar det som :/
Så vad är sant?
Igen som bor i Stockholm som kanske är lite mera kunnig på Volvo 8v?
Nu har volvon ny topp och allt där till, MED den spikar som fan!Nej du ska inte ha någon annan rem när den är så lite planad.
Fick reda på i efter hand att är toppen planad mer än 1,6 mm så ska man ha en kam rem från någon ford. Synd att ingen så något innan.
Ingen som har några tips?
Orkar inte riva allt igen!
Usch det är segt att laga rost nu när jag varit alldeles för mycket i garaget det senaste.Nej nej, man kan inte vara för mycket i garaget
Dessutom verkar det som om bilprovningen trampat sönder mina bromsar för nu tar pedalen i botten
Vad göra, byta huvudbromscylinder!?
I och med att ingen är intresserad så åker skiten bort. Det är väl antagligen för mycket jobb för någon i denna klubben..... Kan ta bort tråden.Hade du väntat att någon ska vara intresserad innom 9 dar tror inte det är så stor efterfrågan på tomma karosser om den inte är riktigt hel och fin.
Varifrån är det smidigast att skaffa material till grenrör? Hur tjockt ska det vara?Tryckkärlsrör och svetskrökar får du smidigast från någon vvs firma (men kanske inte billigast), grenrörs och turbo flänsarna köpte jag från Klracing.se, dp flänsen gjorde jag själv.
Sen har jag en Vakum givare som sitter på toppen, vad gör den?Är det en givare med slanganslutningar så är den troligen till EGR
Är det månne bara att lossa dom 4 bultarna från kardanröret till lådan samt splinesen innuti för att dra isär paketet?Ja, glöm ej att du måste ta bort bultarna vid splinesen för det är svarvade spår i axlarna så de går inte isär annars, och var försiktig så du inte drar långa axeln ur momentröret (det ska inte gå men några har gjort det).
Är de oborrade vad jag mins brukar de bara vara ogängade och pluggade på endel toppar, givaren längst bak invid fyrans insug minns jag i allafall ska ha M14 x 1,5 gänga.Skulle byta toppen idag, men upptäckte att det är en massa givare på gamla toppen som den nya inte har.Flytta över givarna från din gamla topp så blir det rätt.
Sen va den rätt mycket ner planad mot den gamla hade ca11,8 nya hade 9,6mm.
Sen så hade jag en massa skit under grenröret som jag aldrig har sett förr,
Vad gör dom? Går det att plugga?
Hjälp till nu!
Antar 9,6 är höjden på förbränningsrummen ca 2,2mm planat är inte för mycket, så du kan montera toppen.
Då blir det till att borra 2 nya hål,
hoppas på att man hinner göra allt innan torsdag.
Tack för alla hjälp
Skulle byta toppen idag, men upptäckte att det är en massa givare på gamla toppen som den nya inte har.Flytta över givarna från din gamla topp så blir det rätt.
Sen va den rätt mycket ner planad mot den gamla hade ca11,8 nya hade 9,6mm.
Sen så hade jag en massa skit under grenröret som jag aldrig har sett förr,
Vad gör dom? Går det att plugga?
Hjälp till nu!
Ja utsidan är likadan på alla rödblockare, sålänge du använder originalmotorfästena, oljepump, oljetråg, lamell och svänghjul om du har renix då renixet tar tändningen från svänghjulet, annars så är allt bolt-on.Nja B2x4 är nog också en rödblockare men är inte likadan på utsidan.
Är inte säker men läst någonstans att längden på vattenpumpen skiljer så om du tänkt använda höfläkten så finns det risk att den tar i kylaren.Jo längden skiljär så nu kan du vara säker
Sen om du vill/orkar så kan du knacka om motorkoden vid insuget så den blir samma som på din b19, men det är overkill då den texten knappt syns och lite smuts på det syns texten inte alls. Och om du vill att den ska vara ännu mer lik en b19 så kan du ta ventilkåpan från den och montera på b230in.Tror inte B19 har någon motorkod vid insuget
Just nu är den kammen inställd så fyrans insugsventil öppnar 3-3.1mm i ÖD, låter det som en vettig inställning, vet tyvärr inte vad jag fått det ifrån.Fick du inga uppgifter vad det är för kam??