Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - kullke

Sidor: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 52
441
Projekt / SV: Uppfräschning av Volvo 345 DLS -81
« skrivet: januari 15, 2012, 00:22:46  »
Jaså? Vad jag förstått det så är B19 samma block som B21 och B23 är också samma block som B21. Den enda skillnade mig veterligen ska vara borret.
Blocken är lite olika men bara cylindrarna som är olika, om man tänker efter så varför skulle volvo ha slösat en massa gjutgods på extremt tjock cylinderväggar i B19, och skulle det vara samma gjutning skulle de ha varit tvugna att borra bort mycket när de gjorde en B23 :-\ så vist är borret olika men det togs i beaktande när blocken gjöts också.

442
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: januari 15, 2012, 00:12:26  »
Ska du göra något på den röda 360?
Nej bara byta ett krängningshämmarstag och besikta den.

Smidigt!
Jag bytte inte krängningshämmarstaget för jag tyckte det var onödigt, fast det stod som reparationspåpekande i registerutdraget från ifjol att det skulle vara bytt före aprill 2011 så godkände besiktningsmannen staget nu :D däremot gick bilen (den röda alltså) inte igenom pga avgasutsläppen  :-[
Är ju svart på vitt när de tar avgastesten så det gick inte att tala bort felet som jag annars brukar göra  >:(

Tillåtet inom ()
CO% tomgång 0,55 (0,50), över 2000rpm 0,50 (0,30).
Lambda över 2000rpm 1,07 (0,97-1,03).
O2-halt tomgång 5,00 (5,00) över 2000rpm  1,76 (5,00)

O2 halten var ju godkänd men jag skrev ut den för besiktningsmannen påstod att när den är så onormalt låg som 1,76, beror det antagligen på hålen på avgasröret, är ju många hål på sista dämparen så det tar antagligen luft där.
Hög lambda förstår jag kan bero på hål i dämparen, men varför får man inte köra snålt och ha lambda över 1,03  :-\
Men CO kan ju knappast bli högre pga hålen på dämparen  ??? för i såfall skulle ju luften som sugs in och följer med avgaserna ut vara smutsigare än bilens avgaser :-\
Hur som ska jag byta dämpare, tändstift, kablar mm och åka till en värkstad och mäta avgasvärdena.

Gjorde en DP fläns idag, trodde jag hade köpt en från KLracing 2010 men hitta ingen i garaget så det blev att göra en.

SKÅÅL firar att jag försökt besiktiga den röda :)

443
Projekt / SV: Uppfräschning av Volvo 345 DLS -81
« skrivet: januari 14, 2012, 23:05:46  »
Tror tyvärr inte det är så bra att borra B19->B23=+7mm,så det blir inte mycket cylindervägg kvar då,för det är inte bara olika borrning i blocken det är ju lite olika gjutning i också.
Vill du renovera billigt (ifall cylindrarna är slitna i B23an) och någorlunda seriöst, tar du kolvarna från B23an och borrar ett B21block, monterar nya lager och kolvringar mm så får du en stabil botten i nästan motsvarande nyskick för nästan inga pengar ;)

444
Projekt / SV: Uppfräschning av Volvo 345 DLS -81
« skrivet: januari 14, 2012, 21:18:10  »
Nej din bil har inte samma krängningshämmarbalk som bilar med B14.
Den där dämparen satt på bilar med icke hydrauliska motorkuddarna (fanns sådan dämpare på min 340B19A-83a 345B19A -81 och 34xB19A-82), har funnits bilar som har en likadan dämpare bak,men jag har inte haft det på någon, men jag har ett difflock som har fästet för dämparen.
Extern laddningsrgulator satt på min -81a minns inte säkert men tror det var extern på -82an också.
Det går att byta till inbyggd regulator i din generator, bara att skruva bort kolhållaren och byta till en med inbyggd regulator.

Frej är nog bortskämd med att ha börjat med så 'ny' 300 att han inte känner till de äldre modellerna :-\ Jag har haft de flesta årsmodellerna från 81-90, som originalmotor i bruksbil föredrar jag B19A före B200K men B200E är min favorit.

445
Projekt / SV: Volvo 360 Turbo
« skrivet: januari 10, 2012, 23:30:24  »
443cc räcker kanske nu, men kanske bäst du köper lite större än du behöver så de räcker till för kommande uppdateringar av motorn, för troligen kommer detta projekt spåra ur som alla andra  ;)
MotorNord har en billig högohmig spridare på 650cc för 395kr st http://www.motornord.se/system/webshop_showdetail.asp?HID=256&FID=313&HSID=3054&Kid=2326_2582&PID=121565
De jag kör med (727cc Siemens) kostar 59,71€ på Vems.hu http://shop.vems.hu/catalog/siemens-injector-727cc4bar-p-79.html

446
Projekt / SV: Volvo 360 Turbo
« skrivet: januari 10, 2012, 00:23:41  »
Grenrörspackningen började läcka idag så det fick bli säsongens sista körning. Ska byta packningarna och samtidigt byta oljan och oljefiltret.
Sen blir det tvättning och vaxning så får jag ställa av den och köra in den i garaget för vintern.

Vinterns planer:

1. Förbättra motorfästet.
2. Byta till större spridare.
3. Försöka cleana upp lite i motorrummet.
4. Eventuellt se över varför kopplingen slirar ibland.
Gjort något? eller står den bara nyvaxad och fin i garaget :)

447
Dåligt med feedback här, men jag förstår er för som tur är finns det roligare projekttrådar att läsa i!
Bara jag och bilen överlever rosten så ska det bli roligare saker i denna tråden med.

Ikväll eller annan kväll kommer dock trevliga bilder på mina blanka spritt språngande nya innerskärmar.. eller skärm för än har det bara blivit en.

Over ´n out  :P
Känns som forumet har gått lite i ide :-\
Intressant att följa rostlagningen, kommer troligen bli mycket av det om några år när det blir svårare att hitta rostfria 300, så antagligen är du först med så mycket rostlagning på en 360 :)
Ska det göras lika mycket på andra sidan, jobbigt att det alltid ska vara två sidor på en bil, när  man har en sida klar finns det ofta en till.
Vi väntar på bilder då  :)

448
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: januari 08, 2012, 23:32:46  »
Ska du göra något på den röda 360?
Nej bara byta ett krängningshämmarstag och besikta den.

449
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: januari 08, 2012, 19:30:16  »
Haha, har du eget sågverk också?` ;)
Nej, finns en här i byn som har ett skitgammalt sågverk.
Har sågat ca900meter 32x100 jag ska ha som underslag till taket.
Men nu får byggandet vänta till våren, för nu ska det bara byggas på 360in :D fast fins ju lite tråkigt att göra på bruksbilarna också :-[

450
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: januari 08, 2012, 10:44:41  »
Oj jag fattar ingenting av armeringen, nästan.
Men det ser väldigt starkt ut i allafall!!

Fint att du tänker till på vattenledningen!
Ser lättgrävt ut där utan sten, men med trädrötter istället. Fast du har ju nytta av skogen när du ska stötta gjutformen åtminstone  :D

Överdrivet starkt, han som gjorde hållfasthetsberäkningen tog nog i lite extra  :) och att fylla 8-16 kross med 45graders lutning går bra på papper men är omöjligt att utföra, och vid balken på mitten blev jag tvungen att först lägga isolering innan jag fyllde kross mot från sidorna och väntade hela tiden att det skulle rasa ihop men det gick bra.
Är bara där närmast kameran det finns lite rötter, var inte så noga med bottenröjningen där det ska bli lite gräsmatta, är 20meter mellan husen så det blir 8meter gräs och 12meter parkering, nedanför garaget ej synligt från vägen blir det en stor grusplan som jag ska fylla med bilar och annat skrot  8)
Gjutformen består också till stor del av bräder som jag sågat av stockarna jag huggit på tomten.

451
Köpes / SV: 17-20" hjul
« skrivet: januari 08, 2012, 00:38:11  »
100 eller 98 bultkrans?
Vad tänkte du 98 till för bil? monterar du 98 på en 300 kommer någon och ger dej stryk  ;)
Är ju livsfarligt att köra med krökta bultar.

452
Teknik / SV: k-jetronic erfarenhet sökes
« skrivet: januari 07, 2012, 23:51:23  »
Finns det inget reglemente som säger att du inte får så kör med något annat, jag vet inte mycke om K-jet och det är det inte många som kan idag så det är svårt att få hjälp, och du kan ju t.ex inte logga på samma vis som du kan med ett modärnare sprut, vilket jag tror är viktigt om du ska köra snålt.
Kör med t.ex Vems om du får, är det för dyrt med riktigt sprut kör med MS , då kan du iallafall logga och se var du kan spara soppa mm

453
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: januari 07, 2012, 23:39:59  »
Intressant garagebygge du följer där Frej, ser att man tagit tillvara höjden med högre tak på mitten så det inte ser så högt ut på utsidan, blev föreslagen att göra likadant men jag vill ha full takhöjd (360cm) i hella garaget och ha vinden som lager.
För att hålla mej till tråden så jobba jag med att få bort gammla dpröret igår och sökte fram material att göra ny dpfläns av.
Idag har jag förstört dagen med att byta olja i V70in och byta reläna till extrljusena, har ett till var extraljus för minimalt spänningsfall men det ena hade brunnit ihop när jag kom till julträffen så jag rev ur kabeln då, belastades bara med 55w men det klara det inte  >:( samma fabrikat av relä som jag har till fläcktarna i min vita och de har jävlats de också  >:( så alla är nu utbytta.
Hitta en bild på armeringen , har två lager armeringsnäten som är 10mm kamstål och 15cmx15cm rutor, runtom i balkarna runtom är det 4st 16mm kamstål nedtill och 4x12mm upptill de bockade byglarna av 8mm kamstål har cc30, är likadant balken på mitten så jag har bockat till >150st.
Sista bilden så blev grävde jag ett 20m dike för elkabeln, men ville ha vatten i samma och de ska ju inte frysa, så jag tog så djupt jag slapp ner med traktorn först innan jag tog så djupt jag klara med spaden, så djupet blev kanske 120cm men gårdsplanen ska höjas nästan 1meter ännu + att jag satte ut isolering ovanför vattenledningen (därför det är bredar upptill) så de får fan inte frysa  ;) Skål men fan vad suddigt forumet har blivit  :P

454
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: januari 06, 2012, 22:29:28  »
"Spännande" mark att bygga på.. landhöjningen är jämn eller? Dvs. inga problem med att ett hörn plötsligt står i luften på huset?
(Ta bort detta kullke om du tycker det är OT.)
Landhöjningen är inte bara på min tomt  ;)
Enligt bilden har jag 8-9mm landhöjning och du har 2mm.
Lite OT får man va ibland  :)

455
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: januari 06, 2012, 16:28:53  »
När jag skulle bygga garage så räknade vi på ca 1000kr kvadratmetern för plattan, mitt kommer inte stå kvar när jorden går under fast jag tog i med tjocklek för billyft...... Det kommer garanterat ditt göra. Har du ansökt om bidrag från militären som ointaglig skyddsbunker :D ??
1000kr m2, min platta är 81m2 = 81000kr = ca8500€, pålningen gick på 4000€ så där är största skillnaden mot ditt.
Blir extra dyrt att bygga på dålig mark, är nästan 1meter bra i ytan men under det ned till 3meters djup lera och skit, men under det är det 9-10meter sand och sandmorän, stenarna som är på första bilden har kommit hit med material jag kört hit.
Men så är det att bygga på gammal sjöbotten, tomten är 2-3meter över havet så nästan in på 1800talet har det varit vatten här :-\ (vi har ca1cm i året landhöjning här).

456
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: januari 06, 2012, 16:15:06  »
Ojojoj ja då förstår jag hela tänket!
Kul att ha bilder att se på om 30-40 år när garaget fortfarande står där och blänker ihop med en viss vit 360 ;)
Om 30-40år är det förhoppningsvis välanvändt och tillbyggt med en stor hall där det står 50st 300or 8)

457
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: januari 06, 2012, 13:17:57  »
Dra åt skogen vilket jobb med grunden! Vad är limporna av sand till för, för att murbruket ska vara tunnare där och tjockt runt om? (Ser din fina installationskanal med avloppet där i mitten).

Jag kan inget om bygg så skäll inte på mig om jag säger dumma saker ;)
Dom där stålrören som syns i början, är det från pålningen?
Ja det är 90mm rör som är nedslagna till berget 12-13meter.
Fyllde med sand först för att spara in på 8-16mm krossgruset som jag har som kapillärbrytande material.
Kanalen i mitten är för att det ska bli som en balk där (är ju en pålrad på mitten också).
Golvet är 17cm medan balkarna runt är 60 cm höga.
Gålvet ska ju bara stå på de 12pålarna så därför måste det vara lite kraftigare än ett som ligger på hela ytan.
Blev tre gånger dyrare då jag blev tvungen att påla, för krävs mycket mer armering och betong, ska se om sambon har bilder på armeringen.
Gick ca18kg bindtråd 1,2mm 50cm långa, undrar hur många det blev :-\ hade räknat det skulle behövas 2000st men det blev fler, jag hann iallafall lära mej binda armering ;)
Grunden gick på >12000€  :-[

458
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: januari 05, 2012, 16:56:23  »
Var mycket jobb att få dit isoleringen 3x50mm, det blev >500bitar och de flesta skulle gieras, jag sågade till alla bitar med elkedjesåg, monterade motorsågen under ett bord med svärdet upp igenom skivan så jag fick ställa in rätt vinel och använda mothåll, så isoleringen har millimeterprecision, var kanske onödigt noggrann men isoleringen är inte billig och skulle inte ha blivit billigare fast jag skulle ha fuskat och såga snett  ;)
Gick nästan 30m3 betong + att det är överdrivet mycke armering också, så jag tror det håller :)
När våren kommer ska jag mura en kant och montera väggarna som jag haft klara länge nu  :-\
Tror ingen vill veta hur dyr grunden blev eller hur många hundra timmar jag lagt ner på den. Men det blev dyrt  :-[

459
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: januari 05, 2012, 16:22:37  »
Nja det har gått långsamt med garaget, för grunden tog tid när jag gjorde allt själv på kvällar och helger, och det ofta började regna när jag kom hem från jobbet, målade huset i somras också men det fick jag lite hjälp med.
Första bilden är från maj, de andra två från juli.

460
Teknik / SV: Behövs dessa för besiktning?
« skrivet: januari 05, 2012, 00:08:14  »
De fyra små rören du pratar om som verkar sluta ingenstans ska sitta mot topplocket under varje avgaskanal.

Ja men där är det "igengjutet", det finns ingen port som är öppen för dem? Det ser ut som att det ska vara hål där för dem men att dom aldrig blev uppborrade
Någon tidigare ägare har nog bytt topplock till ett utan borrade hål för puls-air.

461
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --bildUpdate 021111--
« skrivet: december 31, 2011, 16:07:45  »
Track season 2011

ENJOY!

http://vimeo.com/34338850

Åkte långt för att se premiären för den filmen, så är den ute offentligt redan nu  ::)
Men bra film i allafall.

462
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: december 31, 2011, 15:35:35  »
ang diam....  beror inte de lite på va du har för komp i motorn????  tänker mer tryck i "smällen" ju fortare får du avgaserna te impellern....  så om som ja skulle göra så skulle ja nog hålla samma dim som i avg-kanalen... eller nära nog.
bara min tanke asså ;)  sen e de väl inte bra om man har för stort avgasrör från turbon för den måste väl ha mottryck till viss del???
Beror på mycket bla cylindervolym,kamaxel mm. Med t.ex 37mm id som de mindre svetsböjarna som finns har, blir gashastigheten högre och volymen i röret blir mindre, så då blir pulserna kraftigere så turbon kommer igång tidigare, det jag undrar är hur stor inverkan det har på hur fort turbon börjar ladda, grövre rör bör vad jag förstår ge mindre mottryck på högre varvtal = högre toppeffekt.
Så som mycket annat är det en kompromiss.
Skulle ju om inte annat gå åt lite mindre avgasbandage med klenare rör  ;)
For inte iväg och gjorde något med med grenröret idag för jag är hemma och drar el, så bilder på färdigbyggt rör kommer någon annan dag.

463
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: december 30, 2011, 21:36:56  »
Har gått lite halvdåligt med grenrörsbygget, blev ju tvungen att åka och jobba idag fast det var meningen jag skulle vara ledig :'(
Men jag har i allafall hunnit börja på grenröret, har matchportat turboflänsen mot turbon och kollektorn tog ju lite tid att få till, har filat och portat till den så den är fin på insidan nu.
De raka rören hade tjockare väggar än böjarna så det blev att svarva upp dom lite.
Ikväll provmontera jag för att se att det passar.
Ja ettans rör har jag inte hunnit få dit, men det blir bara två 90graders böjar och ett ca 40mm rakt rör.
Så hoppas jag hinner få dit det och svetsat klart imorgon så jag får göra ny dp och prova ut var wg ska sitta.
Började fundera om jag inte bygger grenröret med för grova rör nu när jag bara byggt av det jag hade hemma  :-\  innerdiameter 42,6mm, undrar om man skulle få turbon igångsparkad lite tidigare med rör med 37mm id ???

464
Gruppköp / SV: Gruppköp pepparkaksformar VOLVO 360!!
« skrivet: december 28, 2011, 21:06:35  »
Fick min idag  :D
Så nu ska det bakas pepparkakor.

Härligt, då funkar det till Finland med  :)

Ja, jag har 35 nybakade 360in här nu  8)

465
Gruppköp / SV: Gruppköp pepparkaksformar VOLVO 360!!
« skrivet: december 28, 2011, 20:03:23  »
Fick min idag  :D
Så nu ska det bakas pepparkakor.

466
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: december 27, 2011, 23:09:08  »
Verkar som att du kommer att ha fullt upp hela resten av året.  :)

Uppdatera oss med bilder av nya turbon och grenröret sen.  :)
Ja året är fullbokat nu :)
Ja bilder kommer så fort jag kommit så långt att det finns något att ta bild på.

467
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: december 26, 2011, 20:33:47  »
Så har man tagit livet av en EGTsensor igen :-[
Hann för första gången i år se på lcdn vad jag hade för avgastemp vid full gas (1,5bar) när jag drog förbi en bilkö, 1150C en kort stund för att sjunka snabbt till 4C = död sensor, kan jag ha haft så hög avgastemp eller visade den fel när sensorn gick sönder :-\ eller gick sensorn sönder pga hög avgastemp :-\
Det var inte pga för hög avgastemp sensorn gick sönder, vet jag för den har ibland visat 1150c fast jag inte haft igång bilen, så det är nog mekaniskt slitage som förstört kabeln till sensorn, någon som vet någon avgastempsensor som är hållbar? Kl har en som inte är så dyr http://shop.klracing.se/sv/artiklar/matare-instrument/givare/avgastempmatare-reservgivare.html vad tror ni om den?
Klracing har ett insug nu också, tror ni jag får det att rymmas i en 300 http://shop.klracing.se/sv/artiklar/insug-_-plenum/volvo-16/volvo-8v-insug-ii-sortering.html
Bytte en ihopbränd relä till kylfläktarna idag,och så har jag demontera turbo, grenrör, slangar mm, är ju ledig denna vecka så jag ska ha byggt ett nytt grenrör och monterat större turbon och gjort ny downpipe innan veckan är slut  8)
Ska hinna besiktiga röda 360in denna vecka också.
Jag vet att ingen av er tror att jag hinner allt detta på några dar, det tror jag inte själv att jag gör heller men ska försöka så gott jag kan ;)

468
Klotterplank / GOD JUL
« skrivet: december 24, 2011, 16:30:02  »
God jul alla.




SKÅÅÅL

469
Teknik / SV: Startproblem trots soppa, tändning och luft!
« skrivet: december 21, 2011, 23:18:52  »
Kan någon bekräfta att jag kopplat tändningen som man ska eller sitter det fel? :-/
Tändkablarna sitter som de sitter original, men någon kan ju ha ändrat fördelaren så det är fel i allafall, nolla motorn och se hur rotorn står då.
Hur ser stiftena ut nu?

470
Gruppköp / SV: Gruppköp pepparkaksformar VOLVO 360!!
« skrivet: december 21, 2011, 21:50:28  »
Oj vad fina dom blev, går ju inte att ta fel på vad det är för bilmodell så bättre kan de inte bli.

471
2,664liter om du har 96mm borr och 92mm slag. Tror marinveven har 86mm slag.

472
Klotterplank / SV: SNÖÖÖÖÖÖÖÖ!
« skrivet: december 20, 2011, 22:28:25  »
Här är det bara +grader och blött, har blivit snorig nu efter utlandsresan.

473
Förslagslådan / SV: Medlemsavgift?
« skrivet: december 20, 2011, 19:29:51  »
Håller med om att det inte är så tydligt utsatt, men överst på forumsidan under REGLER hittar du Klubbmedlemskap där står att medlemsavgiften är 250kr, vi hade årsmöte förra veckan och då blev det beslutat att medlemsavgiften blir 250kr för 2013 också.
Vill du betala medlemsavgiften nu kan du ta kontakt med Kurre86, han är vår kassör.

Välkommen med i klubben.

474
Historiska träffar / SV: Julträff 2011
« skrivet: december 19, 2011, 15:19:03  »
Nyss hemkommen från en kortare visit i Peters Julstuga, vilket trevligt gäng. Tack för kladdkakan.

Dagens citat " Har inte åkt 60mil för att hålla käften"  ;D
Vem var det som hade nästan lika långt som jag att åka???
Jag kom hem nu, tar 4dar att åka på en julträff, men det var det värt för kul hade vi och det var trevligt gäng.
God Pizza hade dom i Hallsberg, borde åka dit på nytt någon gång när man inte druckit öl, så man får i sej maten också :-[
Hade hoppats att fler medlemmar skulle vara med, men om ni har längre väg att åka än jag hade så förstår jag att ni inte kunde komma ;)
Tack Kurre och Jesper för att jag fick åka med er till Pålsboda.
Och Tack Peter, Camilla och alla andra som var med så att det blev en riktigt kul träff.

475
Historiska träffar / SV: Julträff 2011
« skrivet: december 15, 2011, 15:31:34  »
Tid 12.00-?

när vi återkommer är baren öppen  8)
Kommer alla dit till 12 ?
Får se om jag blir lite sen, ska på något annat på förmiddagen, sambon kör mej till träffen och antagligen hämtar hon mej på kvällen (hon har en släkting 28km från Peter så vi övernattar där).

Baren :-\ betyder det att man inte får ta dricka med till träffen ???

Ska bara packa lite nu så åker jag iväg.

476
Gruppköp / SV: Gruppköp pepparkaksformar VOLVO 360!!
« skrivet: december 14, 2011, 20:14:20  »
Varför ett ? på mej, jag ska ju självklart ha en jag också.

477
Klubben / SV: Kallelse till årsmöte
« skrivet: december 14, 2011, 20:07:42  »
Var hålls mötet?
Kurre har något på gång, så bara vänta och se.

478
Projekt / SV: 340 motorbyte till B230ft
« skrivet: december 14, 2011, 19:43:41  »
Enda fördelen med 2,4 är ju att du kan chippa om varvstoppet enligt mig... Inte värt det extra jobbet att slänga in ett i alla fall...
De är väl de värt om man ska bygga vass sugis och man kan hämta hem 15 hästar extra på det. Men iförsig lär man köra förgasare eller eftermarknads sprut..
Jo men man kan ta bort varvstoppet ur Lu-jetronic eller byta till Le-jetronic som inte har varvstopp ;)

479
Säljes / SV: Beg sparco 3-lagers race overaller + racing skor 1100:-
« skrivet: december 14, 2011, 00:16:54  »
Jo jag ska nog ha :D

480
Elsystem / SV: Batterilampa - volvo 360
« skrivet: december 13, 2011, 15:27:21  »
Jag tror att du har avbrott på röda kabeln som går från generatorn till startmotorn.

Sidor: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 52