Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - kullke

Sidor: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 52
561
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: augusti 09, 2011, 15:46:01  »
Kollar du på filmen på min bil på gatebil så kör jag med öppen diff. Jag ger bara full gas i kurvan efter start/mål rakan och då kommer baken direkt =)
problemet är jhu att du aldrig vet om den skickar ut arslet eller enhjulspinner

det är som att spela på lotto när man kliver på gasen
Det är som 'Pest eller Kolera' man vill inte ha något av dem.
Varför ska man behöva gasa så mycket i en kurva att den skickar ut arslet eller enhjulspinner ??? då har man kanske kommit för långsamt in i böjen :-\ det jag menar är att ligger man nära gränsen till hur fort det går att köra igenom en kurva håller man nog jämn gas.

562
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: augusti 08, 2011, 00:21:04  »
Ser ut att vara en fin bana!
Men som jag frågade dig i mitt förra inlägg: Hur pass dåligt driver det på i/ut ur kurvorna utan lamelldiff?
Tror faktist inte det skulle bli bättre med lamelldiff, för när det drar lika på båda och det spinner loss samtidigt på båda bakhjuen förstår jag inte varför det skulle vara bättre med lamelldiff.
Du frågade om "enhjulsdrift" och det kan jag säga inte fungerar bra för jag har hunnit köra bilar med svetsdiff när en drivaxel gått av, det är knappt att man kommer fram med enhjulsdrift.

563
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: augusti 07, 2011, 19:57:48  »
Tur i allafall att det inte slutade lika illa som för denna 300 som körde samma bana http://www.youtube.com/watch?v=idiCowaK99Q han kör av banan i slutet på långa rakan, kanske beror det på guppet som peter tala om  :)

564
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: augusti 07, 2011, 16:15:22  »
Ja det måste vara samma bana botnia ring jurva finland.
Ja då är det nog samma bana.
Banan går ju medurs så slutet på långa rakan är ju till vänster på flygfotot.

565
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: augusti 07, 2011, 14:07:54  »
Den ska göras om till 2013,så då blir den kanske bättre för F1 bilarna.
Hur de nu ska hinna få den klar så snabbt när de inte börjat än :-\

566
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: augusti 07, 2011, 14:04:17  »
Talar vi om samma bana :-\

567
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: augusti 07, 2011, 13:39:02  »
Kul med banåka  :) Är det stora guppet kvar i slutet av långa rakan ?
Jo jävligt kul :)
Fanns inget stort gupp där, bara lite ojämnheter som knappt kändes.

568
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: augusti 07, 2011, 12:31:36  »
1000 euro inte illa!!  :o

Och 180-graders kurva det gillar väl driftingåkarna!
Är det en tight och kurvig bana i övrigt?
Svårkört i regn med potent motor och "enhjulsdrift"!?
Jo det var ett presentkort till en Chip firma, så hade jag vunnit hade jag ju fått v70in mappad.
Kurvorna som driftingåkarna gillar blir ju extra hala när det regnar pga av allt gummi, så det blir svårare att hitta snabbaste spår.
Botniaring är både kurvig och snabb och kräver bra bromsar, ca 170 på långa rakan och bromsa ned till kanske 80, så bakbromsarna började ta för bra nu efter att de blivit riktigt varmkörda, var nog lite därför jag körde av banan med låsta bakhjul och knappt någon bromskraft fram, borde ha bytt bromsvätska  :-[ men till nästa gång ska jag nog ha race bromsklossar fram och bättre däck.
Motorn är ganska lättkörd, har också så bra vrid innan laddtrycket kommer så man knappt känner när trycket kommer.

569
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: augusti 06, 2011, 21:20:23  »
Sweet! Första rullande bilderna jag ser på denna fina bil!
Var det lite blött på banan? Sladdar på sista bilden  :D
Jo det var en aning blött, sista bilden är en 180grader kurva så jag kommer från höger på bilden, antagligen på det varvet jag såg Bergvik med kameran så jag tog i lite extra.

570
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: augusti 06, 2011, 21:14:10  »
Tack för bilderna Bergvik.
Igår var det torrt och lagom varmt men idag var det blött, Bergvik åkte med några varv när jag var ut och testade i regnet, men mot slutet av dagen slutade det regna så banan blev torrare, så vi i allafall kunde köra time attacken som inte blivit av tidigare på dagen pga regn och olja på banan, men när arangörerna beslöt att vi i allafall skulle köra såg det inte ut som det fanns någon annan som ville köra (var ju nästan bara driftingåkare där) men vi blev 6 bilar som tävlade om ett presentkort på 1000€, så jag sattsade lite för mycket bromsade på mej och körde av banan :-[
I övrigt har det varit en jävligt kul dag på banan, men nästa gång ska jag ha bättre däck.

571
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: augusti 05, 2011, 23:07:11  »
imorgon ska jag titta på när kullke kör.  :)
Synd att du inte fick igång bilen :-[
Var riktigt kul att köra på banan idag, blir inte så många motorcyklar på carnia så fria bankörningen börjar 09.00.
Glöm inte hjälmen så kan du åka med ett par varv :)

572
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: augusti 04, 2011, 19:51:56  »
Är du ut och mappar klart nu? Jag ska tvätta och lasta nu.

573
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 180511--
« skrivet: augusti 03, 2011, 23:41:44  »
Ok, bilmodellen som spolarna kommer från, ska den ha R-stift? undrar om det blir svagare gnista med resistorstift där det ska vara vanliga, typ ihop med fel tändkablar eller i ditt fall spolar :-\
Jag kör med BR7ES,ditt C är ju 16mm nyckelvidd vilket jag tror du behöver för spolarna, men P=utskjutande isolatorfot har jag hört eller läst att det kan vara problem med vid högre cylindertryck så därför kör jag utan P för säkerhets skull.

574
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: augusti 03, 2011, 23:20:45  »
Till turbons sugsida eller till ett uppsamlingskärl.

575
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 180511--
« skrivet: augusti 02, 2011, 23:14:27  »
Har provat med värsting stift från denso.. iridium ik24 och nu ngk 7or. Ingen skillnad :(
NGK 7or ? BR7ES eller B7ES? R=resistor=störningsskydd, orsaken till att jag fråga var tanken att om du inte kör resistorstift kan de kanske störa motorstyrningen :-\

576
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 180511--
« skrivet: augusti 02, 2011, 23:03:51  »
Vad kör du med för tänstift?

577
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: augusti 02, 2011, 21:22:10  »
Hur viktigt är det med centrumringar till 16" fälgar?
Ganska oviktigt på en bil med hjulmuttrar.

578
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: augusti 01, 2011, 16:20:35  »
Var får man tag på en nippel som ska sitta på turbonskompressorhus och ge laddtryck/vacum till wastegaten?
Ser ut som du har en på bilden i allafall :-\

579
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: juli 31, 2011, 23:16:35  »
Idag har jag äntligen bytt den glappande drivknuten, såg tidigare i tråden att jag hade lagt ut bild på den i september 2009  :-[
Fixade samtidigt en kärvande handbromsvajer så nu ligger inte bromsarna på längre, så nu ska jag bara tvätta och se över bilen så allt är ok tills fredag :)
Hoppas bara denna eftermarknads drivknut håller för lika mycket misshandel som original :-\

Bra där! Visst går tiden väldigt fort ibland!? Tur att man har sin projekttråd som tidslinje...
Jo, men är nästan pinsamt när man ser hur långsamt det går ibland :-[ men har jobbat med hus och garagebygge i 1,5år nu och det tar nog ett år till innan nästan allt är klart, hoppas bara jag hinner få upp garaget så jag kan göra klart insidan inkommande vinter, och göra klar gårdsplanen mm nästa sommar, men vintern 2013-2014 ska det bli mycket gjort på denna bil :)

580
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: juli 31, 2011, 18:59:11  »
Nu hoppas jag att denna är uppstartad och provkörd :)

Det hade jag med hoppats.
Måste ragga upp nån med svets så jag kan göra klart downpipe och tryckrör.

Fick åtminstone oljereturen ditskruvad idag. Jag ska ha den körklar till fredag!
Körbar i morgon och färdigmappad och körklar till fredag 8)

581
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: juli 31, 2011, 18:56:47  »
Du får ta med den gamla som reserv i helgen.  :)
Jo, men jag har en till ny i reserv, fast om den första går sönder så är ju knappast den andra bättre :-\
Var så varmt idag att jag tog en paus i garagebygget och kalibrerade bbsensorn, jag brukar göre det en gång i året för de ändrar sej nog lite, undrar hur det fungerar i bilar som har bbsensor original där det inte går att kalibrera, men kanske inte lika noga i en standardbil :-\

582
Klotterplank / SV: SNÖÖÖÖÖÖÖÖ!
« skrivet: juli 30, 2011, 21:57:01  »
Jag VILL ha snö..  ;D
Vad ska du ha den till ??? ölen går ju att kyla i kylskåpet ;)

583
Klotterplank / SV: SNÖÖÖÖÖÖÖÖ!
« skrivet: juli 30, 2011, 20:03:41  »
Jag hoppas att ingen behöver ha snö nu ;) Skål

584
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: juli 30, 2011, 19:53:49  »
Nu hoppas jag att denna är uppstartad och provkörd :)

585
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: juli 30, 2011, 19:41:08  »
Idag har jag äntligen bytt den glappande drivknuten, såg tidigare i tråden att jag hade lagt ut bild på den i september 2009  :-[
Fixade samtidigt en kärvande handbromsvajer så nu ligger inte bromsarna på längre, så nu ska jag bara tvätta och se över bilen så allt är ok tills fredag :)
Hoppas bara denna eftermarknads drivknut håller för lika mycket misshandel som original :-\

586
Projekt / SV: 360R
« skrivet: juli 26, 2011, 18:22:32  »
Du har fastnat på film också vid 0:45 http://www.youtube.com/watch?v=XqemG8tfJYM

587
Projekt / SV: 360R
« skrivet: juli 26, 2011, 16:12:32  »
Vad har ni för däck under bilen?

Under bilen ????????????? vad menar du Kullke?
Vilken typ av däck (dimension mm) ni har PÅ bilen, alltså de som sitter på fälgarna som är fastskruvade på naven ;)

588
Projekt / SV: 360R
« skrivet: juli 26, 2011, 15:26:24  »
Vad har ni för däck under bilen?

589
Projekt / SV: 360R
« skrivet: juli 25, 2011, 23:40:22  »
Det var många snabba bilar där kan jag lova, Dock så fick många smisk av den vita springaren  ;D
Vi körde ifrån vipers,skylines mm  8)
Inte illa, och då har ni original drivlina = de som normaltrimmar en sugmotor behöver inte bygga ny drivlina.

Det är mycket lättare att köra en sugmotor snabbt genom kurvorna än en turbo som kommer med alldeles för
mycket effekt vid fel tillfälle. Dock på raksträckorna är turbo ett stort +.
De svaret jag väntade att få.

590
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: juli 25, 2011, 23:28:10  »
Hur går det här då?
Synd om inte Audi lamellen passar, hur ska du göra nu? köra originallamell?

591
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: juli 23, 2011, 22:11:12  »
Tryck dit motorn snabbt nu 8) Du har bara 12dar på dej att få igång den.

592
Projekt / SV: 360R
« skrivet: juli 23, 2011, 21:59:51  »
Och så vill vi veta hur körningen gick idag, hur bilen fungera på banan mm 8)
Ser ju ut som att det gick bra om man tittar på http://www.amigoo.se/heat.aspx?HeatId=1621 men vi vet ju inte vad de andra körde för bilar.
Varför körde du en bil utan turbo :-\ fördelar nackdelar ???

593
Projekt / SV: Olles 345 DLS -81
« skrivet: juli 23, 2011, 21:46:29  »
I förgasarbilarna är det också 2 ledningar.  :)
Jo på bilar med B200k motor, men en DLS -81 har ju B19A motor och de har inte 2 ledningar.

594
Projekt / SV: 360R
« skrivet: juli 21, 2011, 23:14:42  »
Gasglad 'gubbe' på filmen  ;)
Tror att detta är den enda trimmade sugmotorn på forumet nu, och den ser ju ut att gå fint så hoppas det går bra på lördag.

595
Däck och Fälg / SV: hjulbultar av
« skrivet: juli 20, 2011, 23:13:08  »
Hur ska man göra för att få 3 hjulbultar att gå av  ??? :o

596
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: juli 20, 2011, 00:23:47  »
Idag tog jag mej tid att va på ombesiktning, så nu är den nybesiktigad 8)

597
Projekt / SV: 360R
« skrivet: juli 20, 2011, 00:16:45  »
Oj där borde man vara med.
Hoppas någon filmar.

598
Drivlina/Växellåda / SV: Byte av slutväxel i M47R?
« skrivet: juli 16, 2011, 23:16:46  »
Jo man kan byta slutväxel till en från en bil med B14, men slutväxeln från en 4växlad (M45R) passar inte på en 5växlad (M47R) låda, så om din låda är 5 växlad måste du ta diffen från en 5 växlad.
Blir ju nyfiken vad det är för bygge.

599
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 180511--
« skrivet: juli 15, 2011, 21:49:06  »
Var tar du in luft till kupefläkten? är det kanske det de där lilla hålet du gjort nedanför vindrutan är till för ;)
Hoppas du får den att gå riktigt innan sommaren är slut, jag tror det är något med tändspolarna.

600
Förslagslådan / SV: Nytt forum
« skrivet: juli 13, 2011, 21:27:43  »
Tack för nytt forum.
En bra sak är att man kan ändra storlek på rutan (formulär kanske det kallas?) som man skriver inlägg i, så man inte behöver scrolla upp och ned för att se vad man skrivit när man skriver längre inlägg.
Tycker sökfunktionen blev bättre också.

Sidor: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 52