Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - kullke

Sidor: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 52
641
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 260411--
« skrivet: maj 14, 2011, 20:58:17  »
Jag har några dumma frågor.
1.Varför står det E och BF på bakrutan ???
2.Är bilderna tagna på sedanklubbens årsträff ???
3.Varför i H¤%&#"e har du ett toyota emblem på huven ??? det gör ju bilen långsammare ;)
I övrigt ser bilen välbyggd ut, så bra jobbat.
Skål :)

642
Projekt / SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« skrivet: maj 14, 2011, 20:47:24  »
Har ju prestigefylld tävling om snabbaste bilen med originaldrivlina i klubben i sommar ;) Så han måste ju fixa allt för att vara värst :D
Den tävlingen vill jag också delta i 8)

643
Övrig konvertering / SV: konvertera till annat tändsystem
« skrivet: maj 10, 2011, 19:16:45  »
hejsan är ny här och har köpt mig en 360 -87 med b200f och jag skulle vilja byta ut renix systemet mot 240 istället

har någon nån ritning el länk om hur jag gör det

mvh kristian
Varför ???

644
Projekt / SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« skrivet: maj 08, 2011, 00:12:26  »
Första 360in med bränslekran antar jag :-\ och detta är bruksbilen ska du åka 2500mil med den iår också kommer det förbrukas mycke soppa om det behövs 2st Bosch 044 pumpar  ;)

645
Säljes / SV: Beg sparco 3-lagers race overaller + racing skor 1100:-
« skrivet: maj 06, 2011, 22:34:49  »
Finns det overaller och skor kvar är jag intresserad, skulle kunna hämta i juni i såfall. :-\

646
Framvagn/Bakvagn / SV: hur många varv på framfjäder kan man kapa.
« skrivet: maj 01, 2011, 21:31:55  »
Jag skulle inte kapa mer än ett varv, det sänker ca 3,5cm beror på vilka originalfjädrar du har.
Kapar du mer så går däcket i hjulhuset för minsta gupp så ska du sänka mer ska du nog byta till en hårdare fjäder.
Men detta var ju inte svar på din fråga :-[ du ska nog kapa 2 varv eller mer innan den ligger löst när du lyfter bilen.
Men byter du till hårda korta fjädrar (typ kapade sierra bakfjädrar) brukar det bli problem med lösa fjädrar, men då går det att korta stötdämparna, finns flera här på forumet som gjort så.

647
Teknik / SV: Bränslepump verkar inte suga? 360 GLT -87
« skrivet: april 29, 2011, 16:51:32  »
Finns det bränsle i tanken så ska det rinna till pumpen själv, för pumpen suger inte utan bara trycker.
Går att lossa slangen från tanken till pumpen och se om det kommer bensin där, gör det de
går det att lossa lite på en av slangarna vid filtret i motorutrummet för att se om det kommer bränsle.
Men kommer det inte bränsle till pumpen är nog tanken tom.

648
Projekt / SV: Volvo 343 DLi -87
« skrivet: april 28, 2011, 22:11:44  »
Jag gissar att du köpt en ic för 800.

649
Klotterplank / SV: Fan va arg jag blir när...
« skrivet: april 27, 2011, 16:24:29  »
Blir så arg när jag blir så rädd och får så ont när jag kliver ur 360:n och får FETA stöten nästan varje gång!

Hjälper inte att hålla i dörren som det sägs att man ska.  >:(

tror det har med olika däck att göra, jag får stötar av min bil med nu efter jag bytte till sommarhjul.. fick det aldrig tidigare...
Ja brukar kännas obehagligt, jag brukar stänga dörren med armbågen för att slippa få stöten.
Tror inte det beror så mycket på bilen, utan på kläderna man har på sej och hur mycket man gnuggar röven mot sätet så man blir uppladdad.
Fast inte är det omöjligt att däcken i vissa fall kan inverkar lite också för inverkar också vilka skor man har.
När jag kör dumper brukar jag få stötar på insidan av dörren när jag ska ut, men nästan bara på vintern när jag har ylletröja.
När det är mörkt brukar man se gnistan imellan handtaget och handen, ser ut som en dålig tändstiftsgnista.

650
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 260411--
« skrivet: april 26, 2011, 23:12:54  »
Tack  :)

Finns en anledning till att egterna hamnade direkt vid utblåset från turbon.. platsbrist så in i ¥$€&£$#&.....  medveten om att dom ska va i grenröret.. men kan ställa i sprutet så jag kompenserar för värme "förlusten"..  :) nippeln för mottryck är ju för o mäta.. mottryck i DP helt enkelt  :)
Ok, men varför vill du veta mottryck i DP?
Är det kanske så att du mäter mottryck både i grenröret och DP så sprutet ska veta tryckskilnad över turbon, för det kan ju knappast kompensera för värmeskilnaden igenom turbon om det inte vet mottrycket i grenröret ???

651
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 260411--
« skrivet: april 26, 2011, 23:02:33  »
Oj vad fint det blir :o

Men  2st EGTs och en nippel för mottryck ska du väll inte ha i DP ???

652
Övrigt / SV: hastighetsrekord med vovlo 360???
« skrivet: april 20, 2011, 23:52:25  »
Stabilt? hmm då har jag fått ett måndags exemplar. på min så fladrade framdörrarna i 190km/h och man var tvungen att ha interkom man man skulle snacka med kompisen jämte än:P
Då skulle du antagligen behöva nya gummilister.

653
Projekt / SV: Robins Räcer
« skrivet: april 19, 2011, 16:26:38  »
Provade du att trycka in "snöret"  ???
Läcker det på utsidan av bilen, alltså kring själva locket? Eller rinner det inuti/under bilen?

ja jag provade att trycka in snöret och ja det läcker på utsidan av bilen rinner ner från påfyllningslocket

Frågan är:
1: ska det komma upp bensin där när man kör eller är det onormalt? (Minns inte om det finns ett sånt där "backspjäll" som öppnas när man stoppar i slangmunstycket på macken men sen stänger med fjäderretur när man tankat klart?)

2: Är packningen/oringen bytesfärdig? Kolla med Volvo om dom fortfarande säljer.
1: Bara bilar med katalysator som har "backspjäll" så det inte ska gå att tanka blyad bensin (grövre rör på pistolen med blyad bensin eller diesel.

2: Jag hade samma problem tanklockspackningen var gammal och hård, så jag använder en motoroljelocksgummipackning till tankluckan, den ser ju inte alls likadan ut som tanklockspackningen som har Q-profil men den passar bra på tanklocket och är lite tjockare så det läcker garanterat inte.

654
Ska nog gå bra, skulle vara snyggare med mindre ET t.ex ET20 men det går ju att fixa med 15mm spacerplattor och längre bultar om man vill.
Centreringsringar är inte nödvändigt, på bilar som har hjulmuttrar centrerar det bra utan (äldre 300 har ju ingen centrumstyrning bak).

655
Projekt / SV: Megasquirt n' Spark på B230-sugis - Hjulafton!!!
« skrivet: april 18, 2011, 00:07:23  »
Ser ju bra ut, ser ut att bara vara en liten 30g balanseringsvikt på utsidan på fälgen på bilden, hade inte sett lika bra ut med 150g balanseringsvikter.

656
Projekt / SV: knotans 360, "snart ny look"
« skrivet: april 17, 2011, 23:59:43  »
Kommer bli betydligt snabbare nu när den är 'racing vit'  ;)

657
Projekt / SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« skrivet: april 15, 2011, 17:17:38  »
Nä jag har mer snö kvar än vad du har >:(
Jag fick som vanligt snön senare än många andra på forumet och hade det lite varmare i vintras men våren kommer lite senare här, men vägarna börjar vara torra nu så snart ska jag ut med min vita ;)´
Bra passform på dina burar som vanligt ,hoppas jag hinner bocka en bur till min till nästa sommar.

658
Framvagn/Bakvagn / SV: att grislaga en bromskraftsfördelare
« skrivet: april 09, 2011, 19:58:00  »
Jag har inte haft och tror ingen annan på detta forum haft problem med bromskraftsfördelaren tidigare, så bra om du kan ta lite bilder.
Jag tror också att det bara är att byta o-ring.

659
Klotterplank / SV: FREDAG!!
« skrivet: april 09, 2011, 19:52:53  »
Jävlar vad jag har svetsat störtbur idag  :D föresten SKÅL  8)
Vilken 360 fick bur idag ? börjar du inte ha bur i alla nu.
Öppna första ölen nu SKÅÅÅL

660
Klotterplank / SV: FREDAG!!
« skrivet: april 09, 2011, 00:02:59  »
Ja skål alla :) snart blir det torr asfalt så jag kan börja köra med min vita :D

661
Bra där kullke! Men vart köper du dem i Finland då?
motonet.fi  de har postorderförsäljning också, men antar att frakten blir för dyr för att det ska vara lönsamt att beställa ett till Sverige.

662
Projekt / SV: 360R
« skrivet: april 03, 2011, 21:52:45  »
Fin passform på buren, och smart plasering av huvudströmbrytaren.
Fyrpunktsbältena ger ju baksätetpasagerarna bra stöd för huvudena samtidigt ;)

663
Projekt / SV: Megasquirt n' Spark på B230-sugis - Däck!
« skrivet: april 01, 2011, 23:44:03  »
Med 195/45-15 blir nog ET17,6 riktigt lagom ;)
Går att ha lite mindre ET bak om man vill men är nog bättre att göra 4 likadanna fälgar så du har möjlighet att montera de två rundaste fram + att det då går att montera 205or bak i framtiden.
Bra att du får göra något annat än rostlaga bilen också :)

664
Någon som vet om Biltema har stabilisatorstag i framvagnen (till krängningshämmarna). Blir galen på deras hemsida!
Ja de har till alla volvo förutom 300serien >:(

Nåt som passar men har fel längd/vinkel så det bara är att kapa av och svetsa ihop rätt längd och vinkel?

Volvos stag har utgått  >:(

Mekonomen tar 312kr per stag  :o
Jag köpte ett nytt idag för 19,90€ (ca170kr) det är billigare än vad feltema tar för t.ex ett stag till 460.
Var av detta fabrikat http://www.abs-bv.nl/
Direktlänk till stagen http://webshop-cs.tecdoc.net/abs-cat/?language=en#
Om den inte fungerar så är produktnr 260137 för Vänster och 260138 för Höger
Kanske finns det någon som säljer dessa i Sverige också :-\

665
Klubben / SV: Kallelse till styrelsemöte
« skrivet: mars 27, 2011, 11:27:35  »
Jag nominerar också mig själv till att fortsätta som övrig styrelsemedlem  ;)

666
Projekt / SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksbil
« skrivet: mars 26, 2011, 20:21:16  »
racern ??? försöker du lura oss >:( ser ju att det är bruksbilen ;)
Hur går det med 2,75an, kommer den att rulla i sommar?

667
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: mars 25, 2011, 22:16:04  »
Väntar du fortfarande på ventilfjädrar ???

668
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: mars 13, 2011, 20:01:11  »
kommer bytas turbo mm denna vinter för det hann jag ju inte göra förra vintern.

kullke! Har du bytt turbo? Vintern är ju snart slut, på gott och ont  :-\
Du ska inte läsa det finstilta i alla gamla inlägg ;)
Jag montera tillbaks den jag kört med för att besiktiga bilen, men det hann jag ju inte innan snön kom så det blir besiktning nu i vår, och jag kommer inte byta turbo i vinter för jag skulle troligen inte hinna bygga grenrör mm seriöst innan sommaren, har fixat till bruks 360in nu så den ska besiktigas nu inkommande vecka, efter det ska den vita in för byte till super pro framvagns bussningar, har ju haft dessa liggandes snart ett år från gruppköpet :-[
Fortsatte idag med sista garageelementet som inte hann bli klart förra vintern, och så fort snön försvinner ska jag göra klar garagegrunden, har bara 12st 90mm stålpålar som sticker upp ur marken nu, jag ska svetsa pålplattor så snart snön sjunkit ihop så mycket att jag hittar pålarna, huset ska också målas så fort det blir varmt och tort ute, hoppas få taket på garaget första semesterveckorna så jag hinner ut en sväng med husvagnen också :) har ju en hel del att göra på tomten i sommar så insidan av garaget gör jag nog på hösten så jag hoppas på inflyttning i garaget innan jul.

669
Projekt / SV: 360R
« skrivet: februari 28, 2011, 23:14:23  »
Den där isoleringen bakom pedalerna är inte original va?

Ser likadant ut på min 360 :)
Och det har det gjort i alla mina 300 också, förutom en diesel för de har isoleringen i motorrummet.
2,9lit 16v sugmotor är nog forumets överlägset tuffaste sugmotor ;)
98mm i slag blir nog bra vrid i den motorn.

670
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 030211--
« skrivet: februari 10, 2011, 23:22:54  »
Fler indexar åt folket!
Jo bra med index, borde nog fixa ett själv jag också :-\
Och du Frej kan ju uppdatera ditt index lite ;)

671
FAQ/Vanliga frågor / SV: Lexikon
« skrivet: februari 07, 2011, 19:29:45  »
MAP = Manifold Absolute Pressure (insugstryck)
MAT = Manifold Air Temperature    (insugsluftstemperatur)
TPS = Throttle Position Sensor

672
Projekt / SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« skrivet: februari 06, 2011, 14:22:34  »
dock är ju min specialeditioninsugsfläns säkert 1kg tyngre än en vanlig fläns :P men men :P
Ja vad har du för fläns? ser ju ut som original men de är ju aluminium så det kan de inte va eller?

673
Projekt / SV: 360 2½T blir 2,75 16V T
« skrivet: februari 06, 2011, 14:16:53  »
Hårdare fjädrar,beg titan retainers som är om svarvade,special underläggs brickor,rostfria ventiler 36mm in 34mm ut mums !
Kör du med original hydraullyftare?
Varför 36 34 ventiler? original är ju 34,5mm in och 31,5mm, är det så stora insugsventiler som går att få i originalsätena eller varför så stora avgasventiler i förhållande till insugsventilerna?

674
Drivlina/Växellåda / SV: Långa diffhuset på 5 växellåda?
« skrivet: februari 06, 2011, 13:11:12  »
Nej det passar inte.
5 växlade lådan har en lång utgående axel som går in igenom piniongaxeln som har invändiga splines.
4 växlade lådan har en kort utgående axel och långa diffen har utvändig splines och monteras med en splinshylsa mellan låda och diff.
Antar att du ska ha detta till något annat än en 360 när du vill ha det längre, är kanske då lättare att skarva före lådan?

675
Projekt / SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« skrivet: februari 06, 2011, 00:32:33  »
Ser ut att bli ett snyggt insug, jag kommer själv också att göra ett insug och plenum av stål, har ju inte möjlighet att svetsa aluminium själv och att ha någon annan att svetsa aluminium blir bara dyrt eller krångligt i onödan för dit stålbygge ser ju inte så farligt tungt ut, du får väga det när det blivit klart ;)
Hur har du gjort trattarna, pressat radien själv eller köpt färdiga trattar?

676
De äldre fästena ser inte ut att vara bolt on så kan lika gärna bygga nåt som passar originalgrejerna. Som Jyllskar/Dahlan144:s lösning.
De är bolt on. Vad trodde du de extra hålen i motorfästena var till för  ;)
Modifieringen jag tala om gör att motorn hamnar lite högre än original.

677
Här kan vi diskutera alla olika motorfästen som byggts och listats i ursprungstråden under "Tips":
Ombyggnad motorfästen - Listan över forumets samtliga modifikationer!
/FREJ





Nu börjar det finnas många här som byggt om till andra lösningar för motorns upphängning.
Delvis för att få plats med eventuell turbo, grenrör mm. och delvis för att få en stummare upphängning av motorn. Alternativt byta ut de original hydrauliska fästena pga. att de har säckat ihop och motorn hänger längre ned än vad den ska.
Frej, du ska ju vad jag vet inte ha turbo? så varför bygga om motorfästena?
Har du problem med att motorn hänger lågt nu så kan du göra som jag och styva upp ett par original motorkuddar av äldre årgång.
Går t.ex att tälja till trekantiga träbitar eller ta något annat och trycka in i hålen så blir de lite hårdare.
Bifogar en bild så du vet vilka kuddar jag talar om

678
TIPS / SV: Ombyggnad Bromsar - Listan över forumets samtliga modifikationer!
« skrivet: januari 29, 2011, 20:52:14  »
Lyfter denna tråd lite ifall det är någon vi missat som vill fylla på sitt "bromsrecept"  :D
bakbromsar från 440/460 perfekt att köra bak på 360
samma bultcirkel och ett vättigt ok med inbyggd handbroms

stog och jämförde på en 460 medans jag hade halv bakaxel från en 360 liggandes brevid

ett tips i vintermörkret =)

Hur menar du? Hur mycket behövs från 400an för att få dit på 360? Okhållare måste ju byggas ochnavet antar jag passar från 400?
skivan sätts bara dit istället för trummorna och sen får man så klart bygga en okhållare som man bultar i orginal hålen för "damskyddet" till trumman sen får man modda lite med vajrarna men det såg väldigt smidigt ut faktist
Är det rätt storlek på centrumhålet? så skivan centreras?
nu hade jag inget att mäta med men tog trumman mot navet på 460 och kollade och det ser ut att vara samma och tanke på att det är samma navmått på fälgarna till 400 och 300 så borde det stämma exakt men borde gå att få fram måtten på 400
Fälgarnas navmått är mindre än hålet i trumman.

679
Projekt / SV: Turbokonvertering av 360.. Nu version 4.0! --BildUpdate 220111--
« skrivet: januari 29, 2011, 00:57:35  »

Mitt sprut har landat i Sverige!!  :D Dyker väl upp i veckan hoppas ja =)
Vad ska du köra med för sprut ?
Har du mappat sprut tidigare? om inte kan jag lova att det är skitkul att mappa och man lär sej mycket nytt.
sKål :)

680
Klotterplank / SV: Fan va arg jag blir när...
« skrivet: januari 27, 2011, 21:12:25  »
När man kommer ut till bilen och märker att någon backat in med dragkroken i kofångaren så den fått ett stort hål och sen bara stuckit!!!!  >:( >:(  :'(

NEEJ inte fler vita 360 förolyckade i din ägo!! Klarade sig själva bilen (plåten)??
Det var nog antagligen bara en s40 ;)

Sidor: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 52