761
Klotterplank / SV: SNÖÖÖÖÖÖÖÖ!
« skrivet: november 30, 2010, 19:17:53 »Numera har jag dock motorvärmare på jobbet och varmt garage hemma!Därför du har så rostig bil
300power dekalen finns nu att köpa på Dekaltrim.nu.
Klicka på Klubbar och sen 300_power.(300power medlemmar har 15 % rabatt)
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Numera har jag dock motorvärmare på jobbet och varmt garage hemma!Därför du har så rostig bil
Tusan vad det är halkigt ute nu. Is eller snö överallt.Har du inte motorvärmare eller har du inte tillgångt till motorvärmarstolpe på dagarna?
Någon som har bra tips på hur man ska få igång bruksbilen utan motorvärmare i vinter? Tycker den börjar kännas seg nu redan vid -15 C.
Hur kan ni ha så mycket snö där i södra Sverige?30cm jag har ca 5cm snö.
Jag bor i höjd med Umeå och här har vi ca 30cm.
Hej alla.Hur går det? kommer det info snart?
Jag har lämnat över tillverkningen till Peter Schmidt. Jag har ingen tid över att hålla på pga jobbet.
Peter lägger ut mer info efter som...mvh uffe
Då är besiktningsmännen här väldigt bra på att prata skit.
När jag besiktade morsans Omega märkte dem att vi monterat en 50/40 sänksats på den.
Då sa dem att vi måste visa upp TUV papper som stämmer överens med bilens modellbeteckning.
Tänkte inte mer på det eftersom jag hade papper hemma på den.
Du är helt ensam om att ha åkt av med 360n i år :Detdär var förra vintern eller? finns ju iknappast så mycket snö någonstans ännu i vinter?
Har fått problem med att bakaxeln rör sig i längsled i vänster sida. Såg att det bara fanns reaktionsstag i höger.Man behöver ju inte lösa ett problem som man inte har
Vad är det egentligen för atomklyvare som designat dessa bilar?
Hur har ni löst detta problem?
man får helt enkelt knacka bort trumman och kollaDet behöver man nog inte, man ser ju på handbromsvajrarna villka bromsar man har.
De gör nog ingen större nytta, blir ju sämre kylning att ha dom där, finns många bilar som inte har broms sköldar.Någonstans har jag sett att de finns att köpas men mins ej var de var, men det går bra att köra utan bromssköldar också.
Vad gör dom för nytta egentligen.. är det för att hindra att skivorna får en kalldusch eller har det med kylluft/luftflöde att göra?
Är det något nytt ni har i Sverige? I Finland får man fortfarande köra skoter bara man har t.ex bilkörkort.håller på och tar skoterkortVad är det för kort
Det är ett kort man behöver för att köra snöskoter lagligt Ska också ta det i vinter.
Just nu trådlyfter jag en av alla BekkistrådarNågonstans har jag sett att de finns att köpas men mins ej var de var, men det går bra att köra utan bromssköldar också.
Annars håller jag just nu på att knacka fram ny bromssköld i verkstan. De finns väl inte att köpa nånstans längre!?
Har en mall jag kan skanna in och lägga upp på forumet framöver. Funkar till både höger och vänster sida. Dubbel hålbild.
håller på och tar skoterkortVad är det för kort
Alla rödblock har väl samma bultmönster för pumpen på blocketHar de samma bultmönster det ska undersökas närmare, dumt av mej i såfall att köra med B200 pump som är dyrare än B19 pump när jag ändå kör med elfläktar.
Men annars har du nog rätt att det är en "B200-pump" du fått tag i.
Vilken pinne på sprutet går den gulröda till? Enligt listan nedan är det en gulröd på den men den gulröda ska gå till gasspjällskontakten.Jo men det sitter ju en flatstiftshane på den gulröda, jag tror att denna gulröda är till för märkesverkstädernas mätutrustning, den finns ju bakom motorn i 360 jag ska gå ut och titta i min bruksbil nu.
Jo det var dyrt, gjorde bara en snabb sökning Vasa-Örebro så det var antagligen snabbaste eller billigaste resväg men skulle ta nästan 10 timmar. Går tydligen inget flyg från Stockholm till Örebro på lördagar Men billigast är nog att ta någon extra dag ledigt från jobbet och köra 360 till träffenTack men går ju inte några direktflyg dit , så med flygbyte i Helsingfors och Köpenhamn så går det på 6000kr+ tur retur för en person om jag skulle boka nu, brukar bli dyrare ju senare man bokar:( betydligt billigare att ta direktflyg till t.ex ArlandaAvstånd till närmaste flygfält?
närmsta är örebro flygplats, ca 3mil från peter kan säkert ordna så någon kommer och hämtar upp dig jag åker iaf förbi där på väg till peter
de va väl lite väl saftigt kanske?
går det inge inrikes mellan arlanda å örebro? annars kanske någon från sthlm ska dit med?
Tack men går ju inte några direktflyg dit , så med flygbyte i Helsingfors och Köpenhamn så går det på 6000kr+ tur retur för en person om jag skulle boka nu, brukar bli dyrare ju senare man bokar:( betydligt billigare att ta direktflyg till t.ex ArlandaAvstånd till närmaste flygfält?
närmsta är örebro flygplats, ca 3mil från peter kan säkert ordna så någon kommer och hämtar upp dig jag åker iaf förbi där på väg till peter
Hej hopp, är det så att alla inklusive mig mekar i garagen och (exlusive mig) inte hinner skriva på forumet?Vi tar det medvetet lite lugnt på forumet så du ska ha mer tid att rostlaga istället för att kolla uppdateringar på forumet
Tycker det är dåligt med aktivitet just nu och då har jag ju inget kul att vila ögonen på när jag tar ett break från mekandet!
Comments?
gillar huvudströms brytarn de kan man kalla diskretJo och bra stöldskydd också, för vilken jävla biltjuv förstår att vrida på tanklocket innan han tjuvkopplar bilen
Jag bor nära Vasa (i höjd med Umeå) bor vid kusten, så nog därför jag normalt har mindre snö och varmare på vintern än många av er andra här på forumet fast ni bor längre söderutHade lite snö i morse och jag som inte hunnit få klar sommarbilen ännu
Ojoj var i Finland bor du?
Här i Småland var det ett par minusgrader och lite is på vägbanan mellan körfälten. Dags för vinterdäck på frugans bil.
Orättvist.. jag vill också ha snö!Vad ska du ha snön till då
Mellanalternativet är att ha Wasted spark. Dvs. två stift per tändspole. Då slipper du kam-givaren OCH fördelaren men istället så är det stiftet som inte är i kompressionsfas som får mesta gnistenergin eftersom det går att tända stiftet som inte är under tryck lättare. Vet inte om det stämmer för det är nåt jag snappat upp på nätet bara.Antar att det inte stämmer, för om jag förstått rätt blir tändstiften liksom seriekopplade via tändspolen, så exakt lika stor ström går igenom bägge stiften.
Verkar ju som precis ALLA har problem med sina ombyggnationer på veven med div. VR givare etc..Du ska inte trigga på kammen pga remfladder, på kammen kör man bara kamsynk för att veta i vilken fas motorn är när man kör separata spolar medan man triggar på veven.
Är det inte bättre att köra fördelarlöst med separat tändning? Typ VAG spolar eller Edis (ford)? med en trigger på Kammen..?
Eller vad blir enklast/billigast/driftsäkrast till detta sprutet..ni som vet
http://www2.haltech.com.au/index.php?option=com_content&view=article&id=94&Itemid=77