41
Klotterplank / SV: Lek
« skrivet: oktober 11, 2008, 22:31:52 »
petdetektiv
300power dekalen finns nu att köpa på Dekaltrim.nu.
Klicka på Klubbar och sen 300_power.(300power medlemmar har 15 % rabatt)
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Som vanligt kostar det pengar att bygga ihop en sån här grej
En ny diff kostar från ca 5000-9000:- beroende på mod och det spelar ingen roll från vilken bilmod man tar den ifrån.Sen är det bara att lägga till 2,5 dagars arbete att svarva och modifiera så det går att få ihop skrotet.
= många $$$$$$ och då brukar det inte bli så många som är intresserade
längre.... nä det billgaste var det förslag jag gav för ett år sen när jag ringde quaife och fick pris på 10st för ca 6000:-st(min order för att starta tillverkning) bara att montera och sedan åka,men då var det tydligen för dyrt....Men men är någon seriöst intresserad
så ska jag bygga ihop en
Va tyst det blev här
Du har rätt.. ju dyrare det blir desto fler har inte råd så är det ju.
Nu låter ju 6000 för en quaife-diff bra och billigt men för de flesta är det fortfarande mycket pengar att stoppa i sin bil som man kanske aldrig kostat på en sån klumpsumma tidigare. Inte ens vid inköpet av bilen.
Häftig teknik!
Men är det bara jag som tycker att det är enklare med EFI?
Ändra trycket på bränsletrycksregulatorn eller ändra ett värde i sitt programmerbara sprut (som kostar hälften av ett gnistat bränslehuvud)..
Usch va tråkigt att skriva såna här negativa inlägg, men jag skulle inte vara trovärdig ifall jag skrev positivt varenda gång
Personligen tycker jag det är lite fegt med 16v toppar.
8v ska det vara
Ha ha evo toppen det största skämt som tillverkats.
Typ 100 000:- för en kompl topp när man kan bygga en 16v för ca 10000-15000:- som ger samma eller mer hk
Ok. Har det varit en budgetlösning? Billigare än en riktigt broms/spärr, men mycket bättre hållbarhet än en svetsad axel? För det har väl inte funnits en massproducerad bil utan differential sen tidernas begynnelse.
Loffe har rätt Dom heter OER som förr hette SK-racing.Dom tillverkas
i japan.
Dom har inget med weber att göra förutom att en del modeller använder
munstycken från Weber dcoe.Dock inte det här paret som har egna
munstycken.Det här paret är 47mm OER.
mensblodsröd var bra Har inte känt något direkt glapp i drivlinan, har inte tänkt på det direkt. Tänker mest på lagerljudet just nu haha.
Angående T-kamen så drar bilen lite bättre från botten, men någon jätte skillnad blev det ej. Den kamen fick jag av en polare, satt i hans B21et från 240. Blir någon annan typ av kam senare när jag vet mer hur motor setupen blir.
Har ev ett B23 block på g nu som ska renoveras med nya lager mm.
Nån som kan svara på om tråget från min B200 passar på B23? Behöver väl flytta över det va?