Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - perkabrod

Sidor: 1 2 [3] 4 5
81
Framvagn/Bakvagn / SV: Styrvinkel
« skrivet: september 06, 2014, 14:30:53  »
Den där nån hette nog Ackerman faktiskt ;-)

Kikar man på länken som jag postade 3 inlägg upp så kan man enkelt se hur ackerman fungerar =)

Bra länk! Men det blir väl rätt komplicerat när man har hög fart i kurvor, då kanske ackermann inte är att föredra.. vem vet. Men i vanligt trafikbruk så lär det ju spara en hel del däck om man har ackerman som låter däcken följa rätt radie då man svänger.


Jo, jag skrev nån för att det var Ackerman som patenterade det, men uppfinnaren är någon annan, verkar vara oklart vem som uppfann det :)

It was invented by the German carriage builder Georg Lankensperger in Munich in 1817, then patented by his agent in England, Rudolph Ackermann (1764–1834) in 1818 for horse-drawn carriages. Erasmus Darwin may have a prior claim as the inventor dating from 1758.
från http://en.wikipedia.org/wiki/Ackermann_steering_geometry

82
Framvagn/Bakvagn / SV: Krängningshämmare
« skrivet: september 06, 2014, 14:20:31  »
Bara lite snabb info för folk som kanske vill se bilder...
Min bil är en -88 (tagen i bruk december -87), den har alltså den nyare sortens kränghämmare som fästes med ett relativt tunt stag som går upp till fjäderskålen.

För någon dag sedan så bytte jag till en kränghämmare från en tidigare modell av 300-serien. Tillsammans med stabstag och nya bussningar från classicswede så blev det så här.
Här kan man även ganska tydligt se skillnaden på montaget och geometrin. De tidigare kränghämmarna fästes i länkarmen som syns på bilden till höger.



83
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: september 06, 2014, 01:06:55  »
BYTT KRÄNGHÄMMARE

Tyvärr händer det inte så mycket. Men den hammarlackade kränghämmaren är på plats.

Rätt så glad över att "klunkljudet" har försvunnit... har tidigare låtit klunk varje gång man kört i minsta lilla gupp.

84
Projekt / SV: SimLar's Volvo 345 DLS -81 |
« skrivet: september 02, 2014, 22:14:26  »
Grymt kul att se!!! ÅÅå nu blir man riktigt avis!

85
Foto/Film / SV: topp tre
« skrivet: september 02, 2014, 21:14:56  »

86
Framvagn/Bakvagn / SV: Styrvinkel
« skrivet: september 02, 2014, 20:33:28  »
Cool film, vad gjorde du den med för program?

Cinema 4D, inte alls optimalt för denna typ av film, men det gick :)

Vad kallas fenomenet på filmen när man får innerhjulet att svänga mer eller mindre jämfört med ytterhjulet?

Ackermann är när det styr olika mycket, om både däcken rör sig exakt likadant kallas det parallellstyrning.
I en kurva tar ju vänster och höger framdäck olika radier, så det är väl av den anledningen nån kom på ackermann-styrning.

http://quaxio.com/steering/

http://youtu.be/oYMMdjbmQXc

87
Foto/Film / SV: topp tre
« skrivet: september 02, 2014, 20:20:26  »
Tycker denna har den snyggaste passformen på däck+fälg av alla 360 jag sett. Tror jag läst att det är 14x8







Tycker även denna får vara med här, som motsats till alla tyskstukade/drift-byggen.

88
Projekt / SV: SimLar's Volvo 345 DLS -81 |
« skrivet: augusti 28, 2014, 00:05:21  »
Jisses!! Inte kollat här på ett tag, du får då saker gjort ser jag  :o

Du får lägga upp nå filmer sen när du kör!

89
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 27, 2014, 21:38:16  »
ELTEJPA KROMDETALJER  |  SPORTLUFTFILTER

Jag och Danne diskuterade häromdagen lite kromdetaljer och sånt på 300-serien (IRL, yeah :P). På 88-årsmodellerna så är det ju väldigt lite krom kvar, nästan så att det ser ut som en miss att vissa saker fortfarande är krom medans det mesta andra lister är svarta. På reservdelsbilen GLT 360 så är GL kromdetaljerna svarta istället... d v s såsom min bil ser ut nu med eltejpen pålagd :D

Provade lägga eltejp på den lilla kromen som är kvar på årsmodell -88 :)
Blev SJUKLIGT nöjd, ler varje gång jag ser bilen, mycket mer lågmäld/diskret/"rätt" på något vis.
Kommer försöka ta några bättre foton på bilen innan eltejpen lossnat. Blir kanske att prova plastidip på kromet i framtiden.

Sedan blev det även byte till biltema sportluftfilter, skönt att det blev så mycket mer plats :)

90
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 26, 2014, 17:10:37  »
NOS PANEL FÖR 52 mm MÄTARE

Kom en kul pryl med posten idag. Hade beställt 4 stycken men det fanns bara en kvar.. annars hade fler kunnat få tag på en för tanken var att säkra några ex som medlemmar här kunde fått köpa :)

Unboxing http://instagram.com/p/sKfcdqDZRd/

 ;D

91
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 26, 2014, 17:07:54  »
RESERVDELSBIL  |  MÅLA KRÄNGHÄMMARE  |  OLLES 343  |  VOLVO GRÖNA BÖCKER  |  TRÄFFAT DANNE IRL


Fått massor med hjälp av Olle och nu står reservdelsbilen så här fint, redo att skänka bort diff+låda med mera...

Har målat krängningshämmaren med svart hammarlack.

Börjat skumma igenom Volvo grönböcker jag köpte (20 kg)...

Jobbat i sekretariatet på driftingtävlingen i Klutmark, Skellefteå, där Olle var med och körde:
http://youtu.be/wDtQ5fncLWQ

Överraskades av att träffa Daniel här på forumet där på Klutmarksbanan, så jag, Olle och Daniel åkte hem till Olle och surrade lite om 300-serien :)

92
Projekt / SV: Megasquirt n' Spark på B230-sugis - TORSEN!
« skrivet: augusti 25, 2014, 08:58:24  »
Öppnade 20 kg paketet med gröna böcker. Finns mycket noggranna beskrivningar av diff-service. Shims osv, preload m m. Bra bilder och info. Kan försöka scanna in, vill hitta åt en bra scanner så man kan scanna till pdf'er.

Rent allmänt kan man säga att jag har numera i stort sett all info om 300-serien service. Även remdrift och dieselmotorer. Mycket nöjd med böckerna även fast jag har 3/4 kvar att skumma igenom :)

Står även alla förändringar som skett, bl a gjordes växellådan lättare något år vilket jag inte visste.
Kul att läsa om styrsystemet och se tändmappar också :P

93
Projekt / SV: Megasquirt n' Spark på B230-sugis - TORSEN!
« skrivet: augusti 24, 2014, 22:09:14  »
Kul att det händer massa!  :D

Vore sjukt uppskattat om du dokumenterar torsengrejerna noggrannt för nu ska man snart göra detta själv och jag har inte den blekaste vilka moment och specar man ska gå efter vid shimsning osv. Vet inte ens var man skaffar shimsar :D

Den här verkar täcka ganska många bra att tänka på saker vad gäller diffinstallation, backlash osv
http://youtu.be/dAqAqODmcj4

94
Framvagn/Bakvagn / SV: Styrvinkel
« skrivet: augusti 24, 2014, 22:03:55  »
Mycket tveksam om detta kan vara till någon hjälp men postar ändå, nåt kan man säkert lära sig utifrån vinklarna i filmen.
Gjorde denna för längesen då jag fått för mig att jag skulle börjar med rc-drifting :D

RC-bilen såldes och pengarna gick till Volvo 360 :D

http://youtu.be/Nwymq79fAvc

95
Framvagn/Bakvagn / SV: Krängningshämmare
« skrivet: augusti 20, 2014, 14:37:49  »
Japp minns att jag kontaktat KG angående whiteline men det var slutsålt och som du säger så tillverkas dom inte längre...

Fick detta av Dai, inte kollat upp något men postar det här för det kan ju stämma:

"The 360 bars upto chassis 12999 are 23mm. very early 340's are 21mm (different shape) and then changed to 19mm with some odd models being 20mm"

96
Framvagn/Bakvagn / SV: Krängningshämmare
« skrivet: augusti 19, 2014, 10:42:04  »
Diameter på krängningshämmaren ”anti-roll bar”

På classic swedes hemsida går det välja 19/20 mm och 23 mm. Vet någon vilka bilar som hade vilken tjocklek?
Jag har en 360 -88 (tagen i bruk dec 87, inget lambdamärke i grillen) och den har den nyare sorten. Krängningshämmare på bilderna är från en äldre bil.

Jag ska byta till hämmaren på bilderna eftersom jag köpt stagen som classic swede säljer och de funkar bara till gamla modellen krängningshämmare (som på bild) som fäster i länkarmen.

Bilden krängningshämmare_1px_1mm går att göra mätningar i, med en viss nya salt förstås... Öppna den i bildprogram och markera och sen kikar du i inforutan hur många pixlar du markerat, då vet du hur många millimeter det är i verkligheten

97
Projekt / SV: SimLar's Volvo 345 DLS -81 |
« skrivet: augusti 16, 2014, 16:45:37  »
Blir riktigt inspirerad då man läser här  :o
Du skrev att du rostskyddat och även målat med hammarlack. Är det nån speciell produkt du kör, typ hammerite sprayfärg är vanlig på butikerna här i skellefteå...

Sen undrar jag. T ex skärmhus och dragkrokanordning, om man vill få upp svärtan där, främst för det estetiska men även för att förhoppningsvis skydda mot rost...eller så länge det inte påskyndar rost.... HUR viktigt är det då att man rengjort? D v s räcker det med att man tvättat eller måste man rent slipa plåtrent... t ex dragkroken har ju lite rost här och var..går det inte kapsla in det med färg? :)

98
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 15, 2014, 00:42:29  »

99
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 15, 2014, 00:37:40  »
Då var man ägare av en reservdelsbil. Den ägdes av en snart 90-årig gubbe och är krockad. Den står där den står, på en mack i Skellefteå, jag hade lämnat en lapp i vindrutan och sagt att jag ville köpa den utifall bilen skulle skrotas.

Hade aldrig fått se motorrummet eller provsuttit så idag efter att ha kört några mil utanför stan för att göra klart hos ägaren så cyklade jag nyss till bilen och kollade.
Den har mycket rost tyvärr, men invändigt och motorrummet ser kanonfint ut. Går säkert köra denna många tusen mil om man lägger lite tid på fixa fronten.

Jag köpte den för att plocka delar, främst låda+diff+drivaxlar, provväxlade lådan stillastående, kändes som en dröm jämfört med min låda där det knappt går få in alla växlar stillastående :)
Bjuder på lite bilder och ett filmklipp. Det är en GLT så klustret är ju intressant :) Även förarstolarna tyckte jag var tusen gånger skönare än mina blå. Vet inte om mina är för slitna eller om GLT hade styvare stolar.


100
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 14, 2014, 11:54:25  »
OLJEBYTE DIFF

Fick ut 4 dl olja ur diffen, hällde på 1,35 liter olja från biltema, kommer inte ihåg vilken men den som det står om här på forumet i någon guide.
Använde slang och handpump från biltema, stod också i guiden här på forumet. Tog ett tag innan jag och polaren lyckades förstå hur pumpen fungerade, vi var lite för ivriga :)
Till slut så fick vi in tekniken och då fungerade den rätt bra. Bytte tätningsbrickor då jag hade 2 stycken i diff service kittet från classic swede.
Om någon undrar så är tätningsbrickorna M18x24x1,5


SNOBBRINGAR

Köpte snobbringar och polerade upp, bytte även hjulmuttrar då gängorna på de gamla muttrarna var riktigt dåliga.

Jobbat sista dagen för i sommar, nu väntar snart studier i form av första året maskinteknik vid LTU i Skellefteå.

101
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 13, 2014, 13:03:14  »
Okej så 0,0 är alltså ett uppmätt värde? Då borde väl katten funka rätt bra då  :o

102
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 13, 2014, 11:01:27  »
Hänger inte riktigt med här.. Då det står 0,0 på mitt papper. Betyder det att den uppmätta halten verkligen var under 0,1

Jag tolkade det som att dom inte ens kollar och därigenom att jag får ha hur dåliga värden som helst, för besiktningen iaf. Sen samvetsmässigt är ju en annan fråga.

103
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 11, 2014, 16:58:54  »
Betyder detta att jag kan ha rakt rör i min kat? Min bil är fordonsår 1988 och i trafik 1987-12-18. Sitter inget lambda-märke i fronten, B200F-motor.

Svängde förbi skroten och köpte såna här justeringsgrejer till stolarna, för syns skull.
Har råkat riva sönder en sådan förut då jag skulle demontera från bilskroten.... nu är frågan, hur FAN får man in dom i stolen utan att någon plastdetalj spricker? :D

104
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 11, 2014, 10:41:40  »
Besiktad utan anmärkningar!  :o

"Ett riktigt fint exemplar du har lyckats få tag på"

105
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 11, 2014, 00:14:12  »
Fortsättning tuta.

MOTORRUMMET

Motorrummet har alltid sett väldigt tråkigt ut, gick över det idag med tandborstar och små scotch brite svampar och lite yes diskmedel. Blev inte nå vidare rent men tusen gånger bättre, enligt mig acceptabelt. Var sugen på röra insuget men det var så grov smuts att jag la ner tandborstandet :)

Nu är det bara hålla tummarna inför besiktningen imorgon!  :-\

106
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 11, 2014, 00:09:20  »
TUTKNAPP REVISITED

När jag monterade ratten första gången och skulle sätta tillbaka säkringen för tutan så råkade jag ut för att tutan var igång konstant...
Det var typ 8 månader sedan, har kört utan säkring sedan dess. Ratten är en MPH Drifting R från Ridetech.se med rattnav 7707 för Volvo 360

Iom besiktning imorgon så vägrade jag byta tillbaka till gamla ratten.

Problemet var att jag tidigare trott att det inte spelar någon roll var man monterar originalkablarna till tutknappen. Men där hade jag fel vilket jag upptäckte idag.
OBS det går inte lite på kabelskorna enligt bilder, original så var båda kablarna svarta och båda kabelskorna var av en nätt guldfärgad sko. Jag har bytt ena till en standard röd.

Hur som helst, eftersom "röret" på rattadaptern är jordat så blir en av de svarta kablarna egentligen onödig eftersom ena kabeln är jord.
Switchningen går till på så vis att kabeln som EJ är jordat kommer i kontakt med jord då man trycker på tutknappen..

På själva tutknappen är ena tåten sammankopplad med den där bygeln som kommer ha kontakt med navadaptern. På denna tåt MÅSTE DEN JORDADE KABELN KOPPLAS, annars blir det som jag hade tidigare, att det tutar jämt :)

Tutknapparna är så rappliga att jag körde med båda krympslang, silikon och eltejp för att försöka minimera risker för att kontakterna ska rotera och hamna olägligt :)
Jag böjde även till tåtarna för att kablarna skulle sitta friare och inte behöva böjas så kraftigt.

Övrigt:
Monterade dit en bult på diffkåpan, det har saknats en... Tog bulten från diff service kit som Classic Swede säljer, funkade bra, dras med 22 Nm.
Satte fast "handbromsslangarna" med buntband, dom där bak vid diffen (plastöglorna har spruckit)

107
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 09, 2014, 23:38:10  »
forts... switchen som talar om att handbromsspaken är dragen sitter längst bak på handbromsen, d v s vid den punkten som handbromsspaken roterar kring.

108
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 09, 2014, 23:37:37  »
INDIKATORLAMPA PARKERINGSBROMS

Då man drog handbromsen så lyste inte längre lampan (P) i kombiinstrumentet.
Det är nu fixat, här följer en liten guide i bilder:

109
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 09, 2014, 23:24:03  »
SILIKONTÄTNING LOCK TILL LMM

Besiktning på måndag så jag har lite saker jag vill göra.
Koppla så tutan på sportratten fungerar
Silikona dit locket på LMM så man slipper eltejpen :)
Laga indikatorlampan för handbromsen
Sätta dit en bult på diffkåpan, har saknats en rätt länge och det droppar olja då och då, kanske passa på att försöka byta olja i diff och låda.
Fixa dubbelblinkers vänster bak
Böjde alla metallblad så att det återfick lite fjädring och kunde göra kontakt, då började lampan lysa och iom det så klickade blinkersen i normalfart igen.

110
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 06, 2014, 23:57:43  »
Okej, då förstår jag resonemanget att det eventuellt är enbart fjäderstyrkan som påverkar och att det kanske inte går mäta upp något likt att mäta en potentiometer.
För då borde ju spjället/mätklaffen öppna annorlunda vid samma luftflöde...

Jo, såg att det fanns både luftmängd och luftmasse. Enligt bosch heter den i vår bil "luftflödessensor" vilket jag själv tycker är bättre namn, mindre risk att blanda ihop med LMM, i detta fall menat luftmassemätare :D

111
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 06, 2014, 17:46:27  »
Kanske dum fråga men spjällen i LMM, öppnas dom "automekaniskt" då luft strömmar eller styrs dom elektroniskt?

112
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 06, 2014, 00:03:48  »
Smått intressant det här. Jag tänker nog att fjäderns spänning inte är det so avgör utan själva positionen på "disken", att disken har banor likt potentiometrar så att hela skalan förskjuts åt fett/snål blandning.

Fast vad vet jag :D Vet inte ens var fjädern sitter.
Jag blev småsugen på få tag på en extra LMM å testa jag med, så kan man kanske hitta ett sätt att ge en bättre guidning till hur denna kan justeras för mer effekt.

Blev däremot ännu mer sugen på bredbandslambda :D

113
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 05, 2014, 11:29:06  »
Okej, tack för all info.

Angående LMM's fjäder, är det någon slags potentiometer? Borde gå mäta upp värden på justeringen tycker man...

114
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 04, 2014, 13:03:12  »
Mitt lock satt med silikon vad jag kunde se. Tänkte sätta tillbaka det med dow corning 3145 silikon ikväll.

Ja precis, kan ju va moddat nåt, avslöjat fotot nåt? Om inte, hur undersöker man, går det mäta upp?

115
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 03, 2014, 23:16:16  »
Fler bilder på luftflödessensorn. Såg för första gången texten RENIX på motorn, ser det överallt på forumet så tänkte jag fotar av så jag vet vad det är för produkt jag har i motorn :D

116
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 03, 2014, 23:13:28  »
RENGJORT LUFTFLÖDESSENSORN  |  PLOCKAT BORT FÖRVÄRMARSLANGEN

Idag gjorde jag lite grejer som inte direkt märktes :P
Bekantade mig med olika delar i motorn.

Plockade bort förvärmarslangen, angående detta, är det OK att ha det som det ser ut just nu eller ska man egentligen täppa för hålet?

Rengjorde luftflödessensorn med CRC Air Sensor Clean.
Dessvärre lossnade plastkåpan, eltejpade dit den men jag ska försöka hitta någon bra tunn tejp alt sätta en minimal klick med lim för att få den att sitta kvar. Tog ett kort på elektroniken/mekaniken utifall man ska jämföra med någon annans bild på sin.


117
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 03, 2014, 11:51:00  »
Vid fullgas borde insprutningen släcka bränsletillförseln helt.

^^ Okej, tack!

Om jag inte gasar vid start så tar det låång tid innan den startar, då går den till slut till ett läge då den nästan puttrar igång för att sedan gå tillbaka på ruta ett.. så fortsätter det så ett tag till den startar.
Om jag däremot kört bilen varm och t ex går in på en affär, då startar den betydligt enklare, så då händer det att jag inte gasar överhuvudtaget.

118
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 03, 2014, 09:58:01  »
Ja det är rätt så trångt :(
Gillar inte heller insugsröret som går framför motorn till luftburken som sitter på grenrörssidan. Skulle nog se vettigare ut om man slapp det.

Okej, jo ganska hårt var det men sett siffror 30-35 Nm då man googlar så jag håller tummarna att det är okej med 25 Nm.

Kanske önsketänk men jag har själv trott att tomgången berott på att det sitter en vass kam och eventuellt att ingenting är justerad för den. Bilen driver ju i princip inget under 3000 varv. Ligger man på 1500 varv och det kommer en uppförsbacke kommer man inte ta sig upp, så illa är det.

Ska undersöka handbromsen. Tror nästan jag felsöker lampan först då. Har ett reservklustrer så lampor finns det gott om :D

119
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 03, 2014, 02:33:17  »
TOMGÅNGSPROBLEM


Dokumenterade tomgången idag, den har alltid varit risig, ej verifierat kam men säljaren sa att det var en h-kam i toppen.

Så här går den då motorn är kall, håller full gas ändå till 12 sekunder in i filmen:
http://youtu.be/EGVV35ia9b4

Efter 5 minuters bilkörning så går bilen så här på tomgång, den går aldrig bättre än så här:
http://youtu.be/3tLh-gOcEMU

Tankar/förslag?

En sak till, upptäckte att P-symbolen för handbroms slutat lysa, utifall det inte är lampan som gått, var är switchen som känner att man dragit handbromsen?

120
Projekt / SV: perkabrod's Volvo 360 GL (4-dörrars) -88
« skrivet: augusti 03, 2014, 02:15:31  »
TÄNDSTIFTSBYTE  |  VÄXELSPAKSDAMASK

Bytte tändstift för första gången.
NGK BPR6ES
Momentdragna 25 Nm med biltemas momentnyckel (art.nr 10241, 499 kr), behövde en vikbar 90 graders förlängare för att komma åt att momentdra tändstiftet närmast vindrutan.
Köpte biltemas tändstiftnyckel-sats (art.nr 10980) och det funkade kanon, storleken på hylsan är 13/16"



Högupplöst bakgrundsbild (1920x1080). Canon EOS 550D w/ Samyang 8mm, 4 secs @ f/5.6
http://forumbilder.com/images/2014/08/03/perkabrod_360_wallpaper.jpg


Blev inspirerad av JSonRacing's driftbygge där han tagit bort lädret från växelspaken, mitt läder hade hål och såg taskigt ut så jag moddade om.
Gillar att det blev lite mer japanskt 80-tal över växelspaken, ett steg närmare AE86 :)

Verktyg: Skruvmejsel (Ramen sitter fast med enbart en skruv), liten tång för att slita bort alla gamla häftstift som lädret är fastsatt med, en brytbladskniv för att snitta upp tråden på lädret så att man kan dra läderhandsken över växelspaksknoppen. Sen bör man rengöra, jag tog bara lite diskmedel å scotch brite för att få bort all ingrodd smuts längs kanterna på plastramen.

Animerad GIF, 2 sek på vardera

Sidor: 1 2 [3] 4 5