175
« skrivet: april 27, 2014, 20:15:13 »
Alltid hört att man ska välja 2,0t för att den har samma borr som T5 och T6 medan T4 inte har det.
Fast säger du det så stämmer det säkert. Volvo som driver fram är inget intresse hos mig.
Vet att Peter kör med dubbla a-ramar, från F1!
Tänkte då 140 är vanligt på lowcost så kan det ju vara ett bra alternativ om du vill ha 5-bult. Klarar du av att bygga om till stel bakaxel, lådan fram, mm så är det säkert inga problem för dig att få dit dubbla a-ramar fram.
Har för mig att någon tittade på 240 spindlar för över 6-7 år sedan men att det inte gick. Kommer inte ihåg exakt varför. Tror det var något med styrarmen.
Är själv lite sugen på att prova Golf spindlar. De är lösa från fjäderbenet så man lätt kan göra ben i rätt längd, ställbar camber på skruv, 4x100 bultdelning (lite större nav dock) och det finns stora ventilerade bromsar som passar bolt on. Nackdelen är ju att originalfälgar inte passar men jag vill ändå ha minst 280mm skivor och då behövs 15". Sen skadar det ju inte att det är vanligt med fälgar till gamla VW. Det blir även problem med hastighetsvajern men det blir det på vad man än byter till...