Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - ERMR

Sidor: 1 2 [3] 4 5
81
Foto/Film / Dagens 300 bild/film
« skrivet: februari 23, 2017, 21:37:51  »
Då vi alla behöver vår dagliga dos av 300 så startar jag denna tråd.
Alla som vill får gärna dela sin dagens bild eller film. Extra plus om man fotat/filmat själv.

Jag börjar dock med en stulen film från Youtube på den snyggaste 300 som såldes direkt från Volvo, 360 GLT RSX1.
Lägg märke till lackerad snowcap, backspeglar, grill, kjolpaketet, mm. Vilken dröm till bil!

https://m.youtube.com/watch?v=Ws98W6wdRvw

82
Då var bilen såld.
Nya ägaren finns här på forumet men skriver inte så ofta.
Som jag sagt tidigare så hoppas jag på en projekttråd.

83
Historiska träffar / SV: 300power träff i Stockholm lördag 3/6-2017
« skrivet: februari 21, 2017, 16:41:11  »
Låter trevligt.
Men självklart så ska du ha din bil i bruk om det nu bara är några kablar att dra.
Det är ju säkert gjort på några få timmar.

Vill du ha bilder på något i motorrummet?

*Edit ang byte av nick så har jag inte tillgång till den mejl som var registrerat på tidigare nick så kunde inte begära nytt lösen.

84
Projekt / SV: 360 sedan -88
« skrivet: februari 20, 2017, 22:55:20  »
Började lite lätt med snowcapen i helgen. Då slog min OCD in eller vad det nu är för fel på mig 😨
Har svårt för saker som inte är symmetriska och som jag tycker borde vara det. Nu hoppas jag att jag inte förstör det här för någon annan men hålen i snowcapen sitter på olika avstånd från kanterna = spolarmunstyckena sitter inte på samma avstånd i gallret. Syns ju inte i gallret på bilen men min hjärna gick bananas när jag såg det på snowcapen.

Åkte till Biltema, köpte epoxy och satte igen hålen. Problemet för hjärnan löst 👍
Problem som återstår är ju nu att när jag monterar snowcapen så har jag ingen spolning på rutan. Inte bra och inte lagligt.

Efter att ha letat lite på nätet så känns det som att Volvo 940 eller Volvo 850 har de tunnaste spolarmunstyckena. Så planen är att införskaffa en av de varianterna, kostar typ 50kr/st, och montera på översidan på snowcapen och då självklart symmetriskt 😃
Man kan även köpa till nyare Volvo och få duschmunstycken men de är lite högre och så går de inte att justera. Tror inte vinkeln på snowcapen blir rätt/samma som huven mot rutan.

Nu ligger snowcapen på jobbet men bilder kommer senare.

85
Övrigt / SV: Aero torkarblad på 360
« skrivet: februari 20, 2017, 22:28:47  »
Biltema har för 70kr bladet. Var där och köpte epoxy och kollade men tyckte deras fäste såg riktigt klumpigt ut.
Inte för att 140kr är hela världen om det inte fungerar men känns ändå onödigt om jag inte gillar dem.

Vill ju ha en snygg och bättre lösning. Annars så kan jag köpa standard igen.

86
Övrigt / Aero torkarblad på 360
« skrivet: februari 19, 2017, 22:34:35  »
Någon av er som kör med den "nya typen" (10 år sedan de kom) av torkarblad , tex Aerotwin från Bosch?
Funkar det bra?
Ser det bra ut? Någon bild?

Jag provade det på en VW jag hade förut men då torkade den dåligt på passargerarsidan. Blev en rund fläck i mitten av rutan. Torkararmens fjäder orkade inte trycka ner bladet så att det låg mot rutan på mitten där rutan var mindre välvd.

Behöver köpa nya torkarblad och tycker aero bladen är kanon på min bruksbil däremot vill jag inte köpa dyra blad om de inte fungerar bra. 1 A med torkarblad är ju funktionen, allt annat som snyggt, tystare mm är ju en bonus.

87
Projekt / SV: 360 sedan -88
« skrivet: februari 16, 2017, 18:33:51  »
Då har jag fått tag i en snowcap. Den är lite solblekt så ska ge den en omgång med färg innan den monteras på bilen.
När jag får för mig att måla om den samt montera den så kommer det bilder på det.

88
B14 / SV: Diverse packningar
« skrivet: februari 15, 2017, 21:46:45  »
Om du inte har panik så köp av Dai. Bra snubbe i England som har mycket kul till våra bilar. Du hittar säkert mer saker som du behöver 😃

http://www.classicswede.co.uk/B14_Cylinder_head_set_340/p1733344_8716727.aspx

*Edit* Dubbelkolla med honom att den ingår i satsen. Har inte koll vad som ingår.

89
Klotterplank / SV: Någon här som köpte en blå 360 i Rotebro?
« skrivet: februari 14, 2017, 20:05:49  »
4000 om jag minns rätt.

90
Den är med 99% säkerhet såld.
Har fått handpenning så jag tror absolut att den kommer byggas klart.
Personen finns här på forumet så hoppas det blir en projekttråd som man kan följa 😃

91
Projekt / SV: Konsten att börja i fel ände?
« skrivet: februari 11, 2017, 22:52:53  »
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=9510.0
Frellumstad du kan läsa mer om den i min säljes annons.
Det sitter en BMW V8 växellåda, kardan är byggd av BMW och Jaguar, bakaxel är 240 med lamelldiff.

92
Projekt / SV: 360 sedan -88
« skrivet: februari 06, 2017, 18:51:49  »
Här kommer bilder på lamporna, original är överst, samt glipan som blir med den andra lampan.

Vill förtydliga att glipan blir för att jag inte modifierat något. Vill man inte ha den så går det bra att slipa bort falsen på lampan på översidan mot locket så kommer nyckeln gå igen som det är tänkt.

93
Projekt / SV: 360 sedan -88
« skrivet: februari 06, 2017, 18:49:50  »
Nu har det hänt lite och det med betoning på LITE.
En forummedlem var i lördags och kollade på 360in som jag har tillsalu under säljes. Mycket trevlig kille som varit med på forumet under en längre tid. Att han dyker upp i en 360 med elhissar, dimljus, c-lås och säkert något mer gjorde ju inte saken sämre. Ska inte outa vem det var, det får han göra själv om han känner för det.
Samma person fick även se denna 360 då de står i samma garage. Det blev en del surr om Volvo 300 allt mellan himmel och jord, alltid lika kul att prata 300 =)

Till det lilla som har hänt med bilen. Jag har fixat belysningen i nyckeln. Inget jobb som det blir lätt att skryta om men jag gör ett försök :D
Jag hade tidigare tagit isär nyckeln och konstaterat att kopparbitarna där inne var lite ärgade, batteriet som säkert var original (sedan -88) hade också gett upp samt att lampan var trasig (försökte första gången jag hade isär nyckeln med ett vanligt AA batteri och två kablar).

Satte mig på nätet och försökte hitta en ny lampa men det var inte lätt. Enl 300 mania så är de nästan omöjliga att få tag i, enl en annan källa så ska det vara samma lampa som på Ford, Opel och VW. Letade vidare lite på nätet och sprang på www.batterigiganten.se de sålde en lampa som till måtten var snarlik så jag beställde en och hoppades på tur. 23kr för lampan och 39kr i frakt. Och den lampan passar nästan helt perfekt,man behöver modifiera minimalt för att få det 100%, blir en liten glipa längst fram på nyckeln, under 0,3mm, samt att den sticker ut 1mm mer än originallampan. Artikelnummer 22879.

Nytt batteri införskaffades och det köpte jag på Clas Ohlson. Batteriet heter V625U eller LR9, 30kr.

Har en bildemontering 10min från jobbet så åkte förbi där idag och kollade om de hade någon Volvo 360 nyckel med lampa och förklarade att jag bara behövde glödlampan. Vi tittade på två nycklar och den andra vi tittade på så  fungerade lampan. Så köpte den för 10kr. Jag hade med mig mitt nya batteri för att kolla lampan.

Så nu på kvällen gjorde jag rent nyckeln invändigt samt kopparbitarna, provade båda lamporna och båda fungerar. Kör på med originallampan tillsvidare, vi får se hur länge den håller.

Bild Nyckel original är med originallampan monterad och Nyckel efterm är med lampan från batterigiganten.

94
Projekt / SV: 360 sedan -88
« skrivet: februari 02, 2017, 19:49:35  »
Tack för kommentarerna och de fina orden.
Hittade tre bilder som säljaren skickade till mig. Väldigt komprimerade då de kom på sms men bättre än inga bilder på bilen just nu =)

Håll tillgodo!

95
Min plan har hela tiden varit att ta det via SFRO.
Det som behöver göras är att anpassa bromsarna fram efter motoreffekten. Ev byta huvudbromscylinder beroende på vilka ok man väljer fram. Min plan var bromsvåg så har inte räknat på original cylindern som sitter där nu. Övrigt är ju redan ombyggt så pass att det ska räcka för ombyggtfordon. Sen måste man ju hålla sig inom vikt/effekt så en B230FT bör gå igenom utan problem. Lite roligare är ju B204FT så får man in 16v och turbo i papperna men svårare att få tag i den motorn.

Ser absolut inga hinder med dagens utseende och att ta den genom SFRO.

96
Projekt / SV: 360 sedan -88
« skrivet: januari 31, 2017, 11:59:13  »
Självklart så ska ni även få se hur resultatet blev.
Knapparna gjordes rent ordentligt och återmonterades. På denna bild är ännu inte linserna rengjorda.
Linserna gjordes rent (saknar bild på det).
Plupparna målades med röd färg så det solblekta inte syns.
Allt monterades ihop och jag är verkligen nöjd med resultatet!
Bonusbild på banden som följde med vid köpet, får tacka säljaren för dessa då det inte var något vi hade kommit överens om. Blir en skön 80-tals känsla som passar bilen.

97
Projekt / SV: 360 sedan -88
« skrivet: januari 31, 2017, 10:46:41  »
Tack för svar grabbar. Bilder på bilen får vänta då den står i ett garage med obefintligt ljus och så är den ganska dammig efter att ha stått där i flera månader. Räknar med att ta ut den i mitten av april. Vill att folk ska ha tagit av dubbdäcken samt att gatorna är sopade från allt grus.

Jag kom över ett tillbehör som jag inte hade med på listan. En original kassettbandshållare. Såg den på en annons på blocket och frågade säljaren av bilen om han ville sälja den löst. Det gick i lås som ni förstår nu när den finns hos mig 😃

Den var i behov av en översyn då någon sprayat med svart färg i närheten av den så knapparna såg riktigt kass ut. Även linserna som visar om det är ett band i facket var delvis svarta.

Jag renoverade den under helgen och nu är den i nyskick.

Här kommer några bilder. Första och andra är hur den såg ut när den kom till mig. Lägg märke till knapparna, linserna som visar om det finns något band i hållaren mm. Lins nr 4 så syns knappt den röda pluppen trotts att det är ett band i hållaren. Blid knappar är en jämförelse på hur knapparna såg ut och hur de blev efter en grovrengöring. Bild solblekt visar de röda plupparna som blivit solblekta, samt två linser som också är grovt rengjorda.

98
Projekt / SV: Konsten att börja i fel ände?
« skrivet: januari 30, 2017, 23:04:41  »
Bladfjädrar har fler nackdelar än fördelar på en entusiastbil. Svårare att justera höjd, hårdhet mm. Bakvagnens konstruktion är långt ifrån optimal för bankörning, även fast den är lika bra/bättre än de med helt stel axel som övriga bakhjulsdrivna Volvo. Att bygga 4-länk på en 300 är ganska lätt men inte eller det är en bra lösning för bana (funkar bra rakt fram), då är det betydligt bättre att bygga med en triagellänk. Självklart så är dubbla bärarmar det bästa för att köra bil som man ska svänga med, men med det sagt så rullar det många snabba bilar både med alla andra nämnda lösningar.

Personligen tycker jag vinsten att bygga om bakvagnen är för liten kontra det man vinner. Ett extra reaktionsstag på vänster sida samt att montera en krängningshämmare bak kommer man ganska långt med. Vill man öka fjäderkonstanten så låt valfri firma som håller på med bladfjädrar att tillverka nya, blir billigare än att bygga om och går fortare.

Att blanda in Corvette som exempel på en bil med bladfjäder som det går att åka fort med är okunnigt eller så vill man försköna sanningen. Konstruktionen är inte i närheten av våra bilar. Googla fram en bild på Corvettes hjulupphängning så ser ni. Bladfjädern sitter på tvären av bilen så en fjäder sköter om hela axeln.


100
Projekt / 360 sedan -88
« skrivet: januari 26, 2017, 23:34:06  »
Tänkte att det var dags för en liten projekttråd.
Tyvärr har jag dåligt med bilder på skönheten men det får komma till våren då hon kommer ut ur idet igen.

Lite kort info om bilen:
Volvo 360 sedan
Årsmodell 1988
Mätarställning 73772km
Färg solid röd
Motor B200F
Växellåda M47RII
Mycket fint skick, 99,9% rostfri

För att vara 29 år gammal så har den klarat sig otroligt bra. Finns några få märken i lacken men då den har brukats hela tiden så vore det konstigt annars.
Min tanke med bilen är att ha en riktigt fin bil att åka med på sommaren, en "åka och käka glass"-bil. Den ska hållas helt original förutom att jag kommer montera på originaltillbehör efterhand när jag hittar saker till ett vettigt pris.

Det som ska göras:
1. Besiktning (Klart)
2. Renovera 4st GLT fälgar
3. Köpa nya sommardäck i 14"
4. Rubba, polera och vaxa lacken (Klart)
5. Hjulinställning
6. Stor service med extra allt (Klart)
7. Fixa ett fäste på stötfångaren fram
8. Få igång lampan i nyckeln (Klart)
9. Montera kasettbandshållaren (Klart)
10. Montera snowcap
11. Montera dimljus fram


De originaltillbehör jag vill ha tag i är:
Centrallås (Köpt)
Styrservo
GLT-fälgar (Köpt)
Jalusi
Spoilerpaket runt om
Dimljus fram (Köpt)
AC (Köpt)
Snowcap (Köpt)
Extramätare till mittkonsollen
Eco-mätare (Köpt)
Yttertemperaturmätare och givare (Köpt)
GLT-vinge
GLT-ratt (Köpt) (dock osäker på om den går att få så fin att den kan monteras i bilen)
Färddator
Och säkert något mer som jag inte kommer på just nu eller kanske inte ens känner till...

Har ni något av ovanstående och vill sälja så hör av er i ett PM.

101
Lutar tyvärr mer och mer åt att den kommer gå på skroten om ingen vill köpa den. Då får jag plocka bort de saker som är av värde först bara. Har inte plats för den...
Kan även ta en 940 sedan manuell årsmod 91 som byte. Behöver en att köra krutcupen med.


102
Klotterplank / Någon här som köpte en blå 360 i Rotebro?
« skrivet: januari 23, 2017, 23:05:51  »
Var en blå 360 tillsalu på blocket i förra veckan i norra Stockholm, i annonsen så stod det Sollentuna och bilen stod i Rotebro.
Någon här som köpte den?

Skicket på bilen var inget vidare, en hel del rost. Jag var och kollade på den men priset var för högt föronen aTT köpa hela bilen bara föronen tillbehören.
Det fanns en hel del rolig utrustning på bilen, dimljus fram, yttertemp mätare, Eco mätare, fack på sidorna i bagageutrymmet, mittkonsoll med myntfack som också var tillval vid den tidpunkten.



103
Projekt / SV: 360GL B200K -> F
« skrivet: januari 23, 2017, 22:11:20  »
Vad ska du köra för tigger till LH 2.4? Byta svänghjulet?

104
Projekt / SV: EGO, den mosige 360 -85
« skrivet: januari 22, 2017, 18:03:52  »
Ser bra ut 😃
Fast är du säker på att förlängningana håller? Skulle nog vara bra med en kant på båda sidor som original bärarmarna har.

Ang däcken så är det 80-profil om det inte står något. Så står det 175 R14 så är det samma som 175/80 R14.

105
Köpes / 1st glt fälg + navkåpor
« skrivet: januari 22, 2017, 17:50:52  »
Någon som har 1 eller 2 glt fälgar över?
Den gamla modellen med dubbeleker.


Vet inte varför bilden inte funkar men lägger med länken.
http://s612.photobucket.com/user/foggyjames/media/mk2_glt_1.jpg.html

Köpte 4st men en har suttit löst så 3 av bulthålen är orudna samt att cenrumhålet har blivit ovalt...

Sen behöver jag få tag i 4st nav kåpor till fälgarna. Har 4st men de är slitna. Går det att få tag i bara emblemet så räcker det. Någon som har eller vet vart det går att köpa?

106
Projekt / SV: EGO, den mosige 360 -85
« skrivet: januari 08, 2017, 21:30:21  »
Kör du mellan 0,5-1 grad så blir det bra för vanlig Svensson körning. Bilar som rullar bana med r-däck så är det inte ovanligt med 2,5-3 gader. De dom gillar stance kör så mycket det går och lite till.

Snören osv för att sälla går. Finns att läsa på nätet hur man gör. Själv har jag tillgång till en hjulinställning så har aldrig provat den manuella varianten.

Tror jag gjorde en tankevurpa med att höja med block. Allt du sätter mellan axeln och fjädern sänker bilen. Sätter du en till fjäder på undersidan så bli det ingen höjning av fjäderns tjocklek men inte sänkning med tjockleken som det blir när den är på ovansidan. Sen går ju två fjädrar ar det blir betydligt hårdare så bilen kommer högre av bara det.

107
Projekt / SV: EGO, den mosige 360 -85
« skrivet: januari 08, 2017, 20:31:13  »
Ser bra ut. Mycket gjort på kort tid.

Har kört med dubbla fjädrar bak och det höjer en del. Jag satte andra bladet på översidan så att bladet fungerade som sänkning men det blev högre än original ändå... så sätter du ett extra blad på undersidan så är du nog nära fram. Om du vill upp lite till så är det bara att bygga med klossar.

Camber fram står nog galet efter höjningen. Att bredda bärarmarna kan ju fungera. Frågan är om det inte går att ta en eller två stöddiga plåtar och skruva fast längs ut och sen skruva fast spindelleden i plåten. Finns ju 4 hål längs ut på bärarmarna. När du hittat "rätt" så kan du ju svetsa fast de om du vill vara på den säkra sidan.

Edit. Lägger in en bild på mina bärarmar efter renovering.

108
Japp. Den står i garaget.

109
Projekt / SV: Konsten att börja i fel ände?
« skrivet: januari 03, 2017, 23:45:07  »
Eazy sorry om vi förstör din tråd... Om du vill så kan säkert moderator flytta diskussionen till en egen tråd.

Kan inte en lösning vara att montera både växellåda och motorn betydligt stummare och sen svetsa ihop axeln så gummit inte har någon funktion?
Blir ju mer ljud i bilen men har inte fått intrycket att det ska vara en bruksbil.

110
Projekt / SV: Danne08a: 360 isbil
« skrivet: januari 03, 2017, 23:30:13  »
Sista dämpen stryper riktigt mycket när man kör turbo. Vad det gör på en original B200 vet jag inte.
Jag uppskattar det till 7-10hk om du tar bort både katten och sista dämparen.

3bar btr borde inte ge något alls. Snarare borde den gå sämre. Den får mer soppa och samma mängd luft.

Du kan få lite mer förtändning om du polvänder motorvartalsgivaren, ca 3 grader, sen kan man slipa lite i hålen för skruvarna och vinna minimalt lite till. Ca 5 hk. Tror det finns en guide här på forumet.

Ny olja, luftfilter, tändstift mm brukar ge typ 5hk.

Trevligare kamaxel skadar inte. Typ k, h, v, vx, vx3 om du letar en original kam. K och h ger mest effekt men kostar oftast mest också. Har du m eller t kam (t kanske bara satt i turbo maskinerna...) så ger tom a kam mer effekt.


*EDIT Frej var snabbare än jag. Jävla telefon att surra med sms när man sitter och skriver...

111
Projekt / SV: Konsten att börja i fel ände?
« skrivet: januari 03, 2017, 22:20:11  »
Det är gummiändarna på B14 axeln som brukar gå sönder pga ålder.

Har du någon bild?
Är det hardyskiva? Eller någon egen patenterad lösning av Volvo/DAF?

112
Projekt / SV: Konsten att börja i fel ände?
« skrivet: januari 03, 2017, 22:14:36  »
Fel av mig. Gav bort ett transaxelrör till polarens 340 efter raset pga att hylsan vibrerade upp. Ringde honom och det var en 340 med volvo spis. Trodde det var B14 eller B172 då det var en 340 och den var långsam på isen...

Interssant att inte B172 såldes i Sverige, hade jag fått för mig. Nu har jag bara ägt 360 hela tiden förutom en 340 som har köptes för reservdelar.

Men om det nu är vanlig kardan och den går sönder så är det ju inga större problem att skaffa en kraftigare. Borde ju gå att modifiera en 240, 740, BMW osv.
Alt två är väl att svetsa ihop kåpan till ett rödblock, transaxeldelen, med kåpan från 340, motorsidan. Lamell från 360 och tryckplatta och svänghjul från B172.

113
Projekt / SV: Konsten att börja i fel ände?
« skrivet: januari 01, 2017, 23:42:16  »
Stämmer på automaterna men rören ska vara samma om det är manuell låda.

114
Projekt / SV: Konsten att börja i fel ände?
« skrivet: december 29, 2016, 21:57:08  »
Denna 343 kanske passar dig?
https://www.blocket.se/helsingborg/Volvo_343_Ny_Bes_100__rostfri_70903676.htm?ca=11&w=3
Bra pris för en rostfri (om det nu stämmer) samt manuell och rätt motor?

115
Projekt / SV: Konsten att börja i fel ände?
« skrivet: december 29, 2016, 21:50:32  »
Får inte riktigt ihop dina tankar...
Du vill bygga om för att få något som håller bättre samtidigt vill du ha 340 för att det passar rakt på motorn, du vill ha M47R som är monterad bak tillsammans med diffen. Så man kan säga att du vill bygga en kardan och slopa momentröret?

Min erfarenhet är att både lådor, diffar och drivaxlar går sönder före röret. På en kompis bil körde vi sönder röret efter ett växellådsbyte men det berodde på att hylsan vibrerade upp. Skulle uppskatta att jag själv haft 10-12st 360 och även kompisar har haft flera så på över 20st 360 så har vi pajat ett rör och det var vårt eget fel.

Skulle jag vara i dina skor så hade jag startat med att få i motorn i en 340 och efter ett eller två ras förstärka eller bygga om det som går sönder. Då både växellådan och diffen också är ganska klena så tror jag det bästa är att byta allt samtidigt om du vill ta bort momentröret.

116
Historiska träffar / SV: 300power träff i Stockholm lördag 3/6-2017
« skrivet: december 29, 2016, 13:56:48  »
Självklart gör ni det😃
Men det fanns en tid lite före, Mefistofeles var självklart med redan då och hade på den tiden den vita 360 som finns/fanns under klubbens logga i många år.

117
Projekt / SV: Konsten att börja i fel ände?
« skrivet: december 29, 2016, 13:50:34  »
Röret är samma på 360 och 340. Diff och låda kan du plocka från en 360 om den 340 du köper inte är 5 växlad. Försök hitta en med M47R2 då den ska vara lite starkare.

Flera har kört 940 turbomotorer med lättare trim, runt 200hk och fått original dirvlinan att hålla. Samtidigt så är det lätt att köra sönder nästan vilken bil som helst om man våldar. Jag har rasat flera diffar och drivaxlar med original B200 på vinterbilar.

Tanken med min bil  var om du vill köra volvo motor. Ingen idé att bygga på den med F7R.

Du som har koll. Är Renault Clio RS -01 168hk varianten F7R motor?

Håller med Frej riktigt roligt med ett motorbåten till Renault motor.

118
Projekt / SV: Konsten att börja i fel ände?
« skrivet: december 27, 2016, 22:11:02  »
Dessa är sleeper om något.
https://www.blocket.se/gotland/Renault_Megane_Scenic_Exclusive_2_x_Soll_Kula_51744247.htm?ca=11&w=3
Fast kanske sitter v6 i dem.
Ska finnas en variant med 225hk som är en fyra med turbo. Men vet inte vilka årsmodeller. Man ser de sällan.

145hk så klarar du dig med original drivna.

Är du sugen på att bygga mycket effekt så har jag en säljes annons på en 360 där drivlinan klarar 500hk. Kolla på säljes. 10k eller billigare men då plockar jag bort typ oken fram eller turbon.

119
Projekt / SV: Konsten att börja i fel ände?
« skrivet: december 26, 2016, 11:34:49  »
Är det 225hk varianten?
Har för mig att första Scenic fanns med den motorn också.

120
Gästbok / SV: Ta loss Pop-up sidofönster
« skrivet: december 21, 2016, 22:21:29  »
Nu går jag från minnet och är ganska säker på att du klarar dig med en stor kryssmejsel. Tror handtaget sitter med PH2 och rutan med PH3. Sen något att bända lite med då du behöver lister mm om du inte har öppningsbara idag, en vanlig spårmejsel blir säkert bra.

Sidor: 1 2 [3] 4 5