Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Bergvik

Sidor: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65
81
Foto/Film / SV: 360 turbo drift
« skrivet: maj 22, 2014, 15:54:23  »
Det märks när man kör en 340 att den svänger mycket mer än 360. Man gör en u-sväng på hur smala vägar som helst.  :)

Kimpan: Kör du med svetsdiff?

82
Projekt / SV: SimLar's Volvo 345 DLS -81 |
« skrivet: maj 13, 2014, 20:12:52  »
Det var snabba ryck med toppen! Glöm inte att blåsa ur den ordentligt före du monterar den bara, ser att det ligger aluminiumspånor kvar i olje/vattenkanalerna.  :)

83
Motor / SV: Byta motor
« skrivet: april 21, 2014, 18:29:31  »
Om du har hallgivare i fördelaren, så kanske du har fördelaren i fel läge. Går väl att vrida dessa för att ändra tändpunkten?

84
Är det inte möjligt att koppla spridarna och vattentemp fel också?

85
Motor / SV: Byta motor
« skrivet: april 18, 2014, 14:32:27  »
Kom ihåg att montera svänghjulet i rätt position.  :)

86
Alldeles för fet blandning kan visa snålt, men då luktar det bensin och stiften blir rejält blöta.

Har du testat med renix utan inkopplat vakum?

87
Projekt / SV: Volvo 343 DLi -87
« skrivet: mars 12, 2014, 18:22:19  »
Kul med lite bilder på diffen! Har du hunnit provköra den?

Är riktigt sjuk på att lägga en beställning själv också. Lite synd att den inte passar till 100%. Har du meddelat försäljaren så han kan rätta till detta i framtiden?

Hur lång var leveranstiden?

88
Har du/ni fått diffen ännu?

89
Projekt / SV: Megasquirt n' Spark på B230-sugis - "Monstertoppen" spinner på!
« skrivet: februari 26, 2014, 19:57:27  »
Nu kan du uppdatera mycker med många bilder, för jag ligger hemma och är sjuk och har tråkigt.  :(

90
Projekt / SV: Vinterräsern 363 - V
« skrivet: februari 26, 2014, 19:56:39  »
Jag körde också en sommar med en likadan ventil du har nu. Fick en laddtryckspik varje gång den började ladda för att sedan gå ner till inställt värde.

Har bytt till en kulfjäderventil och laddtrycker blev mycket stabilare och fick dessutom snabbare spool vid växlingarna.

91
Projekt / SV: SimLar's Volvo 345 DLS -81 | Inget görs för tillfället :O
« skrivet: februari 25, 2014, 21:10:46  »
Har B200 blocken utgjut för oljeretur?

Ta ur motorn och borra du, det är ju gjort på en dag om allt löper smidigt.
Eller så gör du en grov retur ner i tråget.   :)

92
Projekt / SV: Vinterräsern 363 - V
« skrivet: februari 15, 2014, 18:04:27  »
Ja, enligt den grafen borde hc vara som lägst vid lambda 1,1.

Om du har möjlighet, prova ställa den lite snålare än lambda 1,0 och se hur orolig motorgången blir. Min erfarenhet är att tomgången blir orolig redan vid lambda 1,0 och att den går som jämnast vid ca 0,9.

93
Projekt / SV: Vinterräsern 363 - V
« skrivet: februari 15, 2014, 16:25:37  »
Du verkar ha riktigt passlig blandning på bränslet nu om den går på lambda 1 vid normalkörning och 0,8 på fullgas.  :)

Angående tomgång, så går dom här gamla rödblockarna nog bäst på lite fetare blandning.

Sist när jag satt med originalspridare och ms och gjorde iordning tomgången med avgasmätare till besiktning så fick jag HC värdet som lägst vid lambda ca 0,9. Då var HC under 100 utan katalysator.
Med Lambda 1,0 steg HC värdet högt igen.

94
Drivlina/Växellåda / SV: Kopplingsproblem Volvo 360
« skrivet: februari 09, 2014, 16:56:46  »
Det är vajer, så troligen den som gått av eller hoppat ur.

95
Projekt / SV: 360 Isbil 2,5L Weber 48or
« skrivet: februari 03, 2014, 20:32:08  »
Härliga updates! Ska bli kul att höra vad du tycker om diffen sen. Funderar själv också på att beställa en.

96
Projekt / SV: 343DL - Remjohan
« skrivet: februari 03, 2014, 20:29:17  »
Har du fått tag på nån rem? Kanske nån snöskotersak kan passa?

97
Teknik / SV: problem med värme Volvo 340-87
« skrivet: februari 01, 2014, 17:30:00  »
Kanske en ursköljning med nåt tvättmedel vore att pröva?

98
Projekt / SV: 343DL - Remjohan
« skrivet: januari 27, 2014, 16:36:36  »
Menar du remmen som driver bilen frammåt med drivrem?

Blev mycket prat om remmar här nu.  :)

99
Drivlina/Växellåda / SV: Är detta ett motorfäste?
« skrivet: januari 24, 2014, 20:09:58  »
En lösning kunde vara att slå in träpluggar i hålen. Vet att detta gjorts av någon här på forumet men kommer inte ihåg vem.

Cool bil för övrigt.  :)

100
Projekt / SV: SimLar's Volvo 345 DLS -81 | Inget görs för tillfället :O
« skrivet: januari 23, 2014, 16:35:58  »
Grattis till bilen din  :)

Rekommenderar att du köper ett litet stativ till kameran som present åt bilen. Motivera med att du får ursnygga mörkerbilder.  :)

101
Projekt / SV: Vinterräsern 363 - V
« skrivet: januari 21, 2014, 16:35:00  »
Rostlösare och hammare är att rekommendera.

102
Drivlina/Växellåda / SV: Opel lamell på 360
« skrivet: januari 17, 2014, 15:54:49  »
Det är lamellen som går för trögt på splinesen. Tyvärr.
Den ska glida fram över splinesen med kraften av att trycka med ett finger.

Har gjort samma misstag själv med en audi-lamell.

Splinesen går att slipa upp med ventilslippasta och genom att dra lamellen fram och tillbaks tills den går lätt.

103
Projekt / SV: Super Vulvan 7 (Volvo 360 GL) "Nya bilder från 2014/01/01"
« skrivet: januari 03, 2014, 18:51:25  »
Skulle inte rekommendera att använda vanlig bult iställe för pinnbult i aluminium. Onödigt att nöta på gängorna och ha gängpaj efter några monteringar. Använd vanlig pinnbult med mässingmutter så fungerar det bra och länge.  :)

104
Projekt / SV: Super Vulvan 7 (Volvo 360 GL) "Nya bilder från 2014/01/01"
« skrivet: januari 02, 2014, 19:40:48  »
På precis samma ställe fick jag slipa i motorfästet, så någon planeringsmiss har det nog blivit.

105
Projekt / SV: Volvo 360 Turbo
« skrivet: januari 01, 2014, 21:00:41  »
Aluminium kan nog vara lite väl klent tror jag.

Jo kullke, ryktet stämmer  :)

Gott nytt år till er också!  :)

106
Projekt / SV: 343DL - Remjohan
« skrivet: december 31, 2013, 10:05:03  »
Har missat din fina julhälsning totalt! God jul på dig med i efterskott!  :) och Gott nytt år!

Kan det vara en Lucas generator på bilen?

107
Projekt / SV: Volvo 360 Turbo
« skrivet: december 24, 2013, 23:24:13  »
Ja toppen fungerar nog riktigt bra! Tack till dig kullke som portat  :)

Blir nog att göra av 42mm rör då. Får se hur jag ska lösa skiljeväggen till wg. Får nog studera en massa grenrör på nätet.

God Jul!

108
Projekt / SV: Volvo 360 Turbo
« skrivet: december 22, 2013, 21:23:58  »
Någon som kan ge mig tips och råd om grenrörsbygge?

Fick tag på en Schwitzer S2 turbo med #12 avgashus som jag tänkt bygga ett grenrör till. Den har delad T3 fläns och saknar intern WG.
Hur grova rör bör jag använda? 42mm eller större? Hur stor WG kommer jag att behöva?

Då detta är första gången jag tänker bygga grenrör så är alla tips och råd välkomna.  :)

109
Projekt / SV: SimLar's Volvo 345 DLS -81 | Inget görs för tillfället :O
« skrivet: december 10, 2013, 16:30:15  »
Lyser även själva blinkers lampan framme på bilen?

110
Projekt / SV: Volvo 360 Turbo
« skrivet: december 06, 2013, 21:50:19  »
Jasså, då vågar man nog kanske beställa en, måste studera tråden lite närmare.

111
Projekt / SV: SimLar's Volvo 345 DLS -81 | Inget görs för tillfället :O
« skrivet: december 06, 2013, 21:48:26  »
Funkar det verkligen så bra att bygga om till 19T ? Avgashuset förblir väl samma lilla och därmed blir avgasmottrycket ännu högre?

Fina förbrukningssiffor du har, verkar vara fräsch din nuvarande motor.  :)

112
Projekt / SV: Volvo 360 Turbo
« skrivet: december 03, 2013, 20:45:25  »
Jo allt i drivlinan förutom kopplingen är original än så länge. Har sett på 300mania att dom börjat tillverka lamelldiffar nu, så en sådan vore nog inte så dumt.

113
Projekt / SV: Volvo 360 Turbo
« skrivet: december 03, 2013, 17:26:55  »
Tack Frej.

Ja jag hade gärna tagit en jämnare men lite lägre vridkurva. Känns verkligen som att få en spark i ryggen då laddet kommer nu. Vore nog skonsammare att ha vridet högre upp i registret också.

114
Projekt / SV: SimLar's Volvo 345 DLS -81 | Inget görs för tillfället :O
« skrivet: december 03, 2013, 16:53:16  »
Det är inte bara så att motorn börjar vara slut och går så trögt att den bara orkar på hårdaste läget?

115
Projekt / SV: Volvo 360 Turbo
« skrivet: november 29, 2013, 22:47:50  »
Grattis!  :D

Visst har du fortfarande Volvo 240-turbon? Inte illa med den effekten vid 0,95bar isf.

Japp, samma turbo. Men det märks att den är för liten då vridet sjunker lika fort som det kommer efter vridtoppen.
( 0,95 bar bör tas med en nypa salt, då det inte är nån kvalitetsmätare jag har )

116
Projekt / SV: Volvo 360 Turbo
« skrivet: november 29, 2013, 22:46:52  »
Hela bänkningen höll på att gå åt pipan då bilen gick skit då jag starta den och skulle ge mig iväg.  >:(

Verkade inte tända riktigt på alla då jag skulle ge mig iväg. Hittade en spricka i 2ans tändstift så jag gav mig snabbt iväg efter nya, men det gav inget.
Började lossa spridarkontakterna en efter en och märkte ingen skillnad vid 4 an. Så när jag knacka till den lite lätt börja bilen gå rent igen. Blev en halvtimme sen, men fick tid till bänken i alla fall.  :)

Konstigt att en ca 2 år gammal bosch-spridare hänger sig, fast jag kört den senast en vecka sen. Har det hänt någon annan?

117
Projekt / SV: Volvo 360 Turbo
« skrivet: november 29, 2013, 22:41:13  »
242hk och 409nm på ca 0,95 bars laddtryck  ;)

118
Klotterplank / SV: Vem bor vart?
« skrivet: november 27, 2013, 21:03:33  »
Härligt, hoppas att fler prickar in sig.  :)

(man behöver inte lägga till exakt adress)

119
Klotterplank / SV: Vem bor vart?
« skrivet: november 27, 2013, 19:51:34  »
Kanske vore en ide att använda en karta för 300 power medlemmar?

Gjorde en exempelkarta här: https://www.zeemaps.com/map?group=756211

Ange lösenordet volvo300 för att lägga till nya punkter(er själva).  :)

120
Projekt / SV: Super Vulvan 7 (Volvo 360 GL) "Nya bilder från 2013/11/27"
« skrivet: november 27, 2013, 15:56:42  »
Har själv den där bredbandslambdan och är mycket nöjd.

Är det verkligen ett b230F block på bilden? Ser ut som ett turbogrenrör och gropar i kolvarna.

Sidor: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65