Nyliga inlägg

Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]
91
REGLER / SV: Inget inlägg = risk att få sitt konto raderat
« Senaste inlägg av simlar skrivet juni 28, 2021, 16:56:25  »
Hur gör man om man vill ta bort sitt konto? Kan inte hitta någonting om detta någonstans?
Profil -> Åtgärder -> Radera det här kontot
Se i bifogad bild :)
92
REGLER / SV: Inget inlägg = risk att få sitt konto raderat
« Senaste inlägg av Anette skrivet juni 26, 2021, 00:44:36  »
Hur gör man om man vill ta bort sitt konto? Kan inte hitta någonting om detta någonstans?
93
Teknik / SV: Problem med B200F i en 360 GL från 88
« Senaste inlägg av Kurre86 skrivet juni 25, 2021, 18:30:44  »
Nu har jag aldrig skruvat b200, men magkänslan säger att det sitter kallstarts-spridare och en eller ett par tempgivare och kanske en tomgångsregulator på den sidan av motorn som troligen har sina sladdar i samma kabelhärva... Det mesta sitter nog lite lagom dolt under inget, så ficklampa och inspektionsspegel kan nog hjälpa...
94
Teknik / SV: Problem med B200F i en 360 GL från 88
« Senaste inlägg av Lelle skrivet juni 25, 2021, 18:19:30  »
Polare nämde att det kan vara lambdasond problem då den beter sig likadant även om lambdasond kopplas ur, ska beställa om nån vecka så får jag uppdatera hur det går.

Fortfarande ingen som vet vad den rödbruna kontakten som sitter i samma kabel härva som spridarkontakterna ska gå till?
95
Teknik / SV: Problem med B200F i en 360 GL från 88
« Senaste inlägg av Lelle skrivet juni 23, 2021, 16:37:50  »
lyckades inte få med bilagan, har ingen aning hur det fungerar hehe...

laddade upp bilden på imgur då istället:

https://imgur.com/a/mf5JH3u
96
Teknik / Problem med B200F i en 360 GL från 88
« Senaste inlägg av Lelle skrivet juni 23, 2021, 16:35:32  »
Har införskaffat mig en Volvo 360 gl från 88, men motorn går extremt dåligt!! Det är B200F motorn och jag märkte att den gick lagom ruggigt så jag provade att byta bränslefilter, vilket inte fungerade alls, så då gav jag mig på att byta packningar så satte på de mesta från biltemas sotningssats vilket inte heller löste problemet!!!!

Problemet jag har är att motorn går riktigt ruggigt, ligger nere på 500 varv och hoppar extremt. Kör man på 1:an eller 2:an så hoppar bilen så rejält att jag känner mig som en cowboy när jag åker runt. Läst i andra trådar att det kan vara fel på kontaktstycket till renixmodulen men kan inte lista ut vart den sitter eller vilket kontaktstycke de då menar.

Hittade dessutom en lös kontakt som jag verkligen inte hittar vart den ska sitta. Den sticker ut från samma kabelhärva som kontakterna till insprutet och är röd/gul. Tror verkligen inte att den kontakten kan vara problemet, men jag har bytt nästan allting som jag kommer på, fast problemet kvartstår.


Sen om någon skulle kunna berätta vad bjälken vid krängninshämmaren fram gör (bifogad bild) och hur viktig den är då den på min bil sitter ihop med ca 2cm rostchips och 3/4 fästpunkter rostat sönder :))))

97
Fakta/Guider / SV: Stabstag/krängningshämmarstag
« Senaste inlägg av perkabrod skrivet juni 23, 2021, 01:27:57  »
Ursäkta extremt sent svar. När man sänker bilen åker ju navet uppåt dvs man ”behöver” längre stabstag. Vanliga funkar men vinkeln på k-hämmaren blir förstås lite annorlunda än original.
98
Projekt / SV: Simlar's Volvo 360 GLT -88 Update 7/6-21
« Senaste inlägg av simlar skrivet juni 07, 2021, 20:01:16  »
Update!
Egentligen från 29/5 men glömde kameran i garaget innan jag åkte hem.

Hände inte mycket på bilen den helgen, knåpade ihop ett tryckrör och punktade ihop ett främre avgasrör så avgaserna mynnar ut mitt under bilen ungefär vid B-stolpen.

Sen har jag inte gjort någonting alls med bilen sen dess.

Måste justera pumpen så den inte tar så fruktansvärt lång tid på sig att varva ner efter man varvat upp den.

https://youtu.be/xor0J3NysTs




Ni har förmodligen märkt att motivationen är väldigt låg att bygga på bilen just nu, främst då det inte känns som att denna bil kommer bli i närheten lika bra som min 75as 244a vilket gör att jag ledsnat på att spendera både tid och pengar på 360in.
Bilen är ju dock inte värd några vettiga pengar om man inte reggar den först och vill inte skrota bilen så känns som bästa lösningen är att parkera bilen i väntan på motivation, om nu inte någon vill köpa bilen för 30k då det är ungefär vad den kostat mig i pengar.
99
Trimning / SV: Förgasar konvertera B200F
« Senaste inlägg av John.jarnedal skrivet juni 06, 2021, 18:54:47  »
Okej! Tusen tack för tipsen :)
100
Projekt / SV: Volvo 360GL "Redline" 1,9 m-TDI
« Senaste inlägg av kvist90_ skrivet juni 04, 2021, 17:08:13  »
Grattis!  Det värmer att möta sådana människor. Det gör ens dag. När jag körde Streetweek 2017 så upptäckte jag samma sak. Vart man än stannande så dök det upp hjälpsamma och trevliga människor. Bilintresset förenar oss!  ;D Nu håller vi tummarna för en bra bilsommar.

Tack. Visst är de kul när man hjälps åt när man har samma intresse.
Han frågade mig om ja vill ha en två eller ja skulle fixa de på parkeringen  ;D

Blir nog inte mycket körande denna sommaren för hade tänkte börja och bygga rätt snart :)
Men lite pill på pumpen och test rundor ska man väl kunna få till.

Va ute i garaget och slipade till LDA pinnen lite :) får testa köra i morgon.

Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]