noen som kan fortelle hvor dashen henger fast etter å ha løsnet begge skruene på hver side, løsnet 2 skruer som holder den nede til tunnellen og koblet ut elektronikk og luftekanalene? den sitter fast i overkant under frontruta en plass men ser ingen skruer?
85 mod 5dørs 200k osv
Dashen? Jag antar att det är hela instrumentbrädan du ska ha bort då eller?
Jag har bytt till nya instrumentbrädan i en -81a och en -82a för längesen men jag ska försöka minnas och hjälpa dej.
Den är fast med fyra skruvar uppe vid vindrutan, men du ser eller kommer inte åt dessa skruvar nu så därför kan du inte ta allt i ett stycke.
När du tar bort instrumentbrädan lyfter du först ur allt utom den svarta delen i mitten (panelen med värmereglage,stereo,askopp,klocka osv) den blir kvar i bilen.
Så du måste först få loss hela instrumentbrädan från den delen nu, om jag inte minns fel är det två skruvar nerifrån på mitten (nedanför askoppen).
När du lossat dessa (+eventuella skruvar som jag glömt) ska hela instrbrädan gå att lyfta ur.
När du gjort det ser du de fyra skruvarna som håller den mittersta panelen uppe vid vindrutan.
Bilar med gammla instrumentbrädan saknar hål för dessa skruvar så då måste man borra om man ska byta till nyare instrbräda.
Ska du ha ut värmepaketet också så är det fyra skruvar från motorrummssidan innanför fläkthuset.
Lycka till!!