Författare Ämne: Saab 9000 CS -95. Problem, Kanske inte rätt ställe men?  (läst 4664 gånger)

patrikthedon

• Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
Saab 9000 CS -95. Problem, Kanske inte rätt ställe men?
« skrivet: november 08, 2007, 18:54:31 »
Hejsan.

Jag har inskaffat en lite större bil och billigare och köra med troligtvis.

Det är en

Saab 9000 CS -95.

Där är lite problem med den dock.. Hehe.. Som alltid.

Köpte den för en billig peng... Mycket billig.. Hehe.. Största problemet när jag kollade på den var att motorn knackade extremt högt o väldigt dålig gång..

Men mycket var byttat och AC fungerar och sånt. O fin klädsel o minimalt med rost. Så jag klippte till.

Drog hem bilen iom ljudet från motorn, Läste lite på nätet ihopp om att hitta lite tips o råd på vad som kunde vara fel. Lutade åt att det skulle vara Ramlager eller vevaxellager. Kollat oljan och där var inget flis eller liknande som kunde försvara ett ras.. Så jag plockade av kamkåpan och skulle kolla där.. Inget konstigt heller. Så tänkte jag att man kör runt motorn med startmotorn lite o kollar om det är något som ser konstigt ut.. Utan att tändstif o sånt är i till börja med..

Nu så till det riktigta problemet. Biljävlen startar inte, O det är inte för att tändstif o motor är lite nerplockad. Utan det är startspärren i larmet som inte låter mig köra runt motorn eller något.

HUR?!

Hur gör jag för att avaktivera denna startspärren? Larmet verkar som om det är "trasigt" för igår fungerade det att starta bilen o lyssna.. Sen så skulle jag testa larmet och det gick igång o låste och sånt som det skulle.. O jag var inne i bilen o då utlöste larmet och så blinka o tuta o hade sig. Tryckte på knappen på fjärren o det slutade.. Sen efter det har det inte gått o starta eller köra runt motorn överhuvudtaget.. O dosan har slutat fungera typ.. Går inte att starta eller stänga av larmet. Inget händer överhuvudtaget.. Går o låsa upp o låsa med nycklen utifrån o allt sånt..

Det sitter ett TouchGard TG-600 i bilen orginal. Så det är ett saab orginal larm.

Skall åka till saab imorgon o snacka med om med men hade varit intressant o veta vad andra har gjort i samma sits.

Mvh.

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Saab 9000 CS -95. Problem, Kanske inte rätt ställe men?
« Svar #1 skrivet: november 08, 2007, 20:21:51 »
Tacka vet jag SAAB 340  ;)
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.