Författare Ämne: B200F Dör när den är VARM!!  (läst 2905 gånger)

Team SMW

• Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
B200F Dör när den är VARM!!
« skrivet: mars 06, 2010, 16:23:37 »
Hej Hej Har en B200F i min folkrace bil som bråkar  >:(
Den Startar direkt när den är kall o går som ett skott tills den är varm, då dör den o vill inte sarta utan bara hostar till i bland. Startar igen när den är kall!!
Vad kan det vara för fel???
Ska inte någon tempgivare vara kopplad till sprutet????
Börjar bli brådis nu, ska vara klar tills den 24/4 då det blir Motoexpo i Kalmar för efekt mätning o då är det ju bra om allr brummar:)

MVH Team SMW
Fartens värsta fiende är ju bromsen så den har vi inte rört!!!!

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: B200F Dör när den är VARM!!
« Svar #1 skrivet: mars 07, 2010, 10:35:58 »
Antar att du har ett originalsprut och då bör du väl som så många andra börja med att se över kallstartsspridaren så att inte den har hängt sig. Du kan koppla en strömbrytare till den så att du styr den själv istället för termokontakten som sitter precis vid 4ans insug.

Team SMW

• Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: mars 07, 2010, 18:42:14 »
Jupps orginal sprut  sitter det på den. Oki så då är det bara o ta bort kontakten o sätta en ny kabel med en brytare på då?? För kallstartsspridaren är väl 12V oxå????? :-\
Fartens värsta fiende är ju bromsen så den har vi inte rört!!!!

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: mars 07, 2010, 22:26:24 »
Jag har aldrig gjort det men vad jag har förstått så är det bara att ersätta kontakten i toppen med en vanlig strömbrytare så att du själv styr när kallstartsspridaren ska vara öppen.

Och ersätter du bara kontakten med en brytare så har du ju inte ändrat något i kretsen =)