Författare Ämne: Sätta in centrallås  (läst 3580 gånger)

Bealucius

• Gäst
Sätta in centrallås
« skrivet: oktober 06, 2010, 10:03:52 »
Hejsan!
Är så grymt sugen på att sätta in c-lås i min Volvo 360 GLT -87. Som jag har förstått det så finns det inte original i min bil eller?
Hur svårt är det att sätta in c-lås i en bil som mest troligt inte har det som original? Några tips?

Tacksam för all tips och info :)

DaViD^^

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 288
    • Visa profil
SV: Sätta in centrallås
« Svar #1 skrivet: oktober 06, 2010, 10:07:12 »
inte speciellt krågnligt har iof aldrig monterat i en 360 men en hel del andra bilar och det har inte varit några problem
Varför köra sakta när man kan köra fort?

Bealucius

• Gäst
« Svar #2 skrivet: oktober 06, 2010, 13:59:12 »
Ok det låter lugnande. Vart tycker du jag sa köpa setet? vill gärna köpa på något bra ställe så man får med instruktioner osv eftersom jag aldrig gjort det tidigare.

Danmobility är ju på danska så det gör det bara onödigt svårt tycker jag :P

Så tips på andra sidor tas tacksamt emot :) gärna så billigt som möjligt såklart.

DaViD^^

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 288
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: oktober 06, 2010, 14:13:16 »
instruktionerna brukar vara sjukt värdelösa endå eftersom det enda man kan ge instruktioner på är hur man kopplar in + och -

resten måste man lista ut själv
Varför köra sakta när man kan köra fort?

Bealucius

• Gäst
« Svar #4 skrivet: oktober 07, 2010, 15:53:41 »
Ok klurigt.
Får se när det blir av då, kanske någon annan har monterat c-lås på en 360 här som kan berätta hur han/hon gjorde? :)

Maruder

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: oktober 08, 2010, 13:28:36 »
Jag har plockat ur eftermonterat universal c lås ur min 360, och det såg inte ut som några konstigheter alls vad gäller monteringen. Man borrar 2 hål i varje dörr för att fästa c lås motorn, och sen smältlimmar man ihop motorns stång med stången som går ner från låspluppen. Så var det gjort på min iaf ;) Fungerade skitbra, bortsett från att själva huvudelektroniksdosan med larm och fjärrstyrning och gps spårning och skit gav upp helt :P
"Every complex problem has a simple, easy to understand solution that is wrong"

Bealucius

• Gäst
« Svar #6 skrivet: oktober 08, 2010, 17:51:42 »
Ok det lät ju som något man skulle kunna klara av :) vet du vart det var köpt eller något bra ställe jag kan köpa det billigt?

Haha ok, tänkte bara köra med nyckel, ingen fjärrstyrning, så då får det andra göra som det vill, är nöjd bara det fungerar med nyckel i låset :)