Vad finns det för nackdelar med att ms inte kan kontrollera relät då? Och är det sladd 1 från relät som ska dras till pin37 isåfall?
Sen ska väl relät ha en varvtalssignal också, kommer den från tändspolen då eller?
Nackdelen för mig är att jag matar MS med 12V via bränslepumpsreläets sockel och då originalet satt i så fick jag ingen spänning till MS om inte motorn snurrade. Det gorde att jag inte kunde mappa med motorn avstängd eller att det möjligtvis tog lite längre tid att starta eftersom MS började "starta upp" samtidigt som jag vred om nyckeln och tändpulserna började komma.
Tanken med att MS styr bränslepumpsreläet är för det första att det stänger av bränsletillförseln vid en olycka, fast bara ifall motorn stannar. Samma säkerhetstänk som i original bränslepumpsrelä alltså.
Japp 1 sladd mellan reläets spole och MS pin 37. Längesen nu men tror den andra änden på reläspolen då skall vara kopplad till +12V!?
Bara om du använder originalreläet behöver du varvtalssignal till det. Ej till ett vanligt relä som du styr helt och hållet från MS.
Tändpulsen tas ut på tändspolens negativa anslutning på primärsidan. Alltså samma kopplingspunkt som både varvräknare och MS (som bara styr bränsle, ej tändning) är kopplade till för att känna av varvtalet.