Författare Ämne: trimma en 360gl förgasare -86  (läst 3372 gånger)

360glt-85

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
trimma en 360gl förgasare -86
« skrivet: januari 20, 2010, 17:33:32 »
Hej!
Jag har läst lite här på forumet och insett att det finns jävligt mycket kompetens hos många! Det är toppen!

Nu till min fråga!

Jag har en 360gl -86 med förgasare, (vad heter den mer B200?) Hur som helst så tänkte jag ge mig på lite enklare trim så det ska i en lite vassare kam, tex K-kam. tänkte behålla toppen original i övrigt. Kanske försöka få tag på ett extraktorgrenrör eller nått..
Går det att bestycka om originalförgasarn? ställbart? nya munstycken? nån annan förgasare som inte e så jävla dyr som tex en weber?
Kom med tips ni som kan! jag uppskattar alla svar! har ni nå mer funderingar i "lättare" trim så berätta! TACK!

360glt-85

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
SV: trimma en 360gl förgasare -86
« Svar #1 skrivet: januari 20, 2010, 17:51:43 »
antagligen ska jag plana toppen 2mm, glömde skriva det.

Anton

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: trimma en 360gl förgasare -86
« Svar #2 skrivet: januari 20, 2010, 18:18:01 »
hej! har du stående förgasare orginal så kan du sätta på en weber 36/36 som jag har gjort på min bruksbil :) måsta borra upp hålen i förgasaren bara. är det en vanlig strombergare eller SU så är dom ställbara så man behöver inte pilla med munstycken :)

Annors kan du gör asom jag gjorde på min gammla 340 om du kolla rmin tråd ;) Plana toppen 3mm med ställbart kamdrev, fast ja gfick den aldrig att gå rent för jag hade fel förgasare >:( och så klart så har ja det nu
När jag blir stor vill jag bli som peter :)