Författare Ämne: Behållare under insuget/kylaren har lossnat  (läst 8584 gånger)

perra__

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Behållare under insuget/kylaren har lossnat
« skrivet: februari 04, 2015, 12:27:08 »
Hej!

Det har snöat nå otroligt mycket här i Lule, med taskig snöröjning. Följden av detta blev en väg som såg ut som en berg och dalbana. Idag såg jag hur en behållare hängde lös i en givare eller nån tub, typ under kylaren/insuget/höger strålkastare. Jag har ingen aning vad det kan vara för behållare, vad den har för uppgift osv. Den har troligtvis vibrerat loss från sitt fäste, i helgen.

Om någon vet vad det kan vara för någon behållare, skriv gärna! Jag har tyvärr ingen bild på den..

Anledningen att jag frågar är att jag tror inte det finns tid hos någon reperatörsfirma innan helgen, och jag behöver bilen i kördugligt skick.

Tack på förhand!
« Senast ändrad: februari 04, 2015, 12:33:37 av perra__ »

The revenge of the 360.

Danne

• Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 685
    • Visa profil
SV: Behållare under insuget/kylaren har lossnat
« Svar #1 skrivet: februari 04, 2015, 16:39:56 »
För att du lättare ska få hjälp måste vi nog veta om du pratar om vänster eller höger sida. Insug tyder på vänster. För att göra det enkelt brukar man prata om vänster och höger sida när man har bilen i färdriktningen. Alltså är förarstolen på vänster sida i en bil.

Den behållare du pratar om är isåfall kolkanistertanken som ska ta upp överflödiga gaser från bensintanken och förbränna dessa. Borde du enkelt kunna sätta fast själv om det bara är en skruv som lossnat.

Är det någon annan behållare får du gärna ta bild och ladda upp den. Ladda gärna upp den på forumbilder eller liknande tjänst och länka bilden hit.