Författare Ämne: Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"  (läst 26289 gånger)

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« skrivet: oktober 08, 2006, 17:00:03 »
Var nyss och köpte mig en annan vinterbil, 360GLS -84 B19A M47R, totalt befriad från allt som heter rolig utrustning. Sitter en eftermonterad högtalare i höger A-stolpe, annars är den så snikig som det bara går att få.
Nyss besiktad med 7 (!) tvåor på bl.a. bakbroms ur funktion och rost.

Hade tänkt fixa upp det och åka med den i vinter fast jag har på känn att det kommer att spåra ur, är rätt så sugen på att bygga ihop en snik-turbo motor av delar jag har liggandes.
Om det blir av så blir det nog 2,3 liters block med orörd 530 topp, 13C turbo, A-kam och 940 sprut+tändning. Utan intercooler borde en sån motor inte vara nåt större problem att få upp till 160-170 riktigt lättkörda hästar vilket borde räcka för att åka på tvären i vinter.

För att få till rätta rally-stuket funderar jag på att plasta ihop en ljusbox och sätta in några extraljus i, men det blir en senare fråga.

Kommer att knäppa några bilder på rostlagningen osv och ev. skriva ihop en snikturbo guide till FAQ om det finns intresse av det.
Förare TEAM EGON RACING

Morst

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 65
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #1 skrivet: oktober 08, 2006, 17:21:25 »
Go ahead, make my day - Performance!  ;)
"Kampen mot Gud og Hvite krist er igang!"
Den som är stark i sig själv, har öppna ögon och kan tänka med skallen behöver ingen annan än sig själv (utom möjligen sin Volvo och en snus!)

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #2 skrivet: oktober 08, 2006, 17:43:48 »
joda, intresse för en sådan "guide" finns. du gjorde ett bra jobb med motor konverterings guiden. :)

Haak

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #3 skrivet: oktober 08, 2006, 18:27:08 »
Hadde 9 2'ere jeg :P

Ser ut til å kunne bli moro i vinter dette :) Bare pass på å få litt ti til å bygge på RS'en ;)

ason

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 85
  • R-sport reinkarnation to come
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #4 skrivet: oktober 08, 2006, 18:29:59 »
Hallå Egon
har en b23et med 531 topp kpl med turbo och intercooler ståendes
kan det vara ngt för dig
mvh ason 0702-941133

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #5 skrivet: oktober 08, 2006, 18:51:59 »
Citera
joda, intresse för en sådan "guide" finns. du gjorde ett bra jobb med motor konverterings guiden

Tack, att döma av hur många visningar den guiden har så tror jag att den var riktigt uppskattad, så det verkar finnas intresse för turbomotorer i 300-serien.

Citera
Hadde 9 2'ere jeg

Ser ut til å kunne bli moro i vinter dette  Bare pass på å få litt ti til å bygge på RS'en  

Typiskt, då vann du "crapy car contest"  ;)

RS'en ska helt klart byggas vidare på, det är där som pengarna hamnar så lägger jag tiden på vinterbilen  ;D

Citera
Hallå Egon
har en b23et med 531 topp kpl med turbo och intercooler ståendes
kan det vara ngt för dig
mvh ason 0702-941133

Det är inte aktuellt för tillfället, har ett par motorer som står som jag tänkte knäcka först eftersom ingen verkar vara så sugen på att köpa av mig dom. Vinterbilar byggs ju på liten budget...  ;)
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #6 skrivet: oktober 08, 2006, 19:41:36 »
Självklart vill vi(dom) turbointresserade ha en guide till att dregla över!

Kul projekt by the way! Kommer nog spinna & sladda hej vilt i vinter  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #7 skrivet: oktober 08, 2006, 19:45:05 »
Kommer nog spinna & sladda hej vilt i vinter  ;D

Det är tanken  8) ;D
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #8 skrivet: oktober 08, 2006, 21:46:56 »
Jag följer i mina gamla hjulspår och laddar upp en film med gott syfte men värdelös kvalite. Hade hoppats att avgasflammorna skulle vara tydligare och framför allt att man faktiskt skulle se att det är en 360  :(
Menmen, här kommer den i vilket fall.

http://rapidshare.de/files/36001469/8-10-2006.avi.html
Förare TEAM EGON RACING

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #9 skrivet: oktober 08, 2006, 21:59:58 »
hehe, man såg väl på långe vägar att det var en 360.

haha :)

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #10 skrivet: oktober 09, 2006, 23:13:02 »
Har börjat fundera på att åka med tryckförgasarturbo istället för sprut, mest bara för att jag har ytterst lite erfarenhet av förgasare=kul att prova nåt nytt och för att jag ska kunna säga att jag provat det innan jag dömer ut det och råder alla att köpa mapbart sprut.  ;)

Nån här som provat att leda laddtryck till en mekanisk bränslepump och på så sätt fått upp bränsletrycket linjärt mot laddtrycket?
Borde underlätta en del och ger ju en jättefördel ekonomiskt då jag inte tycker det borde behövas bränsletrycksregulator med allt vad det innebär i form av ombyggt bränslesystem.

Bättre och sämre förgasare? STS-killarna verkar gilla Strombergare, nån som är av nån annan åsikt?

Känns faktiskt rätt så spännande att börja om på ny kula och läsa in sig på förgasare, är lite samma känsla som jag hade inför MS-bygget, fast något mer back-to-basic  ;)
Förare TEAM EGON RACING

Haak

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #11 skrivet: oktober 09, 2006, 23:21:41 »
Jævelig fin den guiden om trykktetting av Strombergforgassere på STS ;)

zlobban

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 292
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #12 skrivet: oktober 09, 2006, 23:36:02 »
Det funkar nog inge vidare med originalpumpen, kanske om du trycksätter hela tanken då, men det är nog ingen bra idé....

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #13 skrivet: oktober 10, 2006, 09:53:47 »
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6249&postdays=0&postorder=asc&highlight=stromberg&start=0

där har du en ganska fin guide, om du laddar mycket så måste du nog dock byta ut förgasar oljan mot en lite tjockare olja.

Som jag fattat det skall det funka att trycksätta orginalpumpen. dvs om du inte har tänkt ladda mer än 0,2-0,3bar.

Vad som annars borde gå är väl satt suga genom förgasaren istället för att trycka genom den? det borde väl underlätta en hel del? dock lite jobbigt eftersom turbon och förgasaren sitter på olika sidor av motorn. och sen vet jag inte hur det funkar med ic.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #14 skrivet: oktober 10, 2006, 13:52:28 »
Citera
Jævelig fin den guiden om trykktetting av Strombergforgassere på STS  ;)


Ja, den är bra, synd bara att den inte tar upp nånting om det övriga bränslesystemet.

Citera
Det funkar nog inge vidare med originalpumpen, kanske om du trycksätter hela tanken då, men det är nog ingen bra idé....

Att trycksätta tanken tror inte jag heller är någon bra ide, men om man leder in laddtrycket under membranet i bränslepumpen verkar det ju ska funka någotsånär.

Citera
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6249&postdays=0&postorder=asc&highlight=stromberg&start=0

där har du en ganska fin guide, om du laddar mycket så måste du nog dock byta ut förgasar oljan mot en lite tjockare olja.

Som jag fattat det skall det funka att trycksätta orginalpumpen. dvs om du inte har tänkt ladda mer än 0,2-0,3bar.

Vad som annars borde gå är väl satt suga genom förgasaren istället för att trycka genom den? det borde väl underlätta en hel del? dock lite jobbigt eftersom turbon och förgasaren sitter på olika sidor av motorn. och sen vet jag inte hur det funkar med ic.

0,2-0,3 är ju inte mycket, hade hoppats på att ladda iaf 0,7-0,8 för att få lite extra hugg i maskineriet  :)

Varför borde man byta förgasarolja?
Tror inte jag kommer att suga genom förgasaren, för att få det riktigt bra sägs det ju att man ska ha en carbontätad turbo, och nån sån har jag inte som ligger.
Om jag skulle få för mig att sätta dit en IC frammåt sommaren finns ju dessutom risken att bränslet kommer att bli flytande igen och lägga sig i botten på IC'n.

Om man skulle svetsa ihop en catchtank på ca en liter i motorrummet och mata den via en backventil med original mekanisk bränslepump, och sedan leda in laddtryck i toppen på den tanken, då borde man få samma bränsletryck som laddtryck, fast då behöver man ju ytterligare 2-3 hekto bränsletryck. Nån som har en billig lösning på det problemet?
Köpa ställbar BTR är inget alternativ, då blir det billigare för min del att sätta dit 940 sprutet.

Vad skulle hända om man skulle sätta in ytterligare en förgasar-bränslepump mellan catch-tanken och förgasaren? Skulle trycket gå att öka ett par hekto eller kommer det att bli samma tryck?

Nån som provat att bygga en bränsletrycksregulator nån gång? Man borde ju kunna acceptera en större felmarginal på en förgasarmotor än på en insprutningsmotor, eller?

Många dumma frågor på samma gång, men som sagt så är förgasare outforskad mark för min del  :)
« Senast ändrad: oktober 10, 2006, 13:53:04 av Performance »
Förare TEAM EGON RACING

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #15 skrivet: oktober 10, 2006, 14:59:21 »
hmm om du bara ska ladda 0,7-0,8 så behöver du nog inte byta olja. Som jag fattat det så kan laddtrycket gör att trotteln trycks upp av laddtrycket. (om jag inte är ute och cyklar nu)

hmm, tror du kommer få det svårt att komma upp i nog högt bränsletryck med mekanisk pump och utan btr.
Jag blev också nyfiken på den där iden om catchtank, enda sättet att få veta om det funkar kan väl vara att höra med någon som provat eller prova själv.

men vad händer om bränsletrycket och laddtrycket är det samma?

http://popeye.rty.nu/2004/catch.htm lite bilder på ett catchtankbygge.


jo, ska man suga genom förgasaren så ska man väl ha en sån fin tätadturbo sen blir det juh som sagt lite problme med ic.

skulle vara kul att hitta en ritning på en hemma gjord btr.

zlobban

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 292
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #16 skrivet: oktober 10, 2006, 16:25:13 »
Kanske det funkar om du sätter en flottör med nålventil i catchtanken. Annars kommer soppan flöda över i tryckslangen när tanken är full.

Eller en retur till rätta tanken med nån sorts ventil som styrs av trycket i insuget så att det blir: laddtryck-stängd, vakuum-öppen

Eller bara en backventil i tryckslangen, så inte soppan kan ta den vägen. Men då kommer du att ha ruskigt högt bränsletryck en bra stund sen du släppt gasen...
Blir nog inge bra.

Fan, nu blev jag alldeles nyfiken, måste gå ut å pilla isär en bränslepump. Det enklaste vore ju om det bara gick att styra den med laddtrycket.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #17 skrivet: oktober 10, 2006, 17:21:07 »
bränslepumpen går att styra med laddtrycket, bara borra hål och gänga fast en nippel under membranet.

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=36129

sen kan jag meddela performence att jillo i denna tråd verkar köra med mekanisk pump och laddar 0,5

http://www.savarturbo.se/forum/viewtopic.php?t=4754&highlight=trycks%E4tta+br%E4nslepump&sid=408a01017256d8dcb7c2e57b86215b05

zlobban

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 292
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #18 skrivet: oktober 10, 2006, 18:48:26 »
Precis. Å när man ser pumpen i delar förstår man att det funkar, å hur det funkar.
Den jag tog isär var från en B230 från -86, å den var det två "lufthål" på.
Bäst är nog att ta en nippel å slang till varje å T-rör till en grövre, så slipper man risken att det blir "luftbroms" på pumpen.
Den jag tog isär verkade tåla ca 0.7 bar innan det började läcka igenom till vevhuset, men en ny kanske tål mer. Och plåtarna i backventilerna började bångna??? vid 0.5 bar, men dom höll fortfarande tätt vid drygt 1 bar.

Däremot nämner dom att pumpen bara räcker till 130 hp, å det stämmer nog.
Har märkt att just när förgasarvolvos börjar bli roliga är det dags att skaffa värre soppapump.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #19 skrivet: oktober 10, 2006, 20:11:11 »
Nu börjar det här nästan kännas lite tungt, 130 hästar på originalpumpen känns inte alltför upphetsande. Frågan är om man inte ska lägga ner förknasarplanerna och rota fram 940 sprutet ändå.... :-\
Förare TEAM EGON RACING

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #20 skrivet: oktober 10, 2006, 20:22:05 »
Hmm, tycker jag inte du ska göra. :)

Det går väl att sätta dit en annan pump?

Zlobban, vilka är det som nämnar att pumpen bara håller för 130hp?

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #21 skrivet: oktober 10, 2006, 20:34:11 »
Det är Jens Gustavsson som skriver det i tråden du länkade till. Så vitt jag vet så brukar han veta vad han pratar om.
Måste jag byta pump så kanske det t.o.m. blir billigare att mata en catchtank med originalpumpen och sen sätta in en elektrisk insprutningspump (har ett par sånna som ändå ligger). Enda kostnaden då borde blir BTR:en.
Nån kan säga vad det egentligen är för sorts regulator man ska ha?
Hittade den här på Roadster.se
http://www.roadster.se/ashop/prod_show.asp?art_no=4076003
Skulle den funka? Nån som vet av nån billigare?
Förare TEAM EGON RACING

zlobban

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 292
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #22 skrivet: oktober 10, 2006, 20:41:10 »
Sävar turbo racing eller nåt... I en länk du bifogade.
Å det kan nog stämma är jag rädd. Vi bromsade en 140 till drygt 100hp på hjulen, å då var det för att pumpen inte räckte till. Med ny pump å lite justering fick vi 30 hp till.
Kanske pumpen till B19, B200 är snäppet värre, men det lär ju inte vara som natt å dag.
Annars är det väl bara att ta en pump från en bil med större motor? När det ändå verkar så enkelt i övrigt alltså.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #23 skrivet: oktober 10, 2006, 21:59:06 »
Fråga SPRITIS DA MAN om turboförknasarbygge, han borde väl veta?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #24 skrivet: oktober 11, 2006, 11:52:41 »
Nån som vet om han har kvar sin gamla mail? tyndlag@yahoo.se?

Varför står det bara Gäst på hans gamla inlägg? Ville han inte vara medlem längre?  :(
Förare TEAM EGON RACING

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #25 skrivet: oktober 11, 2006, 16:16:31 »
Nån som vet om han har kvar sin gamla mail? tyndlag@yahoo.se?

Varför står det bara Gäst på hans gamla inlägg? Ville han inte vara medlem längre?  :(

Den adressen ska funka. Nej han är inte medlem längre.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #26 skrivet: oktober 11, 2006, 23:14:40 »
Har skickat ett mail, bara att hålla tummarna för att han svarar.

Men det är alltså ingen här som kan säga om det är en sån här regulator man ska ha till förgasarturbo?  :(
http://www.roadster.se/ashop/prod_show.asp?art_no=4076003
Förare TEAM EGON RACING

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #27 skrivet: oktober 12, 2006, 00:04:59 »
hmm, kan inte svara på det. fattar inte ens hur den där ska funka? den verkar juh bara ha två anslutningar?  ???  
det där ser ju mest ut som en sån där mojupp som ser till att bränsle trycket är konstant och stabilt.

För att det ska funka måste den juh ha 4 stycken så vitt jag vet.

http://www.misab.se/fkt2mont.htm

den där fkt2  på misab.se verkar vara anpassad för både förgsare och insprutning. Men jag kan inte svära på att den funkar.

http://www.savarturbo.se/forum/viewtopic.php?t=6672&sid=1c1298179391580efc8ac7e162374b01

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #28 skrivet: oktober 12, 2006, 19:22:11 »
Suck, 840 spänn, nu blev jag tvärsnål...  :(
Verkar inte vara så lätt att hitta begagnat heller.
Förare TEAM EGON RACING

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #29 skrivet: oktober 12, 2006, 22:06:36 »
hmm, vet en polare som har en 240 med förgasar turbo som bara står. kan höra om han har planer på sälja btr:n.

Om det vore av intresse?
den borde juh funka till dig eftersom den funkar till hans.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #30 skrivet: oktober 12, 2006, 22:14:11 »
Skulle vara bussigt, allt som gör förknasarbygget billigare är uppskattat  :)
Förare TEAM EGON RACING

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #31 skrivet: oktober 13, 2006, 00:04:02 »
okey hör med han till helgen, ska nämligen dit och titta på en motor till min pärla.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #32 skrivet: oktober 15, 2006, 17:30:29 »
hmm, han ville tyvär inte sälja btr:n löst.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #33 skrivet: oktober 28, 2006, 14:28:30 »
hur går det med förgasarturboplanerna?

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #34 skrivet: oktober 29, 2006, 15:50:56 »
hur går det med förgasarturboplanerna?

Ligger lite på is för tillfället, håller mestadels på och raggar delar till RS'en nu, sen ska jag svetsa lite rost och köra den igenom besiktningen, sen blir det turbopuffra  :)
Håller faktiskt på och velar lite nu om jag verkligen ska åka med förknasare eller om jag ska hänga dit ett chippat LH2.4 sprut i stället, känns rätt så enkelt att göra det trots att dom kabelstammarna är lite sönderklippta nuförtiden.

Den som lever får se hur det kommer att sluta  :)
Förare TEAM EGON RACING

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #35 skrivet: oktober 31, 2006, 20:50:47 »
Bilder har du ikke lagt ut  :)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #36 skrivet: oktober 31, 2006, 20:57:38 »
Är inte så mycket att se, mest bara en halvrostig och ful 360 än  :P

Det kommer när jag tar in den i garaget  :)
Förare TEAM EGON RACING

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #37 skrivet: oktober 31, 2006, 21:02:18 »
får dock det intrycket att det kommer alltid vara en halvrostig och ful 360 fastän den kommer in i garaget. hehe

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #38 skrivet: oktober 31, 2006, 21:40:52 »
får dock det intrycket att det kommer alltid vara en halvrostig och ful 360 fastän den kommer in i garaget. hehe

Självklart, hur skulle det se ut om man åkte på sladd med en fin 360?   ;)
Förare TEAM EGON RACING

blojmonster

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
Re:Egons vinterbil - 360 "Rally Edition"
« Svar #39 skrivet: november 11, 2006, 06:04:16 »
ett kontrollerat ställ ? de skulle se seriöst ut :P
life starts when RPM hits red