Författare Ämne: Projekt KUJen  (läst 91887 gånger)

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Projekt KUJen
« skrivet: oktober 09, 2006, 17:24:49 »
Hej, ja känner att det är dags att starta en sån här projekt tråd. Och hojta gärna till om det är nå ni tycker är fel. själv vet jag då inte så mycket.

Bilen är en 345 -81 med en b19a motor orginal.
har redan slitit ut orginal motorn och kört med en b230A motor, men den har gått i graven nu.

Planer till att börja med:
b23(0) med nån sorts insprutning.
extraktorgrenrör.
sen har jag en vx3 kam som förmodligen också ska monteras.

Sen har jag även förhoppningar om att det kommer få plats med en turbo under huven i framtiden.

« Senast ändrad: oktober 09, 2006, 17:25:21 av loffe »

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #1 skrivet: oktober 09, 2006, 17:26:15 »
bild på pärlan.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt KUJen
« Svar #2 skrivet: oktober 09, 2006, 21:37:50 »
Kul! Va bra att du redan haft B230 i så är det ju smidigt nu att byta motor igen!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #3 skrivet: oktober 09, 2006, 23:03:55 »
Hur ser receptet ut för den framtida turbomotorn? :)

Kommer du att förstärka drivlinan eller tänker du åka med relativt snäll motor och hoppas på att det ska hålla?
Förare TEAM EGON RACING

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #4 skrivet: oktober 10, 2006, 09:43:54 »
Dels kommer jag nog åka med en relativt snäll turbo motorn. Sen så har jag en komplett drivlina till en 345a (utom en drivknut som jag redan hunnit burnat sönder) som jag kommer ta delar från, sen då dom delarna är slut så blir det nog att fundera på ny drivlina. Men detta är  framtidsplanerna.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #5 skrivet: oktober 10, 2006, 17:29:16 »
Så ja, idag har man varit ute och demonterat det mesta som skulle kunna vara ivägen. sen tog jag bort lite frl saker också.

Imorgon sker nog det stora lyftet. Då ska gammel motorn ut, beror lite på hur vädret är.



loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #6 skrivet: oktober 10, 2006, 17:30:25 »
härom dagen snickrade jag även ihop en mojupp som kommer användas i väntan på extraktor. utgår från att det inte hinner bli klara innan jag lyft in min motor nämligen.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #7 skrivet: oktober 10, 2006, 17:31:05 »
Med tanke på att bilen inte går att leka med så mycket just nu så har jag blivit så illa tvungen att införskaffa ny leksak.  ;D

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #8 skrivet: oktober 15, 2006, 17:34:17 »
Var och kollade på en motor till min bil idag.
Tyvärr så blir det nog inte något köp, den hade gått på tok för lågnt för det. 56tusen mil bara och mest troligt dåligt servad.

Så nu letar jag vidare på lämpliga objekt.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #9 skrivet: oktober 18, 2006, 14:19:17 »
Nu har vi en fin bild på motorn halvvägs ut ur bilen, min fina hemmgjorde motorlyft fick också vara med på bilden. Sen kan jag meddela att grusinfart då man lyfter i och ur motorer är inge kul, hålla på rulla bilen fram och tillbaka. men det funkar.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt KUJen
« Svar #10 skrivet: oktober 18, 2006, 20:47:44 »
Nu har vi en fin bild på motorn halvvägs ut ur bilen, min fina hemmgjorde motorlyft fick också vara med på bilden. Sen kan jag meddela att grusinfart då man lyfter i och ur motorer är inge kul, hålla på rulla bilen fram och tillbaka. men det funkar.

Härligt! Skönt att få ur det gamla så man kan peta i nåt nytt  ;)

Motorn ser skum ut på bilden, är den komplett med topp?

Fin motorlyft! Ser inte hemgjord ut precis, inte om den varit helt målad i allafall  ;)

Hittat nån ny motor?
Keep on
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #11 skrivet: oktober 18, 2006, 21:55:50 »
nä det är bara blocket. förhoppningsvis har jag en motor på g, från en 240 glt. Tyvärr så är den nån mil norrut så jag försöker få tag på en biltransport så jag får hem den.

hehe, tyckte inte man kunde skämma bort den med färg. det ska juh synas att det inte är köpes :)

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #12 skrivet: oktober 18, 2006, 22:52:34 »
Gillar stripsen du har på din bil skarpt! Ger lite mysig 80-tals känsla  ;)
Förare TEAM EGON RACING

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #13 skrivet: oktober 28, 2006, 01:22:56 »
Nu äntligen, efter en mödosam resa i snöovädret lyckades vi landa en 740 på gården.
Kan dock varna alla från att bege sig ut på vägarna och transportera bilar med ett släp som har sommar däck då smhi pratar om klass3 stormar. Men det enda missödet på väg var faktist bara att en fälg på släpet sprack.

Och imorgon beroende på vädret så åker väl liket ut ur bilen. Håller tummarna att det inte bli nå jätte mycket mer snö iaf.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt KUJen
« Svar #14 skrivet: oktober 28, 2006, 12:06:07 »
SNÖÖÖ! Åh va roligt, tycker jag. Har ingen här, bara -1° och strålande soligt höstväder.

Lyfta ur liket=ta motorn till 300:an? Vad är det för motor?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #15 skrivet: oktober 28, 2006, 12:16:32 »
hehe, jo det är alltid kul med snö hade dock hoppats jag skulle hinna byta motor innan snön kom. Med tanke på att jag inte kan vara i garaget medans jag gör den operationen, men sånt är livet. Lite snö har ingen dött av, går bara lite mer varm choklad :)

Sitter en b230E i bilen. mekanisk insprutning blir väl det. hade väl helst velat ha elektronisk men tror det blir lättst så här och jag orkar inte leta efter annan bil. Självklart ska den in i 340in. det liket ska igång så fort som möjligt. det roliga blir bara att försöka hitta alla delar till den bilen nu under snön. men men, det löser sig nog det också.

Hade dock inte kameran med mig då jag var och körde, annars hade jag kunnat ta bilder så att ni förstår varför man inte ska sänka en vinterbil. :)

Jaja idag har vi nästan sol så nu ska motorn ut och in i garaget för trågskifte :)
« Senast ändrad: oktober 28, 2006, 12:19:00 av loffe »

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt KUJen
« Svar #16 skrivet: oktober 28, 2006, 18:46:52 »
Kul! B230E är en rolig motor! Sprut kan du ju byta sen ifall du känner för det, bara att byta insug och nån givare och koppla in en databox.

Huvudsaken är att det är 2,3 liter och 130+hk  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #17 skrivet: oktober 29, 2006, 20:50:25 »
Nu äntligen efter mycket slit och svett så fick vi äntligen ut liket.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt KUJen
« Svar #18 skrivet: oktober 29, 2006, 20:54:11 »
Usch är det automat? I så fall inget plant lätt svänghjul  :(

Edit: Du kanske kör/ska köra nåt sprut som kräver 44-2-2 eller 60-2 hål i svänghjulet=djupt svänghjul!?
« Senast ändrad: augusti 21, 2008, 22:57:52 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #19 skrivet: oktober 29, 2006, 20:58:07 »
nje inte vad jag vet. ska köra med sprutet som sitter orginal? k-jet? och verkar juh inte vara nå givare eller nånting tillsvänghjulet som jag fatta det så jag ser inga problem med att bara stoppa på svänghjulet från b19 motorn. Ni får gärna rätta mig om jag har fel.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt KUJen
« Svar #20 skrivet: oktober 29, 2006, 21:00:27 »
nje inte vad jag vet. ska köra med sprutet som sitter orginal? k-jet? och verkar juh inte vara nå givare eller nånting tillsvänghjulet som jag fatta det så jag ser inga problem med att bara stoppa på svänghjulet från b19 motorn. Ni får gärna rätta mig om jag har fel.

Helt rätt, är det mekaniskt sprut så är det ju inga givare att tänka på. Det jag reagerade på var att du måste ta svänghjulet från din tidigare motor och då är det förmodligen djupt vilket innebär att det väger ca 4kg mer än det plana som sitter på B230E. Lätt svänghjul = rapp motor
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #21 skrivet: oktober 29, 2006, 21:50:48 »
nje inte vad jag vet. ska köra med sprutet som sitter orginal? k-jet? och verkar juh inte vara nå givare eller nånting tillsvänghjulet som jag fatta det så jag ser inga problem med att bara stoppa på svänghjulet från b19 motorn. Ni får gärna rätta mig om jag har fel.

Helt rätt, är det mekaniskt sprut så är det ju inga givare att tänka på. Det jag reagerade på var att du måste ta svänghjulet från din tidigare motor och då är det förmodligen djupt vilket innebär att det väger ca 4kg mer än det plana som sitter på B230E. Lätt svänghjul = rapp motor

345 -81 med en b19a motor har m45 låda och plant svänghjul ca 8-9kg original.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #22 skrivet: oktober 29, 2006, 23:30:38 »
joop, lät rimligt. Har ingen aning om 8-9kg  är lätt eller tungt. Men det är iaf ett sånt svänghjul jag kommer att använda.
Dock måse jag byta en hastighetsmätar wire till farmors 360 innan jag får in motorn i garaget, men i morgon kväll så borde jag nog kunna få in liket. Siktar på att försöka ha ner motorn i bilen innan helgen. Sen börjar kabeldragningen, blir nog att köpa en haynes till en 740, annars kommer jag dlrig få ihop det där. Det är enkelt med förgasare säger jag då bara.

Om nån har liknande haynes  som pdf på datorn kan ni ju höra av er. :)

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Projekt KUJen
« Svar #23 skrivet: november 01, 2006, 12:02:27 »
Tror jag skådat en 140-serie i bakgrunnen med 740in ?
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #24 skrivet: november 01, 2006, 12:15:07 »
joda, det stämmer mycket bra, farsans 145a.  Mycket fin bil med många ventilationshål :) eller så kan man säga att den är lättat om man pratar racing ;)

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #25 skrivet: november 01, 2006, 17:28:13 »
Oh, lyckats få in motorn i garaget nu och har varit ute idag och bytt oljepump och tråg.
gick ganska smärtfritt. Ska bara komma på hur jag ska kunna fästa motorn i motorstativet åt andra hållet eller på nån långsida så jag kan skruva fast koppling och svänghjul.


loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #26 skrivet: november 01, 2006, 17:30:38 »
klart en bit från packningen skulle ner i kolven och hälsa på. Syns kankse inte så bra men där nere är den :)

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #27 skrivet: november 01, 2006, 17:35:23 »
Självklart är det juh en B19 jag använder.  ;D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt KUJen
« Svar #28 skrivet: november 02, 2006, 13:09:09 »
Har ingen aning om 8-9kg  är lätt eller tungt. Men det är iaf ett sånt svänghjul jag kommer att använda.

Det är det lättaste till rödblocken, sen komme det som sitter på våra 360 med B200 alltså det djupa svänghjulet som väger 13kg

sen finns det ju dubbelmassesvänghjul till 940 som är änny tyngre men det du har är det man skall ha om man vill ha lätt, sen får det gärna lättas med svarven och fräsen/pelarborren tills det väger 3-4kg  :P

Dock vill man inte att svänghjulet exploderar och sliter av en fot eller två så då behövs sprängkåpa/sprängfilt runt kopplingshuset om man vill vara på den säkra sidan.
Sen blir svänghjulet värmekänsligare oxå om det är väldigt lite gods i.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #29 skrivet: november 02, 2006, 14:00:13 »
hehe, får höra mig för om svarvning då, lät intressant. VArs köper man sån där sprängfilt då? Fötterna är alltid roligt att ha kvar inte sugen på bygga en 340 med handgas, koppling och broms.

Men till och börja med så blir det nog bar hänga på det som det är. Har nog ett till likadandt svänghjul i gömmorna som jag skulle kunna svarva lite på och se vad som händer. Motorn lär juh ändå komma upp några gånger några gånger till sommaren.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt KUJen
« Svar #30 skrivet: november 02, 2006, 14:13:55 »
citerar performance:

Summit Racing säljer riktiga sprängmattor för under tusenlappen
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=RCI%2D7808A&N=0&autoview=sku
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #31 skrivet: november 02, 2006, 14:33:02 »
okey, inte illa.
Kan också meddlea att det blir lite förseningar med i stoppande av min motor efter det jag upptäckt att de inte satt någon motorvärmare på denna motor. så nu ska jag försöka klura ut hur man monterar en sådan på bästa sätt. Att köra utan är inte något alternativ med tanke på vars jag bor.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt KUJen
« Svar #32 skrivet: november 02, 2006, 19:01:53 »
okey, inte illa.
Kan också meddlea att det blir lite förseningar med i stoppande av min motor efter det jag upptäckt att de inte satt någon motorvärmare på denna motor. så nu ska jag försöka klura ut hur man monterar en sådan på bästa sätt. Att köra utan är inte något alternativ med tanke på vars jag bor.

Här sitter den på en del 740/940 tror jag, är i allafall GustavTs B230FB från 940. (Freedos gamla)


Dock monterade jag en själv i min B200 förra året och jag satte den på det mer traditionella stället, se bifogad bild.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #33 skrivet: november 04, 2006, 11:58:17 »
citerar performance:

Summit Racing säljer riktiga sprängmattor för under tusenlappen
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=RCI%2D7808A&N=0&autoview=sku


Efter att ha studerat diverse reglementen och annat så verkar det som att den mattan inte är godkänd för tävlingsbruk annat än runt en automatlåda.
För svänghjul till manuella lådor ska sprängskydd byggas i plåt enligt DR-reglementet.
I praktiken för gat-åka (med lite egna ideér) tolkar jag det som att förmodligen håller en sprängmatta även för ett svänghjul (iaf vid lägre varvtal) men det kan vara värt att tänka på att man inte är garanterad att ha kvar fötterna med en sån sprängmatta.

Dr Killjoy - over and out  :-[

Edit: Frej: vad har du för märke på motorvärmaren? Ser rätt så ovanlig ut.
« Senast ändrad: november 04, 2006, 11:59:31 av Performance »
Förare TEAM EGON RACING

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #34 skrivet: november 04, 2006, 12:16:14 »
hmm, okey ja men lättat svänghjul är ändå ett lite senar projekt. Men man får väl tacka för det så man inte förlitar sig på mattan och blir enbent, hade inte varit så skojjsit.


Bara jag som såg volvomärket på Frejjs motorvärmare? borde väl vara nån fin dyr volvoorginal. Dock kan jag väl inte annat än hålla med om att den var lite udda.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Projekt KUJen
« Svar #35 skrivet: november 04, 2006, 12:17:10 »
Okej, då sparar vi in på mattan och bygger i plåt istället!
Du får gärna ge oss andra länk eller dylikt till reglementet om det står hur man skall bygga.
//Vi som vill ha fötterna kvar

Motorvärmaren? Jo det är en från Volvo, dock importerad från Spanien har jag för mig. Köpte den på Tradera för en 100-ing.

Dock passade den inte i hålet till frostpluggen utan var tänkt att sitta utanpå blocket. Så jag slipade ner den till rätt diameter och letade rätt på en o-ring i rätt dimension så nu är det tätt.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #36 skrivet: november 04, 2006, 12:28:59 »
Okej, då sparar vi in på mattan och bygger i plåt istället!
Du får gärna ge oss andra länk eller dylikt till reglementet om det står hur man skall bygga.
//Vi som vill ha fötterna kvar

Motorvärmaren? Jo det är en från Volvo, dock importerad från Spanien har jag för mig. Köpte den på Tradera för en 100-ing.

Dock passade den inte i hålet till frostpluggen utan var tänkt att sitta utanpå blocket. Så jag slipade ner den till rätt diameter och letade rätt på en o-ring i rätt dimension så nu är det tätt.

Det är rätt så svårt att säga hur man ska bygga då det där skiljer sig mellan olika reglementen. Det är det här som jag passar bäst in på det jag ska ha bilen till http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK.pdf Läs DRT 2.6 om svänghjulsskydd
http://www.sbf.se kan du klicka dig vidare till ett lämpligt reglemente, backe, drifting, racing, rallycross osv.
Förare TEAM EGON RACING

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #37 skrivet: november 26, 2006, 23:32:34 »
japp är man stark så är man, skulle öppna bil dörren idag och så stod man där som ett fån med handtaget i handen.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #38 skrivet: november 26, 2006, 23:39:26 »
Äntligen har jag lyckats få ner motorn i bilen, dock betydligt senare än planer pga man har hälsat på ett fruntimmer nere i umeå. Dock tagit ledig från henne denna helg och då gick det undan och motorn åkte ner. Motorvärmare har jag inte stoppat på men som vädret är nu så är det juh ändå inga problem.

Enda anledning till att jag får vara i garaget och mecka nu är för att morsan krockade med sin golf så den är på verkstad och då tog jag tillfället i akt och puttade in min pärla. Hoppas man bara får igång den innan golfen är färdig repad.

Ska försöka klura ut hur elen ska fixas, tycker att den inte ska var så nödvändig då man kör med mekanikst sprut? vad är det oms behövs för att det ska funka? ska gå igenom nå fina scheman och klippa och klistra lite grann. :)

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Projekt KUJen
« Svar #39 skrivet: november 26, 2006, 23:41:53 »
enda som var lite tight var egrn(?) men jag skruva bara lös röret till insuget och böjjde sen ner den lite lätt och försiktigt med en kofot.  ::)